Tykkääkö joku muka oikeasti käydä hienoissa ravintoloissa?

• Viestiketjun aloittaja ihmettelen vaan
  • Ensimmäinen viesti
Blue
Seurustelu ja kulinaariset nautinnot mielestäsi paskaa?
:O
Ei voi hirveästi vaatia jos on lusikalla annettu...

Tähän tää maailma on oikeasti menossa. Suomeen on syntymässä haarautuma jotka pukeutuvat tilaisuuteen kuin tilaisuuteen verkkareihin ja juhlivat Teboililla lehtipihviä ranskalaisilla syöden... Ja niska punoittaen arvostelevat muita jotka vielä jaksavat vähän välittää.

"vieras"
Ei voi hirveästi vaatia jos on lusikalla annettu...

Tähän tää maailma on oikeasti menossa. Suomeen on syntymässä haarautuma jotka pukeutuvat tilaisuuteen kuin tilaisuuteen verkkareihin ja juhlivat Teboililla lehtipihviä ranskalaisilla syöden... Ja niska punoittaen arvostelevat muita jotka vielä jaksavat vähän välittää.
Mä en ymmärrä tätä halveksivaa asennetta kumpaakaan ryhmää kohtaan. Aloittajan mielestä hienoissa ravintoloissa syövät ovat selvästi hölmöjä, jotka leikkivät fiinejä ja syövät typeriä ruokia, joista ei edes vatsa täyty. Ja toisten mielestä taas Teboililla lehtipihviä syövät ovat juntteja, joille saa nauraa. Mun mielestä on hyvä, että löytyy kaikille sopivia paikkoja ja ihmisestä ei voi juuri mitään kertoa sen perusteella missä syö. Mulle itselle kelpaisi sekä hieno ravintola että Teboil :)

vieras (se ujosteleva)
[QUOTE="vieras";26262375]Mä en ymmärrä tätä halveksivaa asennetta kumpaakaan ryhmää kohtaan. Aloittajan mielestä hienoissa ravintoloissa syövät ovat selvästi hölmöjä, jotka leikkivät fiinejä ja syövät typeriä ruokia, joista ei edes vatsa täyty. Ja toisten mielestä taas Teboililla lehtipihviä syövät ovat juntteja, joille saa nauraa. Mun mielestä on hyvä, että löytyy kaikille sopivia paikkoja ja ihmisestä ei voi juuri mitään kertoa sen perusteella missä syö. Mulle itselle kelpaisi sekä hieno ravintola että Teboil :)[/QUOTE]

Samaa mieltä.

"mä"
Kyllä mä tykkään käydä mieluummin kunnon ravintolassa silloin kun käyn ulkona syömässä. Sellaisessa mistä saa ruokaa jota en ehkä itse osaisi tai jaksaisi tehdä .
Monta kertaa ollaan todettu karvalakki "ravintoloissa" että ; kotona saa paljon parempaa ja halvemmalla .

"hmmm"
en ehkä ole sitten käynyt missään hienossa kun ei ole tuollaista ollut.
maha pitää saada kyllä täyteen, se on totta.
samalla tavalla puhun ravintolassa kyllä oli kyseessä rosso tai joku kalliimpi.

Blue
[QUOTE="vieras";26262375]Mä en ymmärrä tätä halveksivaa asennetta kumpaakaan ryhmää kohtaan. Aloittajan mielestä hienoissa ravintoloissa syövät ovat selvästi hölmöjä, jotka leikkivät fiinejä ja syövät typeriä ruokia, joista ei edes vatsa täyty. Ja toisten mielestä taas Teboililla lehtipihviä syövät ovat juntteja, joille saa nauraa. Mun mielestä on hyvä, että löytyy kaikille sopivia paikkoja ja ihmisestä ei voi juuri mitään kertoa sen perusteella missä syö. Mulle itselle kelpaisi sekä hieno ravintola että Teboil :)[/QUOTE]

Minä en aloittanut halveksuntaa. Vastailin näitisti siihen asti kunnes minun ja muiden valintoja alettiin arvostella, hyvinkin ronskein sanakääntein jopa... Niin metsä vastaa kuin sinne huudetaan. :)

Ja kyllä, minäkin käyn niin Teboililla kuin Amarillossakin juomassa sitä talonviiniä siirtyäkseni sitten välillä pikkuisen fiininpään ravintolaan nauttimaan siitä maailmasta.

