Mitä sairasta on siinä, että koko perhe saunoo yhdessä iästä ja sukupuolesta riippumatta?

nnnnnnn
Tää on mun mielestä vähän sama, kun laittaisin toistuvasti palstalle aloituksen siitä, että tykkään syödä vaniljajäätelöä niin, että laitan sen päälle kastikkeeksi hernekeittoa. 90% olisi että onpas outoa ja 5% että hyi sairasta ja ehkä 5% sanoisi tekevänsä samoin. Ensimmäisellä kerralla ketju toimisi sellaisena: että onko täällä muita samanlaisia, vertaistukena, mutta viides tai kymmenes ketju olisi mielestäni vain huomionhakua ja halua jostain syystä leimautua siksi "hernekeittovaniljajäätelön syöjäksi".
 
dooka
Mä voin tulla ketjuntappajaksi tähän loppuun ja todeta että taitaa olla sama juttu kun esim. seksiasioista lapselle puhuminen, toiselle luontevaa ja toinen taas miettii viikkoja kuinka asioita esittäisi ja silti nolottaa ja posket punaisena. Jokainen tyylillään ja tavallaan.
 
Lunatic
LOISTAVA perustelu.kun sinä et ole niin kuullut tehtävän se on luonnotonta.?no miksi se olis enemmän luonnollista esim äidin ja tyttären kanssa?sulla nyt toi sama levy soi koko ajan,omat likaset ajatukset perheenjäsenten välisestä kiimasta ja teet siitä sillä perusteella luonnotonta.mitäs sitten jos se tytär on vaikka lesbo tai bi?haluaako se sitten heti nuolla äitinsä tuheroa?tai toisinpäin..
Missähän kohtaa olen puhunut perheen välisestä kiimasta, tai että tilanteeseen liittyisi jotain panotouhuja.
Se nyt on vaan luonnollista, ettei tyttö kasvettuaan naiseksi, enää hillu alasti isänsä edessä, eikä isäkään hillu munat paljaana tyttärensä edessä.

Seksistä ei ole kysymys, vaan sopivuudesta.
 
Lunatik!
Ei ei ei ei vaan KULTTUURIVÄÄRISTYMÄSTÄ!!

Ihmiselle on LUONTAISTA olla alasti, länsimainen kulttuuri vain on kehittynyt siihen suuntaan että alastomuus on tabu ja sitä pitäisi peitellä.

Onhan aivan luonnollista sekin että otetaan pienet lapset katsomaan kun pikkuveli tai -sisko syntyy!
 
"tuikku"
Ei ei ei ei vaan KULTTUURIVÄÄRISTYMÄSTÄ!!

Ihmiselle on LUONTAISTA olla alasti, länsimainen kulttuuri vain on kehittynyt siihen suuntaan että alastomuus on tabu ja sitä pitäisi peitellä.

Onhan aivan luonnollista sekin että otetaan pienet lapset katsomaan kun pikkuveli tai -sisko syntyy!
Tästä voimmekin sitten aloittaa ihan uuden ketjun. Lapset mukaan synnytykseen vai ei? :D
 
nnnnnnn
[QUOTE="tuikku";26366002]Tästä voimmekin sitten aloittaa ihan uuden ketjun. Lapset mukaan synnytykseen vai ei? :D[/QUOTE]

No etenkin ne hormonihuuruiset teinit voisi hyvin ottaa mukaan. Ehkä muistuisi se ehkäisy vähän paremmin..
 
"vieras"
Ei ei ei ei vaan KULTTUURIVÄÄRISTYMÄSTÄ!!

Ihmiselle on LUONTAISTA olla alasti, länsimainen kulttuuri vain on kehittynyt siihen suuntaan että alastomuus on tabu ja sitä pitäisi peitellä.

