Nyt tarvitsen teidän apua, minkälainen ihanuus mä vien Suomeen(.*.)kuva(.*.)

  • Viestiketjun aloittaja Venakko Milanna
  • Ensimmäinen viesti
Status
Viestiketju on suljettu.
Blue
Tiedän että kukaan ei tuosta kyseisestä pennusta voi varmasti sanoa että se on pentutehtaan tuotos ja että se kuolee heti kun saapuu suomeen!
Varmaksi voidaan sanoa että on pentutehtaan tuotos. Meksikossa kun toimii hyviä kasvattajiakin mutta he myyvät koirat ihan kotoaan, niin kuin kasvattajat tekevät.

Mutta varmaksi ei voi tietenkään sanoa että koira kuolee Suomeen päästyään. Daa!! Kuten aiemmin sanoin niin voi käydä tuuri että koira onkin ihan terve. Ei kaikki pentutehtaiden koirat kuole, tai ole huonoja tms. Kyse onkin juuri niistä valinnoista mitä tekee. Fakta on että mitä enemmän niitä pentutehtailijoiden koiria ostetaan niin sitä enemmän se huono materiaali koirissa lisääntyy.
 
Khimaira
[QUOTE="meriska";26329828]No tässä tapauksessahan ei ollut tuollaisesta mitään näyttöä vaan pennut ovat isoissa häkeissä ja saavat liikkua ja hoitoa:D[/QUOTE]

ei kai kyse ollutkaan siitä onko pentu söpö, terveen oloinen ja hyvin hoidettu, vaan siitä mistä se pentu sinne kauppaan on tullut?
 
"Vieras"
Mistä sä sen tiedät? Ei täällä ihan kaikki noin menee niin kuin kuvittelet:) ja täällä vaan laki salli myydä koiria eläinkaupoissa, se on normaalia. Täällä koirista pidetään hyvää huoltoa eläinkaupoissa, kun heillä lääkäri paikan päällä, he saavat kaikki tarvitseva+hyvä hoitoa....
Ei voi kun taas ihmetellä sun tyhmyyden määrää....
 
Venakko Milanna
Varmaksi voidaan sanoa että on pentutehtaan tuotos. Meksikossa kun toimii hyviä kasvattajiakin mutta he myyvät koirat ihan kotoaan, niin kuin kasvattajat tekevät.

Mutta varmaksi ei voi tietenkään sanoa että koira kuolee Suomeen päästyään. Daa!! Kuten aiemmin sanoin niin voi käydä tuuri että koira onkin ihan terve. Ei kaikki pentutehtaiden koirat kuole, tai ole huonoja tms. Kyse onkin juuri niistä valinnoista mitä tekee. Fakta on että mitä enemmän niitä pentutehtailijoiden koiria ostetaan niin sitä enemmän se huono materiaali koirissa lisääntyy.
Mä olen sama mieltä että koiralla pitää olla aikamoinen tuuri ettei kuolee heti sydänkohtauksen kun pääse Suomi maahaan ,,wtf missä psykopattien luona mä nyt olen,,:D Kerrankin sä puhut asia
 
Khimaira
Kannattaa muuten testauttaa koira sydänmatojen varalta jos päätätte ottaa jomman kumman.
Nehän ovat suuri vitsaus monessa lämpimässä maassa ja poishäätäminen pennulta aikamoista..
 
"poikia3"
Saako kysyä milloin sä olit viimeks Mexicossa?

Koska toi sun kana juttu ei pitää paikansa, mä kysyin jopa Mexikolais ystävältä täällä, että oliko sellaista joskus, niin kyllä oli, kun heidän kultuurin juhlat on ollut, mutta muuten kukaan ei myy kanoja täällä... Vaikka mä en pidä siitäkään aivan kauheana, koska silti me syödään siitä liha ja tapetuksi se tulee lopuen lopuksi, omassa maassa vaan omat näkemykset miten se tapahtu....