Näin juuri. Miten se on jotenkin parempaa ja hyväksyttävämpää haukkua niitä teboilin lehtipihvejä ja niitä jotka niistä tykkää? Ja hiljattain ihmettelinkin, miten vaikeaksi voi mennä ihmisen elämä, jos tosiaan se tavallinen perusruoka ahdistaa ja maistuu vain pahalle. Helpompaahan se elämä on silloin, kun se helpompi ja halvempi ruoka maistu. Eli minä valitsisin mieluummin sen, että minulle maistuu mikä tahansa kuin sen, että olen kulinaarisesti sivistynyt, kun haukun jotain teboilin lehtipihviä syömäkelvottomaksi kakaksi.

Minä ymmärrän syömisen jossain ketjuissa tai pikaruokapaikoissa, vaikka itseäni se ei kauheasti nappaakaan.
Mutta huoltamoilla? Sitä en ole koskaan tajunnut.
Eikö niissä syödä vain jos ollaan matkoilla sellaiseen aikaan, ettei mikään oikea paikka ole auki tai liikkeellä niin isolla autolla ettei mahduta parkkiin muualle kuin huoltsikan rekkapaikalle?

:)

Jos tuolla "hienolla ravintolalla" tarkoitetaan tympeää tunnelmaa yhdistettynä huonoon ruokaan, kalliisiin hintoihin ja asiantuntemattomaan palveluun, niin en tykkää.
Jos sillä taas tarkoitetaan ravintolaa, jossa todella panostetaan niin tarjoiluun kuin ruokaankin, niin tykkään kyllä. Vaikka se sitten sattuisikin em. syistä olemaan jonkin verran hinnakkaampi kuin se paikallinen Teboilin kahvila.

"vieras"
Minä ymmärrän syömisen jossain ketjuissa tai pikaruokapaikoissa, vaikka itseäni se ei kauheasti nappaakaan.
Eikö niissä syödä vain jos ollaan matkoilla sellaiseen aikaan, ettei mikään oikea paikka ole auki tai liikkeellä niin isolla autolla ettei mahduta parkkiin muualle kuin huoltsikan rekkapaikalle?

No en kyllä ole tosiaan itsekään koskaan huoltoasemalle syönyt jos en ole reissun päällä vaikka tuossa Teboilin lehtipihvejä puolustinkin :D Mä olen jotenkin ajatellut, että ehkä näin tehdään pienillä paikkakunnilla, joissa ei paljon vaihtoehtoja ole ja jos haluaa jotain halpaa ja rentoa, mutta ei mikään Mäkkäri innosta?

Miksi se huoltamolla syöminen olisi yhtään sen kummempaa kuin pikaruokapaikassakaan.:D Samaa ruokaa siellä saa. Meillä esimerkiksi ei ole mitään mäkkäreitä ja hesburgereita, mutta abc:lta saa myös hampurilaisaterioita ja pizzoja, joten miksi ihmeessä sinne ei saisi mennä.

Mutta kun sieltä saa bonusta! Ja ruoka myös maistuu taatusti samalta joka abc:lla.

"Mies"
Me tykätään vaimon kanssa käydä hienoissa ravintoloissa. Mukava pukeutua hienosti ja syödä hyvässä ilmapiirissä ja aina on tullut maha täyteen, kun on tilannut menukokonaisuuden juomineen. Huoltoasemilla käydään syömässä, kun ollaan reissussa ja ketjuravintoloissa lounaalla tai muuten vaan shoppailun lomassa.

On kiva käydä vetäsee abc:llä nopeasti jotain, mutta on myös erittäin mukavaa mennä vähän parempaan ravintolaan ja syödä rauhassa pitkän kaavan mukaan. Tuota jälkimmäistä harrastetaan kun saadaan lapset johonkin hoitoon ja halutaan tehdä kahdestaan jotain ja se on joka euron arvoista.

