Mitä tekisitte tässä tilanteessa? (lapsi ja koira)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja a.p.
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

a.p.

Vieras
Olin tänään lapsen kanssa mummulassa niin mietin siinä.. Oltiin takapihalla (rivari) ja vasta kävelemään oppinut 1-vuotiaani leikki pihalla. Naapurin pihalla oli iso koira irti. Kuvittelin että jos tapahtuisi seuraavaa, mitä tekisin..

Jos koira hyökkäisi lapseni kimppuun ja yhdellä puraisulla kaulaan saisi tapettua lapsen. Tappaisin sen koiran. Sitten menisin naapuriin (niillä oli takaovi auki) ja tappaisin sen omistajan. Me oltiin grillattu siinä pihalla ja pöydällä oli jotain puukkoja tms. Olisin ottanut siitä puukon ja vähääkään säälimättä ottanut hengiltä sekä koiran että omistajan. Eikä olisi kaduttanut yhtään.

Mitä te tekisitte?

Onko oikein että mun täytyy pelätä sitä että koira hyökkää lapsen kimppuun? Eläin on eläin, se pitää muistaa. Koiralle voi riittää se että lapsi heiluttelee kättään jotenkin "uhkaavasti" tai liikkuu jotenkin "väärin". Ja alapa 1-vuotiaalle selittämään mitä ei saa tehdä. Mielestäni naapurin pitäisi pitää koira kiinni.

[QUOTE="minä";26308605]Sinäkö menisit silittämään rekkua kun on lapsesi tappanut? Hakeudu hoitoon![/QUOTE]

Minusta on aika karua jos ihmisen ajatukset ovat noin julmetun verisiä samalla, kun katselee pienen lapsukaisen leikkiä pihalla. Voi, jos tuo lapsi tietäisi mitä äidin päässä liikkuu...

No aikamoisen kuvitelmien ketjun olet saanut aikaiseksi :D

Taidat pelätä koiria itse, ainakin tätä kyseistä koiraa? Mitä jos kävisit juttelemassa tälle naapurille, että sinua pelottaa ja toivoisit, että hän pitäisi koiran kiinni tai sisällä silloin, kun olet pienen lapsesi kanssa pihalla?

kaikkea sitä ihmiset miettii? ehkä kannattaa pysyä siellä sisällä...tai mitä jos vaikka kävisit sanomassa sille naapurille, että hei, minä pelkään koiria voisitko laittaa koiran sisälle? ei olla tässä enää hirveän kauan ja minulla on koirasta hirveä fobia?!

Olisiko hiukan parempi kuin miettiä tappamista!

• Tykkää
Reactions: Madicken04
Joka paikasta saa lukea miten koira on tappanut lapsen. Mielestäni pelko ei siis ole aiheeton. Ja eläimet on eläimiä.

Terapiassa olen kyllä käynyt, kauemminkin kuin viisi vuotta :D Mutta siitä huolimatta tappaisin sen, joka tappaisi mun lapseni, oli sitten ihminen tai eläin. Eikö kukaan muu muka, ihan oikeasti?

Miks ihmeessä naapurien pitäis pitää koiraansa kiinni omalla pihallaan? Siis ihan siitä syystä et heidän naapurillaan käy muksu ja ylihysteerinen äiti joskus kylässä?

Jos niitä valoja taas välillä päälle.

Koira täytyy pitää kiinni taajama-alueella. Miksi vitussa joku naapuri saisi terrorisoida toisia pitämällä mahdollista tappajaa irti? Huhhuh, te koiraihmiset olette sairaita!

Jos se koira oli naapurin pihalla, missä ongelma?

Itse tuollaisessa tapauksessa varmaan itkisin sisälmykset pihalle siinä paikalla / sairaalassa.. Ei paljoo tulis mietittyä "kostoa". Koira varmaan lopetettais jokatapauksessa, vaatisin sitä tai en. Koiran omistaja varmasti kärsisi jokatapauksessa tapahtuneesta, mieti jos itse vaikka ajaisit jonkun lapsen päälle autolla tai muuta vastaavaa sinun aiheuttamaa tapahtuisi ja niitä tunnontuskia...

Minusta vain ei ole ok pitää koiraa irti pihalla. Siis vaikka minä en viereisellä pihalla lapseni kanssa olisikaan. Minunko pitäisi siis pitää lapsi remmissä/sisällä jotta naapurin rakki saa olla vapaana pihalla??

Ja juu, isäni aikoi tuolle naapurille sanoa että pitäisivät koiran kiinni. Itse en kehtaa mennä sinne mitään sanomaan koska en naapuri edes ole, vaan vieras.

