Mitä tekisitte tässä tilanteessa? (lapsi ja koira)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja a.p.
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Musta sun kannattas myöskin muistaa miettiä mitä tekisit siinä tilanteessa jos joku sekopää/hoitoon haluava/aineiden käyttäjä yhtäkkiä kävis lapsesi kimppuun tuolla kaduilla? Näistähän saa lukea lehdistä (tuon tuosta), kuitenkin tämä uutisoinnin perusteella todennäköisempää kuin että se lapsesi mahdollinen tappaja olisi koira. Mitä tekisit jos joku epäilyttävä mieshenkilö kattelisi lastasi sillä silmällä? Tai mitä jos vaikka metsästä juoksee hirvi lapsesi yli??? Kai sulla on näihin tilanteisiin joku selkeä toimintasuunnitelma?

No kyllä sitä itselläkin oli jonkinlaisia pelkotiloja kun oma lapsi oli pieni, mut ei niitä kannata alkaa vatvomaan, kun oikeesti mitä vaan voi käydä mitä ei välttämättä pysty mitenkään estämään. Turha siin on alkaa kehittelemään jotain tapposuunnitelmia viatonta koiraa ja naapureita kohtaan, se ei musta ole kovinkaan tervettä.

Tappaisin sen henkilön.

Tiedän että vaaroja on, mutta miksi niitä ei voi minimoida sellaisella asialla että koira laitetaan kiinni? Nopea, yksinkertainen juttu.

Ja sulle joka niitä hiton tilastoja kyselet, miksi et kaiva niitä itse jos kerta kiinnostaa? Mä tiedän vaan sen että koirat tappaa ihmisiä. Ei väliä kuinka paljon, missä maassa ja kuinka usein. Se on FAKTAA että koirat on tappanut ihmisiä.

Niin, mutta kun sitä ei välttämättä tiedä onko se koira normaali. mistä sen tietää jos se on vaikka kipeä, tai jos sillä on aivokasvain ja pimahtaa sen vuoksi yhtäkkiä? Eikö se olis helpompi vaan laittaa kiinni..

Minä kyllä tappaisin sen joka tappais mun lapsen, oli sitten ihminen tai elukka. Mitä väliä millään enää sen jälkeen.

mistä sen tietää kuinka moni vastaantuleva on normaali ja kenellä vinksahtaa päässä? voihan se vastaantuleva olla vaikka kuinka sairas? eläimet harvemmin tappavat ihmisiä tahallaan, ihmiset taas tekevät sitä päivittäin.

Alkuperäinen kirjoittaja Kvart över;26308872:
Tämä nyt menee ihan otsikon asian vierestä, mutta sä taidat asua maalla? Ei täällä kaupungissa ole mitään isoja nurmikkopientareita, missä paskat saa rauhassa maatua. Siinä ne nököttivät hankeen piilotetut läjät keskellä asvalttia, missä mun yksivuotias vaappui. Parhaat läjät oli leikkipuiston portin edessä, keskellä kulkuväylää.

En minäkään maalla koirani kakkoja kerännyt kun metsässä kävi kakalla, mutta ei tulis mieleenkään jättää edes siihen tien vierelle nurmikolle kakkaa. Vaikka ne roskikset tyhjennettäis Itämereen. Mitä väliä sillä on mihin ne tyhjennetään, ei se oikeuta jättämään paskaa tielle tai sen viereen..?

Kuinka monta niistä lumihankeen peitellyistä, keskelle tietä jätetyistä paskakasoista oli koiran...? harva ajattelee, että kulku- ja ulkokissat paskovat yhtälailla.. Ja etenkin sinne leikkipuistoon hiekkalaatikoihin.. Ja asun pienessä kaupungissa, en tosiaankaan maalla vaikka mielellään sinne lähtisin vaikka heti! :D

Musta vaan koiranpaska on ongelmista pienin.. Haluatko 1-vuotiaasi möngertävän siellä pullonsirpaleissa..? Koiran paska maatuu kuitenkin nopeasti..

