Mira Tiirikainen

  • Viestiketjun aloittaja Säikähtänyt
  • Ensimmäinen viesti
"Kahden äiti"
[QUOTE="Kahden äiti";26318212]
Tuo nainen tuntuu kuin olevan sotajalalla, sia saaneet vs. lapsettomat, ja mietin, miksi ihmeessä. Luulisi, että maailmaan ja maahan mahtuu ihmisiä, joilla on erilaiset elämäntilanteet.[/QUOTE]

Siis "lapsia saaneet" piti kirjoittaa.. (kone meni tilttiin välillä, enkä huomannut, miten teksti oli palautunut).
 
"Kahden äiti"
[QUOTE="Entinen Ksantippa S.";26317902]Kyseisen henkilön Helsingin Sanomien mielipidekirjoitus pisti silmääni.

Ensin siinä oli hirmuinen luettelo kaikista vääryyksistä, joita vapaaehtoisesti lapsettomat joutuvat kärsimään, ja loppukaneettina kerrottiin, kuinka tutkimuksien mukaan vapaaehtoisesti lapsettomat ovat todistetusti onnellisempia kuin lapsiperheelliset. Itselleni tuli mieleen, että ko. henkilön asenteella lienee aika vaikeaa olla onnellinen - perhetilanteesta riippumatta.

Itse näen vapaaehtoisen lapsettomuuden ja lapsiperheellisyyden valintoina, joista toinen ei ole toista parempi tai epäitsekkäämpi. Kumpaisessakin on hyviä ja huonoja puolia, kummankin seuraukset pitää ihmisen itse kantaa, ja kumpaakin saattavat tutut tai tuntemattomat kommentoida, hyvällä tai pahalla. Sellaista elämä on. Tahaton lapsettomuus on sitten asia erikseen.[/QUOTE]

*tykkää*
 
geg
[QUOTE="vieras";26318239]Miksiköhän toi Mira on sitä mieltä että jonkun ihmisen ruokailupaikka on vessassa? Mä voin käydä lataamassa sinne ripulit meksikolaisen illan jälkeen ja arvon Mira voi mennä viereiseen koppiin syömään pihvinsä :)[/QUOTE]

Missä kohtaa Mira on tuollaista sanonut?
 
"vieras"
Aika valikoiva lukutyyli mammoilla taas. Kukaan ei tunnu lukeneen sitä miten hän arvostaa lapsiperheitä ja että hänen kavereillaan on lapsia jne. Jokainen on lukenut vain sen kohdan että joidenkin mielestä ravintolassa ruokaillessa ei tarvitsisi katsella toisen tissejä.
 
  • Tykkää
Reactions: Scindapsus
"vieras"
Missä kohtaa Mira on tuollaista sanonut?
Jaa,näin mä käsitin kun sanoi että eiköhän jokaisesta paikasta löydy jokin yksityinen tila imetystä varten. Vai luuleeko hän että jokaisessa ravintolassa on imetyshuone? :D Silloinhan vaihtoehto on vessa.

Laajemmin jos ajattelee,niin mitä pitäisi tehdä kun on ravintolassa syömässä ja vauvalle tulee nälkä? Lähteä pois kesken syönnin ettei miralta syövy silmät irti päästä? Vai tullaanko tässä nyt siihen että vastasyntyneen vanhemmilla ei ole oikeutta syödä ravintoloissa? Ei kaikilla ole lapsenvahteja saatavana tuosta noin vaan.
 
säpäle harmaana
Minä en oikein tajua tuota lomajuttua. Mikä siinä on siis väärin, että perheelliset haluavat pitää lomansa niiden koulun lomaviikkojen aikana? Tai pikemminkin niin päin, että miksi lapsettomat haluaisivat pitää lomansa esim juuri silloin 9 tai 42 viikolla? Silloinhan on kaikki lomapaikat tupaten täynnä niitä kamalia lapsiperheitä ja kaikki on kalliimpaa jne. Kyllä minä ainakin ihan mielelläni lomailen ihan muina ajankohtina kuin silloin kun kouluista on lomaa ja niin olen tehnytkin nyt kun lapset ovat vielä alle kouluikäisiä. Ennemmin minulle merkitsee puolison loma-ajankohta, kuin yleinen koulujen loma-aika, jos itse saa vaikuttaa loma-aikaansa.
 
