Miksi kiintymysvanhemmuusketju suljettiin?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Kun kyse oli siitä, että sinä erehdyt. Ei siitä, että joku väittää koiraa kissaksi. Kuten voit alta itsekin lukea.

[QUOTE="vieras";26354751]Mutta kun sinulle korjataan, että hei, se on kissa, ei koira, sinä jatkat siitä, miksi et saa jatkaa koiran tavoin käyttäytyvän kissan sanomista koiraksi.[/QUOTE]

[QUOTE="vieras";26357499]Jos sinä muuttaisit nyt Norjaan, saisit kansalaisuuden, lakkaisit olemasta suomalainen vaikka tuntisit olevasi suomalainen?[/QUOTE]

Ehkäpä minulla olisi kaksoiskansalaisuus?

Olisin norjalainen joka on sydämessään suomalainen.

[QUOTE="vieras";26360552]Kun kyse oli siitä, että sinä erehdyt. Ei siitä, että joku väittää koiraa kissaksi. Kuten voit alta itsekin lukea.[/QUOTE]

No sehän se onkin, etten minä ole erehtynyt. En ole saanut mitään merkkiä siitä, etteikö ninaTT olis kiintymysvanhempi, itsekin sanoo niin blogissaan, tosin toisin sanakääntein. Enkä edes tiedä, miksi joku suuttuu asiasta, jos kuitenkin pitää kv-vanhemmuutta sinä parhaana keinona kasvattaa lapsi.

Alkuperäinen kirjoittaja säpäle harmaana;26360540:
Niin ja tuohon kysymykseen en ole vieläkään saanut kunnon vastausta. Tuo lainaamasi kommentti ei tarkoita, että minä olisin jotain väen vängällä joksikin kutsumassa, jos hän ei sitä halua.

"Jos joku kertoo noudattavansa kiintymysvanhemmuuden oppeja, hän on kai silloin kiintymysvanhempi, vaikkei itse sitä termiä käytäkään"

Sinä teet oletuksia. Ja kun väärä oletuksesi korjataan, et voi antaa olla, vaan jatkat ja jatkat ja..no, tiedät varmaan jo lopun.

[QUOTE="hmm";26360564]Ehkäpä minulla olisi kaksoiskansalaisuus?

Olisin norjalainen joka on sydämessään suomalainen.[/QUOTE]

Kyllä. Juuri näin. Sinä tunnet niin sydämessäsi, eikä kenelläkään ole oikeus tulla sanomaan, että tuntemuksesi on väärä tai ihmettelemään, miten voit tuntea noin koska ja kun ja siksi ja mutta. Sinä tunnet niin. Se on se pointti.

[QUOTE="vieras";26360520]Näin se meni. Sinä ihmettelet, miksi et saa sanoa lesboksi henkilöä, joka on naimisissa naisen kanssa, vaikka henkilö itse kokee olevansa bi. Mutta kun eihän se käy. Kunmuttajoskunenhänminävaantarkoitinsiltiettäkunjajos[/QUOTE]

Niin ja taas vedit sen bi-jutun tähän vaikka tuossa pari viestiä sitten sanoin, että se oli alunperin hetero. Ja tuon bi-jutun olen ainakin kaksi ellen useammankin kerran korjannut, että bi -käsite on tässä tapauksessa ihan yhtä oikein, koska se ei ole ristiriidassa sen toiminnan kanssa.

Alkuperäinen kirjoittaja säpäle harmaana;26360600:
Niin ja taas vedit sen bi-jutun tähän vaikka tuossa pari viestiä sitten sanoin, että se oli alunperin hetero. Ja tuon bi-jutun olen ainakin kaksi ellen useammankin kerran korjannut, että bi -käsite on tässä tapauksessa ihan yhtä oikein, koska se ei ole ristiriidassa sen toiminnan kanssa.

Sama asia. Jos nainen elää parisuhteessa naisen kanssa, mutta kokee olevansa silti hetero, mikä sinä tai kukaan muukaan on sanomaan, että se nainen kokee väärin?

[QUOTE="vieras";26360572]"Jos joku kertoo noudattavansa kiintymysvanhemmuuden oppeja, hän on kai silloin kiintymysvanhempi, vaikkei itse sitä termiä käytäkään"

Sinä teet oletuksia. Ja kun väärä oletuksesi korjataan, et voi antaa olla, vaan jatkat ja jatkat ja..no, tiedät varmaan jo lopun.[/QUOTE]

No niin. Eli minun ei tarvitse sanoa kiintymysvanhempaa kiintymysvanhemmaksi, jos hän ei halua että hänestä sellaista nimitystä käytetään. Se miksi ihmistä kutsutaan ei kuitenkaan muuta sitä mitä hän on ja mitä hän tekee.

Unelma Sirpa-Leena ei halua itseään kutsuttavan ristimänimellään, vaan haluaa mieluummin käyttää nimeä Leena. Kaikki kutsuvat häntä Leenaksi, mutta koska siellä väestörekisterissä lukee Unelma Sirpa-Leena eikä pelkkä Leena, hän on oikeasti Unelma Sirpa-Leena, eikä hän voi loukkaantua, jos joku hänestä käyttää tätä nimeä, koska ei tiedä, että hän haluaa mieluummin itseään kutsuttavan Leenaksi.