Viimeksi muokattu:
Mä luultavasti kehittäisin myös tuollaisia fantasioita, mutta eihän ne tosiasiassa mitään auta, muuten kuin saattavat jopa provosoida koiraa jos sinä kuljet karvat pystyssä.

Kun lapseni olisi tuollaisessa paikassa joka tapauksessa harvemmin paikalla, niin kysyisin naapureilta, jos he viitsisivät pitää koiran silloin kiinni. Mutta jos koira tulisi pihalle, lapsi lähtisi sisälle. En viitsisi ottaa täysin tarpeetonta riskiä, vaikka se pieni onkin. Onhan asiassa realistisempikin riski, että koira tulee lievemmin aikein pois omalta puoleltaan ja haukkuu tai tuppautuu tai ehkä jopa näykkäisee, ja lapsi alkaa pelätä koiria.

Tappaisin sen henkilön.

Tiedän että vaaroja on, mutta miksi niitä ei voi minimoida sellaisella asialla että koira laitetaan kiinni? Nopea, yksinkertainen juttu.

Ja sulle joka niitä hiton tilastoja kyselet, miksi et kaiva niitä itse jos kerta kiinnostaa? Mä tiedän vaan sen että koirat tappaa ihmisiä. Ei väliä kuinka paljon, missä maassa ja kuinka usein. Se on FAKTAA että koirat on tappanut ihmisiä.

tapan, tapan, tapan , tapan. onko sinulla kaikki kunnossa???? ja jos tiedät, että koirat tappavat suomessa niin paljon ihmisiä niin kai siitä jotain faktaa on. itse en sellaista tilastoa ole vielä löytänyt.

[QUOTE="jep";26308881]Ja jos se uhkaava rakki tulee toisen pihalle, sen saa lopettaa itsepuolustuksena.[/QUOTE]

Niin, jos se sattuu olemaan agressiivinen. Mutta jos ei ole niin siinä joutuu itse maksumieheksi.

Se on FAKTAA että koirat on tappanut ihmisiä.

Ihmisetkin tappaa ihmisiä. Autoilevat ihmiset eritoten.
Ruoka tappaa ihmisiä, mutta ruuattomuuskin tappaa.
Influenssa tappaa ihmisiä, mutta jos viet pahan influenssan kourissa kärvistelevän lapsesi sairaalaan, niin se saattaa kuolla sairaalabakteeriin.
Se sitten, mikä on kuinkakin todennäköistä on eri juttu, mutta siitähän ei puhuttu, koska fakta on, että on asioita jotka on tappaneet ja saattavat tappaa.

Mä sinuna tekisin jotain tolle pelolle, pelossa eläminen ei ole mukavaa. (Paitsi tietysti silloin, jos sillä haluaa mässäillä ja siinä haluaa rypeä).

• Tykkää
Reactions: Madicken04
Mä sinuna tekisin jotain tolle pelolle, pelossa eläminen ei ole mukavaa.

Näin, ja samalla myös noille toistuville tappaa-ajatuksille. Luepa kirjoituksesi uudestaan ja laske kuinka monta kertaa olet käyttänyt sanaa tappaa.... Ihan liian monta kertaa ollaksesi onnellinen yksivuotiaan lapsen äiti.

• Tykkää
Reactions: Scindapsus
Koiraihmisenä olen itsekin pelännyt naapurin vapaina liikkuvia koiravieraita. Silloin kun esikoinen oli jotain 2-v. naapurissa kävi säännöllisin väliajoin dopperi, joka ei ollut ihan tervepäinen yksilö (oli koulutettu vinksalleen). Se kävi aina siinä meidän tonttien välisellä rajalla ärisemässä lapselleni ja koiralleni ja oli usein sieltä jo loikkaamassa meidän puolelle. Se omistaja sai sen onneksi huudettua koiransa takaisin ja kovin ottein se sitä kohtelikin. Oli se sitten jossain vaiheessa hyökännyt omistajansa päälle.

Viime vuonna pelkäsin toisessa naapurissa vierailevaa beauceronia, kun se oli aika epäluuloisen oloinen.

