Mira Tiirikainen

  • Viestiketjun aloittaja Säikähtänyt
  • Ensimmäinen viesti
miettikääs
Entäs sitten kun on erityislapsia..kuten jos on adhd/asperger tai muu vastaava. Heidän kanssaanko ei pitäisi mennä ihmisten ilmoille ollenkaan??? Jos lapsi on äänekäs tai liikkuvainen tms niin kannattaa ajatella että ehkä hänellä on jokin sairaus..eikä heti ajatella että häntä ei ole kasvatettu.
 
Stereotyyppi-vela? Tuskin
Täytyy kyllä todeta, että tuo nainen ei anna vapaaehtoisista lapsettomista kovinkaan positiivista kuvaa omilla lausunnoillaan. Eikä edes todenmukaista - mulla on monia vapaaehtoisesti lapsettomia kavereita, kolmekymppisistä naiskavereistani hyvin harvalla on vielä lapsia ja tiedän että moni ei niitä myöhemminkään halua. Eivät kaikkien heidän mielipiteet ole noin jyrkkiä, lähinnä ajattelevat että lapsiin voi suhtautua myös neutraalisti, mutta ei heidän kotiin semmoista kiitos, kuten ei vaikkapa koiraa/kissaa tms. Harmi, että yhdistyksen puheenjohtaja on tuommoinen jyrä. Sovittelulla sais ehkä paremmin asioita aikaan? Nuo luo vain kuilua.
 
"vieras"
Tottakai ihminen saa olla tekemättä lapsia, ja siitä ei pitäisi kenekään kärsiä, mutta kuka helvetin idiootti kokee imetyksen (vauvan syömisen!) vastenmielisenä? Minusta silloin on päässä jotain pahasti vialla!
Ja miksi äitien pitäisi sitten olla se 0-3v kotona, riippuen siitä kauanko imettää, kun sehän olisi melkein sama kun laittaisi äidin kotiarestiin. Eli ihan älytöntä.
Jokaisella on oikeus tehdä tai olla tekemättä lapsia (onneksi!) ja se ei muille kuulu. Jokaisella on oikeus elää niinkuin haluaa, ja sitä toisen elämää ei voi kukaan rajoittaa, paitsi jos joku rikkoo lakia. Minusta tollanen asenne on vain sairas.
Kaikki me ollaan joskus oltu lapsia,ja jos joku vihaa lapsia niin paljon, niin olisiko heidänkin vanhempien pitänyt sitten olla tekemättä niitä lapsia vai onko se nyt jotenkin eri asia. Tai vaihtoehtoisesti olisiko heidänäitien pitänyt jäädä vuosiksi kotiin istumaan ettei kukaan vain häiriinny! Olisi varmaan ollut onnellinen lapsuus. Äiti selittäisi, että joo ei me voitu sillon käydä ravintoloissa eikä kaupungilla, ei voitu käyttää bussia eikä käydä kaupassa kun jotkut ei teistä lapsista niin tykkää niin oltiin sitten kotona ettei muut häiriintyneet. Unohtaako nämä ihmiset, että he ovat itse olleet joskus niitä "räkänokkia" yms, miksi jotkut lapsia kutsuvat.
 
Missä show
[QUOTE="vieras";26313776]imettääkin voi niin monella tapaa....

Ymmärrän hyvin että joidenkin naisten harrastama imetysperformanssi häiritsee muita ihmisiä etenkin ravintolassa.[/QUOTE]

Kerro nyt näistä imetysperformansseista ravintoloissa. Itse en ole onnistunut bongaamaan yhtäkään, vaikka viimeiset kymmenen vuotta olen joka työpäivä lounaan Helsingin keskustan ravintoloissa syönyt ja lähes aina niissä joku vauvan kanssa on.

Monia miehiäkin varmaan kiinnostaisi kyseisen shown tapahtumapaikat, että aikaa ja paikkaa kehiin!
 
Kuulostaapa elämästä vieraantuneelta tuo Mira.
Se nyt vaan on ihan fakta, että meitä on tällä pallolla monen ikäistä ihmistä; on lapsia, vanhuksia, teinejä, keski-ikäisiä jne.
Jos tosta pitää vetää herneenpalkoa poikittain anaaliin niin on kyllä peiliin katsomisen paikka. Vika on korvien välissä jos ei muita ihmisiä voi sietää.

