Nyt tarvitsen teidän apua, minkälainen ihanuus mä vien Suomeen(.*.)kuva(.*.)

  • Viestiketjun aloittaja Venakko Milanna
  • Ensimmäinen viesti
Status
Viestiketju on suljettu.
Blue
[QUOTE="123";26329804]Kyllä toi Eviran sivujen teksti kannattaa ainakin ap.n lukea... Aikas hankalaksi on tehty ja tuntuisi olevan niin että laittomat paperit saavat el kaupassa tehdä jottaa saa koiran suomeen... :/[/QUOTE]

Kannattaa lukea HYVIN tarkaan, koska jos ei mene juuri kaikkien säädosten mukaan niin koiranpentu otetaan pois ja lopetetaan samantien ilman karanteenimahdollisuutta. Koska Suomessa ollaan hyvin tarkkoja näiden asioiden kanssa.

Siitäkin voin laittaa linkin miten koira on lopetettu kun tuontipaperit eivät ole olleet kunnossa.

Toivon Milanna, että kun kerran joka tapauksessa teet tämän, niin että kaikki menee hyvin ja satut saamaan hyvän ja terveen koiran. Koska hyvästä onnesta tässä enää puhutaan. Mutta hyvä onnihan sulla on tähän asti ainakin ollut.
 
zipale
Ah miten ärsyttäväksi piti tiettyjen jankkaajienkin tämä ketju tehdä!

Minusta Milanna tuo musta on aika hurmaava:)

En täysin ymmärrä teitä, jotka jankkaatte sitä, miten väärin on ostaa koira eläinkaupasta. Yhtä väärin on mielestäni ylipäätään ostaa esim. kingcharlesinspanieli, jotka ovat niin jalostettuja, että lähes kaikilla on jotain sairauksia. Suosittelisin katsomaan aiheesta dokkarin, joka mm. ylelläkin on esitetty.
 
Lunatic
Kukaan järkevä ihminen ei koiraa osta eläinkaupasta, saati Meksikosta.

Eläinoikeudet ei ap:lla oikein ole hallussa muutenkaan, niin eipä tämäkään älynväläys ihme ole.
 
Blue
Ah miten ärsyttäväksi piti tiettyjen jankkaajienkin tämä ketju tehdä!

Minusta Milanna tuo musta on aika hurmaava:)

En täysin ymmärrä teitä, jotka jankkaatte sitä, miten väärin on ostaa koira eläinkaupasta. Yhtä väärin on mielestäni ylipäätään ostaa esim. kingcharlesinspanieli, jotka ovat niin jalostettuja, että lähes kaikilla on jotain sairauksia. Suosittelisin katsomaan aiheesta dokkarin, joka mm. ylelläkin on esitetty.
Mutta nyt ei puhuttu tästä, yhtä väärin olevasta, asiasta.
 
No ne ylipienet chihut on monesti tosi sairaita. Niitä ei siksi kasvateta joka maassa. En nyt löytänyt sitä tutkimusta jossa tästä muunnoksesta kerrottiin.. Eli ota se POMERIAN :D Siis jos saat sen tuotua Suomeen (vähän epäilen että se nuin vaan onnistuu....)
 
Venakko Milanna
[QUOTE="Vieras";26329818]:headwall: mitä ap:n edellisille eläimille tapahtui? Kani, kissa, pari koiraa... Vieläkö koirat on kusemassa ja paskomassa sisälle ja vaipoissa :O vai joko ne on myyty seuraavien uhrien tieltä? ylipäätään miksi haalia lisää eläimiä kun on kertonut ettei viihdy ja halua viettää aikaa kotona. Rehellisesti sanoen toivon että tuontimääräykset ovat niin tiukat että tuonti ei onnistu.[/QUOTE]

2 koira vieläkin hengissä ja kotona, uskomatonta:O ja taas ilman vaippa kun saimme sille yhtä joka koulutta, kun meillä voimat loppuneet siihen tsizuuz...:O
 
"viera"
Kannattaa lukea HYVIN tarkaan, koska jos ei mene juuri kaikkien säädosten mukaan niin koiranpentu otetaan pois ja lopetetaan samantien ilman karanteenimahdollisuutta. Koska Suomessa ollaan hyvin tarkkoja näiden asioiden kanssa.

Siitäkin voin laittaa linkin miten koira on lopetettu kun tuontipaperit eivät ole olleet kunnossa.