Nykyään meidän piha onkin aidattu, niin se suo jonkinlaista turvaa sekä itselle, lapsille, että koirille.

Kuinka monta niistä lumihankeen peitellyistä, keskelle tietä jätetyistä paskakasoista oli koiran...? harva ajattelee, että kulku- ja ulkokissat paskovat yhtälailla.. Ja etenkin sinne leikkipuistoon hiekkalaatikoihin.. Ja asun pienessä kaupungissa, en tosiaankaan maalla vaikka mielellään sinne lähtisin vaikka heti! :D

Musta vaan koiranpaska on ongelmista pienin.. Haluatko 1-vuotiaasi möngertävän siellä pullonsirpaleissa..? Koiran paska maatuu kuitenkin nopeasti..

No maatuuhan se, noin vuodessa. Enkä halua kenenkään lapsen möngertävän lasinsirpaleissa, mutta eihän se liity tähän asiaan mitenkään..?

[QUOTE="hehe";26308993]Siinähän riittää oma todistus että koira on käyttäytynyt uhkaavasti. Eli vapaata riistaa ovat piskinne.[/QUOTE]

No etpä sinä paljoakaan mistään tiedä... :)

Jos kyseessä olisi naapurisi koira niin ilmoita hänelle kohteliaasti että alat myrkyttämään rottia pihaltasi. Sit vaan samantien rotanmyrkkyä lihapulliin ja viskelemään pihalle.

Minun naapuri ei laittanut koiriaan kuriin, eikä suostunut aitaa rakentamaan. Tein noin ja kun yksi koirista kuolikin myrkytykseen niin johan ilmestyi aita pihalle. Hahaha. Oikeus voitti.

Voisiko ap vanhempasi aidata pihansa niin ei naapurin koiraa tarttisi pelätä, eikä mahdollisia tulevia naapureiden koiria? Jos ihan kamalasti pelkäät ja epäluuloisena kyräilet koiraa niin vaistoaahan se sen ja alkaa pitää sinua epäilyttävänä...

Olen tutustunutkin, ja siksipä tiedän. Ja siksi voinkin sanoa että asia ei ole näin kun väität. Piste.

Ei, sinä et tiedä yhtään mitään. Ei sinun vakuuttelusi "ei meidän rekku koskaan sellaista tekisi" paina yhtään missään. Jos koirasi ampunut sanoo että se on käyttäynynyt uhkaavasti niin poliisisetä kirjaa ylös tämän ja sanoo "ei rikosta". Etkö osaa pitää koiraasi kurissa vai miksi sinua niin häiritsee että irtokoirat ovat vapaata riistaa?

Ei, sinä et tiedä yhtään mitään. Ei sinun vakuuttelusi "ei meidän rekku koskaan sellaista tekisi" paina yhtään missään. Jos koirasi ampunut sanoo että se on käyttäynynyt uhkaavasti niin poliisisetä kirjaa ylös tämän ja sanoo "ei rikosta". Etkö osaa pitää koiraasi kurissa vai miksi sinua niin häiritsee että irtokoirat ovat vapaata riistaa?

Mun ei tarvitse ketään vakuutella, kaikista vähiten sua. :) En sinulle tekstiäni edes osoittanut, sanoin vain kuinka asia menee, ja niinhän se menee. Ja aletaanko puhua ampuma-aseiden käytöstä esim. taajama-alueella...? Niinpä niin, minun puolestani asia jää tähän koska tiedän olevani oikeassa, solvauksistasi huolimatta. :)

[QUOTE="minä";26309073]Oletko sinä nyt aivan tyhmä? Koiranomistaja on vastuussa koirastaan, ihmisen suku ei ole vastuussa yksilön tekemisistä.[/QUOTE]
Aivan yhtälailla voi murhaajan suku tietää että sillä ihmisellä ei oo kaikki kotona, mutta silti antaa asian olla.

ei kyllä todellakaan saa ammuskella missä sattuu mitä sattuu.

Yhteistyössä