Onko teistä jotain outoa siinä, että jotkut käy katsomassa urheiluseurojen lasten näytöksiä, vaikkei ole omia lapsia

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
tai omat lapset on jo isoja?

Meidän 6v harrastaa jumppaa ja talvella bongasin erään tutun naisen (noin 40v, lapseton) paikallisen jumppaseuran (missän meidänkin tyttö harrastaa) näytöksessä. Liput oli 10e/kpl ja esiintyjät 0-16v noin suunnilleen, pienimmät vanhemman kanssa yhdessä.

Oletin tietty, että on katsomassa jonkun tutun näytöstä ja kysyin suoraan, kenen näytöstä tuli katsomaan? Sanoi, ettei ole ketään erityistä, vaan tuli katsomaan kaikkien esityksiä. Tykkää katsella lasten esityksiä, ne on niin suloisia ja kiertää siksi jumppanäytöksissä, lasten jalkapallo-otteluissa, Hippo-kisoissa ja kuulemma on joskus käynyt koulun kevät/joulujuhlassakin hakemassa fiilistä jouluun/kesään.

Mä menin ihan vaikeaksi, koska minusta toi on niin kummallista :(

No nyt sit näin sen saman naikkosen vielä muskarin kevätkonsertissa (maksullinen, mutta edullinen ja mun tiettääkseni kaikki muut katsojat on vanhempia/kummeja/isovanhempia) lapsia kyyläilemässä ja melkein alkoi suututtaa!

Jotenkin musta on eri asia käydä kastomassa aikuisten paikallisia yleisurheilukisoja tai jotain konserttia, missä aikuiset esiintyy kuin lasten? Musta lasten juhlat on vaan niin intiimejä jotenkin, etten haluaisi ketään vierasta sinne kuikuilemaan.

Toi nainen on muutenkin ehkä vähän outo, mutta mitä mieltä ootte noin yleensä? Oisko teidän mielestä ok, jos joku kuokkavieras kävis vaikka teidän lasten kevätjuhlia ihailemassa?

Meidän muksun jumppaseuran kevät- ja joulunäytökset on ainakin kaikille avoimia. Liput pitää jokaisen ostaa, myös vanhempien. En ole osannut pitää yhtään outona sitä, että olen bongannut sieltä tuttuja, joiden omat lapset eivät esiinny juhlassa. Sehän on kulttuuria :), kaikille avoin tapahtuma.

Koulun tai pk:n juhliin tulemista kummaksuisin. Ne kun on ainakin täällä oikeasti vain vanhemmille (ja ehkä isovanhemmille tms).

Minä mietin hetken kun luin tuota ap:n tekstiä että oliko se nainen maksullinen muka, ja että mistä se sen tiesi, ei vissiin jaksa enää jokaiseen juttuun keskittyä :D

[QUOTE="vieras";26346023]tai omat lapset on jo isoja?

Meidän 6v harrastaa jumppaa ja talvella bongasin erään tutun naisen (noin 40v, lapseton) paikallisen jumppaseuran (missän meidänkin tyttö harrastaa) näytöksessä. Liput oli 10e/kpl ja esiintyjät 0-16v noin suunnilleen, pienimmät vanhemman kanssa yhdessä.

Oletin tietty, että on katsomassa jonkun tutun näytöstä ja kysyin suoraan, kenen näytöstä tuli katsomaan? Sanoi, ettei ole ketään erityistä, vaan tuli katsomaan kaikkien esityksiä. Tykkää katsella lasten esityksiä, ne on niin suloisia ja kiertää siksi jumppanäytöksissä, lasten jalkapallo-otteluissa, Hippo-kisoissa ja kuulemma on joskus käynyt koulun kevät/joulujuhlassakin hakemassa fiilistä jouluun/kesään.

Mä menin ihan vaikeaksi, koska minusta toi on niin kummallista :(

No nyt sit näin sen saman naikkosen vielä muskarin kevätkonsertissa (maksullinen, mutta edullinen ja mun tiettääkseni kaikki muut katsojat on vanhempia/kummeja/isovanhempia) lapsia kyyläilemässä ja melkein alkoi suututtaa!

Jotenkin musta on eri asia käydä kastomassa aikuisten paikallisia yleisurheilukisoja tai jotain konserttia, missä aikuiset esiintyy kuin lasten? Musta lasten juhlat on vaan niin intiimejä jotenkin, etten haluaisi ketään vierasta sinne kuikuilemaan.

Toi nainen on muutenkin ehkä vähän outo, mutta mitä mieltä ootte noin yleensä? Oisko teidän mielestä ok, jos joku kuokkavieras kävis vaikka teidän lasten kevätjuhlia ihailemassa?[/QUOTE]

Meidän muksun jumppaseuran kevät- ja joulunäytökset on ainakin kaikille avoimia. Liput pitää jokaisen ostaa, myös vanhempien. En ole osannut pitää yhtään outona sitä, että olen bongannut sieltä tuttuja, joiden omat lapset eivät esiinny juhlassa. Sehän on kulttuuria :), kaikille avoin tapahtuma.

Koulun tai pk:n juhliin tulemista kummaksuisin. Ne kun on ainakin täällä oikeasti vain vanhemmille (ja ehkä isovanhemmille tms).

juuri näin ajattelen, täällä on lehdessäkin aina isot mainokset jumppaseurien esiintymisistä.