• Tykkää
Reactions: Rosalyn
Blue
Minä en aloittanut halveksuntaa. Vastailin näitisti siihen asti kunnes minun ja muiden valintoja alettiin arvostella, hyvinkin ronskein sanakääntein jopa... Niin metsä vastaa kuin sinne huudetaan. :)

Ja kyllä, minäkin käyn niin Teboililla kuin Amarillossakin juomassa sitä talonviiniä siirtyäkseni sitten välillä pikkuisen fiininpään ravintolaan nauttimaan siitä maailmasta.
Ja arvosteluni kohdistui nimenomaan tähän tyyppiin joka sanoi että seurustelu ja kulinaariset nautinnot ovat silkkaa peetä.

kuutri
Alkuperäinen kirjoittaja säpäle;26262417:
Näin juuri. Miten se on jotenkin parempaa ja hyväksyttävämpää haukkua niitä teboilin lehtipihvejä ja niitä jotka niistä tykkää? Ja hiljattain ihmettelinkin, miten vaikeaksi voi mennä ihmisen elämä, jos tosiaan se tavallinen perusruoka ahdistaa ja maistuu vain pahalle. Helpompaahan se elämä on silloin, kun se helpompi ja halvempi ruoka maistu. Eli minä valitsisin mieluummin sen, että minulle maistuu mikä tahansa kuin sen, että olen kulinaarisesti sivistynyt, kun haukun jotain teboilin lehtipihviä syömäkelvottomaksi kakaksi.
Eihän se teboilin lehtipihvi nyt mitään syömäkelvotonta kakkaa ole, mutta kaikelle on aikansa ja paikkansa. Se ei nyt vaan sovi kaikkiin tilanteisiin. Matkan varrella poikkean teboililla, mutta juhlaillalliselle en sinne tosiaan menisi, vaan haluan silloin fiinimpää ja tunnelmallisempaa. Arkena kokkaan kotona omien mieltymyksien mukaan lähilaupan antimista keittiöni sallimissa puitteissa.

Kyse ei ole varmaan siitä, että perusruoka ei maistuisi, joskus on vaan ihan kiva syödä "hienommin". Ahdistavaa olisi se, että kaikessa pitäisi tyytyä aina siihen perusruokaan ja nautiskelu olisi turhaa. Jos vaikka mieheni ajattelisi noin, niin saattaisi harmittaa.

Eihän se teboilin lehtipihvi nyt mitään syömäkelvotonta kakkaa ole, mutta kaikelle on aikansa ja paikkansa. Se ei nyt vaan sovi kaikkiin tilanteisiin. Matkan varrella poikkean teboililla, mutta juhlaillalliselle en sinne tosiaan menisi, vaan haluan silloin fiinimpää ja tunnelmallisempaa. Arkena kokkaan kotona omien mieltymyksien mukaan lähilaupan antimista keittiöni sallimissa puitteissa.

Kyse ei ole varmaan siitä, että perusruoka ei maistuisi, joskus on vaan ihan kiva syödä "hienommin". Ahdistavaa olisi se, että kaikessa pitäisi tyytyä aina siihen perusruokaan ja nautiskelu olisi turhaa. Jos vaikka mieheni ajattelisi noin, niin saattaisi harmittaa.
Niin no tämä juttu saikin alkunsa siitä Hans Välimäen vaimoa käsitelleessä ketjussa. Eli vähän nyt ehkä OT, mutta lähinnä tarkoitin sitä, että miten on hyväksyttävämpää nirsoilla halvan ruoan suhteen, kuin kalliin.

Keittiönoita
Kyllä tykkään, mutta hienommissa ravintoloissa syömiseen liittyy yleensä jokin juhla. Esim kesällä on tiedossa vanhempieni 60-vuotishääpäivä eikä silloin tosiaankaan viedä siskoni kanssa vanhempiani mihinkään Chicosiin tai vastaavaan vaan jonnekin hienompaan ravintolaan. Kyse ei ole pelkästään syömisestä vaan myös puitteista ja tunnelmasta. Käyn aika paljon muutenkin ravintoloissa syömässä ja tavalliset ravintolat sopivat arkeen ja ne hienommat juhlaan.

Alkuperäinen kirjoittaja säpäle;26262468:
Miksi se huoltamolla syöminen olisi yhtään sen kummempaa kuin pikaruokapaikassakaan.:D Samaa ruokaa siellä saa. Meillä esimerkiksi ei ole mitään mäkkäreitä ja hesburgereita, mutta abc:lta saa myös hampurilaisaterioita ja pizzoja, joten miksi ihmeessä sinne ei saisi mennä.
Tietenkin saa.
Itselleni ajatus vain vieras eli kyse omista rajoitteistani eikä suinkaan siitä että huoltsikalla syövä olisi mielestäni jotenkin huonompi.

Yhteistyössä