Nyt tarvitsen teidän apua, minkälainen ihanuus mä vien Suomeen(.*.)kuva(.*.)

  • Viestiketjun aloittaja Venakko Milanna
  • Ensimmäinen viesti
Status
Viestiketju on suljettu.
Khimaira
Aivan superihania molemmat, mutta mikäpä eläimen pentun ei olisi..

Pakko kompata muutamaa muuta, että eläinkaupasta en ikinä ostaisi koiraa tuotteena. Ne on aivan järkkyjä ne koirien kasvatuslaitokset, jollaisia on aika isossa mittakaavassa maissa joissa saa myydä koiria eläinkaupoissa :|

Nartut ovat pelkkiä kasvatusalustoja, joilla ei ole mitään väliä, kasvattamon tilat saattavat olla pelkkiä verkkopohjaisia häkkejä, joissa koirien tassut menevät rikki, jne. Koirat eivät saa ihmiskontakteja, häkistä poispääsystä puhumattakaan..

Söpö ja terveennäköinen pentu ei vielä tarkoita sitä että sen tausta on ok. ja että sen taustalla ei olisi mitään väliä. Kuten suomessakaan tapahtuvaa pentitehtailua en hyväksy tai kannata ostamalla pentua sieltä, niin vielä vähemmän ulkomaiden häkkitehtailua eläinkauppamyynteineen..

Suomessa on tiukat säädökset monessa asiassa ( kuten lääkkeiden myyntiluvissa, tavaran kauppaamisessa, jne ) ja kyllä, joissain tapauksissa säädökset ovat hiukan liian tiukta. Muutamassa asiassa säädökset ovat kuitenkin erittäin hyvä olla suomen tasolla, kuten noissa lääkkeissä, eläinten kohtelussa, yms. yms.
 
Venakko Milanna
[QUOTE="shihtzu";26329536]Kyllähän se tiedetään, että sinä et välitä mitä sulle sanotaan, jos jotain olet pättänyt haluta. Ja tosiaan se ei ole Suomi, mutta ei se silti sitä tarkoita, että koska siellä on hyväksyttyä pitää koiraa niin, että se on hyvä ja sitä pitää kannattaa. Ei ne asiat noin muutu maailmalla. Niin ja Suomessakin on paljon niitä ei niin hyvä kasvattajia, jotka myyvät todellakin jossain keltaisessa pörssissä tai apulassa pentujaan, en minä sitäkään hyvänä asiana pidä.[/QUOTE]

Siis tajuatko mitä puhut:D, mitä on sitten oikea jos järjeellä ajatella? No ei mitään, kun ei ne pennut kärsi jos myyijällä ei ole merkkia että ,,hei mä olen se oikea kasvattaja, koska en myy netin kautta enkä eläinkaupan kautta,, sitten pitää myös kiellä kaikki kanit, marsut ja niin edelleen myydä häkeissä ja kalatkin päästä takas mereen, mistä voit mitata heidänkin tuska?
 
Venakko Milanna
Aivan superihania molemmat, mutta mikäpä eläimen pentun ei olisi..

Pakko kompata muutamaa muuta, että eläinkaupasta en ikinä ostaisi koiraa tuotteena. Ne on aivan järkkyjä ne koirien kasvatuslaitokset, jollaisia on aika isossa mittakaavassa maissa joissa saa myydä koiria eläinkaupoissa :|

Nartut ovat pelkkiä kasvatusalustoja, joilla ei ole mitään väliä, kasvattamon tilat saattavat olla pelkkiä verkkopohjaisia häkkejä, joissa koirien tassut menevät rikki, jne. Koirat eivät saa ihmiskontakteja, häkistä poispääsystä puhumattakaan..

Söpö ja terveennäköinen pentu ei vielä tarkoita sitä että sen tausta on ok. ja että sen taustalla ei olisi mitään väliä. Kuten suomessakaan tapahtuvaa pentitehtailua en hyväksy tai kannata ostamalla pentua sieltä, niin vielä vähemmän ulkomaiden häkkitehtailua eläinkauppamyynteineen..

