Lähtisitkö 3-vuotiaan kanssa häihin?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "a p"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

"a p"

Vieras
Kyseessä vilkas ja eläväinen, ihan juuri 3 v. täyttänyt poika, joka ei kauaa jaksa istua paikallaan, muttei ole mikään huonotapainen häirikkö tms., vaan iloinen vipeltäjä. Häihin tulossa 80 vierasta.

jos lapsi on kutsuttu niin kyllä. aina voi mennä ulkopuolelle rauhoittumaan jos meno menee villiksi, tai varaisin lapselle vaikka jonkun puuha-paketin seremonian /pitkän ruokailun ajaksi. voisin myös sopia että laspi haettaisiin ajoissa vaikka mummolaan tms yökylään juhlista jos mieli tekee jäädä pidemmäksi aikaa, tai jos lapsi käy levottomaksi ja haluaisi itse jo lähetä.

Riippuu ihan millä mielellä itse lähdet. Jos jaksat vahtia lastasi, niin onhan häät lapselle toki mukava elämys. Mutta jos olet sitä lajia, joka kuvittelee oman iloisen vipeltäjän vipellyksellään ilahduttavan kaikkia muita, ja että hänen turvallisuutensa on kaikkien muiden vastuulla kuin sinun, niin älä.

Todennäköisesti stressaat ite vaan kaikkein eniten. Me ollaan menossa kesällä häihin kolmevuotiaan ja 1v 4kk kanssa. Nää on sukulaisen häät (miehen isän tarkemmin), nii lapset otetaan mukaan. Itselleni olen kyllä huomannu muuten paremmaksi sen, että lapset ei tuu mukaan. Onhan se helpompaa... Vaikka näin sanomalla olen varmasti nyt tosi huono äiti.

Kyllä. Oltiin hautajaisissa kun poika oli vajaa 2-vuotias. Siellä mentiin pitkin kirkkoa tilaisuuden aikana ja kehuja saatiin jälkeenpäin kun oli poika niin nätisti. Heh! ;)

Jos kutsu koskee myös lasta niin miksi ei. Mä lähden 150hengen häihin kera 1v,3v ja 6v ja tiedän että eivät oo ainoita saman ikäisiä, joten varmaan vipinää riittää :-) hääpari tosin toivonut erityisesti lapsia juhliin!

En lähde rauhallisenkaan pian kolme täyttävän lapsen kanssa häihin. Toiset häät ovatkin lapsettomat, mutta toisiinkaan en vie koska en halua poistua klo 18. Molemmissa juhlissa on alkoholitarjoilua ja sen vuoksi ei ole lapsen paikka, vaikka en itse juokaan.

*Muoks* Mutta jos ap. kysyi voiko lapsen viedä juhliin, niin tottakai voi jos on kutsuttu!

Viime häissä missä olin oli tosi kivasti ajateltu lapsia. Lapsille oli semmonen oma huone, jossa pyöri mm. piirrettyjä, oli bilispöytää, pelejä ja leluja.

Voisin ottaa ton 3-vuotiaani mukaan jos ois kutsuttu. Järkkäisin luultavasti niin et joku hakisi pojan jossain välissä et vois itse jäädä juhlimaan. Tietty riippuu ihan häistä, miten tuttuja hääpari on ja omasta fiiliksestä.

[QUOTE="Rikkupilli";26315275]Miettisin kaks kertaa, jos ei pysty istumaan hiljaa. Ympäriinsä juoksevat lapset ei oo kivoja. Oiskos aika puuttua jo asiaan?[/QUOTE]

Mene sinne niihin lapsettomiin häihisi vaan! Typerys!

Oli niin hieno kokemus päästä tuon ikäisenä tanssimaan vanhempien kanssa isoihin pippaloihin, että ehdottomasti kyllä. Lisäksi meidän poika on niin rauhallinen, ettei pelottaisi ollenkaan. Uloshan pääsee jäähtymään jos tarvii.

Tuota alkoholiasiaa en ole kyllä tullut miettineeksi. Taidettaisiin lähteä sitten kesken pois jos siltä näyttäisi.

Mä voisin hyvinkin lähteä. Lasten kaitseminen ei ole mulle mikään ongelma ja en ota siitä stressiä. Lapset on lapsia ja vanhempien tehtävä on katsoa perään ja ojentaa, jos ei suju.

