Ensimmäistä lastaan yrittävät yli 35v

Mithril, mun virallinen testipäivä on vasta 21.5, ens maanantaina siis. Ja nyt on pp9, punktiosta laskettuna dpo 13. Ei oikein mitään fiiliksiä, sekalainen setti erittäin mietoja tuntemuksia jotka ennemminkin liittäisin lähestyviin menkkoihin kuin raskauteen ;) Oon ollut viime perjantaista asti ihan vakuuttunut että menkat alkaa hetkenä minä hyvänsä. Yritän malttaa mahdollisimman pitkään olla testaamatta...

Sehän on jo ihan kohta! Nyt vaan positiivisella mielellä kohti testiä: kun vuoto pysyy poissa, niin ihan sama miten menkkamainen olo on. Ja niin monesti on saanut lukea myös tarinoita, että se olo enteilee toivottua lopputulosta :heart: Tsemp!

Juu, päivät vilisee nyt vähän turhankin vauhdilla, kun olisi kiva vielä hetki elellä näissä haavemaailmoissaan ennen maan pinnalle pudotusta :D Mulla oli ekaa kertaa plussattuani rinnat jossain määrin arat, nyt eivät juurikaan oo, ja se oikeastaan kyllä on saanut mut täysin luovutusmielialalle - vaikkakin oon googlannut tuhat tarinaa siitä, miten rintaoireet kuten muutkin oireet voi samalla naisella vaihdella raskaudesta toiseen vaikka miten paljon... vaikea vaan uskoa niin käyvän omalla kohdalla.

Kyllä se kuulemma pitää ihan oikeasti paikkansa pitää, että jokainen raskaus voi olla samalla naisella erilainen eli älä vielä luovuta :)

Lisäksi kun on vielä nämä mömmöt: Minä olen jokaisen siirron jälkeen reagoinut lugeihin ihan eri tavalla. Välillä rinnat ovat olleet ihan törkeän kipeät kovat, välillä täysin kivuttomat ja normaalit. Vuoto kuitenkin on alkanut aina viimeistään 9 päivää siirrosta eli ei ole kertaakaan tarvinnut edes raskaustestiä ostaa.

Viimeksi muokattu:
Sanos muuta, Scarleth! Annostuksellakaan ei tunnu olevan merkitystä. Minulla on kokeiltu lugeja 4/päivä: ei minkäänlaisia oireita. Nyt taas 2/päivä ja jo neljän päivän jälkeen olo on ihan kamala. Oksettaa ja etoo ja turvottaa - tai sitten ne on hermot kun brakaa :LOL:

Tästä se taas lähtee... Eli pitkällä kaavalla synarela pohjalla ja 16 päivä alkaa menopur piikttelyt. Eli toivon mukaan pääsee punktioon viikon 22 alussa.
Todellakin ollut melkoista touhua nämä meidän hoitokuviot eikä varmaan aina noi julkisen puolen sekoilut ole siinä auttanut. Muutamia kertoja saanut soitella perään.
Osa lääkäreitä kun taitaa olla ihan tuoreita ja joskus ihan kujalla.
Mutta siihen on nyt tyydyttävä kun rahaa ei yksityiselle enään ole...
Lisätäkseni sinut listaan tarvitsisin ikäsi, sekä mikä ja monesko hoito. :)
Onnea meineillään olevaan hoitoon. :heart:

Henkilökohtainen ennätys on saavutettu: vaaleanpunainen vuoto alkoi eilen illalla - neljä päivää siirrosta. Ennen on kestänyt sentään viidenteen päivään asti. Tunnen nämä oireet jo niin hyvin, että kyllä tämä varmaan oli nyt tässä.

Minä en ymmärrä, en ymmärrä, miten aina käy näin. Kohdun limakalvo kasvaa minulla luonnostaan paksuksi eli voisivatko nuo luget olla jotenkin "too much" tai jotain. No turha näitä asioita on maalaisjärjellä pohtia. Lääkärit tietää paremmin. Olen sitäpaitsi jo niin tottunut tähän, että ei enää edes tunnu miltään.

Voi kun teillä muilla menisi paremmin :heart:

Viimeksi muokattu:
Voi ei Mithril!! Miten tuo voi olla edes mahdollistakaan... :( Oletko varma että se oli nyt siinä, vai voisiko olla väärä hälytys? Olen niin pahoillani, just nyt tiedän aika hyvin miten pahalta susta tuntuu, kun olen itse eilisillasta asti itkenyt negaa vaikken ole sitä vielä virallisesti testannut eikä vuoto oo ehtinyt alkaa. Miten sulla edes voi alkaa NOIN nopeasti vuoto... :( Kyllä tämä on pahimmillaan niin turhauttavaa, että ensimmäsitä kertaa oon eilisestä asti itsekin vakavissani harkinnut hoitojen lopettamista. Hirveästi voimahaleja sinne.

