Miehen sisko teki lastensuojeluilmoituksen,sen takia koska...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja huhuh
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

huhuh

Vieras
Meidän poika on ollut nyt helmikuusta alkaen joka viikko mummulassa viikonloput..Ja mummu on sairas niin et ei pysty kunnolla käveleen...kuulemma rasittaa miehen siskon mielestä mummua se kun meijän 5v poika on siell...silti mummu aina sanoo et ottaa kun ei mitään muutakaan oo..niin ja meillä on silti kotona viel 2v ja 3kk... mun piti sit soittaa mumulle että ei tuu poika enään sinne kun sukulaiset niin kateellsia:( odotti et ois saanu pojasta seuraa taas.. lastensuojelu ilmoitus että ei ite huolehdita lapsesta..kyllä sossu oli hiljaa puhelimessa kun kerroin mutta sano et kaikki pitää tutkia...voivoi..:D

Onhan poika todella paljon mummolassa, mutta jos mummo on tykännyt ja seurana ollut. Niin mikä on ongelma? Toisaalta onko muut lapset ja lapsenlapset päässeet sitten ollenkaan mummolle jos 5v vie joka viikonloppu mummon huomion/ jaksamisen. Milloin muut näkevät mummoa?

Itse en pystyisi olemaan 5v erossa joka viikonlopu. Kyllä siis tuossa ilmoituksessa jotain perääkin on. Onhan lapsen hyvä olla kotonakin!!!

Hah tossa mitään kateellista ole. Ajatelkaa sitä mummoakin pikkusen!
Pientä rajaa. Miksi poika on muuten mummolassa joka vloppu???? Kait siihen joku hyvä syy on?

no miksi se poika on ollut siellä joka viikonloppu?ehkä mummo ei kehtaa sanoa,ettei jaksa 5 v:n perässä joka viikonloppu juosta?itse en kyllä todellakaan veisi lasta ( edes vanhempaa ) sairaan ihmisen kaitsettavaksi..pyytäkää mummo teille joka viikonloppu,niin saatte pitää koko perheen voimin seuraa sairaalle mummolle.

no siis perkele kun mummu ite pyytää..eikä se nyt niin huono kuntoinen ole ja on siellä pappakin :D se aina pojan kans touhuaa..en antaiskaan mut ite ne tulee hakemaan ...muut ei anna kun niitten lapset ei uskalla mennä..vaikka mummu yrittää...nyt oli pakko sanoa et ei tuu enään..no sanotako että kolmekuukauden sisään ollut nyt noin 10yötä yhteensä...ja sen takia ottanut että ei oo niin härdelliä kun vauvakin tuli!

Mistä pitäisi ilmoituksen tekijän olla kateellinen? Siitäkö, ettei itse ole yhtä härski, että olisi pokkaa sysätä lapsensa sairaan ihmisen kontolle säännöllisesti? Aloittajalla ja muille yksinkertaisille ihmisille tiedoksi, että kun kohtaatte kritiikkiä, syynä voi ihan oikeasti olla oma käytöksenne, eikä mikään helkkarin kateus.

no siis perkele kun mummu ite pyytää..eikä se nyt niin huono kuntoinen ole ja on siellä pappakin :D se aina pojan kans touhuaa..en antaiskaan mut ite ne tulee hakemaan ...muut ei anna kun niitten lapset ei uskalla mennä..vaikka mummu yrittää...nyt oli pakko sanoa et ei tuu enään..no sanotako että kolmekuukauden sisään ollut nyt noin 10yötä yhteensä...ja sen takia ottanut että ei oo niin härdelliä kun vauvakin tuli!

Mä en usko että tämä on koko totuus. Oletko jutellu tämän miehen siskon kans asiasta?
Ja eihän sinne muut voi edes mennä jos siellä aina sama lapsi on.

Meidän poika on ollut nyt helmikuusta alkaen joka viikko mummulassa viikonloput..Ja mummu on sairas niin et ei pysty kunnolla käveleen...kuulemma rasittaa miehen siskon mielestä mummua se kun meijän 5v poika on siell...silti mummu aina sanoo et ottaa kun ei mitään muutakaan oo..niin ja meillä on silti kotona viel 2v ja 3kk... mun piti sit soittaa mumulle että ei tuu poika enään sinne kun sukulaiset niin kateellsia:( odotti et ois saanu pojasta seuraa taas.. lastensuojelu ilmoitus että ei ite huolehdita lapsesta..kyllä sossu oli hiljaa puhelimessa kun kerroin mutta sano et kaikki pitää tutkia...voivoi..:D

no huh huh vaan itselles. Todella outoa haluta omasta lapsestaan noinkin usein eroon ja kaiken lisäks tunkea lapsi sairaalle ihmiselle hoitoon. Voi mummo ja voi lapsiparkaa....mutta tää on tietenki provo.

Ei ole lastensuojeluilmoituksen paikka, jos pojasta on pidetty huolta. Ei, vaikka asuisi mummollaan.

Mummostakaan ei vissiin voi tehdä mitään vanhuksensuojeluilmoitusta, vaikka se tässä kai lähinnä olisi aiheellisinta =)

Ainahan ne mummot pyytää, mutta ei niihin kaikkiin pyyntöihin tartte suostua, eikä todellakaan viedä edes terveen mummon hoteisiin joka viikonlopuksi. Ei ole mummon hoitovastuu eikä lapsella vastuuta viihdyttää mummoa.

Mistä pitäisi ilmoituksen tekijän olla kateellinen? Siitäkö, ettei itse ole yhtä härski, että olisi pokkaa sysätä lapsensa sairaan ihmisen kontolle säännöllisesti? Aloittajalla ja muille yksinkertaisille ihmisille tiedoksi, että kun kohtaatte kritiikkiä, syynä voi ihan oikeasti olla oma käytöksenne, eikä mikään helkkarin kateus.

