Tykkääkö joku muka oikeasti käydä hienoissa ravintoloissa?

• Viestiketjun aloittaja ihmettelen vaan
  • Ensimmäinen viesti
"Mamma italiana"
minusta on aika hassua yleensàkààn niin kauheasti PUHUA "hienosta" ravintolasta, kun kaikki on varsin suhteellista kuitenkin. lisàksi kauhea mainostaminen siità mità tuli syòtyà ja kuinka paljon se maksoikaan on mielstàni sità "junttimaisuutta" . siis heràà kysymys kuinka moni kày siellà ns fiinissà paikassa ihan itsensà takia eikà saadakseen sitten mainostaa tapahtumaa?

mielestàni hieno ravintola voi olla esim viihtyisà pieni ruokaravintola jàrven rannalla jossa on SUOMALAISTA ruokaa, ehkà jotain melkein kadonnutta perinnettà ja siinà mielessà melkeinpà eksoottista

nautiskelija
Alkuperäinen kirjoittaja hävetkää;26264077:
Miksi pitää yrittää tehdä Suomesta jotain keski-eurooppaa väkisin? Miksi ei voida ylpeänä syödä sitä meidän kulttuuriin kuuluvaa perusruokaa ja nauttia maitoa ruoan kanssa? Onko se jotenkin noloa, häh? EI minusta. Noloa sen sijaan on se, että häpeää omaa kulttuuriaan ja väkisin yritetään saada ihmiset syömään niitä hiirenpapan kokosia "makuelämyksiä", juomaan viiniä ja istumaan räpättäen tuntikausia.
Mä näkisin että meidän kulttuuriin nyt vaan istuu paremmin ne kesoil-lehtipihvit ja lounaspaikat rennosti, ja usein se on sitä elämää aidoimmillaan kuin se, että jäykistellään jäykän etiketin mukaan ykkösissä ravintelissa. Puheenaiheetkin pitää siellä miettiä tyyliin etukäteen, että uskaltaa suunsa avata:D
Joo, pidän aina mukanani semmoista vihkosta, mihin olen koonnut sopivia puheenaiheita....

vai olisikohan niin, että joillekin tuommoinen sopii luontevasti? Maitoa saan juoda yllin kyllin kotona makaroonilaatikon kanssa, mutta siitä en ravintolassa maksa.. (paitsi valkovenäläisessä)

Minä en oikeen myöskään osaa olla noissa oikein fiineissä ravintoloissa. Mielummin menen sellaiseen semi-hienoon, jossa voi olla ilman sitä leninkiä tuntematta itseään noloksi. Tykkään esimerkiksi haraldista. Mutta mulle käy kyllä se pizzakin :D

nautiskelija
[QUOTE="Mamma italiana";26264110]minusta on aika hassua yleensàkààn niin kauheasti PUHUA "hienosta" ravintolasta, kun kaikki on varsin suhteellista kuitenkin. lisàksi kauhea mainostaminen siità mità tuli syòtyà ja kuinka paljon se maksoikaan on mielstàni sità "junttimaisuutta" . siis heràà kysymys kuinka moni kày siellà ns fiinissà paikassa ihan itsensà takia eikà saadakseen sitten mainostaa tapahtumaa?

mielestàni hieno ravintola voi olla esim viihtyisà pieni ruokaravintola jàrven rannalla jossa on SUOMALAISTA ruokaa, ehkà jotain melkein kadonnutta perinnettà ja siinà mielessà melkeinpà eksoottista[/QUOTE]

Totta kai voi olla! Tuskin kukaan mainostaa hintaa, mutta kyllä minä kysyttäessä kerron, mitä söin ja oliko hyvää..

"vieras"
Alkuperäinen kirjoittaja Vasemman käen rukkanen;26262341:
Sen harvan keran kun ollaan käyty "paremmassa" paikassa niin ruokalista tuntuu tosi suppealta. Yleensä miehen kanssa päädytään molemmat samaan ruokaan, siihen ainoaan joka maistuisi
Mutta tiedätkö että jos ruuat valmistaa, kuten hyvässä ravintolassa, alusta loppuun asiakkaalle, niin ruokalista ei voi olla kymmeniä ja kymmeniä erilaisia lajeja. Toisin kuin siellä Rossossa yms ketjuravintolassa, joka on käytännössä mikroaterialämmittämö. Helppohan siellä on ottaa pakastimesta erilaisia valmisjuttuja. Se on hieman eri asia kuin valmistaa kunnon aineksista kunnon annos, jolloin menu ei voi olla ihan tolkuttoman pitkä, vaan siinä on muutama huolella valittu ja suunniteltu laji.