Suomessa on tiukat säädökset monessa asiassa ( kuten lääkkeiden myyntiluvissa, tavaran kauppaamisessa, jne ) ja kyllä, joissain tapauksissa säädökset ovat hiukan liian tiukta. Muutamassa asiassa säädökset ovat kuitenkin erittäin hyvä olla suomen tasolla, kuten noissa lääkkeissä, eläinten kohtelussa, yms. yms.
:LOL: no hei haloo... Täällä varma joka kolmosella ihmisellä on koira tai koiria kun ainakin huomaa kun kävelee kaupungilla, ihmee kun ne kaikki hengissä, ihme myös kun täällä asuu 150 miljoona ihmistä ja hengissä pysyy ja ovat vielä onnellisempi kansa kuin Suomalaiset... Mä en ostaa sellaiselta paikalta, mitä sä nyt kuvittelet...Tottakai mä en tiedä onko hän sairaas vuoden päästä, en mä myöskään tiedä olenko mä huomenna terve tai hengissä:O. En mä etsi mikään super koira joka pysyy tasaan 10v hengissä ja vain terveenä tai sitten pakko jo sellaista etsiä ennustajan kanssa, myös ihanassa Suomessa, missä on super koirat jotka pysyy vain tervenä ja kukaan ei heitä kiusa
 
Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Blue
Siis tajuatko mitä puhut:D, mitä on sitten oikea jos järjeellä ajatella? No ei mitään, kun ei ne pennut kärsi jos myyijällä ei ole merkkia että ,,hei mä olen se oikea kasvattaja, koska en myy netin kautta enkä eläinkaupan kautta,, sitten pitää myös kiellä kaikki kanit, marsut ja niin edelleen myydä häkeissä ja kalatkin päästä takas mereen, mistä voit mitata heidänkin tuska?
Kyllä tässä ktiedetään mistä puhutaan.

Koiran myyminen eläinkaupassa on kielletty kaikissa vastuuta eläimistä ottavissa maissa ihan oikeista (ja tarpeellisista) syistä. Koiralla on ihan erilaiset vaatimukset mm. sosialistumisesta kuin esim. kanilla tai kalalla...

Mutta kyllä. Vaikka Suomessa saa eläinkaupassa myydä kaneja ja marsujakin niin kunnon eläimenottaja ostaa nekin suoraan kasvattajalta niin tierää mitä saa.

Vielä esimerkki. Reilu kymmenen vuotta sitten frettejä (näätäeläin) sai myydä eläinkaupassa Suomessa, mutta sittenmmin sekin on kielletty koska tiedetään että fretitkään eivät saa niitä virikkeitä, kontakteja ihmiseen ja taitoja sosiaalistumisesta kaupassa. Ja sekä fretit että koira (kuten myös kissat) usein vieroitetaan liian aikaisin emistään sen takia että ne saadaan kauppaan sellaisina rauhallisina pieninä pentuina (jotta ne houkuttelevat juuri suloisuutensa takia niitä tyhmiä ostajia) eikä sellaisina luovutusikäisinä riiviöinä, joita ne silloin ovat.

Luulet sitten oikeasti että vain huvikseen länsimaiset maat ovat kieltäneet tiettyjen eläinten myynnin kaupoissa? :D No mutta, sinähän aina tiedät paremmin. :)
 
-
Eikö noi lemmikit joudu ihan älyttömän pitkäksi aikaa karanteeniin, jos ne tuodaan ulkomailta tai eu alueen ulkopuolelta? Vai onko mulla joku vanhanaikainen harhakäsitys päässä? Toiseksi se lemmikkien kuljettaminen lentokoneessa on eläimelle ihan sairaan raskas traumaattinen kokemus... että kannattaako sitä ihan oikeasti laittaa ruumaan järkyttäviin oloihin.
 
Blue
:LOL: no hei haloo... Täällä varma joka kolmosella ihmisellä on koira tai koiria kun ainakin huomaa kun kävelee kaupungilla, ihmee kun ne kaikki hengissä, ihme myös kun täällä asuu 150 miljoona ihmistä ja hengissä pysyy ja ovat vielä onnellisempi kansa kuin Suomalaiset... Mä en ostaa sellaiselta paikalta, mitä sä nyt kuvittelet...Tottakai mä en tiedä onko hän sairaas vuoden päästä, en mä myöskään tiedä olenko mä huomenna terve tai hengissä:O. En mä etsi mikään super koira joka pysyy tasaan 10v hengissä ja vain terveenä tai sitten pakko jo sellaista etsiä ennustajan kanssa, myös ihanassa Suomessa, missä on super koirat jotka pysyy vain tervenä ja kukaan ei heitä kiusa

M voin kertoa sulle heti kymmenen tarinaa siitä (ihan Suomestakin) miten terve ja hyväkuntoinen pentu yhtäkkiä uudessa kodissaan romahtaa ja kuolee. Koirilla on ollut vakava loistartunta joka hyvin harvoin näkyy päälle päin (ennen kuin on liian myöhäistä) Ja koiralle kehittyy vakava anemia joka sitten aiheuttaa pikkupennun tilan romahtamisen ja miltei saman tien kuolemisen koska pikkupentu ei kestä radikaaleja hoitoja.

