Mut tuomittiin petoksesta:( hävettää...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja RIKOLLINEN ÄITI
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
R

RIKOLLINEN ÄITI

Vieras
Joku oli käräyttäny ja ihmetelly kelalle että miten me eletään niin leveästi,kela oli tutkinut asian ja todennut että on maksanut meille aiheettomasti viime vuonna yhteensä 1200euroa. sisältää asumistukea ja kotihoidontukea. kotihoidontukeaq n.390e(eki yhden kuun) ja asumistukea kaksikuukautta. no olin siis viime vuoden helmikuussa täyttänyt kelan papereihin että miehellä ei oo tuloja. mutta mies menikin helmikuussa töihin ja mun ois pitäny heti ilmottaa kelalle...ilmoitin vasta elokuussa 2011 kun mies jäi työttömäksi ihan kokonaan ja hain enemmän tukea. kela katsoi jonkun ilmoituksen perusteella että hain tahallaan tukea helmikuu-kesäkuu:( muuten oli tuet ihan oikein...en tiiä ihme soppa..vaan sainpas selville kuka sen ilmoituksen takana oli...loppu sitte tältä likalta yhteydenpito tyyston siihen ihmiseen...kateellinen oli kun meillöä oli muka niin paljon rahaa:O nettona kuukausi tulot,n.2500e yhteensä!!! eli siis helkutin rikkaita juu:D no just poliisi kuulusteluissa kävin ja saan peräti 6euron päiväsakon 30päivää ja otettiin valokuvat ja sormenjäljet:( olen siis rikollinen,aivan kamalaa 4lapsen kotiäiti...KYLLÄ NYT TEKIS MIELI SE TUPAKAN POLTTO ALOTTAA KUN VITUTTAA:(

Eikö petoksesta tuomita oikeudessa eikä poliisikuulusteluissa?

Mutta olethan kuitenkin toiminut tapauksessa väärin kun et ole ilmoittanut miehen tuloista. Näin ollen olet saanut ehkä liikaa tukia ja joudut nekin vielä maksamaan kelalle takaisin.

• Tykkää
Reactions: Sanna80
siis tuo oli vähän sekava teksti...siis mies oli töissä silloin ja ite lasten kans kotona..mutta kela oli maksanut meille liikaa tukea...yhden kuukauden kotihoidontuen j akaksikuukautta asumistuke yhteensä... luulin että sovin asian kelan kans kun maksan takaisin mutta erästä sukulaista vitutti kun meillä oli enemmän rahaa kun niillä ja halus sit tehä mun elämän vaikeaksi. ...kyllä se suku pahin on...

Toivottavasti mahdollisimman moni lukee tästä kokemuksesta, sillä tuilla kikkaillaan niin pajon. Jos on edes jonkinmoinen kiinnijäämisen riski, niin ehkä se toimii motivaattorina ilmoittaa asiat KELAan ajallaan ja oikein.

Toki virheitä sattuu, mutta ihmettelen, miksi ikään kuin puolustelet asiaa. Onko sinusta oikein käyttää väärin yhteiskunnan varoja, veronmaksajien rahoja?

terv. yrittäjä, joka ei saa minkäänlaisia tukia ja joutuu tekemään töitä, vaikka lapset sairaina, mitään korvauksia kun ei tule.

[QUOTE="vieras";26331105]Eikö petoksesta tuomita oikeudessa eikä poliisikuulusteluissa?

Mutta olethan kuitenkin toiminut tapauksessa väärin kun et ole ilmoittanut miehen tuloista. Näin ollen olet saanut ehkä liikaa tukia ja joudut nekin vielä maksamaan kelalle takaisin.[/QUOTE]

joo,aloinkin maksamaan heti kun tiedettiin että saatiin liikaa mutta joku KUNNIALLINEN IHMINEN on halunnut vielä että poliisin kautta mennään...se oli miehen siskon mies joka teki musta sen ilmotuksen... no siis joo tuleehan syyttäjältä vielä varma tieto mut poliisi sano että kyllä se petoksen merkit täyttyy kun se raj on 800euroa:O. ja mulle tulee nyt miniäitiyspäivä rahalla 6e päivä ja yleensä noin kuukausi..huh huh..tuntuu että sydän pettää:( en oo tupakkaa polttanu yli vuoteen vaan nyt tuntuu että pakko ois saada sauhut:(