Kiitos Scarleth myötätunnostasi. Vaikea olisi jaksaa näitä pettymyksiä ilman sellaista tukea, mitä saa vain samaa kokeneilta.

Väärään hälytykseen en jaksa uskoa, koska juuri näin se on mennyt jo neljä kertaa: ensin muutama päivä on/off -tiputtelua ja sitten vuoto alkaa voimistua. Minä en kanssa ymmärrä, miten tämä on mahdollista. Kohtukin on tähystetty ja kaavittu ja kaiken pitäisi olla kunnossa siinäkin suhteessa. Mutta jos nämä hoidot olisivat heppo juttu, me kaikki olisimme olleet raskaana jo kauan sitten.

Muttä älä sinä vielä itke: Minusta tuo sinun tilanteesi kuulostaa tosi lupaavalta :heart: +++++++++++++++++++++myrsky sinne!

Koitahan nyt jaksella, Mithril!! Maailmassa ei oo kyllä mitään oikeudenmukaisuutta, se jos mikä tässä on nähty.

Mun nega on kyllä täysin varma, en vaan viitsi haaskata testiä kun tiedän että menkat alkaa ihan viimeistään huomenna. Jos ei ala, niin syyllinen siinä tapauksessa on noi luget. Viimeksi mulla kyllä alkoi vuoto dpo13, vaikka lugeja oli isompi annos.

Sehän on hurjan hyvä merkki Scarleth , että vuoto on pysynyt poissa.

Näitä palstoja kauan seuranneena olen huomannut, että luget ei loppujen lopuksi kovinkaan monella taida sitä vuotoa estää, jos se vaan on tullakseen. Minulla ainakaan eivät ole ikinä vaikuttaneet mitenkään ja olen tosiaan käyttänyt isojakin annoksia.

Tiedän, että siihen onnistumiseen on suorastaan mahdotonta uskoa, mutta aina se jollekin tapahtuu ja aika suurella todennäköisyydellä lopulta meille kaikille - jos siis prosentteihin on uskominen :)

Voimia :heart:

Huomenta! Pikainen ilmoitus, että virallinen nega on tänä aamuna testattu, nyt voi tipauttaa Luget veks jotta pääsee menkat alkamaan. Samalla jättäytyi palstatauolle, koska nyt tuntuu että pää ei oikein kestä. Tsemppiä teille kaikille! :heart:

Toinen :hug: tähänkin pinoon, Scarleth. Olen tosi pahoillani puolestasi. Ei käy oikeus tässä maailmassa, ei.

Mithril - samoin osanottoni täältä. Onko sulle ehdotettu mitään immuunitestejä koskaan? Mä olen hoidoissa Englannissa ja täällä puhutaan nyt kovasti siitä, miten kehon liian tehokas immuunijärjestelmä voi hyökätä alkiota vastaan ja aiheuttaa aikaisia keskenmenoja tai estää alkion kiinnittymisen. Multa on testattu jo pari kertaa (ja juu, hyvä immuunisysteemi on aina ollut, olen muuten terve kuin pukki, en saa flunssiakaan melkein koskaan), kerran lähetettiin peräti 17 putkea vertani Chicagoon asti testattavaksi, ja oon sen tuloksena piikitellyt Humira-reumalääkettä ja nyt napsin Prednisolone-steroideja siinä toivossa, että immuunisysteemini sallisi raskauden alkaa.

Musta alkaa vähän näyttää, että Suomessa mennään hoidoissa monilla ykityisklinikoillakin aika lailla aina saman kaavan mukaan, uusia ideoita ei kovin herkästi kokeilla, vaikka olisi monta negaakin taustalla, lääkemerkkejä vain vähän vaihdellaan. Vai olenko väärässä? Ei siis ole mitään omakohtaista kokemusta Suomen IVF-systeemeistä, nettikeskusteluun ja ystävien kokemuksiin ihan tämä syväanalyysini perustuu. o_O

Voimia kanssapiinailijoille... Vai onko heitä enää tässä pinossa? Mulla testipäivä ensi to tai pe.