Odotas mä haen ja linkitän sulle kohta yhden jutun.
 
Venakko Milanna
Kyllä tässä ktiedetään mistä puhutaan.

Koiran myyminen eläinkaupassa on kielletty kaikissa vastuuta eläimistä ottavissa maissa ihan oikeista (ja tarpeellisista) syistä. Koiralla on ihan erilaiset vaatimukset mm. sosialistumisesta kuin esim. kanilla tai kalalla...

Mutta kyllä. Vaikka Suomessa saa eläinkaupassa myydä kaneja ja marsujakin niin kunnon eläimenottaja ostaa nekin suoraan kasvattajalta niin tierää mitä saa.

Vielä esimerkki. Reilu kymmenen vuotta sitten frettejä (näätäeläin) sai myydä eläinkaupassa Suomessa, mutta sittenmmin sekin on kielletty koska tiedetään että fretitkään eivät saa niitä virikkeitä, kontakteja ihmiseen ja taitoja sosiaalistumisesta kaupassa. Ja sekä fretit että koira (kuten myös kissat) usein vieroitetaan liian aikaisin emistään sen takia että ne saadaan kauppaan sellaisina rauhallisina pieninä pentuina (jotta ne houkuttelevat juuri suloisuutensa takia niitä tyhmiä ostajia) eikä sellaisina luovutusikäisinä riiviöinä, joita ne silloin ovat.

Luulet sitten oikeasti että vain huvikseen länsimaiset maat ovat kieltäneet tiettyjen eläinten myynnin kaupoissa? :D No mutta, sinähän aina tiedät paremmin. :)
Kyllä mä tiedän minkä takia se on kieletty.... mutta täällä ei ole kielettyjä, se on vaan sellainen maa missä ei ole sellaisia sääntöjä kuin Europassa. Mutta ei se mitään pahaa tarkoita, eikä se tarkoita ettei koirista pidetään hultoa tai kasvattaja on huono. Vielä kerran mulla kaverit kenen mies on Mexicolainen, usko jo pois se tietää sua enempää:). On toki täällä sellaista mtä sä sanoit eli miten kohdellaan koiria, mutta ei se joka paikassa, koska se on sellainen maa, missä on kaikki asiat sekaisin, jooko on kaikki päin pee... tai sitten liiankin hyvin.. täällä ei ole sana normaalia tai säännöt
 
Venakko Milanna
M voin kertoa sulle heti kymmenen tarinaa siitä (ihan Suomestakin) miten terve ja hyväkuntoinen pentu yhtäkkiä uudessa kodissaan romahtaa ja kuolee. Koirilla on ollut vakava loistartunta joka hyvin harvoin näkyy päälle päin (ennen kuin on liian myöhäistä) Ja koiralle kehittyy vakava anemia joka sitten aiheuttaa pikkupennun tilan romahtamisen ja miltei saman tien kuolemisen koska pikkupentu ei kestä radikaaleja hoitoja.

Odotas mä haen ja linkitän sulle kohta yhden jutun.
En mä tarvi linkkejä, koska mä tiedän... usko jo...

Täällä mä tykkäsin kans yhdestä koirasta valkoisesta, mutta mitä sä ajattelet, eli että me ostetaan kusetuskaupasta. Niin se kusettus kaupan myyijä sanoi ettei se voi myydä siitä, kun se lähtee tutkimukseen, kun sillä joku ongelma tuli nenän kanssa, ehkä se ei ole ollenkaan myynnissä tai sitten on, riipu minkälainen leikkaus tulee... myös luulen jos se olisi noin kamala maa, he olisivat vaan myynneet sen kallin koiran mulle, mist ehkä voi olla myöhemmin olisi tullut ongelmia.... ja hyvn voiva se oli ainakin kaupassa, mutta ei myynnissä kun joku ongelma se eläinlääkäri huomasi
 
Venakko Milanna
[QUOTE="riikka";26329607]Onko tuo musta kleinspitz? (sori en osaa kirjottaa tota nimeä oikein :D)[/QUOTE]

nyt muistin se on joku pomerainen?:D jos olen taas oikeassa
 
Khimaira
Siis tajuatko mitä puhut:D, mitä on sitten oikea jos järjeellä ajatella? No ei mitään, kun ei ne pennut kärsi jos myyijällä ei ole merkkia että ,,hei mä olen se oikea kasvattaja, koska en myy netin kautta enkä eläinkaupan kautta,, sitten pitää myös kiellä kaikki kanit, marsut ja niin edelleen myydä häkeissä ja kalatkin päästä takas mereen, mistä voit mitata heidänkin tuska?
Kanin, marsin ja minkä tahansa eläimen voi ostaa suomessakin myös kasvattajalta, jonka luona eläintä käsitellään, totutetaan kynsien leikkaamiseen ja jonka taustoista on jotain tietoa. Mä olen ottanut marsut kasvattajalta, samoin gerbiileitä, ym.

