Mitä ostatte lapselle hyvin suoritetusta kouluvuodesta...

• Viestiketjun aloittaja "VIERAS"
  • Ensimmäinen viesti
Miten suorituksesta palkitseminen tarkoittaisi että lapsi _vain_ tulisi arvostetuksi suoritusten kautta? Sehän on vain lisä. On olemassa kohtuuden keskitie.

Mutta mä kyllä haluan opettaa lapselleni myös sen, että nykymaailma on suorittamista ja kuinka toimia siellä järkevästi. Mutta elämä ei ole _vain_ suorittamista ja arviointia. Elämässä ei tule pärjäämään, jos ei tiedä pelisääntöjä.
Mä en oikeastaan ottanut kantaa koko palkitsemishommaan tossa. Palkitseminen joskus on mielestäni ihan ok ja ei sellaisenaan johda siihen, että tulisi arvostetuksi vain suoritusten kautta. Kyllä mäkin haluan lapselleni opettaa, millainen paikka tämä maailma on ja että leipänsä eteen on tehtävä töitä, joskus todella paljonkin. En vain halua, että lapseni kokisi, että hänen suoritukset ovat ne jotka määrittävät hänen arvonsa ihmisenä.

"nuuh"
Me tehdään särkkisreissu kesäloman kunniaksi ja mulla sattuu olemaan just se lauantai vapaa ja vielä kun junaliput sai -80% niin voi vähän mällätä :) ihanaa lellimistä!

"vieras"
Tiedän tytön, joka sai isältään 2000 euroa kun peruskoulun päättötodistuksen keskiarvo oli 9 tai jotain (en muista tarkkaan). Vähän kiukutti kun kuulin että oma isäni olisi myös maksanut minulle saman verran :D Olis kannattanu petrata..

Yhteistyössä