Itse kunnioitan jokaisen päätöstä hankkia/olla hankkimatta lapsia, mutta onhan sekin totuus, että synnyttänyt nainen on täyttänyt biologisen elämäntarkoituksensa, etenkin kun täällä Suomessa tehdään lapsia muutenkin liian vähän.
Naurattaa kyllä toi Mira, nolo tyyppi.
 
"äiti"
Onpas rasistinen kirjoitus. Onko tämä tiirikainen siis esim. sitä mieltä että lapset eivät saisi käydä ravintoloissa tai busseissa, ettei olisi hänen tiellään? :O

Lapsettomuudessa ei ole mitään vikaa, lapsettomat itse taitaa tehdä asiasta suurimman numeron, ei suinkaan muu kansa. Mistä lie johtuu... epävarmuudesta? pettymyksestä?
 
Minäkään en pääse pakoon vanhuksilta yhyy, niitä näkee joka puolella ja töissäki on annettu vähän kevyempiä töitä heille yhyy nyyh!
Saakeli saavat junassakin alennuksen, puolipummit! Tai opiskelijat, niitäkin joudun näkemään. Minä en halua nähdä, minun ravintola minäminäminä.

Äh tuollainen tulee mieleen tuosta kun olen muutaman kitinän lukenut. Osan mielipiteistä ymmärränkin, mutta joitakin taas niin helkutin naurettavia ja aggressiivisia minäminä-asenteita että huh.

Hienon kuvan antaa vapaaehtoisesti lapsettomista, katkeran ja itsekkään. Ei minun lähipiirin vapaaehtoisesti lapsettomat onneksi ole noin syvälle vajonneet. :O
 
En ihan ymmärrä sitä logiikkaa, että jos lapsien ehdolla ei saa päättää esim loma-aikoja, niin sitten pitäisi kuitenkin saada päättää ne loma-ajat (kummi- tai siskon/veljen-)lapsien ehdoin? Eikö siinä ihan yhtä lailla mennä nimenomaan lasten ehdoilla? :confused:
 
Syöminen yököttää
Kun mä ajattelen koko syömisprosessia, multa menee ruokahalu. Siis mössätään suussa syljen kanssa, välillä jopa suu auki,, niellään, hapotetaan vatsalaukussa ja toi imeytyminen suolistossa, jossa on limaa ja vaikka mitä. Ja se lopputulos siitä tuolla vessan puolella, yöks. Siis miten joku muu kehtaa syödä ravintolassa, ku mä oon siellä. Multa menee ruokahalu ja tulee paha olo. Etenkin tollasten lihavien Mirojen kohdalla, jotka mä nään sieluni silmin vääntämässä sitä syömäänsä ruokaa joitakin tunteja myöhemmin vessassa perseestä ulos hikipäässä. Vauvojen kakat mä sentään siedän.

Jonkun mielestähän toi on vaan luonnollista, mut vois ne muutkin asiakkaat huomioida. Syödä vaikka siellä vessan puolella, sinnehän se ruoka lopulta kuitenkin päätyy.
 
"vieras"
Tän puheenjohtajan antamia kommentteja lukiessa miettii vaan, että kenenköhän tuokin luulee haluavan pyyhkivän pyllyään ollessaan vanhainkodissa tai jossain vuodeosastolla makaamassa??? Toisten vapaaehtoisesti lapsettomienko?
 
Mamma40v.
Mä olin lapseton nelikymppiseksi. En koskaan edes ajatellut teenkö lapsia vai en. Olinko siis vapaahetoisesti lapseton, todennäköisesti. En koskaan kokenut lapsia vastenmielisinä vaikken koskaan lapsien kanssa läheisesti ollut tekemisissäkään. En milloinkaan nähnyt kenenkään imettävän ravintolassa (vaikka varmasti näin tapahtuikin) eivätkä lapset häirinneet minua.