Onhan aivan luonnollista sekin että otetaan pienet lapset katsomaan kun pikkuveli tai -sisko syntyy!
On joo. Luontaista oli myöskin luolamiesaikana tappaa toinen ihminen. Ja lyödä lapset hiljaisiksi, kun rupesivat rettelöitsemään. Haluatko palata sinne?

Milloin te ihmiset ymmärrätte, että kehitys kehittyy ja ihmiset (suurin osa onneksi) sen mukana. Vaikka ennen oli luontaista polttaa tupakkaa raskausaikana, ei ole enää.
 
"Rainbow"
[QUOTE="hmm";26363153]Lunaticilla on todella häiriintynyt kuva perhesuhteista, ehkä johtuu siitä että rikkonainen perhe, en tiedä. Kuvittelisi kuitenkin olevan jonkinlainen käsitys siitä ettei ole insestiä kaikki jossa voi nähdä isän alasti. Ei normaali ihminen ajattele seksiasioita jos näkee vanhempansa/lapsensa alasti.[/QUOTE]

Peesi. Lunaticin jutut tässä ketjussa ovat olleet kyllä tosi omituista luettavaa.

Lunatic, minua ei ainakaan haittaa, jos sinä et halua saunoa isäsi kanssa. Ole ihan rauhassa saunomatta. Se, mikä sinussa raivostuttaa, on se, että sinä tunnut pitävän omia, henkilökohtaisia mielipiteitäsi isän/veljen kanssa saunomisesta jonain yleisenä faktana. Sinä kauhistelet täällä, että "kyllä nyt aikuisen naisen pitäisi tajuta, että isän tai veljen kanssa ei kuulu saunoa", ihan niin kuin se olisi päivänselvä asia.

Mutta kun se ei ole. Kyse on vain sinun mielipiteestäsi. Tässä ketjussa ovat vaikka kuinka monet olleet sinun kanssasi eri mieltä ja niin olen minäkin. Minun mielestäni saunominen isäni ja veljeni kanssa on täysin luonnollinen asia. Olen saunonut heidän kanssaan koko ikäni enkä todellakaan tajua, mitä ihmeellistä siinä asiassa muka olisi. En tajuaisi, vaikka hieroisin aivonystyröitäni koko loppuillan.

Se, että saunominen isän tai veljen kanssa on luonnotonta, on siis todellakin vain sinun oma mielipiteesi eikä mikään yleinen fakta. Ymmärrätkö?
 
"vieras"
[QUOTE="Rainbow";26367787]
Se, että saunominen isän tai veljen kanssa on luonnotonta, on siis todellakin vain sinun oma mielipiteesi eikä mikään yleinen fakta. Ymmärrätkö?[/QUOTE]

Ja se, että saunominen isän tai veljen tai isäpuolen kanssa on luonnollista on SINUN ja tytsin ja parin muun oma mielipide, eikä mikään yleinen fakta. Ymmärrätkö?
 
"Rainbow"
[QUOTE="vieras";26367892]Ja se, että saunominen isän tai veljen tai isäpuolen kanssa on luonnollista on SINUN ja tytsin ja parin muun oma mielipide, eikä mikään yleinen fakta. Ymmärrätkö?[/QUOTE]

WTF? Missä kohtaa kommenttiani luki, että pidän mielipidettäni yleisenä faktana? Pointtini oli juurikin se, että ihan jokaisella on oikeus omaan mielipiteeseensä. Joku (ainakin minä) pitää vanhempiensa kanssa saunomisesta ja joku toinen taas ei. Ihan sama minulle. En siis menisi sanomaan Lunaticille, että "kyllä sinun nyt pitää saunoa isäsi kanssa, koska siinä ei ole mitään ihmeellistä."

Lunaticin kommenteista sen sijaan saa (siis ainakin minä saan) sellaisen käsityksen, että hän pitää omia mielipiteitään virallisena totuutena. Saunominen isän tai veljen kanssa nyt vaan on aivan totaalisen luonnotonta ja jos joku muu on asiasta toista mieltä, niin hän on väärässä. Tällaista ajattelutapaa en ymmärrä alkuunkaan eikä se edes pidä paikkaansa.