"vieras"
[QUOTE="vieras";26318304]Aika valikoiva lukutyyli mammoilla taas. Kukaan ei tunnu lukeneen sitä miten hän arvostaa lapsiperheitä ja että hänen kavereillaan on lapsia jne. Jokainen on lukenut vain sen kohdan että joidenkin mielestä ravintolassa ruokaillessa ei tarvitsisi katsella toisen tissejä.[/QUOTE]

Pssst... nykyään on imetyspaitoja ;) Ei sieltä mitään näy. Ainoa mitä näet on se kun vauvan suu on kiinni äidin paidan etumuksessa. Tietenkin pitää tuijottaa oikein pitkään ja tarkasti jos haluaa nähdä kun vähän nännipihan reunaa saattaa vilahtaa ;) Luulitko että muijat lätkäsee tissin pöytään ja hörskyttelee sitä siinä pöytää vasten niin että maidot lentää kaaressa?
 
Mamma40v.
Jotenkin tästä Iltalehden kirjoituksesta tulee mieleen feministikeskustelut vuosien takaa. Silloin oli feministejä jotka vihasivat miehiä ja feministejä, joille miehet vain olivat olemassa. Nyt on lapsettomia, jotka eivät voi sietää lapsia ja lapsettomia, joille lapset vain ovat olemassa.

Mä istuin eilen ravintolassa pöydässä, jossa imetettiin. Ja itseasiassa en edes huomannut koko asiaa. Silloin kun olin vielä itse lapseton, niin en varmaan olisi kiinnittänyt siihen mitään huomiota, nyt huomasin sen, kun lasta röyhtäytettiin :)

Silloin kun olin vielä lapseton enkä saanut jotain työpaikkaa, niin syytin asiasta tietysti lapsettomuutta, nykyään syytän sitä, kun minulla on lapsi. Mitään muuta syytä siihen, etten jotain duunia saa ei tietenkään voi olla. Olenhan muuten täydellinen.

Kukin taplaa tyylillään eikä kukaan ole toista arvokkaampi.
 
  • Tykkää
Reactions: Isämies
"Entinen Ksantippa S."
Nuo kehitysmaiden pakkosterilisaatiot ja ihmisoikeusloukkaukset ovat täysin eri asia kuin se että ihminen omasta vapaasta tahdostaan haluaa sterilisaation mutta ei meinaa sellaista millään saada! USA:ssa ikäraja on 18, monessa Euroopan maassa tuo 25, mutta Sloveniassa ja Venäjällä jopa 35 ja Unkarissa 40! Nämä siis lapsettomille, tai sitten lapsia pitää olla 2 tai 3 maasta riippuen. Sen lisäksi joissain maissa lapsettomia ei steriloida lainkaan. Kaikkialla naisten sterilisaatio on yleisempää kuin vasektomia, mikä on sinällään outoa koska toimenpide on miehelle paljon helpompi kuin naiselle. Kai miehet kuvittelevat edelleen että heiltä viedään pallit (itse asiassa olen kuullut tämän jopa Suomessa). Joidenkin maiden lainsäädäntö tuntee vain naisen sterilisaation, ja lapsien lukumäärää koskevat säädökset ovat vain naisille. Nuo on oikeasti aika mielenkiintoista luettavaa.

Ja purut jokaisen omalla kustannuksella ehdottomasti!!!
Mielenkiintoista luettavaa, toki. Ja tiukasti sidoksissa maiden uskontoihin ja kulttuureihin. Jos naisella ei ole oikeutta kehoonsa abortin vertaa, hänen tuskin voidaan katsoa pystyvän päättämään sterilisaatiostakaan... Ja USA on aina yhtä mielenkiintoinen tapaus sivistysmaiden joukossa, sekularistinen maa, johon on sattunut uskonnollisia ihmisiä. Abortti on kiinni korkeimman oikeuden tulkinnoista...

Suomi sijoittuu jonnekin lännen ja idän välille. Meiltä puuttuu vapaa abortti, ja sterilisaation saaminen on monia maita vaikeampaa. Osin tämä liittyy varmaankin "lapsimyönteisyyteen", otettiinhan täällä lapsilisäkin käyttöön ensimmäisenä maailmassa. Ja osittain jonkinmoiseen holhousmentaliteettiin.
 