Minusta oli ihanaa, että sain lomani lomakauden ulkopuolella, matkoillekin pääsi paljon halvemmalla. Mielelläni "annoin" parhaat lomakuukaudet lapsellisille, jos he ne halusivat. Yleensä meillä kyllä kiersi lomakuukaudet eikä sitä katsottu kenellä lapsia on ja kenellä ei.

Sitä ihmettelen tässä vapaaehtoisesti lapsettomassa, että miksi hän näkee näin paljon vaivaa lapsellisista tovereistaan?
 
  • Tykkää
Reactions: fortunate
Heydon
"Eivät kaikki pidä imettämistä luonnollisena, joiltain ihmisiltä voi mennä jopa ruokahalu."

Eipä näytä ainakaan tuolta Miralta menneen... :D
[/QUOTE

Tää oli ihan paras!:LOL:
Ja erinomainen esimerkki siitä, miten ei osata keskustella asiasta vaan mennään heti henkilökohtaisuuksiin.

Samaa mieltä en Tiirikaisen kanssa ole ollenkaan, mutta en silti usko, että hänen ulkonäöllään pitäisi olla sijaa tässä keskustelussa.
 
"..."
Mä veikkaan et jos toi eukko sais lapsen, niin se ois just niin juntti ja jämpti et imettäis vaikka keskellä ruuhkaista keskustaa ja näyttäis utareitaan kaikille, miten hän imettää.
Ja heti kun ois lomista puhetta niin "mä ottasin kyl vapaata mielellään tos pääsiäisen aikaan loman ku ollaan lähös nico-marcuksen kans tivoliin pääsiäisriehaan ja hoploppii ja mäkkii ja hesee"

on ihan sen näkönen :D
 
"vieras"
Itse kunnioitan jokaisen päätöstä hankkia/olla hankkimatta lapsia, mutta onhan sekin totuus, että synnyttänyt nainen on täyttänyt biologisen elämäntarkoituksensa, etenkin kun täällä Suomessa tehdään lapsia muutenkin liian vähän.
Tottahan tuo, että evoluution ainoa tarkoitus on levittää geenejä eli voidaan sanoa, että meidän tarkoituksemme on lisääntyä mutta kuulostaa kyllä siltä, että pidät itseäsi parempana kuin lapsettomia, kun sinä olet sentään täyttänyt elämäntarkoituksen.
 
[QUOTE="vieras";26316322]Tottahan tuo, että evoluution ainoa tarkoitus on levittää geenejä eli voidaan sanoa, että meidän tarkoituksemme on lisääntyä mutta kuulostaa kyllä siltä, että pidät itseäsi parempana kuin lapsettomia, kun sinä olet sentään täyttänyt elämäntarkoituksen.[/QUOTE]

En kyllä pidä, tunnen ihan henkilökohtaisestikin paljon lapsettomia joita pidän monilta osin parempana kuin itseäni. :D
Kommenttini koski vain tuota yhtä osa-aluetta, ei ole mun henkilökohtainen mielipide yhtään kenestäkään.

Enkä henkilökohtaisesti pidä jälkeläisen synnyttämistä omana elämäntarkotuksenani.
 
Viimeksi muokattu:
"..."
[QUOTE="vieras";26316322]Tottahan tuo, että evoluution ainoa tarkoitus on levittää geenejä eli voidaan sanoa, että meidän tarkoituksemme on lisääntyä mutta kuulostaa kyllä siltä, että pidät itseäsi parempana kuin lapsettomia, kun sinä olet sentään täyttänyt elämäntarkoituksen.[/QUOTE]

Onko susta sitten niin kauheata myöntää sitä yleismaallista seikkaa ja totuutta siitä, että synnyttänyt nainen on todellakin täyttänyt 'biologisen elämäntarkoituksensa.'
Sehän näissä lapsettomissa ehkä ottaa päähän, että ei haluta myöntää, että kyllä: he ovat vajavaisia. Heillä on jokin VIKANA. Voi olla rakenteellinen vika, ettei saa lasta. Niin ikävää kuin se onkin, niin se on myös täysi totuus.
Se ei ehkä tee heistä sen huonompaa ihmistä, mutta todeksi se tekee sen, että he EIVÄT täytä naisen biologista elämäntarkoitusta, lisääntymistä ja geenien jatkumoa. Piste.
 

Yhteistyössä