Hommaatteko te tosiaan kaikki lasten hoitajille ja opettajille jotain lahjaa?

• Viestiketjun aloittaja helvata pojat sentää
  • Ensimmäinen viesti
Niin, ja me viemme em. syistä päiväkodin tädeille suklaata ja kortin, johon alle kolmevuotiaamme kertoo asioita kustakin tädistä tyyliin: "Jaana aina on minulle kiltti ja sillä on punaiset kengät"
Uskon, että ilahdutamme näillä heitä kovasti.

helvata pojat sentää
[QUOTE="Mää";26353907]Se on osoitus omasta kiitollisuudesta hyvää työtä kohtaan sekä haluan myös opettaa lapsilleni, miten ihmisiä huomioidaan. Ilmeisesti sinä et ole koskaan sitä oppinut saati oppinut tuntemaan kiitollisuuttakaan![/QUOTE]

Ettei nyt olisi toisin päin.
Mustaakseni just sanoin,että ihmetyttää,että miksi näille ammattiryhmille vain. Kehuin muistaakseni aijemmin juuri jotain kuka oli vienyt ja muistanut muitakin :)

"mie"
Alkuperäinen kirjoittaja säpäle harmaana;26353952:
Nyt yksi tyhmä kysymys aiheeseen liittyen. Miksi muistatte niitä hoitajia _keväällä_? Onko teidän lapset hoidosta koko kesän pois vai menevätkö kesäksi varahoitopaikkaan? Vai viettekö silloin kun jäätte itse kesälomalle?
Siksi kun keväällä päättyy päiväkodinkin "lukukausi" vai miksi sitä kutsutaan. Kesällä päiväkoti menee kiinnikin joksikin aikaa ja ryhmät voivat olla erilaiset ja tädit lomailevat. Siksi kevät on hyvä aika muistaa.

Alkuperäinen kirjoittaja helvata pojat sentää;26353734:
Joo tuosta toisesta ketjusta mieleen,et tosissaako ostelette jotain ja veitte heille? Mä en ymmärrä miksi viette?
Kaikki tuskin hommaa, mutta omasta puolestani voin sanoa, että sellaisen tavan olen aikoinaan kotoa oppinut ja tahdon viedä eteenkinpäin.
Kerhotädeille lähtee kukkasia, samoin eskarin tädeille.
Kouluun menee kahdelle opettajalle kirja ja yhdelle (joka tosin ei tänä vuonna ole opettanut ketään lapsistani) pullo Teachersin Special whiskyä.

Muistamme keväisin myös uimavalvojaa ja muskarin vetäjää.
:)

Alkuperäinen kirjoittaja helvata pojat sentää;26353774:
Miski viette? Viettekö lääkärillekkin? neuvolatätille?

Itse asiassa vein kukan äitiysneuvolan terveydenhoitajalle, oli niin ihana ja kannustava koko raskausajan. Nainen paikallaan, ansaitsi erityiskiitoksen.

Ja kyllä. Olemme vieneet lapseni pk-ryhmän hoitajille joka joulu ja kevät pienen pienet muistamiset. Rahallinen arvo on ollut max 5 €/kpl. Haluan antaa tunnustusta siitä, kuinka hyvin ja sydämellä hoitavat minun kalleintani silloin, kun itse en voi olla paikalla.

Tuntui muuten äärettömän mukavalta, kun viime viikolla sattumalta tapasin pojan hoitajaa muutaman vuoden takaa. Askartelimme silloin joulumuistamisiksi tädeille rannekorut, ja kuinka ollakaan, tällä naisella oli se rannekoru kädessään nähdessämme. Sanoi muistavansa poikaani joka kerta, kun käyttää korua.

tapa on kaunis mutta miksi nykyään on kohteena vain opet ja päikyn tädit?

entiwanhaan talon emäntä leipoi täytekakun ja keitti kahveet kun kipinämiehet kytki talon valtakunnanverkkoon

se oli valon juhla se
Mie oon sieltä päin Suomea, että kaikki vieraisille tulevat pääs pöytään. Lautasta vaan lisää pöytään ja jaetaan ruoka useammalle.

Ja kyllä muistan, että kun rakennusvaihe oli niin kyllä sai timpurit ja muut omat palkkionsa eikä tarvinnut kevätjuhlaan asti odottaa.

Mie oon tottunut antamaan pieniä lahjoja tutuille myös huvin vuoksi, kiintymyksenosoituksena. Jotain ihan pientä, vaikka lankakerä neulojalle.

