Diandra ei osaa espanjan kieltä ja nähnyt isovanhempansa viimeksi vauvana

Status
Viestiketju on suljettu.
[QUOTE="essi";26247830]Sivuutit sitten sen, ettei se kasvava lapsi oikein pärjää niillä himpatin rusinoilla ja kekseillä vaikka nyt sitä kahdeksaa tuntia (pari tuntia per sivu kentälle siirtymiset + kentällä olot, ja 4 tunnin lento). Tai siis toki pärjää, mutta kuka kumma tieten tahtoen moiseen ryhtyis.
Mun kasvava 5 vee vetäsee nyt energiaa kasvuun, ja syö jopa enempi kun minä.
Ai niin, mutta tietty, koska jossain maassa lapset ovat ilma ruokaa, niin tämäkään ei pitäisi olla ongelma.[/QUOTE]

Voisi lapselle ostaa ruokaa vaikka lentokentältä. =) Eikä tämä ruokajuttu ole mielestäni oleellinen asia, vaikka ostaisi sen lentokoneruoan erikseen (jos ei kuulu hintaan). Kuitenkin pieni osa matkan kokonaishintaa on se lentokoneruokailu.
 
"huoh"
Moni perheellinen, jossa kaksi työssäkäyvää, maksaa suunnilleen samaa vuokraa tai jopa halvempaa, jotkut hieman kalliimpaa kuin minä.

On myös tutkittu juttu, että yksinasuvalla kuluu ruoanlaittoon suhteellisesti enemmän rahaa. Ei tietenkään kuluisi välttämättä, mutta yksin on hankalampi mitoittaa ruoat oikein ja vaatii suurempaa tarkkuutta. Esimerkiksi litran jogurttipurkki on edullisempi kuin yksittäisjogurtit, mutta yksinasuvalle voi käydä monesti niin, että moni ruoka ehtii pilaantumaan ennen kuin sen ehtii syödä.

Parisuhteessa jos elät jonkun kanssa yhdessä, voitte puolittaa kulut ja pääset halvemmalla.
Mutta lapset eivät tienaa mitään, he vain kuluttavat, meillä paljon enemmän kuin minä ja mies.
 
"huoh"
Voisi lapselle ostaa ruokaa vaikka lentokentältä. =) Eikä tämä ruokajuttu ole mielestäni oleellinen asia, vaikka ostaisi sen lentokoneruoan erikseen (jos ei kuulu hintaan). Kuitenkin pieni osa matkan kokonaishintaa on se lentokoneruokailu.
Väärin. Matkoilla menee aivan sairaasti rahaa pieniin ostoksiin ja ruokaan, kun on perhe. Monta henkeä joille pitää ostaa.

Sitä et voi ymmärtää, että sinä (kuten lapseton sisareni) ostaa tuosta vain miettimättä itselleen vaikka leivoksen ja juoman. Jos perhe haluaa päivän huvipuistoreissulla ostaa kaikki ateriat paikan päältä, se tekee toisen 150 euroa vähintään lisää hintaa päivän huvipuitosreissulle.

Aivan kuten koko perheen syöttäminen lentokentälle on hirvittävän hintaista. Ja muista edelleen, ne lapset syövät siitä yhdesät tai kahdesta palkasta, joista menee jo isommat asumiskulut, ruokakulut, ...
 
Sivusta seurannut
ninni taisi myös jossain viestissään mainita, että hänen isänsä oli varakas. Uskon, että Tuulipuku vain ihmetteli aidosti sitä, miten ei sitten jäänyt rahaa ollenkaan säästöön, jos oli kerran varakas henkilö. Toisaalta eipä siinä viestissä mitään muuta kerrottu, oliko kenties velkoja tai jotain muita rahareikiä. En jaksa nyt sitä viestiä enää etsiä.
Äläpäs vääristele toisten sanoja :D

Ninni kirjoitti "oma isäni oli hyväpalkkaisessa duunissa, mutta meillä ei ollut varaa matkustaa ikinä minnekään." Tämä siis lama-aikaan, nelihenkisessä perheessä.

Itse olin tuona pahana 90-luvun laman aikaan siellä ulkomailla, ja parempi niin.. Suomessa meni nähtävästi monella todella huonosti silloin.
 