Joko ymmärsit?
 
"vieras"
[QUOTE="Rainbow";26368742]WTF? Missä kohtaa kommenttiani luki, että pidän mielipidettäni yleisenä faktana? Pointtini oli juurikin se, että ihan jokaisella on oikeus omaan mielipiteeseensä. Joku (ainakin minä) pitää vanhempiensa kanssa saunomisesta ja joku toinen taas ei. Ihan sama minulle. En siis menisi sanomaan Lunaticille, että "kyllä sinun nyt pitää saunoa isäsi kanssa, koska siinä ei ole mitään ihmeellistä."

Lunaticin kommenteista sen sijaan saa (siis ainakin minä saan) sellaisen käsityksen, että hän pitää omia mielipiteitään virallisena totuutena. Saunominen isän tai veljen kanssa nyt vaan on aivan totaalisen luonnotonta ja jos joku muu on asiasta toista mieltä, niin hän on väärässä. Tällaista ajattelutapaa en ymmärrä alkuunkaan eikä se edes pidä paikkaansa.

Joko ymmärsit?[/QUOTE]

Minä olen ymmärtänyt jo aikaa sitten, mutta sinä et. Ihan samalla tavalla Lunatic heittelee kommenttejaan kuin tytsi, samalla vakaudella tytsikin pitää omaa mielipidettään ainoana oikeana totuutena. Siksi ihmettelen, miksi vain Lunaticille sataa kuraa niskaan.

Joko sinä ymmärsit?
 
niinno
Öh, mut ei kai siinä nyt kenenkään mielestä olekaan mitään sairasta? Mä saunon kavereideni kanssa sukupuolesta välittämättä, eikä sekään oo sairasta. Oon saunonut myös kavereiden perheiden kanssa...
 
nnnnnnn
Mun mies menee meidän 4v:n kanssa uimahalliin miesten puolelle, mutta veikkaisin että kommenttia tulisi jos menisikin 14v:n kanssa eli tuskin ihan yksin oon tän mielipiteen kanssa.

Yyhdessäsaunomisen estää se, että asia tuntuu jommasta kummasta tai molemmista nololta tai epämukavalta (siis meidän perheessä). Tarvitaanko muuta syytä? Saunassa olisi kuitenkin tarkoitus nauttia eikä häpeillä.
Totta kai yleisessä uimahallissa miehet ja naiset ovat eri puolilla. Kotioloissa onkin sitten ok saunoa millaisessa porukassa tahansa.
Mua ärsyttää tässä ketjussa sekin, että tytsi kokee oikeudekseen päättää, että kun hänen mielestään on ok käydä isän kanssa saunassa, niin sen on oltava joku yleinen totuus ja kaikkien muidenkin pitää tehdä niin. Niinkuin tässä vastauksessaan minulle. Puhun meidän perheestä ja tytsi kommnetoi, että kotioloissa on ok saunoa missä porukassa vaan, ihan kuin voisi päättää sen meidän perheen puolesta, vaikka minusta ja isästäni se tuntuisi epämukavalta.
 
tytsille
Kule tytsi, jos sun MIELESTÄ saunomisessa koko perheen kesken aikuisiällä ei ole mitään outoa, niin se on silloin sun MIELIPIDE.

Jos mun MIELESTÄ siinä on jotain outoa, se on silloin mun MIELIPIDE.

Jos mun MIELESTÄ on luonnotonta imettää 4-vuotiasta, se on silloin mun MIELIPIDE. AIvan yks ketun hailee vaikka kuka guru viittaisi joihinkin kulttuurivääristymiin tai intian onnellisiin, mä en elä menneessä, mä elän nykyhetkessä, TÄSSÄ yhteiskunnassa, TÄSSÄ evoluutiaon vaiheessa, ja menen sen mukana. Koska koen sen LUONTAISEKSI MINULLE.

