Ystäväni on ostanut sellaisen reborn-nuken ja on täysin hurahtanut... Tää menee mun mielestä jo "yli"...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Hannan kaveri
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Itse olen sellaisen nähnyt sukulaisellani, ja onhan se söpö. Niinku vauvat yleensä. Mutta. Miksi sen "koristeen" pitää olla niin realistinen? Itselleni tuli mielikuva täytetystä vauvasta. (vrt. täytetty eläin). Eihän tietenkään ole, mutta sellainen olo tuli.. Hyi.

Musta se oli pelottava :) Ymmärrän kyllä taiteena lähinnä, en leluna. Ja esim. elokuvissa loistava kapine! Saati teatterissa, kun on niin realistinen!

No, en oikein ymmärrä noita nukkeja mutta voin silti yrittää.

Siis tajuan että ne on hienon näköisiä ja taitavasti tehtyjä joten miksei sitten sopisi keräilykohteeksi siinä kuin barbietkin. Ymmärrän että keräilijä haluaa haalia nukelle vaatetta ja tavaraa ja esim kuvata tätä.

Mutta nuo juttelut siitä kuinka nukke tykkää tästä vaatteesta ja tuosta lelusta yms tuntuu jotenkin... pimeältä. Samoin kuin se jos sillä nukella enemmän leikkii, syöttelee, nukuttaa yms. Tai siis ylipäätään puhuu ja kurjoittaa facebookiin nukesta kuin vauvasta.

Näkisin tuon "normaalina" jos nukkeen suhtautuu kuin keräilykohteeseen, epänormaalina jos sitä pitää lapsenaan. Tajuan vielä sen jos välillä nukke sylissä fiilistelee kuin siinä olisi vauva, mutta aloituksesta jäi outo maku.

Useamman dokkarin aiheesta katsonut ja todennut että nuo ReBornit lähtee lapasesta todella monelta ja homma menee ihan sairaaksi.
Sitä paitsi ne on ihan hirveän karmivia ne nuket!

Jotkut siinä ohjelmassa teetti samannäköisiä mitä oma lapsi oli vauvana ja yksi teetti kopion vauvana kuolleesta lapsestaan. Creepy!

Mulla on hirvee vauvakuume ja meille EI! TULE! ENÄÄN! YHTÄÄN! VAUVAA!

Jos hankkisin tollasen itselleni. Oisko vähän siistiä ostaa oikeet vaunut sille ja lähtee kartsalle :p Muistan pienenäkin kun nukkeleikit oli NIIIN ihania, sit kaverin kans "pöllittiin" salaa mun vanhat vaunut ja kuskattiin nukkeja niissä. Äiti sai kauheet kilarit ettei me hajoteta. :D

Jos kulkis tyyny mahassa ensin 9kk ja sit ostais tollasen, sillä ei tulis uhmaikääkään :whistle: murrosiästä puhumattakaan :O

• Tykkää
Reactions: Akaatti
Ovat aivan ihania. Tulee ihan nukke/vauvakuume, kun katsoo esimerkiksi näitä kuvia.

myblackone072.jpg

nobocoll.png

aboy23.jpg

Hyi. Sama ajatus mulle tulee kuin jollekin aiemmin kommentoineelle, että kuin olis täytettyjä vauvoja. Mua siis karmii koko nuket enkä ymmärrä, miten joku voi niistä viehättyä.

Ja ap:n aloitukseen, ei vaikuta terveeltä kaveris touhu. Voisit yrittää jotenkin hienovaraisesti vihjata että se nyt vaan on nukke eikä sua nukkeleikit oikein nappaa.

Ensin ajattelin, että tässähän olis vastaus mun vauvakuumeeseen, kun mies ei suostu enää lisäämään meidän väkilukua. Mutta noi on aika karmivan näkösiä. Näyttää ihan oikeilta, mutta niissä ei ole eloa, joten näyttävät kuolleilta. Hui! Puistattavaa...

Tuo kuulostaa vähän siltä 80-luvun KAALIMAAN KAKARA hulluilulta...!! Eikös silloin jenkkilässä jotkut hoitanu näitä kaalimaan kakaroita kun oikeita lapsia. Nehän on kaikki yksilöitä ja niiden mukana tulee oikeen adoptiotodistuskin..nimellä varustettuna. Jos huhuun on uskominen niin jenkkimammat kuljetti "kakaroitaan" mukanaan joka paikkaan ja tietty vaunuilla & kaukaloilla varustettuina. Niille on kuulemma ollu oikeen päiväkotejakin :D
Joku on keksiny mahtavan idean rahastaa vauvakuumeisia nukeilla leikkiviä jenkkimammoja ;) Mielellään minäkin olisin töissä päiväkodissa, jossa olis parikymmentä yksikseen hiljaa istuvaa kaalimaan kakaraa :D

Olipas pelottavan näköisiä. Just niin kuin täytettyjä vauvoja. :O
Kyllä mun mielestä ap:n kaveri kuulostaa sille, ettei ajele ihan täysillä. voiko joku oikeasti olla sitä mieltä, että on normaalia aikuisen ihmisen hoivata tuollaisia nukkeja ja ostella sille kaikkea ja pitää sitä vauvanaan?? Ei voi kyllä ihan olla kaikki intiaanit kanootissa jos tuollaista tekee.
Pelottavaa kun todellisuus hämärtyy noin pahasti.
Mitähän kaverin mies ja lapset tuumaa tuosta touhusta?

Noi on siis kamalia nukkeja, todellakin kuolleen vauvan näkösiä, ja ihan semmosia tappajavauvoja, jotka yöllä herää eloon... :/ Mutta on ne niin aidon näkösiä, etten ihmettele et jotkut vauvakuumeiset saa niillä itsensä hulluks. On mielestäni sairautta pitää tuollaista aidon näköistä nukkea oikeana vauvana, ja ottaa se perheen elämään mukaan kuten aito vauva. Aivan sairasta, hyi.

Hyi helvetti miten kammottavia!! Ihan meni kylmät väreet. Yhh.

Paljon minäkin käsitän, mutta tuota kyllä en. En sitten ollenkaan. Niin kuin joku tuolla jo aikaisemmin sanoikin, koristeena vielä jossain määrin tajuan, muutoin en. Tosin vaikea sitäkään on ymmärtää, että kuka haluaa tuollaisen koristeen, mutta... onhan ihmisillä myös mariskooleja, että ...noniin :D

Kiistattoman upeaa käsityötähän nuo reborn-nuket ovat, mutta vaikka kuinka koetan niitä siitä näkökulmasta katsoa, ei voi välttyä kylmiltä väreiltä... Oikein aidonnäköistä reborn-nukkea katsoessa tulee jopa surulinen olo, kun tietää, ettei se ole oikea ihminen. Ikään kuin näköiskappale jostakusta, kuin muisto. Liian inhimillinen ollakseen herättämättä ristiriitaisia tunteita.

Yhteistyössä