Nyt tarvitsen teidän apua, minkälainen ihanuus mä vien Suomeen(.*.)kuva(.*.)

  • Viestiketjun aloittaja Venakko Milanna
  • Ensimmäinen viesti
Status
Viestiketju on suljettu.
"shihtzu"
salaliito
Valitettavasti ei ole salaliitto, vaan ihan normaalia tuolla. Ei siellä ajatella sen pennun parasta vaan sitä rahaa mutta sitähän sinä itsekin ajattelet. On noita Suomessakin ollut kyseisiä tapauksia, joissa pennun vanhemmiksi on merkitty ihan toiset koirat, kuin mitä ne oikeasti on, jotta sukutaulu olisi näyttänyt komeammalta, näissä tapauksissa vaan homma loppui lopulta aika lyhyeen onneksi.
 
  • Tykkää
Reactions: Fortune
"hei"
Älä ota ainakaan tuota mustaa pomeraniania kun et muistanut edes sen rotua :) Koiraa kun ei kannata ottaa ulkonäön takia vaan luonteen ja oletan, että jos et muista koiran rotua, et ole perehtynyt sen luonteeseenkaan. Eli jos aiot jomman kumman ottaa, ota chihuahua, niitä sinulla käsittääkseni jo onkin.
 
  • Tykkää
Reactions: Fortune
"poikia3"
Mä en nyt ymmärrä, mistä mun pitäisi olla kateellinen. Koiraa meillä ei ole, tuskin koskaan tuleekaan, koska elämä on paljon helpompaa ilman koiraa ja sitä, että koiraa tarvitsee säännöllisesti ulkoiluttaa, sille pitää löytyä hoitopaikka lomareissujen ajaksi jne. Ja taskukokoista koiraa meille ei tulisi koskaan.

Meksikossa olen käynyt, viettänyt siellä 3 viikkoa ja nähnyt maata melko laajasti eli edes reissusta en ole erityisen kateellinen. Vaikka toki mieli tekisi maahan uudestaan.

Ja minä en pidä maata minään lintukotona, siellä on erittäin paljon ongelmia, esim. keskiluokkaiset perheet palkkaavat kotiapulaisia, joiden palkka on pimeää, siitä ei makseta veroa ja palkka on pieni. Silti keskiluokkaiset perheet pitävät tätä ihan normaalina. Esim. kirjeenvaihtoystävälläni on 2 kotiapulaista, toinen joka asuu perheen kanssa ja toinen joka käy silittämässä perheelle. Perheen äiti ei käy töissä, ja kaikki perheen 4 lasta ovat koulussa.

Rikollisuus on myös ongelma, ystäväni perhe on ryöstetty ainakin kolmesti ja aina aseella uhaten. Yhdellä kerralla meni auto, rahat ja kännykkä, kahdella muulla kerralla riitti rahat.

Mexico Cityssä keskiluokkaiset ihmiset asuvat aidatuossa taloyhtiöissä, ystäväni kerrostaloasunnossakin oli jopa portinvartija. Hänen vanhempansa asuivat omakotitalossa, jossa oli aidat ja sähköportti ympärillä. Siellä hyvä asuinalue tarkoittaa jotain ihan muuta kuin täällä.

On myös järkyttävää kuunnella, miten julkisesta yliopistosta valmistunut ihminen ei ole pätevä tekemään tiettyjä asioita, esim. keskiluokkaisten ihmisten taloja tämä ei voi kuulemma suunnitella. Tuolla on siis todella tärkeätä, että lapset käyvät oikeita esikouluja, kouluja ja yliopistoja. Rahan merkitys korostuu.

Koirista en ole koskaan tullut ystäväni kanssa puhuneeksi, ja ihan pikavastausta sieltä ei tulisikaan, joten en viitsi edes yrittää kysyä, mikä maassa olisi eettisesti oikea tapa toimia. Toisaalta aika järkyttävästi siellä myytiin kotieläimiäkin torilla ruuaksi, ihmiset nappasivat eläviä kanoja mukaansa, niiden jalat sidottiin yhteen ja jaloista kanat kannettiin. Sikojakin siellä myytiin ja näin jonkun sellaisen ostaneen, mutten nyt enää muista, miten niitä kuljetettiin kotiin.
 