Se mitä Meksikosta kerroit niin suurin osaa pitää paikansa, niin kuin mä sanoinkin jo etusivulla tai toisella sivulla. Täällä vaan kun ei sääntöjä ole ja kukaan ei näistä tiedä. Ja toisalta se on hyvää, paisti monet asiat ei ole täällä niin hyvin, kuitenkin kansa on paljon onnellisempi kuin Suomlais kansa, vaikka ei sääntöjä ole ja asiat päin jotain... tai ehkä se on vain näin meidän mielestä, heistä se on ok
Tulikohan sulle mieleen, että sä et ole nähnyt kuin pienen osan Meksikoa, ja tuo on ihan todellista totta, alueilla joissa on toreja. Ei siis todellakaan tapahdu missään Mexico Cityssä. Eikä minkään tiettyjen juhlien aikaan.

Ja kyllä siellä on sääntöjä, niitä ei vain noudateta.

Ja hullua väittää, että ovat paljon onnellisempia kuin Suomen kansa. Kerroppa miksi ihmeessä tuhannet ihmiset riskeeravat elämänsä ylittämällä Usan rajan laittomina siirtolaisina? Lukemattomat keskiluokkaiset haluavat myös maasta pois, he eivät vain yritä laittomina siirtolaisina - vaan laillisina siirtolaisina - näin on yrittänyt myös ystäväni perhe. Miksikö? Koska maassa on turvatonta ja lisäksi verorasitus kohdistuu siellä nimenomaan keskiluokkaisiin ihmisiin. Suomessa me pitäisimme ystäväni perhettä varakkaana, heidän vanhempiaan jopa erittäin varakkaina. Haluaisivat siis maasta pois turvallisempaan maahan. Onko ystäväni onnellinen - tottakai on, mutta silti haluavat parempaa.

Mutta ajatteleppa sitä perhettä, jonka äiti käy silittämässä vaatteita saadakseen hieman rahaa lisää, hän ei maksa veroja, saa ehkä vähän isomman summan rahaa - mutta ei hänellä ole mitään turvaa - ei irtisanomisturvaa, ei mitään työsuhteesta tulevaa turvaa. Miksi hän on töissä, koska perhee rahat ei riitä. Ja missä he asuvat, sitä sinun pitäisi käydä katsomassa, minkämoisissa asumuksissa ne köyhät asuvat - ja uskoa sitten että ovat onnellisia.
 
  • Tykkää
Reactions: Fortune
Lunatic
[QUOTE="sad";26330300]Tuo ei ole kyllä chihuahuaa nähnytkään tuo koira. Luultavammin joku sekoitus (kenties pinseriä tai vastaavaa kun päänmallia katsoo). Tosi söpöjä molemmat, sitä en kyllä kiellä mutta jos koiria otetaan sen takia kun joku on niin söpö ja hetken mielijohteesta niin auta armias mikä kaaos Suomessa olisi....

Olethan Milanna miettinyt, että onko sinulla aikaa kasvattaa pientä pentua? Varsinkin kun tulet monen viikon matkalta kotiin missä odottaa VAUVA, jonka kanssa joudut luultavammin tutustumaan uudemman kerran. Samalla aikaa se pieni pentu kaipaa sitä huolta ja rakkautta ja ennen kaikkea niitä rajoja. Pienelle pennulle ei riitä, että raahaat sitä jossain kassissa pitkin kaupunkia, vaan kaipaa ihan virikkeitä ja leikkimistä. Ja vaikka lapset hoitaisikin koiraa kiitettävästi niin sinun aikuisena pitää olla vastuussa, että koirasta kasvaa kunnon kansalainen....

Ja vaikka nyt ei olisi sitä kuseksimisongelmaa kahden muun koiran kanssa niin luultavasti sama rumba alkaa uudestaan, kun uusi tulokas tulee taloon. Plus ne kaksi muutakin koiraa tarvitsevat sitä rajoja ja rakkautta, kuten varmaan sinun lapsesikin. :)

Kun jos jotain ongelmaa tulee, niin ei koiraa voi vaan hylätä heti ja laittaa kiertoon toiseen perheeseen. Koirakin on perheenjäsen.[/QUOTE]

Todellakin peesi.

