Saraldo
Se, että sä painotat sitä YDINperhettä niin paljon, antaa sellaisen kuvan, että sä mieluummin toivoisit ettei sun tarvitsis nähdä niitä miehen lapsia lainkaan, vaan voisitte keskittyä siihen YDINperheeseen. Mitä siis teillä ei koskaan tule olemaan, koska perheeseenne kuuluu väistämättä myös ne edellisen liiton lapset.Missä vaiheessa tässä on ollut kyse siitä etten välittäisi puolisoni lapsista? Oletko lukenut koko ketjun? Enkö ole jo kertonut useaan otteeseen, että olen kaikkeni jo vuosien ajan tehnyt jotta näiden lasten hyvinvointi olisi ensisijalla? Heitä rakastetaan, ja heistä välitetään, ei pelkästään biologisten vanhempien puolesta vaan KOKO tämän laajan perhekompleksin puolesta. Ja se on enemmän kuin monella lapsella, joilla on ns. ehjä perhe.
Nämä lapset, joita olen omalta osaltani kasvattanut jo vuosia, eivät kuitenkaan ikinä tule olemaan omiani. Se on biologisesti mahdotonta. En yritä olla äiti lapsille, joilla on jo olemassaoleva äiti. Sen sijaan haluan olla mahdollisimman hyvä OMA äiti omalle lapselleni, jolle toki äitinä haluan myös antaa parhaat lähtökohdat elämään. Se on luonnollista, eikö vaan?
Luonnollista on myös tällöin pitää sen OMAN biologisen lapsen puolia, oli tilanne mikä hyvänsä.
Sun OMA lapses tuskin tulee kärsimään puolisisaruksistaan enkä mä ymmärrä, mitä puolien pitämistä tuossa on? Annat sellaisen kuvan, että tämä teidän yhteinen lapsenne joutuisi jotenkin kilpailemaan puolisisarustensa kanssa isänsä huomiosta, vaikka totuus on se, että hän tulee nauttimaan enemmän isänsä olemassaolosta kuin nämä puolisisarukset, mikäli te pysytte yhdessä. Ja miksei hänellä olisi parhaat mahdolliset lähtökohdat elämään? Vanhemmat, jotka oletettavasti rakastavat toisiaan, puolisisaruksia jotka todennäköisesti myös tulevat tykkäämään sisaruksestaan.... Vai meinaatko, että se tuo hänelle jotenkin parhaat mahdolliset lähtökohdat elämään, jos ne puolisisarukset olisivat teillä mahdollisimman vähän kesällä? Se aiheuttaisi todennäköisesti katkeruutta näiden puolisisarusten osalta, mikä taas voi johtaa siihen, että inhoavat uutta tulokasta sen vuoksi, että se vei heiltä isän. Näin ne lapset sen voivat päätellä.
Ja juu, mä olen lukenut koko ketjun. Enkä mä saanut sun viesteistä sellaista kuvaa, että sulla olisi kovinkaan lämpimiä ajatuksia näistä lapsista.