Venakko Milanna
[QUOTE="Zap";26330155]Tuo vain koira tai vaikka molemmat koirat Suomeen, äläkä välitä muista keskustelijoista. Tällä toimenpiteellä joku nimittäin saattaa oppia jotain...[/QUOTE]

Mä haluan molemmat, mutta mä en tiedä miten mä saman aikana molemmat kasvattan:), mutta huomenna puhutaan vielä eläinkapassa, ehkä jopa mä otan molemmat|O:D
 
Venakko Milanna
[QUOTE="vieras";26330157]Jos tuollainen pieni koira matkustaa ruumassa noin pitkän matkan, niin ajattele mikä rasitus se välilaskuineen sille on. Jätä koirat sinne molemmat, vaikka olisitkin jo jotakin maksanut.[/QUOTE]

Apua ja mun olisi pitänyt tuoda vauvan mukaan tänne palstan mukaan:O. Miten se sitten olisi kestänyt sen kamalan matkan.... Nyt koirasta on huolissaan taas täällä... eli taas vikoja löytyi niin kuin aina :LOL:
 
Venakko Milanna
[QUOTE="hei";26330173]Älä ota ainakaan tuota mustaa pomeraniania kun et muistanut edes sen rotua :) Koiraa kun ei kannata ottaa ulkonäön takia vaan luonteen ja oletan, että jos et muista koiran rotua, et ole perehtynyt sen luonteeseenkaan. Eli jos aiot jomman kumman ottaa, ota chihuahua, niitä sinulla käsittääkseni jo onkin.[/QUOTE]
Tämä musta on sellainen kiltti ja laiska luonteltaan myyija sanoi. Pienet oiket Mexicon chihut ovat hullut luonteltaan kuulema:D
 
"meriska"
[QUOTE="hei";26330173]Älä ota ainakaan tuota mustaa pomeraniania kun et muistanut edes sen rotua :) Koiraa kun ei kannata ottaa ulkonäön takia vaan luonteen ja oletan, että jos et muista koiran rotua, et ole perehtynyt sen luonteeseenkaan. Eli jos aiot jomman kumman ottaa, ota chihuahua, niitä sinulla käsittääkseni jo onkin.[/QUOTE]

Kyllä mä ainakin otin koiran MYÖS sen ulkonäön takia:O
 
"hei"
[QUOTE="meriska";26330211]Kyllä mä ainakin otin koiran MYÖS sen ulkonäön takia:O[/QUOTE]

No onhan siinä nyt iso ero, että otatko myö ulkonäön takia vai vain ulkonäön takia, eikö? ;) Jos ap ei edes muistanut koiran rotua, niin kertoo aikalailla jälkimmäisen vaihtoehdon puolesta. Harva kai rumaa koiraa ottaa, mutta pelkästään kauneuden perusteellakaan siinä ei ole mitään järkeä.

Ap, pomerianit ovat oikein energisiä ja kovia räksyttämään :)
 
"meriska"
[QUOTE="Zap";26330243]Älkää nyt palstalaiset huolestuko Milannan puolesta, kyllä hän tietää miten pitää toimia tässä(kin) asiassa. Ja kuten sanoin, asiassa piilee pienen opetuksen paikka...[/QUOTE]

Niin, pieni opetuksen paikka näille palstan koirahysteerikoille:D
 
Venakko Milanna
[QUOTE="poikia3";26330181]Mä en nyt ymmärrä, mistä mun pitäisi olla kateellinen. Koiraa meillä ei ole, tuskin koskaan tuleekaan, koska elämä on paljon helpompaa ilman koiraa ja sitä, että koiraa tarvitsee säännöllisesti ulkoiluttaa, sille pitää löytyä hoitopaikka lomareissujen ajaksi jne. Ja taskukokoista koiraa meille ei tulisi koskaan.

Meksikossa olen käynyt, viettänyt siellä 3 viikkoa ja nähnyt maata melko laajasti eli edes reissusta en ole erityisen kateellinen. Vaikka toki mieli tekisi maahan uudestaan.

Ja minä en pidä maata minään lintukotona, siellä on erittäin paljon ongelmia, esim. keskiluokkaiset perheet palkkaavat kotiapulaisia, joiden palkka on pimeää, siitä ei makseta veroa ja palkka on pieni. Silti keskiluokkaiset perheet pitävät tätä ihan normaalina. Esim. kirjeenvaihtoystävälläni on 2 kotiapulaista, toinen joka asuu perheen kanssa ja toinen joka käy silittämässä perheelle. Perheen äiti ei käy töissä, ja kaikki perheen 4 lasta ovat koulussa.

Rikollisuus on myös ongelma, ystäväni perhe on ryöstetty ainakin kolmesti ja aina aseella uhaten. Yhdellä kerralla meni auto, rahat ja kännykkä, kahdella muulla kerralla riitti rahat.

Mexico Cityssä keskiluokkaiset ihmiset asuvat aidatuossa taloyhtiöissä, ystäväni kerrostaloasunnossakin oli jopa portinvartija. Hänen vanhempansa asuivat omakotitalossa, jossa oli aidat ja sähköportti ympärillä. Siellä hyvä asuinalue tarkoittaa jotain ihan muuta kuin täällä.

On myös järkyttävää kuunnella, miten julkisesta yliopistosta valmistunut ihminen ei ole pätevä tekemään tiettyjä asioita, esim. keskiluokkaisten ihmisten taloja tämä ei voi kuulemma suunnitella. Tuolla on siis todella tärkeätä, että lapset käyvät oikeita esikouluja, kouluja ja yliopistoja. Rahan merkitys korostuu.

