Ystäväni on ostanut sellaisen reborn-nuken ja on täysin hurahtanut... Tää menee mun mielestä jo "yli"...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Hannan kaveri
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Rinnastaisin tuon harrastuksen nukkekoteja väsäävien naisien harrastukseen. Jos ihminen on hyvillä mielin, so what? Hänellä voisi olla muitakin harrastuksia, vaikkapa viininlipitys. Kunpi onpi parenpi, sänky vaiko seslonki...

• Tykkää
Reactions: Akaatti
Kiistattoman upeaa käsityötähän nuo reborn-nuket ovat, mutta vaikka kuinka koetan niitä siitä näkökulmasta katsoa, ei voi välttyä kylmiltä väreiltä... Oikein aidonnäköistä reborn-nukkea katsoessa tulee jopa surulinen olo, kun tietää, ettei se ole oikea ihminen. Ikään kuin näköiskappale jostakusta, kuin muisto. Liian inhimillinen ollakseen herättämättä ristiriitaisia tunteita.

Näin minäkin ajattelen. En koskaan haluaisi tuollaista itselleni. Mutta jos joku tuttuni noihin hurahtaisi, niin mikäs siinä. Mä varmaan vaihtaisin puheenaihetta jos haluaisi mun kanssa niistä enemmänkin jutella (ja lopulta seuraa, jos mikään muu aihe ei enää ystävääni kiinnostaisi), mutta noin muuten, pidän tuota harrastuksena siinä missä nukkekodin sisustamista, pienoismallien kokoamista tai jalkapallon pelaamista. Kyllä moni varmaan pitää muakin omituisena, kun oikein pääsen uppoutumaan joihinkin harrastuksiini :)

Mä pystyn ymmärtämään noiden käytön hyvin kun omassa lähipiirissäni ei ole moista. Jos olisi, olisi ajatus ehkä toinen. Hyvähän asia se on, jos saa lohtua tuosta, eikä tee enää vauvakuumeeseen uutta vain sen takia, kun vauvat ovat niin söpöjä. Vauva-aikahan ei kauaa kuitenkaan kestä. Se, että ystäväsi esittelee sulle vauvaa, voisi kuvitella olevan osoitus kuinka hän luottaa suhun. Moni, kuten tätäkin lukiessa huomasi, pitää heti hulluna jos uskaltaa poiketa valtavirrasta. Mä voisin kuvitella syleileväni tuollaista vauvaa, nukunhan välillä lasteni pehmolelulut kainalossa jos ne on unohtuneet sänkyymme. Ja välillä saatan huomaavani pitävän pehmolelua sylissäni, koska se tuntuu sopivan siihen niin pehmeänä ja ihanana. Hulluuttahan on montaa erilaatua, mutta eiköhän suurinosa ole harmitonta ja rohkeaa omanitsensä toteuttamista.

Noista nukeista vielä...ihan hienoja ja upeaa käsityötä, sitä ei voi kiistää. Mutta nuket saa mun mielestä olla nuken näköisiä. Jos haluan oikean vauvan, niin teen sitten sellaisen, enkä osta oikean vauvan näköistä nukkea lievittämään vauvakuumettani, kun eihän se oo yhtään sama asia. Nukke on eloton esine.

Mua ehkä kammottaisi jos kotona olisi tuollainen "kuollut vauva"...tuon näköisiä mun näkemät kuolleet vauvat on meinaan olleet. Elottomia, mutta suloisia : /. Ja kylmiä. Ihan kylmiä.

Taitaa olla kaverillas kova vauvakuume, tosin ihan ymmärrettävää on ilmeisesti aika kova kriisi ollu hälle kun mies ei haluakkaan enempää lapsia. Purkaa tota nukkea hoitamalla sitä tuskaa, onko kovin herkkä ihminen tää sun kaveri? Tiedän että, jotkut todella herkät ihmiset saattaa hetkellisesti mennä täysin raiteiltaan, jos tulee jotain vaikeita asioita eteen mitä oma mieli ei voi käsittää, sillon saattaa käytöskin muuttua oudoks.