Sanopa se
Alkuperäinen kirjoittaja säpäle harmaana;26318331:
Minä en oikein tajua tuota lomajuttua. Mikä siinä on siis väärin, että perheelliset haluavat pitää lomansa niiden koulun lomaviikkojen aikana? Tai pikemminkin niin päin, että miksi lapsettomat haluaisivat pitää lomansa esim juuri silloin 9 tai 42 viikolla? Silloinhan on kaikki lomapaikat tupaten täynnä niitä kamalia lapsiperheitä ja kaikki on kalliimpaa jne.
Mietin ihan samaa, en tajua minäkään. Ja eiköhän useassa työpaikassa ole sellainen käytäntö, että jos lomista ei päästä sopuun, niin sitten vuorotellaan. Tuskinpa kovin moni lapseton viettää vuosittain viikkoa kummilapsensa kanssa lomaillen..
 
"vieras"
[QUOTE="vieras";26318338]Pssst... nykyään on imetyspaitoja ;) Ei sieltä mitään näy. Ainoa mitä näet on se kun vauvan suu on kiinni äidin paidan etumuksessa. Tietenkin pitää tuijottaa oikein pitkään ja tarkasti jos haluaa nähdä kun vähän nännipihan reunaa saattaa vilahtaa ;) Luulitko että muijat lätkäsee tissin pöytään ja hörskyttelee sitä siinä pöytää vasten niin että maidot lentää kaaressa?[/QUOTE]

Voi kuule, olen pari kertaa ollut ravintolassa niin että viereissä pöydässä on todellakin lätkäisty ne tissit pöytään! Samoin vaippa vaihdettu ravintolan pöydällä.
Mun ei tarvitse luulla kun olen nähnyt miten ne jotkut mammat käyttäytyvät. Onneksi mun lähipiirissä ei ole ketään sellaista vaan kaikki itse haluavat imettää jossain yksityisemmässä paikassa tai edes sivussa kääntyneenä muista poispäin (tämä siis julkisilla paikoilla).
 
"vieras"
[QUOTE="vieras";26318326]Jaa,näin mä käsitin kun sanoi että eiköhän jokaisesta paikasta löydy jokin yksityinen tila imetystä varten. Vai luuleeko hän että jokaisessa ravintolassa on imetyshuone? :D Silloinhan vaihtoehto on vessa.

Laajemmin jos ajattelee,niin mitä pitäisi tehdä kun on ravintolassa syömässä ja vauvalle tulee nälkä? Lähteä pois kesken syönnin ettei miralta syövy silmät irti päästä? Vai tullaanko tässä nyt siihen että vastasyntyneen vanhemmilla ei ole oikeutta syödä ravintoloissa? Ei kaikilla ole lapsenvahteja saatavana tuosta noin vaan.[/QUOTE]

Yksityisempi tila jossa voi imettää on eri asia kuin imetyshuone. Jokaisesta paikasta löytyy joku alue sivummalta jossa on hyvä imettää. Ja siihen sivummalle voi mennä kun lapselle tulee nälkä. Heti taas vedetään keskustelu jonnekin harhaan ettei vain asiasta puhuttaisi lainkaan. Nyt ei ole enää oikeutta lapsiperheellä olla missään kun pikkiriikkinen kritiikki tulee jotain kohtaan.
 
lapseton-nainen
Ei kai kukaan ole sanonut ettei perheellinen saisi lomailla koulujen lomaviikkoina. Kritiikkiä Mira sanoi siitä että joissain paikoissa se on automaatio että lapsiperheet lomailevat silloin, eikä lapsettomat saa koskaan lomaansa siihen vaikka haluaisivat. Ei lapsettomat elä missään omassa kuplassaan omassa porukassaan. Puolisolla voi olla lapsia ja halutaan yhteiselle lomalle, puoliso voi olla opettaja, lähipiirissä on lapsiperheitä ja vietetään lomaa yhdessä... Ei kuulosta kovin reilulta jos lapseton ei koskaan pääse noihin lomanviettoihin mukaan siksi koska on lapseton!
 
lapseton-nainen
Silloin kun olin vielä lapseton enkä saanut jotain työpaikkaa, niin syytin asiasta tietysti lapsettomuutta, nykyään syytän sitä, kun minulla on lapsi. Mitään muuta syytä siihen, etten jotain duunia saa ei tietenkään voi olla. Olenhan muuten täydellinen.

