Lähtisitkö 3-vuotiaan kanssa häihin?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "a p"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="a p";26315684]Eivät ole koskaan nähneetkään lasta. Sulhanen on harrastuskaverini, ja esiinnymme juhlissa ryhmämme kanssa, mutta meidät on myös kutsuttu ihan "virallisesti", kaikki perheineen.[/QUOTE]

No jos puolisokin lähtee, niin mikä jottei. Toinen häippäsee juhlasta lapsen kanssa, jos ihan överiksi menee, mutta tuskinpa.

[QUOTE="vieras";26315704]No meidät on kutsuttu ortodoksisiin häihin ja vähän mietin että otanko lapset 9 ja 10v mukaan. Sinänsä se hääjuhla ei niinkään mutta se vihkiminen siellä kirkossa.[/QUOTE]

Itse olen kerran ollut ortodoksissa häissä, ja se pitkä seisominen kävi voimille. Oli kuuma kesäpäivä, ja kirkossakaan ei ollut viileää. Meinasin pyörtyä, mutta onneksi ehdin seinän vierustalla oleville penkeille ennen kuin taju lähti. Lapsille se seisoskelu varmaan olisi aika tylsää.

[QUOTE="a p";26315684]Eivät ole koskaan nähneetkään lasta. Sulhanen on harrastuskaverini, ja esiinnymme juhlissa ryhmämme kanssa, mutta meidät on myös kutsuttu ihan "virallisesti", kaikki perheineen.[/QUOTE]

En ottais missään nimessä lasta mukaan tässä tilanteessa.
Jos muuta hoitajaa ei olis niin mies sais jäädä hoitaan, kun kyse ois mun kaverista.

[QUOTE="vieras";26315704]No meidät on kutsuttu ortodoksisiin häihin ja vähän mietin että otanko lapset 9 ja 10v mukaan. Sinänsä se hääjuhla ei niinkään mutta se vihkiminen siellä kirkossa.[/QUOTE]

itselläni ortodoksihäät takana ja täytyy sanoa, että ankeaa olisi ollut, jos ei olisi ihmisillä ollut lapsiaan mukana.
ja sitäpaitsi, ortodoksikirkkokin suhtautuu erittäin luontevasti ja myönteisesti lasten läsnä oloon. palveluksissakin lapset kuljeskelee, osallistuu ja pienimmät saattaa istahtaa lattialle tai nukahtaa penkille.

En ottais missään nimessä lasta mukaan tässä tilanteessa.
Jos muuta hoitajaa ei olis niin mies sais jäädä hoitaan, kun kyse ois mun kaverista.

Juteltiin tuossa miehen kanssa, ja vähän siihen aletaan mekin kallistua. Varsinkin kun miehelle ja lapselle pitäisi asianmukaiset vaatteetkin hankkia.

Ja itsellänikin olisi ehkä rennompaa odottaa esiintymistäni, kun ei tarvitsisi stressata mistään. :-)

[QUOTE="a p";26315771]Juteltiin tuossa miehen kanssa, ja vähän siihen aletaan mekin kallistua. Varsinkin kun miehelle ja lapselle pitäisi asianmukaiset vaatteetkin hankkia.

Ja itsellänikin olisi ehkä rennompaa odottaa esiintymistäni, kun ei tarvitsisi stressata mistään. :-)[/QUOTE]

Hyvä päätös, itse tekisin samoin.

Meidän lapset ovat käyneet häissä ja hautajaisissa ihan suvereenisti, kirkossa on ollut reilun vuoden ikäinen nuorimmillaan. Hienosti on mennyt. Mukana on ollut joku pehmojuttu, mitä on voinut pitää käsissään, rusinoita tai muuta rapisematonta syötävää, mistä ei tule ääntä. Istumapaikka on valittu siten, että jos tarve tulisi, niin pääsisi helposti ulos. Ei ole tarvinnut lähteä, itkuja tai muuta meteliä ei ole tullut meidän lapsista.

Oon ihan yllättynyt, että näinkin moni on sitä mieltä, että lapset jätetään kotiin. Me on aina otettu lapset mukaan sitä sen enempää miettimättä. Eri asia olisi tietysti sitten, jos häihin ei lapsia toivottaisi.

Yhteistyössä