Sivusta seurannut
Olen edelleenkin sitä mieltä että lapsiperhekin (jossa työssäkäyvät vanhemmat) voi säästää rahaa ja käyttää sen vaikka matkusteluun. Jos alettaisiin katsella jonkin yksittäisen lapsiperheen rahankäyttöä niin varmasti sieltä löytyisi paljonkin kaikkea turhaa mitä ilmankin pärjäisi. Tässä ketjussa on monella ollut se asenne, että ei ole mitenkään mahdollista että perhe voisi matkustella.
VOI toki, mutta älä pliis, kerran vielä totean, tee laskelmia perheiden puolesta, kun et elä sitä realiteettia.
 
joopa joo joo
Totta helvetissä yksin asuvalla sinkulla jää säästöön - sulla menee ruokaan 100e, lapsiperheellä menee ehkä ihan vähän enemmän. Mä olen kahden lapsen yksinhuoltaja, PIENIPALKKAINEN. Tulot kaikkien lapsilisien + elatusmaksujen jälkeen ovat nipin napin 2000 e, tästä maksan ison vuokran, vakuutukset, hoitomaksut, ruuat, lasten harrastukset, auton käyttökulut (auto on pakko olla koska työmatka on sellainen ettei julkisilla pääse), toisen lapsen säännöllisen lääkityksen, vaatteet... ym ym... Eipä siitä paljon säästöön jää. Ei kuule paljon Chileen matkustella ;)
Joten sinä lapseton yksineläjä, menisitkö itseesi ja miettisit mitä suustasi päästät.
 
.....
ihmettelen millä perustelet että sinkun matkustaminen on kalliimpaa kun perheelisen?

ollaan lähdössä turkkiin 2aikuista ja lapsi meidän matka maksaa 1200€ äitini lähtee myös mukaan oma huone hänen matka on 400€ sama hotelli..hän ei tarvitsi rahaa mukaan kuin 500 pärjää sillä me tarvitaan noin 1500€
 
ihmettelen millä perustelet että sinkun matkustaminen on kalliimpaa kun perheelisen?

ollaan lähdössä turkkiin 2aikuista ja lapsi meidän matka maksaa 1200€ äitini lähtee myös mukaan oma huone hänen matka on 400€ sama hotelli..hän ei tarvitsi rahaa mukaan kuin 500 pärjää sillä me tarvitaan noin 1500€
Olen kirjoittanut, että suhteellisesti kalliimpaa. Lähes kaikissa hotelleissa yksin asuva maksaa joko saman hinnan tai lähes yhtä kalliin hinnan huoneesta.

Esimerkiksi tässä yksi esimerkki:
Booking.com: Shinjuku Washington Hotel, Tokio, Japani - 221 Asiakasarviot. Varaa hotellisi nyt!

Kahden hengen huon 609 euroa (parivuode) tai 649 euroa (erilliset vuoteet). Yhden hengen huone 503 euroa. Ero on huomattava.
 
Olen kirjoittanut, että suhteellisesti kalliimpaa. Lähes kaikissa hotelleissa yksin asuva maksaa joko saman hinnan tai lähes yhtä kalliin hinnan huoneesta.

Esimerkiksi tässä yksi esimerkki:
Booking.com: Shinjuku Washington Hotel, Tokio, Japani - 221 Asiakasarviot. Varaa hotellisi nyt!

Kahden hengen huon 609 euroa (parivuode) tai 649 euroa (erilliset vuoteet). Yhden hengen huone 503 euroa. Ero on huomattava.
Tähän voisi lisätä myös sen, että autonvuokraus ja bensiini maksaa saman verran oli autossa 1 tai 2 henkilöä jne. Iso perhe joutuu toki vuokraamaan isomman auton (ainakin jos on yli 5-henkinen perhe) mutta silloinkin auton vuokra henkeä kohti on pienempi kuin yksinäisellä autonvuokraajalla. Laivamatkan hytissä on yleensä hyttikohtainen maksu oli siellä 1 tai 4 henkilöä.
 
Sun siskosi tuomitsi tuon ankarasti jokin aika sitten :D

Aijaijai kun halusin mennä lasten kanssa rantalomalle Turkkiin, ilman sukulaisten tapaamista. Olisi pitänyt matkustaa johonkin toiseen maahan sitten. Syyksi ei riittänyt edes se, että haluaisin näyttää lapsille missä äiti ja isä tapasivat & avioituivat, ja esitellä heidät vanhoille ystävilleni.
Sinähän kävit jo rantalomalla lasten kanssa. Siksi lähinnä ihmettelin, kun tunnut aina mainitsevan sen kuinka tärkeä se miehesi perhe on, mutta silti ette käy heitä tapaamassa. Kuitenkin olisitte menossa jo uudemman kerran Turkkiin tapaamatta miehen perhettä. Enkä minä muuten ihmettelisi, mutta eikö lapsenne haluaisi tavata myös heidän kanssaan asuvan isänsä perhettä?
 