Siinä vaiheessa kun hän toimii siten, että hänestä tulee Leena (=vaihtaa virallisen nimensä), hänestä tulee oikeasti Leena.

[QUOTE="vieras";26360648]Sama asia. Jos nainen elää parisuhteessa naisen kanssa, mutta kokee olevansa silti hetero, mikä sinä tai kukaan muukaan on sanomaan, että se nainen kokee väärin?[/QUOTE]

Tuollaisessa tapauksessa se nainen on kyllä todella tyhmä. Eli pitäiskö tästä nyt johtaa, että joko ninaTT on kiintymysvanhempi tai todella tyhmä? En näe kyllä muutakaan yhteyttä näillä esimerkeillä.

[QUOTE="vieras";26360648]Sama asia. Jos nainen elää parisuhteessa naisen kanssa, mutta kokee olevansa silti hetero, mikä sinä tai kukaan muukaan on sanomaan, että se nainen kokee väärin?[/QUOTE]

Niin ja siinä tilanteessa taas herää se sama vanha kysymys, miksi heteronainen on mennyt naimisiin naisen kanssa? Eihän kokemisessa mitään väärää olekaan, vaan se on outoa, että hetero on lesboliitossa, mutta pelkää leimautuvansa lesboksi. Muistatko?

Alkuperäinen kirjoittaja säpäle harmaana;26360708:
Niin ja siinä tilanteessa taas herää se sama vanha kysymys, miksi heteronainen on mennyt naimisiin naisen kanssa? Eihän kokemisessa mitään väärää olekaan, vaan se on outoa, että hetero on lesboliitossa, mutta pelkää leimautuvansa lesboksi. Muistatko?

Mitä VÄLIÄ sillä sinulle on? Sinä et silti voi päättää toisen puolesta, että hän on jotain sellaista, mitä itse ei koe olevansa. Ja on epäkohteliasta alkaa kyseenalaistamaan toisen tuntemuksia. Ei kukaan ole puhunut peloista. Paitsi sinä.

Alkuperäinen kirjoittaja säpäle harmaana;26360685:
No niin. Eli minun ei tarvitse sanoa kiintymysvanhempaa kiintymysvanhemmaksi, jos hän ei halua että hänestä sellaista nimitystä käytetään. Se miksi ihmistä kutsutaan ei kuitenkaan muuta sitä mitä hän on ja mitä hän tekee.

Unelma Sirpa-Leena ei halua itseään kutsuttavan ristimänimellään, vaan haluaa mieluummin käyttää nimeä Leena. Kaikki kutsuvat häntä Leenaksi, mutta koska siellä väestörekisterissä lukee Unelma Sirpa-Leena eikä pelkkä Leena, hän on oikeasti Unelma Sirpa-Leena, eikä hän voi loukkaantua, jos joku hänestä käyttää tätä nimeä, koska ei tiedä, että hän haluaa mieluummin itseään kutsuttavan Leenaksi.

Siinä vaiheessa kun hän toimii siten, että hänestä tulee Leena (=vaihtaa virallisen nimensä), hänestä tulee oikeasti Leena.

Ei tarvitse, niin. Eikä myöskään tarvitse alkaa tivaamaan syitä siihen miksimuttajosentäsittenjoskuitenkin. Ja jatkaa taas sen jälkeenkin, kun toinen selittää sinulle, että hän määrittelee itse itsensä. Sekään ei riitä sinulle. Vaan jatkat ihmettelyä. Ja jatkat. Ja jatkat.

[QUOTE="vieras";26360754]Mitä VÄLIÄ sillä sinulle on? Sinä et silti voi päättää toisen puolesta, että hän on jotain sellaista, mitä itse ei koe olevansa. Ja on epäkohteliasta alkaa kyseenalaistamaan toisen tuntemuksia. Ei kukaan ole puhunut peloista. Paitsi sinä.[/QUOTE]

Blaa blaa blaa..

Nyt käsi sydämellä, ihanko oikeasti jos tutustut naiseen, jonka kuulet asuvan parisuhteessa yhdessä naisen kanssa, ensimmäiseksi ajattelet että kyseessä on hetero joka jostain syystä on rekisteröinyt parisuhteensa naisen kanssa? Oikeasti? Vai ajatteletko ensin, että kyseessä on lesbo ja vasta kun nainen kertoo olevansa hetero, alat ajatella (ja kutsua) häntä heteroksi.

[QUOTE="vieras";26360808]Keksin ikiliikkujan :)[/QUOTE]

:D

Ja vielä info: te puhutte säpäleen kanssa kahdesta eri asiasta, ettekä siis voi koskaan kohdata. Säpäle on jo myöntänyt olevansa sinun asiasi kanssa samaa mieltä, mutta sinä et näe hänen pointtiaan. Ihan näin erotuomariwize täältä kotisohvalta!

Blaa blaa blaa..