Mieheni sitten taas ei varmaankaan lähtisi. Hän stressaa jopa shoppailu reissua, jos lapset olisi mukana. Tai... Lapsemme tietää mikä isiin toimii ja sen kyllä huomaa. :D Muhun taas ei pienet marinat yms tehoa ja lapset osaa olla kunnolla. :)

En lähde rauhallisenkaan pian kolme täyttävän lapsen kanssa häihin. Toiset häät ovatkin lapsettomat, mutta toisiinkaan en vie koska en halua poistua klo 18. Molemmissa juhlissa on alkoholitarjoilua ja sen vuoksi ei ole lapsen paikka, vaikka en itse juokaan.

*Muoks* Mutta jos ap. kysyi voiko lapsen viedä juhliin, niin tottakai voi jos on kutsuttu!

On kutsuttu. Ja minun ei tarvitsisi lähteä alkuillasta, (enkä voisikaan, koska laulan juhlissa 21 jälkeen) mies lähtisi lapsen kanssa.

[QUOTE="Rikkupilli";26315275]Miettisin kaks kertaa, jos ei pysty istumaan hiljaa. Ympäriinsä juoksevat lapset ei oo kivoja. Oiskos aika puuttua jo asiaan?[/QUOTE]

Millä tavoin puuttua asiaan? Onko se siis ideaalitilanne, että lapsi osaisi istua esim. 2-3 h hiljaa paikallaan? :-O

Tuo poika on ollut kova vipeltämään siitä lähtien kun oppi kävelemään, eikä jaksa kauaa paikallaan istua jos ei ole mielekästä tekemistä, tietty ruokailun tms "pakollisten" ajan jaksaisi, muttei todellakaan tuntitolkulla. Ihan on kiltti ja hyvinkasvatettu lapsi, vaikka onkin vilkas. Ei ole siis mitenkään ylivilkas tms.

Aika paljon riippuu viihtyminen tietty siitäkin, että onko lapsille järjestetty mitään omaa viihdykettä. Sitten kyllä varmasti viihtyisi.

tietenkin. lapset kuuluu häihin.piste.

ja sitä paitsi, miten lapsenne oppii missään olemaan, jos eivät pääse harjoittelemaan?

huutavat lapset viedään juhlissa jäähylle.

Tietenkin. Olen ollutkin, pikkusisko oli silloin vuoden. Tämä esikoinen oli myös reilu vuoden ikäisenä häissä ja tietenkin isompanakin on ollut. Kaikissa juhlissa on ollut kivaa.
Eipä me päästäis itsekään juurikaan minnekään jos ei otettaisi lapsia mukaan.
Ai niin onhan mulla ollut vauvakin häissä mukana. Lapsia ei koskaan kukaan ole hakenut kesken juhlien kotiin, vauvoina nukkuivat vaunuissa ja isompina juhlivat mukana, Taisi isompi kerran nukkua juhlapaikan nojatuolissakin :). Ei asioista kannata tehdä vaikeita ja häät on juuri ne juhlat johon lapset kuuluu. Käytöstavat pitää osata niin lasten kuin aikuistenkin.

Viimeksi muokattu:
tietenkin. lapset kuuluu häihin.piste.

ja sitä paitsi, miten lapsenne oppii missään olemaan, jos eivät pääse harjoittelemaan?

huutavat lapset viedään juhlissa jäähylle.

Höpönlöpön.
Meille ei ole yksiäkään häitä ollut edes tarjolla lasten aikana (9v ja 6v), mutta ihan hyvin ovat oppineet olemaan vaikkeivat häissä oo olleetkaan.

En kyllä lähtisi. Paitsi jos sattuisi olemaan jotenkin tosi lähteinen pariskunta lapselle tai esim. lapsi morsiusneitona/sulhaspoikana... silloinkin kyllä järkkäisin aikaisemman poislähdön juhlista.

Riippuu kenen häihin ja mitä itse tilaisuudelta haluaisin. Jos minulle riittäisi läsnäolo, tarjoiluista nauttiminen ja lapsen perässä ravaaminen, lähtisin. Jos haluaisin keskittyä juhlaan ja sen päähenkilöihin, keskustella ihmisten kanssa, syödä rauhassa ja nauttia, niin en lähtisi.

En kyllä lähtisi. Paitsi jos sattuisi olemaan jotenkin tosi lähteinen pariskunta lapselle tai esim. lapsi morsiusneitona/sulhaspoikana... silloinkin kyllä järkkäisin aikaisemman poislähdön juhlista.

Eivät ole koskaan nähneetkään lasta. Sulhanen on harrastuskaverini, ja esiinnymme juhlissa ryhmämme kanssa, mutta meidät on myös kutsuttu ihan "virallisesti", kaikki perheineen.

No meidät on kutsuttu ortodoksisiin häihin ja vähän mietin että otanko lapset 9 ja 10v mukaan. Sinänsä se hääjuhla ei niinkään mutta se vihkiminen siellä kirkossa.

Yhteistyössä