Kukin taplaa tyylillään eikä kukaan ole toista arvokkaampi.
Kai muistit raskaana ollessasi syyttää raskautta kun et saanut työpaikkaa? :D
Itse en ole kyllä koskaan syyttänyt lapsettomuutta että en ole saanut jotain työpaikkaa, ei ole tullut tuollainen mieleenikään... Pitääkin muistaa jatkossa ;)
 
"vieras"
[QUOTE="vieras";26318387]Voi kuule, olen pari kertaa ollut ravintolassa niin että viereissä pöydässä on todellakin lätkäisty ne tissit pöytään! Samoin vaippa vaihdettu ravintolan pöydällä.
Mun ei tarvitse luulla kun olen nähnyt miten ne jotkut mammat käyttäytyvät. Onneksi mun lähipiirissä ei ole ketään sellaista vaan kaikki itse haluavat imettää jossain yksityisemmässä paikassa tai edes sivussa kääntyneenä muista poispäin (tämä siis julkisilla paikoilla).[/QUOTE]

No eihän se muiden vika ole jos jotkut dorkat eivät osaa käyttäytyä. Senkö takia, että joku äijä kaivelee muniaan ravintolassa,pitäis kieltää kaikkien miesten ravintoloissa käyminen? Ikävää että olet törmännyt juntteihin joilla ei ole hajuaakaan yleisistä käytöstavoista. Jos kuitenkin joku osaa lastaan imettää kaikessa hiljaisuudessa omassa pöydässään niin sä et sitä edes huomaa.

Joo ja jotkut kusee keskellä katua ja tappelee ja dokaa.. mut eihän me kaikki silti olla sellaisia vai mitä?
 
"vieras"
[QUOTE="vieras";26318407]Yksityisempi tila jossa voi imettää on eri asia kuin imetyshuone. Jokaisesta paikasta löytyy joku alue sivummalta jossa on hyvä imettää. Ja siihen sivummalle voi mennä kun lapselle tulee nälkä. Heti taas vedetään keskustelu jonnekin harhaan ettei vain asiasta puhuttaisi lainkaan. Nyt ei ole enää oikeutta lapsiperheellä olla missään kun pikkiriikkinen kritiikki tulee jotain kohtaan.[/QUOTE]

Pikkiriikkinen kritiikki= julkinen kolumni iltapäivälehdessä? Eli tästäKÄÄN asiasta ei saisi sanoa mitään vastakritiikkiä,niinkö?

Jännä käsite tuo "keskellä ravintolaa". Tarkoittaa mitä? Tuskin ainakaan sitä että joku imettää lastaan ryntäät paljaana alkupalabuffetin vieressä? Vaikea uskoa että jotkut ylipäätään hakeutuvat keskelle ravintolaa,kyllä kyseisen kolumnistin on pitänyt jonkinverran päätään käännellä kun tietää tarkasti mitä muiden pöydissä tapahtuu.
 
pikana
Ei kai kukaan ole sanonut ettei perheellinen saisi lomailla koulujen lomaviikkoina. Kritiikkiä Mira sanoi siitä että joissain paikoissa se on automaatio että lapsiperheet lomailevat silloin, eikä lapsettomat saa koskaan lomaansa siihen vaikka haluaisivat. Ei lapsettomat elä missään omassa kuplassaan omassa porukassaan. Puolisolla voi olla lapsia ja halutaan yhteiselle lomalle, puoliso voi olla opettaja, lähipiirissä on lapsiperheitä ja vietetään lomaa yhdessä... Ei kuulosta kovin reilulta jos lapseton ei koskaan pääse noihin lomanviettoihin mukaan siksi koska on lapseton!
Pitäskä se kissa nostaa siellä työpaikalla pöydälle, eikä alkaa mesoa kaikkia lapsiperheitä vastaan? Luulis onnistuvan, jos osaat kantasi perustella, etkä vaan rähistä, kuinka sua ällöttää lapset. Ei kaikkialla meinaan lomia jaeta lasten mukaan, niin on vähä turhaa yleistää.
 
"vieras"
En ymmärrä miksi tästäkin yhden ihmisen mielipiteestä tälleen jaksetaan vouhkata. Se on ihan tuon Miran oma valinta etta haluaa olla lapseton ja me monet muut valitsemme sitten sen toisen tien lapsien kera (anteeksi te tahattomasti lapsettomat, teille lapsettomuus ei tietenkään ole mikään tietoinen valinta). Ihmiset kun tykkäävät elää hyvinkin monilla eri tavoilla.