Nyt käsi sydämellä, ihanko oikeasti jos tutustut naiseen, jonka kuulet asuvan parisuhteessa yhdessä naisen kanssa, ensimmäiseksi ajattelet että kyseessä on hetero joka jostain syystä on rekisteröinyt parisuhteensa naisen kanssa? Oikeasti? Vai ajatteletko ensin, että kyseessä on lesbo ja vasta kun nainen kertoo olevansa hetero, alat ajatella (ja kutsua) häntä heteroksi.

Nimenomaan niin, että kutsun häntä heteroksi, kun hän oikaisee väärinkäsitykseni. Mutta en ala väittelemään siitä, että miksi hän ei uskalla kutsua itseään lesboksi, kun minusta hän on lesbo, koska elää naisen kanssa. Ja ihmettelemään, että onpa outoa, kun tuo tuntee itsensä heteroksi eikä lesboksi. Ymmärrätkö?

[QUOTE="vieras";26360875]Nimenomaan niin, että kutsun häntä heteroksi, kun hän oikaisee väärinkäsitykseni. Mutta en ala väittelemään siitä, että miksi hän ei uskalla kutsua itseään lesboksi, kun minusta hän on lesbo, koska elää naisen kanssa. Ja ihmettelemään, että onpa outoa, kun tuo tuntee itsensä heteroksi eikä lesboksi. Ymmärrätkö?[/QUOTE]

Ymmärrän, mutta säpäle on myös sanonut tekevänsä näin. Ymmärrätkö?

En muuten koskaan eläessäni oo kuullu/lukenu kenenkään nimittävän ITSEÄÄN kiintymysvanhemmaksi... :confused:

Alkuperäinen kirjoittaja säpäle;26344150:
No kerro nyt sitten mikä se pointti sitten oli. Jos joku kertoo noudattavansa kiintymysvanhemmuuden oppeja, hän on kai silloin kiintymysvanhempi, vaikkei itse sitä termiä käytäkään ja vaikka se tyhmältä kuulostaakin. Miten tuon(kin) asian voi ymmärtää jotenkin toisella tavalla?

Tästä tää kaikki lähti ja vastaan nyt uudelleen tohon.

Ihmistä, joka noudattaa kiintymysvanhemmuuden oppeja, ei voi sanoa kiintymysvanhemmaksi, koska ei voida tietää miten paljon hän niitä oppeja noudattaa ja/tai miten paljon hän niihin uskoo, ellei hän ITSE sitä ensin kerro.

Ja teidän norjalaisesimerkkiin nojaten; ruotsalaisesimerkki:

Olet ruotsissa ja näet ihmisen ruotsinlippu kädessä ja kuulet hänen puhuvan ruotsia. ERITTÄIN todennäköistä että hän on ruotsalainen, mutta sitä ei voi tietää, ellei ensin kysy. Hän voi olla esim suomenruotsalainen (hence kielitaito) ja vain fanittaa ruotsia (hence lippu). Ei hän loukkaannu siitä, että häntä oletetaan ruotsalaiseksi, mutta eihän minkään olettamuksen tekeminen henkilötasolla ilman mitään faktatietoa pohjalla ole kovin kohteliastakaan. Saati se, että jatkaa hänen kutsumistaan ruotsalaiseksi, vaikka hän korjaisi olevansa suomenruotsalainen.

[QUOTE="vieras";26360914]Miksi hän toimii silti toisin? Vaatii selityksiä ja tekee olettamuksia olettamusten perään.[/QUOTE]

Sinähän se olet jankuttanut kohta 20 sivua, säpäle on vain vastannut esittämiisi (tökeröihin) "vertauskuviin" ja yrittänyt saada sinua tajuamaan pointtinsa. Mutta turhaan, koko 20 sivua turhaan. Tai sitten olet provo.

[QUOTE="vieras";26361034]Sinähän se olet jankuttanut kohta 20 sivua, säpäle on vain vastannut esittämiisi (tökeröihin) "vertauskuviin" ja yrittänyt saada sinua tajuamaan pointtinsa. Mutta turhaan, koko 20 sivua turhaan. Tai sitten olet provo.[/QUOTE]

No kerrotko sinä sen pointin? Kaksi ihmistä, jotka kertoivat ymmärtävänsä sen, eivät pyynnöstä huolimatta selventäneet sitä. Onnistuisiko sinulta?

[QUOTE="vieras";26361077]No kerrotko sinä sen pointin? Kaksi ihmistä, jotka kertoivat ymmärtävänsä sen, eivät pyynnöstä huolimatta selventäneet sitä. Onnistuisiko sinulta?[/QUOTE]

Olen kertonut jo oman mielipiteeni asiasta ja se on se, että ei ne sanat ratkaise vaan ne teot.

[QUOTE="vieras";26361123]Olen kertonut jo oman mielipiteeni asiasta ja se on se, että ei ne sanat ratkaise vaan ne teot.[/QUOTE]

Jahas. Tämä ei tainnut kuitenkaan olla säpäleen pointti. Kysyin siis sitä, en sinun mielipidettäsi.

Yhteistyössä