Jos mun lapsi kuolisi niin mielessä pyörisi ihan muut asiat kuin toisen ihmisen tappaminen. koiran kimppuun saattaisin itsepuolustukseksi käydä, jos se ei muuten häipyisi. Naapurillasi on todellakin oikeus pitää omalla pihalla omaa koiraansa irti, mikäli se pysyy siellä sen pihassa.

[QUOTE="eeh";26308669]Koira täytyy pitää kiinni taajama-alueella. Miksi vitussa joku naapuri saisi terrorisoida toisia pitämällä mahdollista tappajaa irti? Huhhuh, te koiraihmiset olette sairaita![/QUOTE]

Omalla pihallaan saa pitää koiraa vapaana.

Joo, ja lehdissä lukee myös juttuja rattijuopoista ja perhesurmista. Mietitkö jokaisesta vastaantulijasta, että "toi jos kävis lapseni kimppun niin repisin sltä suolet pihalle"?
Tai entä, jos sinä itse tai miehesi pimahtaa ja tappaa koko perheen. Ihan yhtä aiheellisia pelkoja.

Minusta vain ei ole ok pitää koiraa irti pihalla. Siis vaikka minä en viereisellä pihalla lapseni kanssa olisikaan. Minunko pitäisi siis pitää lapsi remmissä/sisällä jotta naapurin rakki saa olla vapaana pihalla??

Ja juu, isäni aikoi tuolle naapurille sanoa että pitäisivät koiran kiinni. Itse en kehtaa mennä sinne mitään sanomaan koska en naapuri edes ole, vaan vieras.

Mitä pahaa se koira teki? oli vain koira? Haukahtiko se edes? miten se uhkasi teitä vai onko kyse vaan siitä, että vihaat koiria ja niiden omistajia? Sinulla on oikeasti ongelma. Älä tartuta sitä lapseesi!

[QUOTE="eeh";26308669]Koira täytyy pitää kiinni taajama-alueella. Miksi vitussa joku naapuri saisi terrorisoida toisia pitämällä mahdollista tappajaa irti? Huhhuh, te koiraihmiset olette sairaita![/QUOTE]

Koira käsittääkseni saa kyllä olla omalla pihalla irti missä hyvänsä, ainakin omistajan valvonnassa..

kaikkea sitä ihmiset miettii? ehkä kannattaa pysyä siellä sisällä...tai mitä jos vaikka kävisit sanomassa sille naapurille, että hei, minä pelkään koiria voisitko laittaa koiran sisälle? ei olla tässä enää hirveän kauan ja minulla on koirasta hirveä fobia?!

Olisiko hiukan parempi kuin miettiä tappamista!

Rakin pitää olla kytkettynä ja mielestäni irtokoirat saa tietyissä olosuhteissa ampua. Eli ehkä kannattaisi pitää pikku räksysi kiltisti kiinni.

Koiran omistajan pitäisi edes rakentaa aita pihojen välille, jos haluaa koiraansa pitää irti.

Minä ihan oikeasti PELKÄÄN. Koirista ei tiedä milloin niillä "vinksahtaa" päässä ja käy lapseni kimppuun. Pihat ovat siis ihan vierekkäin eikä mitään aitaa tai esteitä ole.

Mitä te sitten tekisitte jos koira tappaisi lapsenne silmienne edessä, pysykää aiheessa..

Huikkaa sille koiran omistajalle että voisiko koiran laittaa kiinni. Kyllä me koiranomistajatkin ollaan ihan ihmisiä ja ymmärretään. Jos on mun koira niin voin laittaa kiinni :)

Mä taas vihaan kissoja ylikaiken, sitä on toisten vaikea ymmärtää...

Minäkin pelkään joskus, että joku koira tekee lapsilleni jotain enkä ole kaikkien koirien lähellä itsekään täysin rento (siis vaikka lapseni eivät siinä olisikaan). En silti ole kehitellyt tuollaisia omituisia fantasioita ihmisen tai eläimen tappamisesta.

Paitsi että nyt tuli mieleen että tuossa pahimpaan koirankakka-aikaan tiuskaisin miehelle että pitäisi alkaa kylvää myrkkyä tielle etteivät olisi täynnä paskaa.. Hmm. Ehkä mä en olekaan niin viaton :D

[QUOTE="taas";26308707]Rakin pitää olla kytkettynä ja mielestäni irtokoirat saa tietyissä olosuhteissa ampua. Eli ehkä kannattaisi pitää pikku räksysi kiltisti kiinni.[/QUOTE]

olen koiran omistaja. Ei ole pikku räksyä ja koirani on pihalla vapaana.

Yhteistyössä