Tykkääkö joku muka oikeasti käydä hienoissa ravintoloissa?

• Viestiketjun aloittaja ihmettelen vaan
  • Ensimmäinen viesti
ihmettelen vaan
Tuosta abc ketjusta vaan tuli mieleen. Miehen kanssa kerran erehdyttiin tän kaupungin fiineimpään paikkaan ja toiste ei kyllä mennä. Oli kuin jostain komediasta koko paikka:D Pianomusiikki soi taustalla ja tarjoilijat oli kuin sarjakuvahahmoja.

No pöytään ku päästiin niin se oli täynnä välineitä vaikka muille jakaa, mies tais syödä koko aterian niillä mitkä ekana käteen sattui:D koko ajan sai olla paskanjäykkänä ja annos oli ihan ihmeellinen. Joo ihan hyvä pihvi, mut siihen se jäikin... Tilasin sellaisen menun, johon kuului alkuruoka, pääruoka ja jälkkäri. Jälkkäri oli joku kamala juustolajitelma hillolla! Ei mennyt alas, sitä paitsi hillo kuuluu lettuihin. Eihän siellä uskaltanut kunnolla ääneen puhua, kun oli niin fiiniä, niin fiiniä. Nauratti ihan sikana ja hyvä kun sai pokan pidettyä.

Joo, että kyllä seuraavan kerran mentiin teboilille lehtipihveille ja suoraan sanottuna oli paljon parempaa ja sai mahan täyteen:) Ja uskalsi puhuakin ääneen ja muutenkin rennompaa.

"vieras"
Hinta on satoja euroja ja annokset hiiren paskan kokoisia kikkareita.

Tulee vaan paha mieli ja loppujen lopuksi pitää mennä tämmöisen hienostoravintolan jälkeen jonkun kebab-paikan kautta kotia kun nälkä jäi.

Blue
Mä nautin siitä että joskus voi oikeasti olla tosi tosi tosi hieno. :)

Toki onhan niitä ihmisiä joille se sitten ei sovi pätkän vertaa. Hyvä että nyt kerrasta tajusitte että ei ole teidän juttunne.

"vieras"
Kyllä tykkään vaikka mun ruokamaku ei kovin hienostunut ole, että enemmän löytyy mulle sopivia vaihtoehtoja jostain Chicosin listalta :D Mutta onhan se tosi kiva käydä välillä hienossa ravintolassa ja saa varmasti laadukasta ruokaa :)

"vieras"
Kuka mies oikeasti tulee täyteen jostain porkkanatikkarista, 2dl keittoa ja nyrkin kokoisesta annoksesta jotain *tähän joku helvetin hieno ranskalainen katuosoite* hyydykettä ja peukalon kokoisesta annoksesta kuhaa?

"jep"
Usein ei ole varaa. mutta kyllä minä tykkään käydä välillä syömässä paremmin. Ei siis se määrä vaan laatu. "Hienoissa ravintoloissakin" on kyllä niitä laatu- ja annoskokoeroja.

Drin
[QUOTE="vieras";26262268]Kuka mies oikeasti tulee täyteen jostain porkkanatikkarista, 2dl keittoa ja nyrkin kokoisesta annoksesta jotain *tähän joku helvetin hieno ranskalainen katuosoite* hyydykettä ja peukalon kokoisesta annoksesta kuhaa?[/QUOTE]

Niin no, näihin "fiineihin" ravintoloihin ei mennäkään mättämään mahaa täyteen, vaan seurustelemaan ja hakemaan kulinaarisia nautintoja.

• Tykkää
Reactions: Vanna
"jep"
[QUOTE="vieras";26262268]Kuka mies oikeasti tulee täyteen jostain porkkanatikkarista, 2dl keittoa ja nyrkin kokoisesta annoksesta jotain *tähän joku helvetin hieno ranskalainen katuosoite* hyydykettä ja peukalon kokoisesta annoksesta kuhaa?[/QUOTE]

Se pointti laadukkaammissa ravintoloissa ei olekaan niin vatsan täyttö kuin makuelämykset.

Blue
[QUOTE="jep";26262300]Se pointti laadukkaammissa ravintoloissa ei olekaan niin vatsan täyttö kuin makuelämykset.[/QUOTE]

Nimenomaan, ja ne jumalaiset viinit jotka sopivat ruokiin kuin nenä päähän. :p

Vähän toisenlaista laatua kuin talonviinit.

[QUOTE="vieras";26262319]Okei.

Mulle ruoka on ruokaa, sitä syödään jos on nälkä. Ei syödä jos ei ole nälkä.

Seurustelua ja kulinaarisia nautintoja...

Vittu mitä paskaa![/QUOTE]

Seurustelu ja kulinaariset nautinnot mielestäsi paskaa?
:O

"vieras"
Kyllä minua vähän ujostuttaa sellaisiin mennä, yksin en ainakaan oikein tohdi. Mutta kun menen, nautin siitä, että ruoka on kauniisti aseteltu, taitavasti tehty hyvistä raaka-aineista, sellaisia annoksia, joita en itse osaa tehdä. Avauksen otsikon kysymys sinänsä on hassu, ei kai sellaisia ravintoloita olisi, ellei niissä kävisi ihmisiä.

"vieras"
[QUOTE="vieras";26262319]Okei.

Mulle ruoka on ruokaa, sitä syödään jos on nälkä. Ei syödä jos ei ole nälkä.

Seurustelua ja kulinaarisia nautintoja...

Vittu mitä paskaa![/QUOTE]

Heh, ollaanpa sitä nyt ronskia :D

tarjoilija-täti kertoo
[QUOTE="jep";26262300]Se pointti laadukkaammissa ravintoloissa ei olekaan niin vatsan täyttö kuin makuelämykset.[/QUOTE]

Ja sitten vielä sellainen näkemys asiaan hienon ravintolan tarjoilijalta, että usein ne "hiiren paskan kokoiset annokset" ovat osa jotain menukokonaisuutta, joten yksittäin tilattuna eivät ehkä kummoisenkaan kokoisilta tunnu.

Seuraavalla kerralla siis kannattaa tilata koko menu, niin makuelämys on täydellinen ja vatsakin täyttyy. Tai sitten voi vaihtoehtoisesti yhdistellä listalta sopivat alkuruoat, pääruoat ja jälkkärit, mutta monessa paikassa annokset on suunniteltu ikään kuin osaksi koknaisuutta.

sh-äiti
Ap:n kanssa samaa mieltä. En itsekään lähde maksamaan itseäni kipeäksi siitä että saan seurustella seuralaiseni kanssa. Sitä voin tehdä vaikka paikallisesa ählypitseriassa ja saan masun (ennenkaikkea mies saa) täyteen.

Yhteistyössä