Minua ei hetkauta hänen tai muiden tarkoituksella lapsettomien ihmisten mielipiteet mitenkään. Minulla on ihan yhtäläinen oikeus liikkua lasteni kanssa siellä missä haluan, ihan niin kuin lapsettomatkin saavat liikkua siellä missä itse tykkäävät.

Minäkin olen ollut joskus ravintolassa vauvani kanssa syömässä ja naapuri pöydässä nainen vaan otti tissin esiin ja alkoi imettämään vauvaansa. Itselleni moinen käytös ei olisi tullut mieleenkään vaikka julkisesti olenkin joskus joutunut imettämään. Olen kuitenkin tehnyt sen niin että suojaan itseni ja vauvani mahdollisimman hyvin. Imetys on julkisesti ok, mutta kyllä siinäkin pitää muistaa hyvät käytöstavat.

Nuo lomajutut ovat sitten ihan työpaikkojen ongelma ja esimiehen kuuluu puuttua sitten asioihin jos sovintoa ei tule. Pitää myös osata itse vaatia. Minulla ei ole koskaan ollut mitään ongelmaa, silloin kun olin lapseton, työpaikkani lomien suhteen. Aina olen lomani saanut pitää kun olen halunnut.
 
"vieras"
[QUOTE="vieras";26318490]Pikkiriikkinen kritiikki= julkinen kolumni iltapäivälehdessä? Eli tästäKÄÄN asiasta ei saisi sanoa mitään vastakritiikkiä,niinkö?

Jännä käsite tuo "keskellä ravintolaa". Tarkoittaa mitä? Tuskin ainakaan sitä että joku imettää lastaan ryntäät paljaana alkupalabuffetin vieressä? Vaikea uskoa että jotkut ylipäätään hakeutuvat keskelle ravintolaa,kyllä kyseisen kolumnistin on pitänyt jonkinverran päätään käännellä kun tietää tarkasti mitä muiden pöydissä tapahtuu.[/QUOTE]

peesi. Ja jos sillä tarkoitetaan nurkkapöytää, niin ne ei aina ole vapaina. Ens kerralla tuppaankin sinne miran nurkkapöytään (josta niin kovin muita kyttää) ja alan imettämään kun "ei tuossa keskipöydässä viitti".
 
lapseton-nainen
[QUOTE="vieras";26318474]No eihän se muiden vika ole jos jotkut dorkat eivät osaa käyttäytyä. Senkö takia, että joku äijä kaivelee muniaan ravintolassa,pitäis kieltää kaikkien miesten ravintoloissa käyminen? Ikävää että olet törmännyt juntteihin joilla ei ole hajuaakaan yleisistä käytöstavoista. Jos kuitenkin joku osaa lastaan imettää kaikessa hiljaisuudessa omassa pöydässään niin sä et sitä edes huomaa.

Joo ja jotkut kusee keskellä katua ja tappelee ja dokaa.. mut eihän me kaikki silti olla sellaisia vai mitä?[/QUOTE]

Ja missähän kohtaa Mira tai joku muu on ollut kieltämässä lapsien ja lapsiperheiden pääsyn ravintolaan? Ihan kuin nyt olisi tällä palstalla vedetty kilo herneitä kitusiin ja reippaasti ja vedetty asia ihan jonnekin muualle...
 
lapseton-nainen
[QUOTE="vieras";26318490]Pikkiriikkinen kritiikki= julkinen kolumni iltapäivälehdessä? Eli tästäKÄÄN asiasta ei saisi sanoa mitään vastakritiikkiä,niinkö?

Jännä käsite tuo "keskellä ravintolaa". Tarkoittaa mitä? Tuskin ainakaan sitä että joku imettää lastaan ryntäät paljaana alkupalabuffetin vieressä? Vaikea uskoa että jotkut ylipäätään hakeutuvat keskelle ravintolaa,kyllä kyseisen kolumnistin on pitänyt jonkinverran päätään käännellä kun tietää tarkasti mitä muiden pöydissä tapahtuu.[/QUOTE]

Totta kai saa sanoa vastakritiikkiä, mutta kannattaisi sanoa aiheesta eikä muutama kilometri asian vierestä. Ja tuo ei ollut kolumni vaan YHDEN IHMISEN MIELIPIDEKIRJOITUS. Kirjoittaja ei ole kolumnisti vaan ihan tavallinen tallaaja joka kirjoitti oman mielipiteensä. Ja todellakin niitä imetyksen esittelijöitä on tullut nähtyä, keskellä ravintolaa ja vielä muihin päin kääntyneenä että varmasti kaikki näkevät kuinka tässä nyt imetetään. Aika vaikea on olla näkemättä. Ei, en ole saanut traumoja joten turha alkaa vääntelemään taas asiaa.