"Vierailija"
Hankin aikoinaan hoitajille ja hankin nykyään opettajille. Ovat paljon lasteni kanssa ja antavat hyvää opetusta. Jotain syötävää tai muuten pois kulutettavaa. Muutaman euron hintaista korkeintaan. Muistan myös silloin tällöin työtovereitani ym. sopivan tilaisuuden tullen. Kiitos ja muistaminen paikallaan, kun siihen aihetta.

helvata pojat sentää
kortit on aivan eri asia kuin lahjat.Ne on ihan kivoja ja ei kukan niistä varmaankaan vaivaudu mitenkään. Ja ne on helpompi pitää siellä laatikossa tuntematta huonoa omatuntoa siitä

"Vieras"
Kyllä lahjotaan! :)

Mutta lahjotaan myös kerhotädit, yhden lapsen hoitavaa lääkäriä muistetaan usein (on ainoa ihminen, joka saanut yhden lapsemme edes jonkunlaiseen kuntoon! Muut eivät ole välittäneet koko jutusta!), kaikkien lasten opet, soittotuntien opet, partio ohjaajat, kirjastoauton ihana ja ystävällinen setä... Tässä ne ihmiset, joita me muistamme ainakin jouluisin. Usein keväälläkin! On ihanaa saada ilahduttaa ihmisiä! Eikä me kenellekään mitään suuria todellakaan ostella, ihan pieniä muistamisia, suurin osa jotain kuluvaa/syötävää.

helvata pojat sentää
Järjenääntäkin ihan selvästi kuule täältä joltain :)

Useinmiten täällä haukutaan opet kun ei puutu kiusaamiseen tahi muuten jurpoja,mutta unohtuuko se sitten aina jouluksi ja keväällä?
Ja veisittekö jos se ope ei olisikaan niin kiva?

"Anni"
Alkuperäinen kirjoittaja helvata pojat sentää;26354057:
Järjenääntäkin ihan selvästi kuule täältä joltain :)

Useinmiten täällä haukutaan opet kun ei puutu kiusaamiseen tahi muuten jurpoja,mutta unohtuuko se sitten aina jouluksi ja keväällä?
Ja veisittekö jos se ope ei olisikaan niin kiva?
Joskus lapsellani on ollut surkeita hoitajia. Silloin olen vienyt yhteislahjan eli jotain hyvää kahvipöytään sitä varten, että tiedän niitä hyviäkin hoitajia olevan.

har
tapa on kaunis mutta miksi nykyään on kohteena vain opet ja päikyn tädit?
Kyllä monilla muillakin aloilla kiitetään pikkulahjoin ja kortein varsinkin jouluna hyvin sujuneesta yhteistyöstä, siitä vain ei pidetä niin suurta meteliä. Itsekin saan asiakasyritykseltä jouluisin suklaarasian tai joulukukan ja kyllä se vaan hyvältä tuntuu ja osoittaa että asiakas arvostaa meitä myös ihmisinä eikä ainoastaan resurssina (kun työ on kuitenkin valtaosin itsekseen puurtamista). Eikä tuo joulumuistaminen ole ainoa kerta kun saadaan pientä ylimääräistä kiitosta palkan lisäksi mutta vaan esimerkkinä.

"vieras"
En lahjo. Johtuu ihan siitä, että olen itse työskennellyt päiväkodissa ja jo sen lyhyen ajan aikana ärsyynnyin noihin. En halua mitään korustekrääsää, minä kun en yksinkertaisesti pidä sellaisista. En halua jonkun muun valitsemia lautasliinoja tai kynttilöitä, vaan valitsen mieluummin itse oman maun mukaan. En halua kolmeatoista suklaarasiaa. En halua mitään muitakaan elintarvikkeita allergiani vuoksi. Vaikka teenystävä olenkin, en halua maustettua ja usein miten melko huonolaatuista teetä, en myöskään kahvia. Ajatus on kaunis ja sinällään olen kiitollinen muistamisesta, mutta paljon mukavampaa on saada vaikkapa lapsen itse piirtämä kortti tai vaikkapa halaus ja sanallinen kiitos. Tästä syystä omat lapseni vievät vain itse tehdyn kortin tai piirustuksen ja kiittävät sanallisesti. Vuosien myötä niitä kortteja ja piirustuksiakin kertyy, mutta ne voi huoletta laittaa paperinkeräykseen.

Alkuperäinen kirjoittaja helvata pojat sentää;26353774:
Miski viette? Viettekö lääkärillekkin? neuvolatätille?
Ajatella, mä annan pienen joulumuiston siivoojallekin. En käytä neuvolantädin tai lääkärin palveluja niin paljon, että olisimme etunimi-tuttuja. Mutta tiedän, että moni muistaa lääkäreitä esim pidemmän sairaalajakson jälkeen.