Ja noissa urheilukisoissa ainakin on usein näitä vanhoja urheilijoita katsomassa tulevaisuuden lupauksia ja varmaan samalla verestämässä omia kisamuistojaan :). Kaikissa yleisissä paikoissa on musta ihan ok, että siellä on "vierastakin" porukkaa, mutta sitä ihmettelisin, jos olisivat jossain koulun tai päiväkodin juhlassa. Mietin myös sitä, että ehkäpä ap:n tuntema nainen on tahattomasti lapseton ja elää sitä lasten tuomaa riemua näiden näytösten ja kisojen avulla.

Sama juttu :)
Kai sitä täytyy tästä lähin pyytää näihin avoimiin kutsuihin aloittajan mielestä lisätä..
P.S tervetuloa vain te joilla joku tuttu lapsi esiintyy ja siitä sovittu vanhempien kanssa :laugh:

Musta kyllä jollain tapaa outoa. Ymmärtäisin paremmin, jos kävis vain vaikka jossain tyyliin lasten haitarinsoittoesityksissä, jos olis vannotunut haitarifani. Mut että kiertää kaikenlaisissa lastentapahtumissa. Aikaaaas erikoista. Eihän toi nyt kiellettyä oo, mutta jotain outoa tossa on.

Kyllä tuo on tosi outoa. Ihmiset, jotka pitävät lapsista ja haluavat tukea lasten harrastuksia rahallisestikin, vaikka ei ole omia lapsia, ovat pelottavin asia maailmassa.

Outo myös lapseton perhepäivähoitaja, lastentarhanopettaja ja alakoulun ope. Jotenkin perverssejä kaikki. Puhumattakaan lapsettomasta jalkapallovalmentajasta. Ja entäs lapseton uimaope! Hui kamala!

Se on varmasti pedofiili! Jos kyseessä olisivat ihan aikuisten urheilu-, musiikki-, yms tapahtumat, niin kukaan ei hmettelisi mitään. Vaikka joku voisi vaan pervoilumielessä tulla niitäkin katsomaan! Hyi kamala, miettikääs nyt!
Jos nainen on ihan rento ja mukava eikä joku sellainen että pälyilee koko ajan tilaisuuksissa epäluuloisena ympärilleen ja näyttää jotenkin siltä että tekee jotain pahaa ja salaista niin tuskinpa kuule mikään pedofiili on. Ihminen, joka pitäälapsista vaikka hänellä ei olekaan omia, ja joka haluaa käydä katsomassa lasten esityksiä, SO WHAT.

On se minusta outoa. Ihmeellistä oikeastaan. Koska kun mulla e ollut lapsia, en olisi mennyt katsomaan, en suonut kakaroille ajatustakaan, eikä heitä näkynyt koska siellä missä asuin, asui muita opiskelijoita,mutta hei, mitä jos sillä on joku kummilapsi tai jotain siinä mukana? sitten ymmärrän.

En mieti että se ois pedofiili tai jotain, en jaksa uskoa sellaista, mutta kummallista se on mielestäni. Koska jos mulla ei ois lapsia,lapset ois viimeinen asia jota miettisin.

[QUOTE="hih";26346251]On se minusta outoa. Ihmeellistä oikeastaan. Koska kun mulla e ollut lapsia, en olisi mennyt katsomaan, en suonut kakaroille ajatustakaan, eikä heitä näkynyt koska siellä missä asuin, asui muita opiskelijoita,mutta hei, mitä jos sillä on joku kummilapsi tai jotain siinä mukana? sitten ymmärrän.

En mieti että se ois pedofiili tai jotain, en jaksa uskoa sellaista, mutta kummallista se on mielestäni. Koska jos mulla ei ois lapsia,lapset ois viimeinen asia jota miettisin.[/QUOTE]

Jotkut ihmiset tykkää lapsista. Jospa tuo nainen haluaa nähdä lapsia ja ihailla heidän suorituksiaan kun omia lapsia ei syystä tai toisesta ole.

Kyllä mä ainaki lapsia mietin silloon ku mulla ei lasta ollu koska lapsi oli se mitä mä halusin.

• Tykkää
Reactions: Anatolia
On tämä taas. Jos lapseton ei pidä lapsista niin haukutaan itsekkääksi ja kylmäksi ja ylipäätään paskaksi ihmiseksi. Sitten jos pitää lapsista niin on epäilyttävä pervo ja ylipäätään paska ihminen. You just can't win.

Riippuu ihan millä mielellä käy. Jos on iloisen kannustava, niin on ok.
Jos ilkeän arvosteleva, niin ei ole ok.
Joskus on tullut törmättyä näihin ylikriittisiin katsomossa oleviin. Ei ole mukavaa, kun kuitenkin lapsi kyseessä ja harrastuksen tarkoitus olla kannustava ja kehittävä.

Käy asuinalueellaan lasten konserteissa yms.. Tukeakseen rahallisesti heidän harrastuksiaan pääsekipun ja kahvitarjoilyiden muodossa. Elämänsä toiminut koulumaailmassa sekä lapseton, joten eläkkeellä haluaa ns.nähdä lapsia ympärillänsä kokoajan.

Yhteistyössä