Mutta eipä toi Venakko välitä. :|
 
"AMa"
Mä olen sama mieltä että koiralla pitää olla aikamoinen tuuri ettei kuolee heti sydänkohtauksen kun pääse Suomi maahaan ,,wtf missä psykopattien luona mä nyt olen,,:D Kerrankin sä puhut asia
Hei Milanna, käy lukemassa tämä linkki mistä tunnistaa epäilyttävät myyjät: SEY Suomen Eläinsuojeluyhdistysten liitto ry :: Varo näitä myyntitaktiikoita

Jos sitten päädyt vielä koiran ostoon, niin EVIRAN sivuilla oli tällainen sähköposti osoite, jonka kautta voi tiedustella koiran tuomista eu:n ulkopuolelta Suomeen. Ehdottomasti kannattaa sieltä varmistaa, että koiralla on kaikki tarvittava päästäkseen Suomeen. Muuten käy niin ikävästi, että koira saatetaan joutua jopa lopettamaan, jos sitä ei saada yksin lennätettyä takaisin meksikoon.

kolmasmaa @ evira.fi.

Sinne kun laittaa viestiä, pitää vastata seuraaviin kysymyksiin:

1. Mikä eläin on kyseessä: koira, kissa, fretti, lintu, kani, rotta, matelija tms.

2. Montako lemmikkiä tuot kerrallaan (kaikki lajit yhteenlaskettuna, jos tuot 2 koiraa ja 3 kissaa, ilmoita 5):
a) 6 tai enemmän
b) alle 6 omaksi lemmikiksesi mukanasi tai sinua edustavan saattajan mukana samassa liikennevälineessä (esim. auto, lentokone). Tuomiseksi samalla lentokoneella tulkitaan sekä tilanne, että lemmikki on mukana matkustamossa tai saman koneen ruumassa
c) alle 6 siten, että lemmikki matkustaa ilman mukana kulkevaa saattajaa (lentokoneen ruumassa)
d) alle 6 myytäväksi tai luovutettavaksi edelleen

3. Onko kyseessä suora tuonti vai eläimen palaaminen Suomeen?
a) Tuonti jostain 27 jäsenvaltiosta tai Islannista, Sveitsistä, Andorrasta, Kroatiasta, Liechtensteinsta, Monacosta, Norjasta, San Marinosta ja Vatikaanista
b) Tuonti jostain muusta kuin kohdan 3.a maasta eli EUn ulkopuolisesta maasta
c) EU:sta kotoisin oleva eläin, joka palaa EU-alueelle oltuaan EU:n ulkopuolella

4. Käytetty reitti:
a) lentokoneella ilman koneenvaihtoa tai konetta vaihtamalla (koneenvaihdolla ei ole merkitystä, jos tuonti jäsenmaasta ja vaihtokin jäsenmaassa) jostain EU:n jäsenvaltiosta tai siihen verrattavasta maasta eli 3.a kohdan maasta
b) lentokoneella jostain EUn ulkopuolisesta eli 4.b kohdan maasta suoralla lennolla (esim. USA-Helsinki)
c) lentokoneella 4.b kohdan maasta, koneenvaihto EU-maassa (esim. USA-Frankfurt-Helsinki)
d) suoraan 4.b-maasta (esim. autolla Venäjä-Suomi), jos reitti poikkeaa esimerkeistä, kuvaile vapaasti.



Tässä vielä tuontivaatimukset lyhyesti:

Lemmikkien tuontivaatimuksiin on tullut muutoksia 1.1.2012. lähtien: ekinokokkilääkitysaikarajat ja terveystodistusmallit ovat muuttuneet.

Yhteenveto tämän ohjeen mukaisen ei-kaupallisen tuonnin ehdoista ja seuraamuksista (tässä vain pääkohdat, poikkeukset löytyvät ohjeesta):

Siru (tai tatuointi) ennen rokotusta
Tuonti on sallittua vasta 21 vrk ensimmäisestä rokotuksesta matalan raivotautiriskin eli kohdan A maista
Kohdan B maista eli korkean raivotautiriskin maista myös vasta-ainetutkimus aikaisintaan 30 vuorokautta raivotautirokotuksen jälkeen ja vähintään kolme kuukautta ennen tuontia

Voimassa oleva ekinokokkilääkitys (tulee sisältää pratsikvantelia tai epsiprantelia) MUUTOS 1.1.2012 LÄHTIEN

Virkaeläinlääkärin myöntämä EU-mallinen ei-kaupallisen tuonnin todistus MUUTOS 1.1.2012 LÄHTIEN

Ainoat vaihtoehdot on palauttaa koira tai lopettaa se, jos kaikki tuontiehdot eivät täyty rajalla

Tuoja vastaa kaikista kuluista, jos eläin ei rajalla täytä vaatimuksia
Ohjeet EU:n ulkopuolelle vietävästä ja palaavasta lemmikistä löytyvät linkistä Lemmikkien vienti EU:n ulkopuolelle ja paluu EU-alueelle.
 
