Hommaatteko te tosiaan kaikki lasten hoitajille ja opettajille jotain lahjaa?

• Viestiketjun aloittaja helvata pojat sentää
  • Ensimmäinen viesti
pikkanen
Mä en vie lahjoja päikkyyn, koska en edes tiedä kaikkia hoitajia. Hoitajat vaihtuvat jatkuvasti ja lastentarhanopettajalta emme ole saaneet erityisen hyvää palvelua. Jos oltais erityisen tyytyväisiä voisin harkita lahjontaa. Toisaalta ollaan aikoinaan tosi hyvälle lastentarhanopettajalle laitettu sähköpostilla kiitokset ja kerrottu siinä, miksi arvostimme hänen työtään erityisesti. Hän oli kovin ilahtunut eleestä ja varmasti ihan yhtä hyvä juttu, kun joku kahvipaketti tai konvehtirasia.

Sitä mä ihmettelen, että miten teillä riittää rahat lahjoa noin paljon ihmisiä?

HippuTAR
Me ei olla yleensä viety mitään, ei hoitajille eikä opeille. En koskaan ota edes puheeksi mutta jos lapsi itse sanoo että haluaa viedä jotain niin sitten hän voi viedä jonkun muutaman euron (kuluvan) muistamisen jonka saa itse valita. Poika on kerran halunnut viedä keväällä kukan henkilökohtaiselle avustajalle josta tykkäsi tosi paljon.

"ninni"
Kyllä vein päiväkotiin 4 vakkarihoitajalle pienet lahjat. Ihan siksi, että mut on jo kotona opetettu muistamaan ihmisiä, viemään tuliaisia ja olemaan antelias. Lahjojen antamiseen ei aina edes tarvita erityistä syytä. Jos menen vaikka ystäväperheeseen kylään, saatan viedä jotain mukanani, vaikkei "tarvitsisikaan", ihan vain halusta ilahduttaa.

kkkkkk
Vietiin aikoinaan pph:lle, jossa muksu oli neljä vuotta. Joka kevät ja joka joulu jotain pientä. Yleensä lapsen oma tekele ja sen lisäksi syötävää/juotavaa. Pph osti myös lapselle syntymäpäivälahjan ja joululahjan ja osti vielä isomman läksiäislahjankin!

"Vieras"
Mikäli lapsilla olisi lääkäri, jonka vastaanotolla he säännöllisesti käyvät ja siitä muodostuisi sellainen hyvä potilas-lääkärisuhde, voisin lääkäriäkin muistaa.
Mutta koska sellaista lääkärisuhdetta ei ole päässyt muodostumaan, vaihtuvien lääkärien ja ei oo aikoja, ei oo lääkäreitä -lääkäripulan vuoksi en ole lahjonut jotakin kerran lastani tapaavaa ihmistä, jonka ainoa neuvo on .. ota vahan sarkulaake.
Meillä valitettavasti on ehtinyt muodostumaan pitkä suhde lääkäriin... Jos joku osaa hoitaa mun lapseni niin hyvin, kun tämä lääkäri, niin kyllä sitä haluaa pienen muistamisen viedä! On ollut ihan korvaamaton joissain kohtaa!

Yhteistyössä