Nämä ovat valintakysymyksiä.
Miksi sä muuten asut suomessa kun täällä on kaikki niin huonosti, eikä ole muuta kuin valittamista?
 
Ihan uskomaton paikka tää palsta kun levitellään kauheimmat skenaariot heti jos Milanna sanoo vaikka ostavansa Mexicosta sukat.
"Älä vaan osta, kaikenmaailman myrkkyjä niissä, liukkaatkin ovat, kaadut ja lyöt pääsi pöydänkulmaan"
:headwall:
 
Khimaira
Ihan uskomaton paikka tää palsta kun levitellään kauheimmat skenaariot heti jos Milanna sanoo vaikka ostavansa Mexicosta sukat.
"Älä vaan osta, kaikenmaailman myrkkyjä niissä, liukkaatkin ovat, kaadut ja lyöt pääsi pöydänkulmaan"
:headwall:
ei tällä asialla ole mitään tekemistä milannan kanssa, vaan eläinkaupasta ostettavien koirien ja siihen liittyvien ongelmien kanssa.
 
"kissa"
Eläin ei ole tavara. Jätä eläimet tuon 'minä haluan' ja 'minun täytyy ostaa', 'saan mitä haluan' -asenteesi ulkopuolelle. Apinoita, papukaijoja, koiria - kun mä vaan haluun ja haluun ostaa! Ulkomaiset eläinkaupat OVAT arveluttavia. Jos todella haluat ottaa koiran ja huolehtia siitä, hanki se taatusti luotettavalta myyjältä.
 
  • Tykkää
Reactions: Fortune
Venakko Milanna
Ihan uskomaton paikka tää palsta kun levitellään kauheimmat skenaariot heti jos Milanna sanoo vaikka ostavansa Mexicosta sukat.
"Älä vaan osta, kaikenmaailman myrkkyjä niissä, liukkaatkin ovat, kaadut ja lyöt pääsi pöydänkulmaan"
:headwall:
Näinpä:). Mun mies on sama mieltä että Suomalaiset ovat liian hyvin uskoisia ja liian aivopestettyjä:).... mysö se rokote mitä menin hakemaan täältä oli aikamoinen kohu.... mutta jos mä olisin kertonut palstalle miten asiat oikeasti on.... jos joku olisi tiennyt miten HPV on iso bisness ympäri maailma. Kun mulla on aika isot todisteet. Siks kun mä kerroin että mun kaverit teivät kans saman rokoteen, niin yhden tuttu on se joka on keksinyt yks lääke joka poista yhden tautin kokonaan maan päältä. Mutta hänelle maksettiin ja uhkailtiin että se pitää suun kiinni... koska jos tämä lääke pääse myyntiin niin bisness loppu siihen, koska on parannusta... se ymmärrä kemiasta paljon, myös tiedä hpv rokotesta todella paljon.... mä kauan mietinyt sanonko mä sen täällä vai en.... mutta mulla löytyy yks iso tarina kerrottavaksi:).... mietn ihmisiä kusetetaan joka paikassa ja miten sairaampi siitä parempi
 
"meriska"
No niinpä tästäkin saatiin taas kerran kunnon tappeluketju:D Kun nää "koiraihmiset" taas nosti hirveän metelin häkissä myytävistä kooiranpennuista:D
 
"shihtzu"
Minä olen myös sitä mieltä, että koskaan kenenkään ei tulisi ostaa koiraa hetken mielijohteesta tai vain siksi kun se on niin söpö. Siihen pitää asennoitua ja miettiä asia tarkkaan ensin ja sitten vasta hankkia se koira. Koiran taustat tulisi tutkia huolella ja tutustua eritysesti sen koiran kasvattajaan ja myös vierailla siellä kasvattajan luona ja nähdä millaisista oloista se koira tulee ja sitten vasta tehdä se päätös. Ei koira ole mikään lelu, kuten se näyttää eräälle olevan, pieni ja suloinen koriste.
 
Status
Viestiketju on suljettu.

Yhteistyössä