Ymmärtänet, toivon mukaan?
 
:DDD
[QUOTE="vieras";26353463]Mä ihan oikeasti ihmettelen miksi tää aihe on sulle niin läheinen. Onko teillä tapahtunut saunassa jotain mille sä yrität hakea hyväksyntää? Musta tää alkaa kyllä siltä vaikuttaa.[/QUOTE]


EIKÄ!! Mä kuolen nauruun! Hyvä heitto! :D Mut joo, nyt ku heitit tälläsen ajatuksen ilmoille, en voi olla miettimättä samaa....
 
pyhpah
maalasijärki? :D loistava perustelu.mun maalaisjöärki sitten sanoo että esiinä ei ole mitää epäsopivaa.taidat tie aika sairas olla jos näet jotain seksuaalista esim perheen välisessä saunomisessa..jaa no muilla ei sitä maalaisjärkeä sitten ole.itse teinipoikana saunoin äidin ja mummoni kanssa.oltiin sitte epäsopivia :D
Epäselvää möngerrystä, opettele kirjottamaan. Samalla tavalla ne joista on sairasta/outoa että jotkut ei halua saunoa vaikka oman isän tai veljensä kanssa leimaa jotenki pipipäiksi ne, joista on sairasta/outoa se, että saunotaan omien isien ja veljien yms kanssa. Kaks puolta, joko oot se joka saunoo ja oot outo tai et sauno ja oot outo. Mitä ikinä teitkään, ei toisille kelpaa.
 
wou tytsi!
Kule tytsi, jos sun MIELESTÄ saunomisessa koko perheen kesken aikuisiällä ei ole mitään outoa, niin se on silloin sun MIELIPIDE.

Jos mun MIELESTÄ siinä on jotain outoa, se on silloin mun MIELIPIDE.

Jos mun MIELESTÄ on luonnotonta imettää 4-vuotiasta, se on silloin mun MIELIPIDE. AIvan yks ketun hailee vaikka kuka guru viittaisi joihinkin kulttuurivääristymiin tai intian onnellisiin, mä en elä menneessä, mä elän nykyhetkessä, TÄSSÄ yhteiskunnassa, TÄSSÄ evoluutiaon vaiheessa, ja menen sen mukana. Koska koen sen LUONTAISEKSI MINULLE.

Ymmärtänet, toivon mukaan?
haloo!
 
Epäselvää möngerrystä, opettele kirjottamaan. Samalla tavalla ne joista on sairasta/outoa että jotkut ei halua saunoa vaikka oman isän tai veljensä kanssa leimaa jotenki pipipäiksi ne, joista on sairasta/outoa se, että saunotaan omien isien ja veljien yms kanssa. Kaks puolta, joko oot se joka saunoo ja oot outo tai et sauno ja oot outo. Mitä ikinä teitkään, ei toisille kelpaa.
Kumpikaan ei ole outoa, yhdessä saunominen tai saunomattomuus. Kumpikaan ei ole sairastakaan. Sen sijaan ON epätervettä pitää sairaana sitä, että perheenjäsenet saunovat yhdessä.
 
Kule tytsi, jos sun MIELESTÄ saunomisessa koko perheen kesken aikuisiällä ei ole mitään outoa, niin se on silloin sun MIELIPIDE.

Jos mun MIELESTÄ siinä on jotain outoa, se on silloin mun MIELIPIDE.

Jos mun MIELESTÄ on luonnotonta imettää 4-vuotiasta, se on silloin mun MIELIPIDE. AIvan yks ketun hailee vaikka kuka guru viittaisi joihinkin kulttuurivääristymiin tai intian onnellisiin, mä en elä menneessä, mä elän nykyhetkessä, TÄSSÄ yhteiskunnassa, TÄSSÄ evoluutiaon vaiheessa, ja menen sen mukana. Koska koen sen LUONTAISEKSI MINULLE.

