[QUOTE="Jenis";26288631]Tokihan lasten äiti & isä sopivat yhdessä, miten lapset missäkin ovat - mutta ei se äitipuoli/isäpuolikaan nyt mikään tahdoton robotti ole, jonka mielipiteellä ei olisi mitään väliä. Se äiti ja isi vois alunperin miettiä, kannattaako niitä lapsia tehdä, jos kuitenkin aikoo erota. Siis jos lähdetään tälle "vähän miettiä"-linjalle. Tai äiti/isä voisi olla ottamatta uutta puolisoa, ja pistää sen sijaan lapsensa etusijalle. Mitäs ootte semmoisesta mieltä?
Se on jännä miten tällä palstalla jaksetaan vähätellä äitipuolen merkitystä siinä uusperheessä, ja toisaalta ollaan sitä mieltä että äitipuolen on oltava aina käytettävissä, hoidettava miehensä ex-liiton lapset kuin omansa jne. Päättäkää jo, onko se äitipuoli aivan turha tyyppi, ilmainen lastenhoitaja vai mikä
[/QUOTE]
Ihan sitä mieltä olen, että niin olen suunnitellutkin tekeväni. Eli uutta puolisoa ei minulle tule ennen kuin lapset ovat omillaan (jos sittenkään) reilun 10 vuoden päästä.
Itse en oleta lasteni isän uuden puolison toimivan millään tavalla käytettävissä tai hoitajana lapsilleni. Kyllä se isä noista hommista suoriutuu. Kunhan kohtelee lapsiani asiallisesti, kun kerran samassa taloudessa asuvat (joka toinen viikko) niin hyvä. Ei ole lapset valittaneet uudesta puolisosta (mitä nyt joskus kuulemma komentaa, mutta niin saakin tehdä) ja se riittää minulle.