Lähtökohta on tietysti se, että noista olosuhteiden muutoksista ilmoitetaan Kelalle välittömästi.
Jos kuitenkin tuollainen vahinko käy, niin ei noista jutuista kannata kertoilla ympäriinsä, vaan hoitaa tilanteen vähin äänin kuntoon. Niitä kun saattaa olla tosiaan yllättävänkin veemäisiä ihmisiä itse kunkin tuttavapiirissä, jotka suorastaan nauttivat siitä, kun joku toinen pistetään liemeen.

Toki virheitä sattuu, mutta ihmettelen, miksi ikään kuin puolustelet asiaa. Onko sinusta oikein käyttää väärin yhteiskunnan varoja, veronmaksajien rahoja?

terv. yrittäjä, joka ei saa minkäänlaisia tukia ja joutuu tekemään töitä, vaikka lapset sairaina, mitään korvauksia kun ei tule.

nomutta kun minä oon alakanu heti maksaan takasi kun kela huomasi...huhuh.. on tä yhtä helvettiä tuntuu et pää räjähtää:( joo myönsin et oma vika ja tomitkoont mistä haluaa mut on tää silti kun sukulaisen pittää mennä juoruaan:( en mää silti sitä tupakin polttoa alota vaikka mieli tekee...tkis mieli vetää myös jotain turpaanki niin että veri lentää!!!niin raivona olen..kostin muuten sit sille että ihan tiedoksi jos lukee tätä tekstiä!!samalla mitalla takasi ja vielä pahemmin voi jopa talo alta lähtiä!

Alkuperäinen kirjoittaja rikollinen äiti;26331131:
joo,aloinkin maksamaan heti kun tiedettiin että saatiin liikaa(

Te saitte liikaa helmi-maaliskuussa ja ilmoitit asiasta Kelaan elokuussa? Ei ainakaan meikäläisen mukaan tämä ole site HETI toimimista....

Mutta itse soppaansa keittää. Kelan kanssa asioitessa pitäisi olla aika selvä, että takaisin perivät, jos liika maksavat. Ja mistä muuten se sukulainen tiesi, paljonko saatta tukia?

Toivottavasti mahdollisimman moni lukee tästä kokemuksesta, sillä tuilla kikkaillaan niin pajon. Jos on edes jonkinmoinen kiinnijäämisen riski, niin ehkä se toimii motivaattorina ilmoittaa asiat KELAan ajallaan ja oikein.

Itse asiassa niillä kikkaillaan vähemmän kuin yleisesti kuvitellaan. Ja itse asiassa meidän tiedekuntamme rikosoikeuden (vai oliko se työoikeuden?) proffa sanoi, että ollaan +-0 -tilanteessa, kun otetaan huomioon tukien väärinkäyttäjät sekä ne, joilla olisi oikeus tukiin, mutteivät ole niitä jostain syystä hakeneet.

Ja tää nyt ei todellakaan tarkoita sitä, että tuilla kikkailu olisi hyväksyttävää, vaan ihan vaan puhtaasti taloudellinen puoli mielessäni jaoin tämän kuulemani tiedon.

no eikun se olikin miettiny sielä päänsä sisällä että miten meillä on enemmän rahaa kun niillä ja päätti sit tehä ilmotuksen että tutkivat tilanteen.. mut ihan sama myönsin et rikos kait siinä on sitte tapahtunu mutta moniko muu ihminen huijaa kelaa?? otin kyllä niin opikseni tuosta että taiajn jättää kaikki tuet kokonaan hakematta!!! huijaaminen ei kannata tai edes tiedon pimitys!koska siitä' jää kii ennemmin tai myöhemmin.

eli tää on ihan totta ja kannattaa miettiä tätä asiaa mitä kirjotin...vaikka sekavaa kirjotusta onkin..mut tuntuu vaan että meni ainakin viikonloppu persiilleen:( lapsille en viitsi mielipahaa näyttää...

