Miksi mustat (tällä palstalla) on niin kauhean korrekteja toisiaan kohtaan?

• Viestiketjun aloittaja Lunatic
  • Ensimmäinen viesti
----
Laumahenki.

Me vs. muut.

Yhteisöt ei toimi jos on hirveästi soraääniä, suurin osa haluaa kuulua joukkoon ja pyrkii olemaan mielin, ja karttaa konflikteja. Tästä syntyy sellainen myötäilykulttuuri, jossa mielipide peitetään ympäripyöreään diipadaapaan. Oikeasti ajatellaan vaikka että taaperoimetys on sairasta, mutta keskustelussa sanotaan ''jokainen äiti tuntee tietysti lapsensa parhaiten ja onhan se ihan kulttuurirelativististakin'' ja hymiö perään.

ei asia ole ihan noin. on lauma mustia, jotka on niin fiksuja ja ystävällisiä muita kohtaan. ja luulen, että osa harmaista on sit just näitä mustia, jotka ei mustana sano pahasti, niin käyjvät sitten harmaana paukuttamassa. sitten on mustia, jotka sanoo mustana mitä ovat sanomassa, kuten minä.

Alkuperäinen kirjoittaja viisikymppinen isoäiti;26280600:
ei asia ole ihan noin. on lauma mustia, jotka on niin fiksuja ja ystävällisiä muita kohtaan. ja luulen, että osa harmaista on sit just näitä mustia, jotka ei mustana sano pahasti, niin käyjvät sitten harmaana paukuttamassa. sitten on mustia, jotka sanoo mustana mitä ovat sanomassa, kuten minä.
mitäs olet sanonu ?
vai joku nikinvaihtajako olet ?

nyt kyllä tuli sellanen kuva tuosta mun tekstistä, että vaihtasin nikkiä useinkin, mutta joo tämä on mun toinen nimimerkki :saint: Edellistä en enää käytä, kun eräs tuttava kävi lueskelemassa mun juttuja, mutta ei itse myöntänyt sitä...

Laumahenki.

Me vs. muut.

Yhteisöt ei toimi jos on hirveästi soraääniä, suurin osa haluaa kuulua joukkoon ja pyrkii olemaan mielin, ja karttaa konflikteja. Tästä syntyy sellainen myötäilykulttuuri, jossa mielipide peitetään ympäripyöreään diipadaapaan. Oikeasti ajatellaan vaikka että taaperoimetys on sairasta, mutta keskustelussa sanotaan ''jokainen äiti tuntee tietysti lapsensa parhaiten ja onhan se ihan kulttuurirelativististakin'' ja hymiö perään.
Eikö tuossa ole kyseessä suuri massa vs. taaperoimettäjät (me vs muut)? Taaperoimetyksen vastustajat eivät minusta juurikaan poikkea massasta.

Onko sinulle tullut mieleen että joku voisi oikeasti olla tuota mieltä (''jokainen äiti tuntee tietysti lapsensa parhaiten ja onhan se ihan kulttuurirelativististakin'') ajattelematta että se on sairasta?

Joskus on minusta ihan aihettakin kritisoida toista, vaikka pahasti sanomisesta toiselle. En ajattele kritisoimisen olevan samaa kuin haukkuminen/mollaaminen.
Niinnojoo, mutta eikös tätäkin tapahdu jatkuvasti, mustien välilläkin. En mä nyt taas ymmärrä tätä yleistystä.
Muutenhan tämä 'kritisointi' tapahtuukin äärimmäisen moukkamaisella tasolla...sitä edes kritisoinniksi enää voi kutsua, kun rima on jo alitettu monesta kohtaa...

Kaikilla vain ei ole tarve olla ilkeä. Kritisoida voi asiallisestikin. Ja ketjun voi sulkea jos tulee tarve kirjoittaa jotain henkilökohtaisesti ilkeää. Moni musta on tämän sitten kai tajunnut.

Harmaana kun kirjoittelee, vaikka olisikin rekkaantunut. Kukaan ei voi sitten alkaa vainoamaan sinua, kun rekkaannut takaisin mustaksi. Joten kai sitä sitten voi harmaana olla hyvällä omalla tunnolla ilkeillä, kun ei niin sanotusti ole vastuussa kirjoituksistaan. Toisin kuin mustana kirjoituksesi seuraa sinua, kun ne voi yhdistää nimimerkkiin.

"..."
Tuo on kyllä totta. Parhaiten tämän huomaa niissä ketjuissa, joissa on palstaisten valokuvia. Kaikki kehuu toisensa maasta taivaisiin.."voi kun olet kaunis". No sitten kun joku harmaa tai musta kehtaa sanoa ettei joku ole kummoisen näköinen siis totuuden siitä se poru nousee. Muistan että eräs nikki yhteenaikaan oikein kerjäsi verta nenustaa ja laitteli kuvia itsestään. Hän väitti olevansa paljon nuoremman näköinen vaikka ei sitä todellakaan ole. Siitähän saatiin kymmenien sivujen väittely aikaan :)

---
[QUOTE="...";26281096]Tuo on kyllä totta. Parhaiten tämän huomaa niissä ketjuissa, joissa on palstaisten valokuvia. Kaikki kehuu toisensa maasta taivaisiin.."voi kun olet kaunis". No sitten kun joku harmaa tai musta kehtaa sanoa ettei joku ole kummoisen näköinen siis totuuden siitä se poru nousee. Muistan että eräs nikki yhteenaikaan oikein kerjäsi verta nenustaa ja laitteli kuvia itsestään. Hän väitti olevansa paljon nuoremman näköinen vaikka ei sitä todellakaan ole. Siitähän saatiin kymmenien sivujen väittely aikaan :)[/QUOTE]

No en kyllä ymmärrä miksi ulkonäöstä pitää mennä toiselle ''totuuksia'' laukomaan, vaikka kuvaketjut nyt palstakomiikkaa parhaimmillaan tuottavatkin. Joku tosiaan voi pitää toista kauniina, vaikka itse näet vain supertavallisen tytön.

Ehkä sivistystaso on mustilla korkeampi? Voihan ikävät asiat ilmaista korrektistikin, toki se vaatii ehkä vähän taitoa...

Minusta on jännä ajatus, että kritiikki pitäisi ikään kuin sanoa hyvin kärjekkäästi kiroillen tai rumasti (sellainen ajatus minulle syntyi aloituksesta). Millä tavoin se edistää mitään asiaa tai parantaa maailmaa?

Tämä suureen ääneen huudettu The Totuus, on kyllä sinänsä jännä käsite. Se on aina negatiivinen, se on aina melkoisen suorasti ja ilkeästi ilmaistu, sitä ei ole yritetty muotoilla yhtään. Koska sehän on The Totuus, sen kuuluu saada sanoa, ja ellei se mene heti ensimmäisellä kerralla perille, sitä kuuluu toistaa sen jälkeen joka ainoassa ketjussa jossa sen kohde esiintyy, liittyi se aiheeseen tai ei.
Ja aina se sanotaan niin viattomasti, että sitten aidosti ihmetellään (not) että kuinka se nyt loukkaantui, mähän vain sanoin The Totuuden, se on rehellistä ja sen kuuluu saada sanoa....

• Tykkää
Reactions: Data

Yhteistyössä