"VIERAS"
Jos ostatte/annatte jotain? Ja minkäikäiselle? Ajateltiin tuolle kolmasluokkalaiselle ostaa kosketusnäyttöpuhelin, niitä tuntuu olevan lapsilla ja nuorilla.
Onpa vaikea kysymys tässä ketjussa...Alkuperäinen kirjoittaja siismitä;26285061:Siis... miksi pitää antaa palkintoja?? Entä jos ensi lukuvuosi menee heikommin, jätättekö sitten lahjan ostamatta? Aiotteko kasvattaa lapsestanne suorittajan?
Mä muistan kuinka me lähdettiin Ruotsin risteilylle, oli eka kerta mun elämässäni, pääsin toiselta luokalta.Mutta mitä lapselle palkkioksi, siinä vasta pulma, kun lapset itse eivät osaa haluta mitään tiettyä. Jonkinlainen "lomanalkajaisjuhla" on mielestäni hyvä ajatus. Se keventää kaikkien osalta mukavasti.
Tavallaan olen sun kanssa samoilla linjoilla- koulutyöhön pitää panostaa ja asioita pitää opetella ja treenata. Yritän saada asian lasten mieliin niin että mitä paremmin koulu on käyty, sitä mukavampaan ammattiin voi opiskella.Onpa vaikea kysymys tässä ketjussa...
Todellakin kasvatan mielelläni lapsestani suorittajan. Se on mielestäni parempi vaihtoehto kuin opettaa, että mikä tahansa arvosana on ok ja lapsi sellaisenaan hyvä. Haluan lapseni ymmärtävän, että koulunkäynti on hänen työtään.
Mutta mitä lapselle palkkioksi, siinä vasta pulma, kun lapset itse eivät osaa haluta mitään tiettyä. Jonkinlainen "lomanalkajaisjuhla" on mielestäni hyvä ajatus. Se keventää kaikkien osalta mukavasti.
Oletko ketjun aloittaja?Onpa vaikea kysymys tässä ketjussa...
Todellakin kasvatan mielelläni lapsestani suorittajan. Se on mielestäni parempi vaihtoehto kuin opettaa, että mikä tahansa arvosana on ok ja lapsi sellaisenaan hyvä. Haluan lapseni ymmärtävän, että koulunkäynti on hänen työtään.
Mutta mitä lapselle palkkioksi, siinä vasta pulma, kun lapset itse eivät osaa haluta mitään tiettyä. Jonkinlainen "lomanalkajaisjuhla" on mielestäni hyvä ajatus. Se keventää kaikkien osalta mukavasti.
En ole ketjun aloittaja, jos olisin, kirjoittaisin ketjuun vain yhdellä nimimerkillä palstan sääntöjen mukaisesti.Alkuperäinen kirjoittaja siismitä;26285256:Oletko ketjun aloittaja?
Olet siis luvannut jo lukuvuoden alussa, että lapsi saa palkinnon hyvästä koulumenestyksestä? Koska mitä järkeä olisi palkita vasta jälkeenpäin yllätyksenä.
Ja mitkä ovat kriteerit palkinnon saamiselle? Kaikenlainen epämääräisyys ja epäjohdonmukaisuushan ovat aina pahasta lapsen kasvatuksessa.
Miksi sitten vastasit kysymykseeni jonka esitin ap:lle?En ole ketjun aloittaja, jos olisin, kirjoittaisin ketjuun vain yhdellä nimimerkillä palstan sääntöjen mukaisesti.