Mä en usko että tässä on kyse kateudesta, vaan ihan huolesta.

Joka viikkoiset yövierailut ei ole ok mun mielestä harvemmin kyllä . Tietenkin te sitten vastavuoroisesti autatte mummoa ja pappaa eikö niin ? Käytte kaupassa , autatte pihatöissä jos niitä on jne.

jos mummo itse pyytää lapsen seuraksi en kyllä ymmärrä mikä ongelma on? :o jos on tylsää vaan papan kanssa ja varmaan piristää päivää 5 vuotiaan seura ja tuon ikäisestä voi olla jo jotain apuakin..

5v pojan tehtävä ei ole viihdyttää sairasta vanhusta. Tietysti pitääja täytyykin käydä välillä ilahduttamassa jne,. mutta tässä tapauksessa siitä on tullut pojalle velvoite ja mummolle tapa. Vanhemmat tytyväisiä kun pääsevät helpommalla.

• Tykkää
Reactions: lissukka.
En minäkään ymmärrä, miten tästä voidaan tehdä lastensuojeluilmoitus vaikka mummo olisi miten raihnainen, jos mummolassa kuitenkin on hoidettu lapsi hyvin. Ei tollainen ls- ilmoitus johda yhtään mihinkään, vaikka lapsi oltaisikin viety sinne ilman mummon tahtoa ja mummokin olisi kuuromykkäsokea pyörätuolipotilas, jos vaan lapsesta on huolehdittu siellä hyvin. Siinähän on se koko tän homman pointti :)

Jos mummo ja pappa itse pyytävät lasta asiassa ei mielestäni ole ongelmaa.
Eiköhän nuo aikuiset ihmiset osaa itse päättää jaksavatko vaiko eivät ja tuskin pyytäisivät jos eivät jaksaisi.

Itse en sairaan ihmisen kontolle olisi vilkasta esikoistani laittanut.
Mutta eipähän tässä tapauksessa siellä ole vain mummoa vaan myös pappa jonka sitten touhuilee lapsen kanssa.
Usein myös nuo vanhemmat ihmiset,sairaatkin tuntuvat saavan elinvoimaa ja iloa lapsista ja heidän jutuistaan.

[QUOTE="vieras";26332969]jos mummo itse pyytää lapsen seuraksi en kyllä ymmärrä mikä ongelma on? :o jos on tylsää vaan papan kanssa ja varmaan piristää päivää 5 vuotiaan seura ja tuon ikäisestä voi olla jo jotain apuakin..[/QUOTE]

Voi huoh. Jos mummo ja pappa kaipaavat seuraa, voisi lapsenlapset käydä siellä aikuisten kanssa, ei yksinään. Voi olla 5-vuotiaasta jotain pientä apua, joo. Jos onkin niin enemmän siitä haittaa on. Miten se mummo edes takaa lapsen turvallisuuden, kun ei pysty perässä kulkemaan? Ei ole sairaan vanhuksen tehtävä huolehtia lapsesta eikä 5-vuotiaan lapsen sairaasta vanhuksesta!

Olipa asia niin tai näin - miehen siskon tai siskon miehen - ei tietenkään pitäisi hoitaa asiaa viranomaiskautta...
Onko nykyihmiset ihan pimeitä, kun ei osaa hoitaa asioita kasvotusten?
Vai onko tässäkin taas vaan tehdä ihan tahallaan asioita entistä hankalammiksi ?

Jos AP:lla on on pieni vauva ja toinenkin lapsi - varmaan arkea ja jaksua on mummon apu auttanut kovasti.
Ehkä ehkäissyt tai auttanut babybluesissa , masiksessa - ja ties missä ?

Vai onko se niin - että jos joku auttaa ilman lastensuojeluilmoitusta vauvaperhettä - pitää vauvaperheestä tehdä lastensuojeluilmoitus ?
Kiusallaan ?
Vai onko arvon mammojen mielestä se vaan ihan ok ?

Sympatiat AP:n puolella - itsekin olen aihettomat ls-ilmon kohteeksi joutunut ja en ymmärrä yhtään ns läheisiä ihmisiä, jotka v*ttuillessaan tällaisia tekevät.
Ei se muuta ole kuin halua hankaloittaa toisen elämää - noinkin läheltä asian voisi hoitaa miljoonalla muulla tavalla.

Täällä kans huonojalkainen mummo asuu meidän ihan lähellä ja aina sanoo et tyttö (7v) saa olla siellä vaikka joka päivä. Tyttö ravaa siellä kun saa kahvia...:snotty: Nyt mummon omainen soitti ja sanoi et ei sais niin usein vierailla kun väsyy kovasti,vaikka lapseni on ihan rauhallinen tapaus ja vie roskia ja auttelee. Kävin itse mummolta kautta rantain kyselemässä kaikkea ja sieltähän se tunnustus tulikin et kyllähän se väsyttää kun pitää avata ovi ja keittää sitä kahvia. Hyvässä hengessä sovittiin et kerran viikkoon riittää kyläilyt. ei ne mummot aina ilkeä sanoa jos väsyttää.

Eikun mummu itekkin sano ,että on se kateellinen se tiina(miehen sisko) kun meijän lapsi on siellä aina...ite ne ei anna niitä lapsia sinne...??!! mut nyt saa sit lopua ton pojan yökyläily ainakin toistaseksi. mummu sano että se on kiva kun tulee lähettyä ulos jne..muuten se vaan makaa sisällä,san et poika piristää sitä... ja osaa se "kotihommiakin"tehdä ja okein kiltti on..on se mummu pyytäny 2vuotiastakin mut en sitä oo antanu...

Yhteistyössä