Totta kai ne lomajutut ovat työpaikkojen ongelma, mutta kun kyseessä on monen työpaikan ongelma, miksi siitä asiasta ei saisi julkisesti keskustella? Eikö lapseton saa nostaa epäkohtia esiin kun vastaus on ollut näinkin epäasiallista kuin monen viestissä tässä keskustelussa on ollut??
 
"vieras"
Ja missähän kohtaa Mira tai joku muu on ollut kieltämässä lapsien ja lapsiperheiden pääsyn ravintolaan? Ihan kuin nyt olisi tällä palstalla vedetty kilo herneitä kitusiin ja reippaasti ja vedetty asia ihan jonnekin muualle...
"harvoin missään saa olla rauhassa lapsilta ja lapsiperheiltä, ravintolassakin harvoin saa edes ruokarauhaa" kuului miran kirjoituksiin, vaikka se ei AP:n linkissä lukenut. Mitä jos joku kirjottaisi samaa vanhuksista, vammaisista taikka tummaihoisista?
 
"Kahden äiti"
Jotenkin tästä Iltalehden kirjoituksesta tulee mieleen feministikeskustelut vuosien takaa. Silloin oli feministejä jotka vihasivat miehiä ja feministejä, joille miehet vain olivat olemassa. Nyt on lapsettomia, jotka eivät voi sietää lapsia ja lapsettomia, joille lapset vain ovat olemassa.

Mä istuin eilen ravintolassa pöydässä, jossa imetettiin. Ja itseasiassa en edes huomannut koko asiaa. Silloin kun olin vielä itse lapseton, niin en varmaan olisi kiinnittänyt siihen mitään huomiota, nyt huomasin sen, kun lasta röyhtäytettiin :)

Silloin kun olin vielä lapseton enkä saanut jotain työpaikkaa, niin syytin asiasta tietysti lapsettomuutta, nykyään syytän sitä, kun minulla on lapsi. Mitään muuta syytä siihen, etten jotain duunia saa ei tietenkään voi olla. Olenhan muuten täydellinen.

Kukin taplaa tyylillään eikä kukaan ole toista arvokkaampi.
*tykkää*
 
lapseton-nainen
[QUOTE="vieras";26318621]"harvoin missään saa olla rauhassa lapsilta ja lapsiperheiltä, ravintolassakin harvoin saa edes ruokarauhaa" kuului miran kirjoituksiin, vaikka se ei AP:n linkissä lukenut. Mitä jos joku kirjottaisi samaa vanhuksista, vammaisista taikka tummaihoisista?[/QUOTE]

Eli jos haluaa jonkun ravintolan jossa olla rauhassa lapsilta ja lapsiperheiltä, se tarkoittaa samaa kuin haluaa kieltää lasten ja lapsiperheiden pääsyn kaikkiin ravintoloihin? Hyvä tietää... Sinällään hassua että kaikki mun tuntemat vanhemmat ovat tästä samaa mieltä kanssani, he tuskin tietävät sen tarkoittavan että he eivät saa lasten kanssa enää mennä minnekään! Pitääkin kertoa heille.
Ja samaa on kirjoitettu aika paljonkin vammaisista ja etenkin tummaihoisista (joita ei saisi olla koko Suomessa laisinkaan).
 
"Kahden äiti"
Ja todellakin niitä imetyksen esittelijöitä on tullut nähtyä, keskellä ravintolaa ja vielä muihin päin kääntyneenä että varmasti kaikki näkevät kuinka tässä nyt imetetään. Aika vaikea on olla näkemättä.
Mä en ole törmännyt tällaisiin "esittelijöihin" (mutta se ei tarkoita, ettetkö sinä olisi!), mutta jotenkin näin itsekin imettäneenä veikkaan, että sillä imetyshetkellä äidillä on mielessä enemmän se vauva ja imettäminen ja sen hoitaminen mahdollisimman hienovaraisesti ja lapsen parasta ajatellen kuin imetyksen esittely muille ruokailijoille.
 

Yhteistyössä