Keittiönoita
Ottamatta kantaa muuhun, niin eläimen tuominen Meksikosta Suomeen ei ole mikään läpihuutojuttu. Onko koiralla korvassa varmasti sellainen mikrosiru, johon eurooppalaiset lukulaitteet toimivat vai mahdollisesti "jenkkisiru"? Kokemuksesta tiedän, että matka voi siirtyä sen vuoksi, että meksikolaisen eläinlääkärin mielestä kaikki on kunnossa, mutta eipä olekaan, kun tuontimaana on Suomi.

Oletko jo soittanut lentoyhtiöön ja varmistanut, että voit paluulennollesi ottaa koiran matkustamoon? Voihan olla, että siellä on jo koiran kanssa matkustavia niin monta, että lisää koiria ei oteta. Useimmiten se kai on 1-2 pientä koiraa per lento. Jos ei voi, huolivatko ruumaan? Jos huolivat, tarkista lentoyhtiöltä, minkä kokoinen kuljetushäkki sun pitää ostaa. Mä olin positiivisesti yllättynyt, miten suuri häkki kissalle piti olla Lufthansan lennolla Meksikosta Suomeen ja muutenkin annan 10 pistettä Lufhansalle siitä, miten hyvin huolehtivat ruumassa matkustavien lemmikkieläinten hoidosta lennon aikana.

Tuontiin liittyvät asiat kannattaa varmistaa nyt eikä vasta viikkoa ennen paluulentoa.
 
"vieras"
MIKSI ei voi sitä pentua hankkia oikealla tavalla, kasvattajalta, kun rahastakaan se ei ole kiinni?
MIKSI sä hankkisit koiran, jos et aiempaakaan ole osannut kasvattaa ja raukka kulki jossain vaipoissa?
MIKSI sun mies ei saa taottua järkeä sun päähän näissä asioissa, vai onko hänellä samanlainen tuulitunneli korvien välissä kuin sinulla?
 
"vieras"
Kaikki paperit saadaan ja rokoteet että saa viedä mihin vaan ulkomaaille, kun hyvääst liikkeestä ostetaan...

chihuahua on todella pieni kokoinen se jää melkein saman kokoiseksi, varma kun se on just se oikea pieni pääinen Mexicolainen chihu mitä aina olen etsinyt:D


toinen koira on erikoisen väärinen, muistia harvoin tulee, tulee siihen rotuun siis...


ai ai ai.... maksoimme jo eli maksoimme varaus maksun ja pakko päätös tehdä huomisen aikana Awwwww.....:p


Aijaa.com - 10250584


Aijaa.com - 10250585


Toi ensimmäinen pentu on aivan syötävän suloinen, mä ottasin sen:D
 
"vieras"
[QUOTE="vieras";26330510]MIKSI ei voi sitä pentua hankkia oikealla tavalla, kasvattajalta, kun rahastakaan se ei ole kiinni?
MIKSI sä hankkisit koiran, jos et aiempaakaan ole osannut kasvattaa ja raukka kulki jossain vaipoissa?
MIKSI sun mies ei saa taottua järkeä sun päähän näissä asioissa, vai onko hänellä samanlainen tuulitunneli korvien välissä kuin sinulla?[/QUOTE]

Oot sä MiksiMella?
 
"vieras"
[QUOTE="vieras";26330510]
MIKSI sä hankkisit koiran, jos et aiempaakaan ole osannut kasvattaa ja raukka kulki jossain vaipoissa?

[/QUOTE]

Niin, mitähän eläinsuojeluvalvoja olisi mieltä asiasta.
 
Status
Viestiketju on suljettu.

Yhteistyössä