Nyt tarvitsen teidän apua, minkälainen ihanuus mä vien Suomeen(.*.)kuva(.*.)

  • Viestiketjun aloittaja Venakko Milanna
  • Ensimmäinen viesti
Status
Viestiketju on suljettu.
Eipä paljon herätä kateutta jos ostaa itselleen koiran (mehikon matka kyllä vähän aiheutti :D) Tekis mieli sinne itsekkin. MUTTA tässä yritetty myös ihan ystävällisesti opastaa että koiran tuomiseen Suomeen mistä tahansa maasta on tietyt säännöt, jos ei Milanna tätä tiennyt. Ja el.kaupan lupaamat paperit ei ole tae siitä että koira pääsee tullista läpi..

Toisekseen ihan käsi sydämmellä ilman ilkeilyä mietin onko nuiden ihan pienien rotujen paikka perheessä jossa ihan pieniä lapsia?? Mutta toivottavasti lapset opastetaan hyvin ettei niitä saa esim.kantaa ilman valvovaa silmää, nostella pentuna sohvalle/korkealle mistä pantu voi tippuessa vaikka murtaa luita..
 
[QUOTE="vieras";26329971]Kateelliset ämmät taas vauhdissa heti aamusta:D[/QUOTE]

Kateudella ole mitään tekemistä sen kanssa että yrittää varotella toista. Jos oltaisiin kateellisia tai katkeria niin eiköhän kirjoitukset olisi sellaisia joissa kannustettaisiin ottamaan koira ja hykerreltäisiin mielessä millaiseen suohon ap joutuu.
 
"shihtzu"
[QUOTE="meriska";26329828]No tässä tapauksessahan ei ollut tuollaisesta mitään näyttöä vaan pennut ovat isoissa häkeissä ja saavat liikkua ja hoitoa:D[/QUOTE]

Olisi kiva tietää mikä tämä iso häkki on ja millaisissa tiloissa saavat liikkua. Pääsevästkö ulos edes kerran päivässä, tuskin sitäkään. Sosiaalistetaanko koiria, saako niihin kuka vaan koskea. Minkäikäisinä pennut vieroitetaan emoistaan ja saavatko koirat kaikki tarvittavat rokotukset, vai kirjoitetaanko ne vaan papereihin, ilman todenperäisyyttä.
 
Venakko Milanna
Alkuperäinen kirjoittaja Kaikkea sitä kuulee!;26330004:
Eipä paljon herätä kateutta jos ostaa itselleen koiran (mehikon matka kyllä vähän aiheutti :D) Tekis mieli sinne itsekkin. MUTTA tässä yritetty myös ihan ystävällisesti opastaa että koiran tuomiseen Suomeen mistä tahansa maasta on tietyt säännöt, jos ei Milanna tätä tiennyt. Ja el.kaupan lupaamat paperit ei ole tae siitä että koira pääsee tullista läpi..

Toisekseen ihan käsi sydämmellä ilman ilkeilyä mietin onko nuiden ihan pienien rotujen paikka perheessä jossa ihan pieniä lapsia?? Mutta toivottavasti lapset opastetaan hyvin ettei niitä saa esim.kantaa ilman valvovaa silmää, nostella pentuna sohvalle/korkealle mistä pantu voi tippuessa vaikka murtaa luita..
No, ensiksi mua ei tarvi opasta, kun meitä on opastettu jo, mun pakko olla aivan idiotti jos en halua ota selvän, miten koiran voi Suomeen tuoda.... meijän tapauksessa se onnistu, koska ostetaan HYVÄSTÄ PAIKASTA

ja toiseks, meillä on jo chihuahua kotona yli 1v jo ja muistakseni vielä mikään luu ei ole siltä murtunut:O, ehkä kun lapset kasvatettu oikealla tavalla, vaikka hmmm. tyhmä äiti heillä
 
Kolmas korppi harmaana
2 koira vieläkin hengissä ja kotona, uskomatonta:O ja taas ilman vaippa kun saimme sille yhtä joka koulutta, kun meillä voimat loppuneet siihen tsizuuz...:O
Eli ette ole jaksaneet kouluttaa edellistäkään koiraa ja olette ottamassa uutta koiraa...Tämä uusi on todennäköisesti vielä vaativampi tapaus, sillä eläinkauppaympäristö ei sosiaalista koiraa elämään perheessä. Jos koira joutuu lisäksi vielä karanteenin, siitä tuskin tulee kovin täyspäistä yksilöä. Mutta sittenhän sen voi lopettaa ja ostaa vaikka apinan tilalle. Olet vastuuton ja moraaliton, mutta paskaako sillä on väliä, rahalla saa ja sinulla on kivaa.
 
  • Tykkää
Reactions: Minna77 ja Katylina
Mielenkiintoista
Näinpä:). Mun mies on sama mieltä että Suomalaiset ovat liian hyvin uskoisia i
Hah, sinähän tässä olet liian hyväuskoinen, kun kuvittelet, että kaikki on ok, kun sinulle näin kerrotaan, siellä eläinkaupassa jne. Tässä on sinulle koiramaailmaa tuntevat kertoneet totuuksia, he ovat realistisia, sinä taas - noh, kuin pieni hemmoteltu tyttö. Tosiaan, muista, että eläimet eivät ole tavaroita!!!
 