Alkuperäinen kirjoittaja rikollinen äiti;26331146:
joo myönsin et oma vika ja tomitkoont mistä haluaa mut on tää silti kun sukulaisen pittää mennä juoruaan:( en mää silti sitä tupakin polttoa alota vaikka mieli tekee...tkis mieli vetää myös jotain turpaanki niin että veri lentää!!!niin raivona olen..kostin muuten sit sille että ihan tiedoksi jos lukee tätä tekstiä!!samalla mitalla takasi ja vielä pahemmin voi jopa talo alta lähtiä!

Vaikutatpa tosi meillyttävältä ihmiseltä! Eipä ihme että eivät ole olleet puolellasi, tai halunneet peitellä rikostasi kun tuollainen on osa todellista luonnettasi.

...hieman kuulostaa että ihan tahallaan tuon teit. Kunnes miehes jäi oikeasti työttömäksi ja tajusit että tukia voisi vielä kahmia lisää.

Ja miten miehesi sisko on saannut tiedon teidän raha-asioista? Kukahan mahtaa olla leveillyt asialla??

nomutta kun minä oon alakanu heti maksaan takasi kun kela huomasi...huhuh.. on tä yhtä helvettiä tuntuu et pää räjähtää:( joo myönsin et oma vika ja tomitkoont mistä haluaa mut on tää silti kun sukulaisen pittää mennä juoruaan:( en mää silti sitä tupakin polttoa alota vaikka mieli tekee...tkis mieli vetää myös jotain turpaanki niin että veri lentää!!!niin raivona olen..kostin muuten sit sille että ihan tiedoksi jos lukee tätä tekstiä!!samalla mitalla takasi ja vielä pahemmin voi jopa talo alta lähtiä!

No se on tietysti hienoa, että maksat takaisin, ja näinhän on tietty toimittavakin.

Sukulainen teki tietysti sinun kannaltasi ikävän tempun, mutta ihmettelen kyllä tuota raivoasi. Äiti, joka kirjoittaa "tkis mieli vetää myös jotain turpaanki niin että veri lentää!!".

Olisiko vihanhallintakurssi paikallaan?

kostin muuten sit sille että ihan tiedoksi jos lukee tätä tekstiä!!samalla mitalla takasi ja vielä pahemmin voi jopa talo alta lähtiä!

no kerro nyt vielä miten kostit? Mitä on tehnyt sellaista että jopa talo voi lähteä alta? :D

Lapsellani on kaveri jonka vanhemmat "eronneet"
isän os. on milloin missäki jos virallisesti katsotaan, mutta asuu kuitenkin perheensä luona.
Elatustukikin on tehty nollasopparin mukaan joten sekin saadaan kätevästi kelasta :)
Näin saadaan yhteiskunta maksamaan asumistukea ja yh lapsilisät (2 lapsen perhe) ja ei vesilaskuakaan tarvi maksaa näin ollen kuin kolmesta kun mieshän on vaan "kylässä"
Eli tuilla kyseinen perhe kikkailee ja mies asuu kirjaimellisesti ilmaiseksi tuossa muka exänsä luona ;)
Naapurit ei osaa tätä perhettä käräyttää kun onhan postilaatikossa tietenkin niin isän sukunimi (lapset isän sukunimellä) kuin äidinkin joten naapurit kuvittelee miehen siis asuvan siinä virallisesti, vielä kun autoton ja kortiton äitikin ottanut maksullisen parkkipaikankin miehensä autolle niin eipä kukaan osaa naapureista mitään epäillä.

Itse tiedän varmana tietona nämä mutta palstahan minut on täällä jo monta kertaa haukkunut kun olen kironnut kuinka jotkin kehtaakin tukia käyttää noin törkeästi hyväksi,
sanottakoot että ei minun tarvitse kytätä ;)
Mutta vituttaa maksaa tollaisten elämää jotka tukia huijaa :(

Siis ensin pimitetään muuttuneita tietoja monta kk ja sitten tullaan tänne itkemään miten on julmaa kohtelua voi vittu. Petoksen olette tehneet se muuksi muutu. Kymmenen pistettä sille sukululaiselle, että jäi edes yksi tukien väärinkäyttäjä kiinni.