"vieras"
Joo, pidän aina mukanani semmoista vihkosta, mihin olen koonnut sopivia puheenaiheita....

vai olisikohan niin, että joillekin tuommoinen sopii luontevasti? Maitoa saan juoda yllin kyllin kotona makaroonilaatikon kanssa, mutta siitä en ravintolassa maksa.. (paitsi valkovenäläisessä)
Esimerkiski erään suht kalliin ravintolan alkupalana on 2dl maitoa ja selleriä vaatimaattomaan 12 euron hintaan.

Pää"ruuaksi" sitten peruna ja heinää

:D

Kelpaisiko nautiskelijalla?

nautiskelija
[QUOTE="vieras";26264170]Esimerkiski erään suht kalliin ravintolan alkupalana on 2dl maitoa ja selleriä vaatimaattomaan 12 euron hintaan.

Kelpaisiko nautiskelijalla?[/QUOTE]

No, kun noin asian esität, niin valitsisin varmaan jotain muuta listalta.. mutta minusta tuntuu, että jätit nyt jotain kertomatta.. Se, että tykkää syödä paremmissa paikoissa, ei tarkoita sitä, että jokainen listalla oleva ruoka olisi mieluinen..

Keittiönoita
Miksi pitää yrittää tehdä Suomesta jotain keski-eurooppaa väkisin? Miksi ei voida ylpeänä syödä sitä meidän kulttuuriin kuuluvaa perusruokaa ja nauttia maitoa ruoan kanssa? Onko se jotenkin noloa, häh? EI minusta. Noloa sen sijaan on se, että häpeää omaa kulttuuriaan ja väkisin yritetään saada ihmiset syömään niitä hiirenpapan kokosia "makuelämyksiä", juomaan viiniä ja istumaan räpättäen tuntikausia.
Mä näkisin että meidän kulttuuriin nyt vaan istuu paremmin ne kesoil-lehtipihvit ja lounaspaikat rennosti, ja usein se on sitä elämää aidoimmillaan kuin se, että jäykistellään jäykän etiketin mukaan ykkösissä ravintelissa. Puheenaiheetkin pitää siellä miettiä tyyliin etukäteen, että uskaltaa suunsa avata:D
Johtuisiko siitä, että suomalaista perinneruokaa syödään yleensä kotona ja useimmiten vielä arkisin? Enkä nyt tarkoita mitään tappaissoppaa tai utarevelliä vaan ihan karjalanpaistia, paistettuja silakoita jne. Ravintolassa halutaan jotain muuta. Ja sen vuoksi miellä ei ole kovinkaan montaa hyvää ravintolaa, josta saisi perinteistä suomalaista ruokaa.

[QUOTE="vieras";26264170]Esimerkiski erään suht kalliin ravintolan alkupalana on 2dl maitoa ja selleriä vaatimaattomaan 12 euron hintaan.

Kelpaisiko nautiskelijalla?[/QUOTE]

mua alko jo naurattaa niin paljon että pakko kysyä mikä ravintola :D pitäisköhän käydä vähän fiinistelemässä kyseisessä paikassa? :LOL:

"vieras"
En tykkää hienoista ravintoloista, mutta en huonoistakaan! En halua mennä syömään mihinkään abc:lle tai Teboilille, ellei ole pakko. Haluan syödä hyvässä ravintolassa, jossa saa hyvää ruokaa kunnon annokset.

"Mamma italiana"
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita;26264209:
Johtuisiko siitä, että suomalaista perinneruokaa syödään yleensä kotona ja useimmiten vielä arkisin? Enkä nyt tarkoita mitään tappaissoppaa tai utarevelliä vaan ihan karjalanpaistia, paistettuja silakoita jne. Ravintolassa halutaan jotain muuta. Ja sen vuoksi miellä ei ole kovinkaan montaa hyvää ravintolaa, josta saisi perinteistä suomalaista ruokaa.
taisit osua asian ytimeen. olisi kiva jos olisi ihan semmosia supisuomalaisia ruokapaikkoja enemmàn

Keittiönoita
[QUOTE="Mamma italiana";26264227]taisit osua asian ytimeen. olisi kiva jos olisi ihan semmosia supisuomalaisia ruokapaikkoja enemmàn[/QUOTE]
Muutama vuosi sitten koitin löytää Helsingistä ravintolaa, jossa olisin voinut esitellä ulkomaalaiselle vieraalle suomalaista keittiötä, ja aika vähissä oli vaihtoehdot. Onneksi kuitenkin sellainenkin löytyi ja saatiin poronkäristystä, perunamuusia ja puolukoita. Nyt tiedän, että on niitäkin ravintoloita muutama, mutta ei kovin montaa. Ja varmaan sekin vaikuttaa, että ei haluta maksaa lautasellisesta kaalilaatikkoa tai hernekeittoa 12:sta euroa tai enemmänkin, koska kaupasta saa eineshyllystä paljon halvemmalla, jos itse ei viitsi alkaa tekemään.