Voimia Scartelth, jos vielä palstaa vilkaiset :hug:

Kiitos Lumi72 :) Vuoto on ollut nyt poissa yli vuorokauden (taivas tätä hermoilua...), mutta en osaa oikein suhtautua tähän yritykseen enää mitenkään. Ei minulle ole koskaan tehty mitään tuontyyppisiä tutkimuksia. Aikaisempien hoitojen aikana alkanut vuoto on ilmeisesti (tämä on osin omaa päättelyäni) johtunut kohdun polyypeista, jotka on nyt poistettu. Siksipä tuo tiputtelu tuntuukin niin oudolta. Pitää kai vaan sinnitellä - tai siis mitä muutakaan tässä voi.

Minulla olisi testipäivä samoihin aikoihin kuin sinulla, 26.5. (14 vrk siirrosta).

Positiivisia tunnelmia piinailuusi :heart:

Scarleth, Voi miten ikävää ja surullista! Voimia ja jaksamista :hug: Ymmärrän, jos haluat pitää taukoa ja saada ajatuksia vähän muualle, mutta sitten kun jaksat ja siltä tuntuu, niin tule kertomaan kuulumisiasi - olit sitten hyvissä tai huonoissa fiiliksissä tai uuden hoitojakson kynnyksellä tai tauolla.

Ellenni, Olen todella pahoillani :hug: Toivottavasti saat tauolla levättyä, ehkä nautittuakin hieman kesästä ja kerättyä voimia syksyyn ja tuleviin hoitoihin!

Mithril, Jaksamista sinulle todella piinaavien piinapäivien keskelle! Vaikka merkit voivat viitata vanhan toistumiseen, niin optimistina uskon, että viralliseen testipäivään (26.5.) on kuitenkin vielä sen verran matkaa, että kaikesta huolimatta on myös toivon mahdollisuus. Ymmärrän kuitenkin huolen ja tappiomielialan: omasta kokemuksesta tiedän, miten stressaavaa ja ahdistavaa on seurata huonolta vaikuttavia merkkejä. Toivottavasti saat viikonloppuna hieman rentouduttua!

Moto, Onko siirtopäivä jo varmistunut?

Lumi, Kaikkea hyvää jännittävään viikkoon ja tulevaan testiin :)

Tänään kävin ultrassa. Mikä helpotus: kaikki oli kohdussa hyvin eikä tähystykseen ja (uusinta)kaavintaan ole tarvetta! :) Kaikesta huojentuneisuudesta huolimatta tunsin pientä ärtymystä papa-kokeen tehneen gynekologin takia, joka oli katsonut tilanteen väärin: ihan turhaan olen stressannut koko viikon :mad: (Ko. gynekologissa oli jotain omituista ja epäluottamusta herättävää jo heti alkumetreillä - mutta minkäs teit, kun olit jo vastaanotolla.)

Siirto tehdään seuraavaan luonnolliseen kiertoon (keskenmenon takia nyt olisi ollut hieman aikaista) eli siirto on ehkä viikolla 24 tai 25, joten näillä näkymin pitäisi ehtiä ennen kesätaukoa, jos kaikki menee hyvin ja alkio selviää sulatuksesta...

Hei,

avasin tuossa yhden keskusteluketjun, mutta tervehdin nyt teitä täälläkin - olenhan 36-vuotias. Minä olen tässä hoidossa miehen takia, eli itselläni pitäisi olla kaikki kunnossa. En ole aikaisemmin yrittänytkään lasta.

Minulta kerättiin 12 kypsää munasolua ja niistä saatiin aikaan 6 hyvälaatuista alkiota. Minuun siirrettiin 3 1/2 päivää vanha 12-soluinen alkio.

Hyvää viikonloppua kaikille!

• Tykkää
Reactions: Sintu74
Hei,

avasin tuossa yhden keskusteluketjun, mutta tervehdin nyt teitä täälläkin - olenhan 36-vuotias. Minä olen tässä hoidossa miehen takia, eli itselläni pitäisi olla kaikki kunnossa. En ole aikaisemmin yrittänytkään lasta.

Minulta kerättiin 12 kypsää munasolua ja niistä saatiin aikaan 6 hyvälaatuista alkiota. Minuun siirrettiin 3 1/2 päivää vanha 12-soluinen alkio.

Hyvää viikonloppua kaikille!
Hei ja tervetuloa! =)
Lisätäkseni sinut etusivun listaan tarvitsisin hoitosi ajankohdan... ilmeisesti ensimmäinen? Myöskin testipäivän lisäisin.
Onnea piinapäiviin! :heart:

Yhteistyössä