No, ensiksi mua ei tarvi opasta, kun meitä on opastettu jo, mun pakko olla aivan idiotti jos en halua ota selvän, miten koiran voi Suomeen tuoda.... meijän tapauksessa se onnistu, koska ostetaan HYVÄSTÄ PAIKASTA

ja toiseks, meillä on jo chihuahua kotona yli 1v jo ja muistakseni vielä mikään luu ei ole siltä murtunut:O, ehkä kun lapset kasvatettu oikealla tavalla, vaikka hmmm. tyhmä äiti heillä
No oikein hyvä että lapset osaa käsitellä (kaikissa perheissä ei näin hyvin ole asiat ja lapset pukee chihuja väännellen niiden jalkoja yms). Toisekseen etsippäs googlella juttuja näistä pienimmistä chihuista. Ihan vasta luin juttua, että sitä rotua on alettu muokkaa pienemmäksi ja niillä on paljon sydänvikoja,sisäelin sairausksia kun elimet jää liian pieniks tjn..En nyt muista miten se meni,mutta virallinen suositus oli ettei niitä alle kaks kilosia pitäs ostaa ollenkaan.. Eli jos jommankumman kotiisi saat, ni ottasin sinuna sen pomerianin.. Ihan vaan varuiks et ois terveempi jos se tutkimus piti paikkaansa et ne liian pienent chihut on melkein kaikkijotenkin sairaita.
 
Kaikki paperit saadaan ja rokoteet että saa viedä mihin vaan ulkomaaille, kun hyvääst liikkeestä ostetaan...

chihuahua on todella pieni kokoinen se jää melkein saman kokoiseksi, varma kun se on just se oikea pieni pääinen Mexicolainen chihu mitä aina olen etsinyt:D


toinen koira on erikoisen väärinen, muistia harvoin tulee, tulee siihen rotuun siis...


ai ai ai.... maksoimme jo eli maksoimme varaus maksun ja pakko päätös tehdä huomisen aikana Awwwww.....:p


Aijaa.com - 10250584


Aijaa.com - 10250585
Vaihtoehtoja sinulla on vain yksi ja se on ,että tuot molemmat :D Suloisia otuksia. Itseen pystyisi valintaa tekemään.
 
"tiitii"
Koska en halua Suomesta:O, miks mun pitää haluata sieltä ostaa jotain, miten joku muu maa voi olla pahempi kuin Suomi.... ja apua sä nyt kerroit mulle kauhean tarinan, joku osti Suomesta koiran joka sairastui seuraavana päivänä.... apua.... haha:LOL:

juu sorry vaan en ole lapsellinen tiedän enemmän kuin joku muu asioista. MUTTA olen käyttäytymiseltään lapsellinen, siitä en kiellä, kun näin mulle helpompi ja kivempi elää;)

mutta jauha sä oma kakka niin paljon kun haluat, ens kerralla kysyn sulta neuvoja kun teen seuravaan ison ostoksen kuin jotain elävä olento. Kysyn mistä saan hakea hyvään ennustajan joka ennusta koiran terveys 10v etenpäin

Lapsellista uhoamista.
Jos Suomi on niin huono maa,niin muuta vaikka sinne Viroon,mutta lopeta jo tuo uhominen,ja tee asiolle jotain.
Suomi ei todellakaan ole ainoa maa,jossa tarkat eläintentuonti ehdot jne.. näillä ehkäsitään esim Rabiesin leviämistä.Toisaalta en odota että sinä olet tietoinen siitä kaikesta mitä näiden tuonti ym ehtojen takana on.
 
  • Tykkää
Reactions: Fortune
"Niin"
Mites kun olit just luopumassa entisestä chihuahuastasi käytösongelmien tms. vuoksi? Ja nyt ajattelit sitten ottaa toisen :). Oisko tällä paremmat käytöstavat?
 
Alkuperäinen kirjoittaja jassåå;26330095:
Oletko sä nähnyt noiden koirien emoja? Jos olet, ja emot olivat hyvävointisen näköisiä ja normaalin oloisia- silloin asia on varmasti ok :)
Mä en välttämättä uskoisi siltikään. Pari nättiä koiraa näytille ja sanotaan että pentu on näiden, todellisuudessa pentu tulee jostain ihan muualta.
 
"vieras"
[QUOTE="vieras";26330132]http://www.evira.fi/portal/fi/elaimet/tuonti_ja_vienti/tuonti_eu_n_ulkopuolelta/[/QUOTE]
Tuolta kun lukee, niin tulee olemaan monimutkainen juttu.
 
Mielenkiintoista
Lahjoitan sulle kun kyllästyn....

..Ittuks se sulle kuulu, sanotaan niin... miks aina oot mun ketjuissa arvostelemassa, onko joku ongelma sinulla itseäsi kanssa, kun aina pitää päätään aukoa? Kokeilee muuten kans pitää 5 lasta ja 2-3 koira, katostaan loppuko sinullakin joksus voimia, mulla ainakin loppu, siks mulla löytyy jokaiselle joku hoitaja ja siks meille tervetulleita on vaikka vielä 5 lasta ja 10 koira
Tää ei voi olla todellaista! Sä olet todella vastuuntunnoton.
 
"vieras"
Jos tuollainen pieni koira matkustaa ruumassa noin pitkän matkan, niin ajattele mikä rasitus se välilaskuineen sille on. Jätä koirat sinne molemmat, vaikka olisitkin jo jotakin maksanut.
 
Status
Viestiketju on suljettu.

Yhteistyössä