Toivon Milanna, että kun kerran joka tapauksessa teet tämän, niin että kaikki menee hyvin ja satut saamaan hyvän ja terveen koiran. Koska hyvästä onnesta tässä enää puhutaan. Mutta hyvä onnihan sulla on tähän asti ainakin ollut.
Maailma on niiiin paha että kannattaa pysyä kotikolossaan kuten tämä "blue":D
 
Blue
[QUOTE="viera";26329873]Maailma on niiiin paha että kannattaa pysyä kotikolossaan kuten tämä "blue":D[/QUOTE]

Ei sitten mitään järkevää argumenttia enää keksinyt? :D
 
Venakko Milanna
Voimat loppuneet jo olevissa olevien koirien kanssa, ja mitä sinä teet, haluat uuden koiran.

: /
Lahjoitan sulle kun kyllästyn....

..Ittuks se sulle kuulu, sanotaan niin... miks aina oot mun ketjuissa arvostelemassa, onko joku ongelma sinulla itseäsi kanssa, kun aina pitää päätään aukoa? Kokeilee muuten kans pitää 5 lasta ja 2-3 koira, katostaan loppuko sinullakin joksus voimia, mulla ainakin loppu, siks mulla löytyy jokaiselle joku hoitaja ja siks meille tervetulleita on vaikka vielä 5 lasta ja 10 koira
 
Tajuatko ap edes sitä että nuo koirat saattaa olla taustansa takia ihan sekopäitä? Ja tiesitkö että vaikka chihu on pieni, niin silti se tekee todella pahaa jälkeä esim. vauvalle? vai etkö välitä siitäkään?
 
Lunatic
Lahjoitan sulle kun kyllästyn....

..Ittuks se sulle kuulu, sanotaan niin... miks aina oot mun ketjuissa arvostelemassa, onko joku ongelma sinulla itseäsi kanssa, kun aina pitää päätään aukoa? Kokeilee muuten kans pitää 5 lasta ja 2-3 koira, katostaan loppuko sinullakin joksus voimia, mulla ainakin loppu, siks mulla löytyy jokaiselle joku hoitaja ja siks meille tervetulleita on vaikka vielä 5 lasta ja 10 koira
Minä en nytkään aukonut päätäni, ihmettelen vaan että eikö järki yhtään pakota päätä, jos voimat jo entisiinkin koiriin loppuneet.

Sitäpaitsi ihminen joka pitää koiraa kakkavaipoissa, ei minusta ole kykenevä koiran omistajaksi ollenkaan.
 
Venakko Milanna
Tajuatko ap edes sitä että nuo koirat saattaa olla taustansa takia ihan sekopäitä? Ja tiesitkö että vaikka chihu on pieni, niin silti se tekee todella pahaa jälkeä esim. vauvalle? vai etkö välitä siitäkään?
Kyllä se varma mä veikan tappa koko perhen:D

Ehkä mä etsinkin mahdollisimman sekopäinen terminatori Chihuahua, jotain exotica Suomen masentuneiden chihuauhaiden joukoon
 
"poikia3"
Oikeesti Milanna kannattaisi googlata se Puppy Mill ja heittää perään sana Mexico, tai Puppies ja Mexico. Näyttää todellakin olevan iso ongelma siellä, ja myös naapurimaassa USAssa, johon näitä tehtailtuja pentuja sitten suurten voittojen toivossa viedään.
 
"Zap"
Antakaa nyt Venakon itse kokea koirantuonnin riemu. Eihän sillä väliä, että koiran saa Suomesta helpommin ja edullisemmin, sen suku on tiedossa ja sillä on terveystodistus...
 
Tajuatko ap edes sitä että nuo koirat saattaa olla taustansa takia ihan sekopäitä? Ja tiesitkö että vaikka chihu on pieni, niin silti se tekee todella pahaa jälkeä esim. vauvalle? vai etkö välitä siitäkään?
enemmän mua huolettaa mitä jälkeä lapset saa aikaan chihun kokoisessa koirassa. Itse välillä haaveilin toyvillasesta,mutta kasvattaja sanoi ettei myy kun perheessä pieniä lapsia. Joku pentu hälle palautunut jalka murtuneena kun oli tippunut lapsen sylistä..

Marsuista,kaneista yms pienistä on hoito ohjeissa merkintä että lapset koskee lemmikkiin vain aikuisen valvovan silmän alla. No, koira joka on vapaana asunnossa on vähän suojaton taaperon hyökätessä "hoitamaan"..
 
Status
Viestiketju on suljettu.

Yhteistyössä