Ymmärtänet, toivon mukaan?
Se ei ole mielipideasia, onko yhdessä saunominen tai taaperoimetys luonnotonta. Luonnoton on minusta yhtä kuin biologian vastaista. Luonnottomuuskaan ei ole aina huono asia, esim. nykylääketiede on luonnotonta, mutta monessa mielessä hyväksi ihmisille. Outona kukin voi pitää mitä haluaa, etenkin omalta kohdaltaan. SE on mielipideasia. Sairasta tai luonnotonta perheen kesken saunominen ei ole.
 
Lunatic
Se ei ole mielipideasia, onko yhdessä saunominen tai taaperoimetys luonnotonta. Luonnoton on minusta yhtä kuin biologian vastaista. Luonnottomuuskaan ei ole aina huono asia, esim. nykylääketiede on luonnotonta, mutta monessa mielessä hyväksi ihmisille. Outona kukin voi pitää mitä haluaa, etenkin omalta kohdaltaan. SE on mielipideasia. Sairasta tai luonnotonta perheen kesken saunominen ei ole.
Minusta taas on luonnotonta, mitä suurimmassa määrin.
 
wou tytsi
Se ei ole mielipideasia, onko yhdessä saunominen tai taaperoimetys luonnotonta. Luonnoton on minusta yhtä kuin biologian vastaista. Luonnottomuuskaan ei ole aina huono asia, esim. nykylääketiede on luonnotonta, mutta monessa mielessä hyväksi ihmisille. Outona kukin voi pitää mitä haluaa, etenkin omalta kohdaltaan. SE on mielipideasia. Sairasta tai luonnotonta perheen kesken saunominen ei ole.
Niin, SUN mielestä.

Ja ihan itsekin tuolla kirjoitat "luonnoton on minusta yhtä kuin....."

eli SUN MIELESTÄ.

Mun mielestä taas ei.
 
outoa on
Hyvä: mun mielestä on outoa saunoa aiukisiällä perheen kesken. Mun mielestä on outoa imettää 4-vuotiasta. Mun mielestä on outoa halajaa jotain mennyttä evoluution osasta ja silti elää jossain suuressa kaupungissa.
 
"Rainbow"
[QUOTE="vieras";26369355]Minä olen ymmärtänyt jo aikaa sitten, mutta sinä et. Ihan samalla tavalla Lunatic heittelee kommenttejaan kuin tytsi, samalla vakaudella tytsikin pitää omaa mielipidettään ainoana oikeana totuutena. Siksi ihmettelen, miksi vain Lunaticille sataa kuraa niskaan.

Joko sinä ymmärsit?[/QUOTE]

No kun nyt kysyit, niin suoraan sanottuna en. En edelleenkään ymmärrä, mistä sait sen käsityksen, että minä pidän mielipidettäni yleisenä faktana. Mutta olkoon.

Minun mielestäni Tytsi ei vaikuta kyllä läheskään yhtä ehdottomalta mielipiteidensä kanssa kuin Lunatic, jonka keskustelutyyli tässä ketjussa on ollut todella hyökkäävää ja aggressiivista. Minun mielestäni saunomisessa isän tai veljen kanssa ei siis todellakaan ole mitään omituista, mutta hyväksyn sen, että joku on eri mieltä. Hyväksyn sen, että joistakin ihmisistä on epämukavaa saunoa isänsä tai veljensä kanssa, vaikka en ymmärräkään minkä takia. Niin kuin aiemmassa viestissäni sanoin, Lunatic sen sijaan ei kommenttiensa perusteella pysty mitenkään hyväksymään eriäviä mielipiteitä tästä aiheesta. Sen takia hänelle sataa kuraa niskaan ainakin minulta.

Ymmärretty?
 

Yhteistyössä