Inhottaako sinua saada ylimääräisiä huomionosoituksia? Keskimäärin ihmiset niistä ilahtuvat.

Alkuperäinen kirjoittaja helvata pojat sentää;26353857:
Miksi heitä muistaisin? Tuolla logiikalla sinun pitäisi muistaa myös itseäsi ja lapsien isää, muistatko ja ostatko teille jotain kivaa?
Miksi pitäisi olla niin kiitollinen heilleja lahjoa ne. Hoitaako ne sitten tai opettaako ne sitten teidän muksut paremmin suraavana vuonna?
Jep, palkitsen myös itsenikin - tosin paljon useammin :D

Muistan lasteni opettajia, ja kerho-ohjaajia. Ja aikaisempina vuosina päiväkotihenkilökuntaa.
Joskus olen ollut mukana isomassa lahjassa opettajalle ( yhteislahja muiden oppilaiden vanhempien kanssa) joskus olen muistanut henkilökohtaisella lahjalla.
Ja teen sen siksi, että olen halunnut. Kiitokseksi.
Päiväkodin henkilökunnalla, kerho-ohjaajilla ja opettajilla on ollut merkittävä osuus lasteni elämässä ja arjessa.

"vieras"
Jep, kyllä lahjon. Keväällä ja syksyllä. En lahjo normaalisti enkä muita mutta meillä on niin mielettömän huippu pph että haluan muistaa. En osta krääsää vaan aika usein olen ostanut lahjakortteja :)

Foortti harmaana
Jooo....

Lisäksi meillä töissä LÄÄKÄRIT saa aika usein lahjoja.
Tietty riippuu lääkäristä/lääkärin alasta.
Mitä dementoituneimpia/vaikeammin parannettavia hoitaa, sitä vähemmän saa lahjoja.
Lisäksi osastolle tuodaan usein pupellettavaa.

Mkäkin vein mun isän leikkaustiimille mansikkakakut.

Hammaslääkäripariskunnalle olisin vienny kun lopettivat, mutta tuli NIIN puun takaa, etten kerenny.
Kampaajalle vein, kun se jäi eläkkeelle...

"vieras"
Kun ite lopetamme neuvolakäynnit pienemmän kanssa aikoinaan niin ihan varmasti vien muistamisen viim. neuvolakäynnille meidän neuvolantädille. on täti paikallan! kaksi tehoseurattua raskautta ja kahden pienen kasvun ollut mukana seuraamassa! on kiitoksensa ansainnut!

Oon varmaan jotenkin typerä esikoisen äiti, mutta ei mulla ollut käynyt mielessäkään hankkia mitään lahjaa päiväkotiin ennen kuin täältä luin että jotkut tekee niin. Mä en edes tiedä päiväkotin tätien nimiä, paitsi ehkä pari. :LOL:

"mä"
me muistamme jouluna ja keväällä
nyt lahjoja viety/viedään tytön sulkkis valmetajille, tyttöjen salibany valmentajille ja opelle, luokan avustajalle ja r-harjotuksien opelle :) ja muistin juur tänään työkavereita piirakalla ja pomoani muistan yteisellä lahjalla työkavereiden kanssa :)
t, päikkyläinen
muistamiset on yleensä syötävää tai kukkasta

hmmmmmmmmmmmm...
...vien. huolella valitsenan lahjan. ja kortin jossa hyvin kaunis teksti ja
kaunis kortti. itse arvostaisin eniten hyvin kaunista korttia ja siinä olevaa
sydäntälämmittävää tekstiä, kuin jtn halpois kynttilää yms. olisi ihana kuulla
henk.koht.sesti jtn palautetta :) oon ite päikyntäti ja lapseni on myös päikyssä...
sanallinen palaute on kaikki kaikessa.. se lämmittää....

Mikäli lapsilla olisi lääkäri, jonka vastaanotolla he säännöllisesti käyvät ja siitä muodostuisi sellainen hyvä potilas-lääkärisuhde, voisin lääkäriäkin muistaa.
Mutta koska sellaista lääkärisuhdetta ei ole päässyt muodostumaan, vaihtuvien lääkärien ja ei oo aikoja, ei oo lääkäreitä -lääkäripulan vuoksi en ole lahjonut jotakin kerran lastani tapaavaa ihmistä, jonka ainoa neuvo on .. ota vahan sarkulaake.

Yhteistyössä