"Mamma italiana"
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita;26264259:
Muutama vuosi sitten koitin löytää Helsingistä ravintolaa, jossa olisin voinut esitellä ulkomaalaiselle vieraalle suomalaista keittiötä, ja aika vähissä oli vaihtoehdot. Onneksi kuitenkin sellainenkin löytyi ja saatiin poronkäristystä, perunamuusia ja puolukoita. Nyt tiedän, että on niitäkin ravintoloita muutama, mutta ei kovin montaa. Ja varmaan sekin vaikuttaa, että ei haluta maksaa lautasellisesta kaalilaatikkoa tai hernekeittoa 12:sta euroa tai enemmänkin, koska kaupasta saa eineshyllystä paljon halvemmalla, jos itse ei viitsi alkaa tekemään.
kerran vietiin aasiailaiset vieraamme tyòn merkeissà lemille sàràà syòmààn :) italialaisten kanssa kerran hesassa lappiravintolassa. pitàisikin oikein listata semmosia kivoja paikkoja

"Mamma italiana"
[QUOTE="vieras";26264285]On se raskasta se salkkumiehen työ, kun pakotetaan syömään hiirenkakan kokoisia annoksia työaikana.

On muuten huvittavan näköistä touhua ko. homma.[/QUOTE]

mà en ole ikinà osannut nauttia tyòlounaista tai -illallisista olipa ruoka miten hyvàà tahansa tai olipa sità sitten miten reilusti tahansa. tyò on tyòtà. vàhàn sama juttu kuin matkustaminen, lomamatkailu on ihan jees

Blue
En todella suostu häpeämään sitä että haluan jotain muutakin kuin läskisoppaa tuulipuvussa. Se että oikeasti välillä haluaa panostaa ja nauttia ja olla hieno ei poissulje mitenkään sitä että välillä se grillimakkara tuulipuvussa nautittuna jäähallin pihalla on NIIN hyvää.

Sitä maailmankatsomusta voi koittaa itse kukin laajentaa eikä jämähtää paikalleen. Saattaa aueta ihan uudenlaisiakin nautintoja niin vanhojen tuttujen rinnalle. ;)

juntti
En mäkään oikein viihdy hienoissa ravintoloissa. Tuntuu, että siellä pitäis käyttäytyä niin hienosti ja annoksetkin maksaa maltaita. Menen mieluummin vaikka sinne paljon parjatulle abc:lle syömään. Siellä saa myös vatsan täyteen, mikä mulle on myös tärkeää. Ja rakastan kotiruokaa yli kaiken, siksikin abc sopii mulle, toisin kuin jotkut semmoiset joitten nimeä en osaa edes lausua. Juntti mikä juntti, mutta näin meillä.

"vieras"
Jos joku ei nauti hienoista ravintoloista, niin miksi niitä pitää pilkata ja niissä käyviä vähätellä? Sen kun syöt Teboililla, mutta minua ei todellakaan kiinnostaa maksaa 10 euroa jostain mikroateriasta, vaan maksan sitten mieluummin 60 euroa kunnolla tehdystä ruoasta.

Keittiönoita
[QUOTE="Mamma italiana";26264286]kerran vietiin aasiailaiset vieraamme tyòn merkeissà lemille sàràà syòmààn :) italialaisten kanssa kerran hesassa lappiravintolassa. pitàisikin oikein listata semmosia kivoja paikkoja[/QUOTE]
Nyt niitä onneksi alkaa olla jo enemmän. Aino, Juuri, Ilmatar, Hiisi, Elite noin muutama mainittuna.

"hiphei"
Mä en ole edes koskaan käynyt missään oikeasti hienossa ravintolassa, mutta uskon ettei ole mun juttu. En ylipäätäänkään helpolla mene mihinkään ravintolaan (paitsi pizzalle) kun en yleensä jaksa syödä puoliakaan annoksisata niin se tuntuu vähän turhalle maksaa siitä ilosta. Ehkä mun pitäs mennä johonkin semmoseen justiinsa mistä saa näitä mini annoksia niin ei tarviisi jättää puolia syömättä :D

Keittiönoita
[QUOTE="vieras";26264285]On se raskasta se salkkumiehen työ, kun pakotetaan syömään hiirenkakan kokoisia annoksia työaikana.

On muuten huvittavan näköistä touhua ko. homma.[/QUOTE]
Jos mähkii napansa täyteen sapuskaa, alkaa väsyttää. Ei silloin ole kovin skarppina.

Yhteistyössä