Koirista en ole koskaan tullut ystäväni kanssa puhuneeksi, ja ihan pikavastausta sieltä ei tulisikaan, joten en viitsi edes yrittää kysyä, mikä maassa olisi eettisesti oikea tapa toimia. Toisaalta aika järkyttävästi siellä myytiin kotieläimiäkin torilla ruuaksi, ihmiset nappasivat eläviä kanoja mukaansa, niiden jalat sidottiin yhteen ja jaloista kanat kannettiin. Sikojakin siellä myytiin ja näin jonkun sellaisen ostaneen, mutten nyt enää muista, miten niitä kuljetettiin kotiin.[/QUOTE]
Saako kysyä milloin sä olit viimeks Mexicossa?

Koska toi sun kana juttu ei pitää paikansa, mä kysyin jopa Mexikolais ystävältä täällä, että oliko sellaista joskus, niin kyllä oli, kun heidän kultuurin juhlat on ollut, mutta muuten kukaan ei myy kanoja täällä... Vaikka mä en pidä siitäkään aivan kauheana, koska silti me syödään siitä liha ja tapetuksi se tulee lopuen lopuksi, omassa maassa vaan omat näkemykset miten se tapahtu....

Se mitä Meksikosta kerroit niin suurin osaa pitää paikansa, niin kuin mä sanoinkin jo etusivulla tai toisella sivulla. Täällä vaan kun ei sääntöjä ole ja kukaan ei näistä tiedä. Ja toisalta se on hyvää, paisti monet asiat ei ole täällä niin hyvin, kuitenkin kansa on paljon onnellisempi kuin Suomlais kansa, vaikka ei sääntöjä ole ja asiat päin jotain... tai ehkä se on vain näin meidän mielestä, heistä se on ok
 
"shihtzu"
Alkuperäinen kirjoittaja Kaikkea sitä kuulee!;26330228:
Parikiloisen lemmikin saa mukaan koneeseen istumapaikalle. Oliko se raja 5kg.
Se riippuu lentokapteenista, että antaako se lupaa, se ei ole mitenkään itsestäänselvyys, että sinne kabiinin puolelle pääsee ja toisekseen se paikka pitäisi kait varata etukäteen, ei sitä voi tuosta noin vain koiraa ottaa mukaan.
 
Mielenkiintoista
[QUOTE="meriska";26330253]Niin, pieni opetuksen paikka näille palstan koirahysteerikoille:D[/QUOTE]

Tiedätkö sinä asiasta jotakin, enemmän kuin nämä, jotka ovat tosiasioita kertoneet?
 
Venakko Milanna
[QUOTE="shihtzu";26330260]Se riippuu lentokapteenista, että antaako se lupaa, se ei ole mitenkään itsestäänselvyys, että sinne kabiinin puolelle pääsee ja toisekseen se paikka pitäisi kait varata etukäteen, ei sitä voi tuosta noin vain koiraa ottaa mukaan.[/QUOTE]
Mä voin pienen show vetää kapteenille, dansing, dansind, striptise oujee, tanssitaidot vielä tallella ja just tänään ostin 16cm korkokengät eli no problemo, paikka järjesty vaikka koko eläinkapan koirille
 
"sad"
Tuo ei ole kyllä chihuahuaa nähnytkään tuo koira. Luultavammin joku sekoitus (kenties pinseriä tai vastaavaa kun päänmallia katsoo). Tosi söpöjä molemmat, sitä en kyllä kiellä mutta jos koiria otetaan sen takia kun joku on niin söpö ja hetken mielijohteesta niin auta armias mikä kaaos Suomessa olisi....

Olethan Milanna miettinyt, että onko sinulla aikaa kasvattaa pientä pentua? Varsinkin kun tulet monen viikon matkalta kotiin missä odottaa VAUVA, jonka kanssa joudut luultavammin tutustumaan uudemman kerran. Samalla aikaa se pieni pentu kaipaa sitä huolta ja rakkautta ja ennen kaikkea niitä rajoja. Pienelle pennulle ei riitä, että raahaat sitä jossain kassissa pitkin kaupunkia, vaan kaipaa ihan virikkeitä ja leikkimistä. Ja vaikka lapset hoitaisikin koiraa kiitettävästi niin sinun aikuisena pitää olla vastuussa, että koirasta kasvaa kunnon kansalainen....

Ja vaikka nyt ei olisi sitä kuseksimisongelmaa kahden muun koiran kanssa niin luultavasti sama rumba alkaa uudestaan, kun uusi tulokas tulee taloon. Plus ne kaksi muutakin koiraa tarvitsevat sitä rajoja ja rakkautta, kuten varmaan sinun lapsesikin. :)

Kun jos jotain ongelmaa tulee, niin ei koiraa voi vaan hylätä heti ja laittaa kiertoon toiseen perheeseen. Koirakin on perheenjäsen.
 
Status
Viestiketju on suljettu.

Yhteistyössä