Noista nukeista vielä...ihan hienoja ja upeaa käsityötä, sitä ei voi kiistää. Mutta nuket saa mun mielestä olla nuken näköisiä. Jos haluan oikean vauvan, niin teen sitten sellaisen, enkä osta oikean vauvan näköistä nukkea lievittämään vauvakuumettani, kun eihän se oo yhtään sama asia. Nukke on eloton esine.

Mua ehkä kammottaisi jos kotona olisi tuollainen "kuollut vauva"...tuon näköisiä mun näkemät kuolleet vauvat on meinaan olleet. Elottomia, mutta suloisia : /. Ja kylmiä. Ihan kylmiä.

Niin, tuo kylmyys juuri...

Siis noissa hereillä olevissa nukeissa tuntuisi oudolta se jähmettyneisyys. Siis kuin vauva olisi vangittu valokuvan asentoon.

Nukkuva on tavallaan "luonnollisempi" kun sen ei oletakaan juuri liikkuvan. Mutta sitten se että se on kylmä. En ole koskaan realistisesti pelännyt kätkytkuolemaa mutta joskus kun on pidempään jäänyt katsomaan sitä nukkuvaa vastasyntynyttä eikä tämä liiku eikä hengitystäkään nää selkeästi. Se tunne kun kumartuu vauvan lähelle huomatakseen että tämä om lämmin ja hengittää. Tuo nukke edustaa juuri sitä painajaista mikä kerkeää hetkeksi heräämään mieleen.

Nuket nukkeina ja vauvat vauvoina.

• Tykkää
Reactions: Anatolia
008.jpg

$(KGrHqRHJEME9149LMyJBPnTKEl0B!~~60_57.JPG

$(KGrHqNHJCUE9rDJQrfhBPnTJoH2dQ~~60_57.JPG

568671840_tp.jpg

0611015.jpg

Aikuisnukeista en nyt löydä kuvia, kun ovat harvinaisempia. Mutta olen nähnyt mm. vanhusreborn-nukkeja ja olivat nekin ihania. =)

Kiva. Mies on töissä vanhainkodilla ja mietti jo että teettää yhdestä edesmenneestä asukkaasta sellaisen aidon kokoisen vanhusnuken ja tällää sen istumaan tohon sohvalle kun kutsuu työkaverinsa kylään.

• Tykkää
Reactions: Akaatti ja Anatolia
Kiva. Mies on töissä vanhainkodilla ja mietti jo että teettää yhdestä edesmenneestä asukkaasta sellaisen aidon kokoisen vanhusnuken ja tällää sen istumaan tohon sohvalle kun kutsuu työkaverinsa kylään.
Mä voisin teettää sellaisen edesmenneestä naapurikyylästä, joka oli iso osa mun ja veljeni elämää aikoinaan.

Broidille ylläriksi, kun se palaa koto-Suomeen taas joskus...siellä "Helmi-täti" istuisi sohvalla. Tai pikemminkin seisoisi ikkunassa kurkkimassa verhonraosta jos joku vaikka kävelisi nurmikolla tai jotain :cool:

• Tykkää
Reactions: Madicken04

Mahtavaa, että meillä on noin empaattisia ihmisiä töissä vanhainkodilla kuin miehesi... Asiakas kuolee, niin hän vitsailee teettävänsä siitä nuken ja sitten voi naurattaa sillä työkaveriaan... Huhhuh, jotain rajaa sentään. Itse en olisi kehdannut kertoa tuota palstalla... Onnea vaan "hyvästä" miesvalinnastasi...

Mahtavaa, että meillä on noin empaattisia ihmisiä töissä vanhainkodilla kuin miehesi... Asiakas kuolee, niin hän vitsailee teettävänsä siitä nuken ja sitten voi naurattaa sillä työkaveriaan... Huhhuh, jotain rajaa sentään. Itse en olisi kehdannut kertoa tuota palstalla... Onnea vaan "hyvästä" miesvalinnastasi...

onko sulla nyt pipo vähän liian kireellä...??

• Tykkää
Reactions: Wolt
Empatia ja hyvä hoitajuus on yksi asia, siviilissä harrastettu huumori kokonaan toinen juttu.

Eikun joo, hoitajien pitääkin olla ammattimaisia aina ja iänkaikkisesti, aamen. Töissä tai ei.

• Tykkää
Reactions: Wolt ja Madicken04

Yhteistyössä