.....
http://www.booking.com/searchresults.html?city=-246227&ssne=Tokio&ssne_untouched=Tokio&error_url=http%3A%2F%2Fwww.booking.com%2Fhotel%2Fjp%2Fshinjuku-washington-hotel.fi.html%3Fsid%3 meidän reissu maksaisi lähes tonnin+lennot jotka varmasti maksaisi toista tonnia
 
[QUOTE="ninni";26244376]Oijjoij. Autuasta ser on elellä ideaalimaailmassa. Toivottavasti todellisuus ei romahda niskaan liian suurina annoksina.

Ja noihin etukäteislaskelmiinne: niihin sisältyy hurjasti JOSsitteluja. Jos lapsi on terve ja kaikki menee hyvin, jos teillä on työpaikat ja kohtuuhintaiset asunnot, jos palkka on ok, jos lomia on yhtäaikaa jos jos ja jos. On aika monta jos-tilannetta, jossa raha-asiat tai vaikkapa elämän asioiden tärkeysjärjestys kääntyvät yllättäen ihan toisinpäin.
[/QUOTE]

Erityisesti pariin kohtaan haluaisin kommentoida. En elä missään ideaalimaailmassa.

Mitä tulee tuohon sinun mainitsemaasi "JOSsitteluun", niin väittäisin, että aina moni elää elämäänsä tiettyjen todennäköisyyksien turvin. Arvioisin, että suurin osa ei asuntoa ostaessaan mieti sitä, että sopiiko asunto invalideille vai ei. Ihmiset eivät opettele viittomakieltä siltä varalta, että jos lapsi olisikin kuulovammainen. Ostetaan asuntoja, vaikka ei koskaan voi olla 100 %:n varma onko enää vuoden päästä työtä.

Suurin osa laskee elämänsä sen varaan, että JOS tulee terve lapsi, JOS on työpaikka, JOS ollaan naimisissa, JOS lapset eivät kuole nuorina jne.
 
......
nojoo ,meidän 3hlön lento tokioon maksaisi 2600+1000 hotelli viikko, sinun lento 970+600 hotelli joten kyllä lapsi perheillä on tuo lomailu kalliimpaa..
meitä on kyllä 4hlö vanhempi täyttää tänä vuonna 18v joten tarvii hänet myös ottaa huomioo vaikka hän ei enään halua meidän kanssa lähteä mihinkään..
 
nojoo ,meidän 3hlön lento tokioon maksaisi 2600+1000 hotelli viikko, sinun lento 970+600 hotelli joten kyllä lapsi perheillä on tuo lomailu kalliimpaa..
meitä on kyllä 4hlö vanhempi täyttää tänä vuonna 18v joten tarvii hänet myös ottaa huomioo vaikka hän ei enään halua meidän kanssa lähteä mihinkään..
Tuo mainitsemasi lentohinta 970 euroa on aivan ylihinnoiteltu. Tokioon saa paljon halvemmalla lentoja. Se Finnairin suora lentokaan ei useinkaan maksa kuin noin 600 euroa. Tokioon on usein myös 400 eurolla lentoja, välillä myös suoria lentoja tuohon hintaan.
 
.....
no eipä saa alennuksia ellei mene matkatoimiston kautta silloinkin se alennus on aika pieni..
olet itse kertonnut paljon tienaat,meidän tuloihin verrattuna tienaat hyvin et ole pienipalkkainen sulla menee ruokaan 200 €kk meillä noin 600€..
bensaan noin 200
vuokra 850
hoitomaksu+teinin koulukirjat+bussikorttix2+vaatteet plus kaikkee muuta..meidän tulot on 3500 kuukaudessa
ei me matkustella joka vuosi nyt on ollut 2vuoden tauko
 
Mikä pakko sille lapselle on ostaa 500 euroa maksava iPhone? :O Kyllä lapsi, se teinikin, pärjää halvemmalla puhelimella. Tuntuu, että moni on ihan sokaistunut, täytyy olla iphonet, uudet tietokoneet, merkkivaatteet jne. Ei lapselle tarvitse kaikkea ostaa kalliina.

Ihan kaikkea ei tarvikaan ostaa kalleimpana versiona, mutta ymmärrettävää myös että nuorella on paljon toiveita ja asioita mitä hön oikeasti tarvitsee. Jos lapsilisää saa about sen 100€/kk ja miettii että osa siitä menee jo isompiin asumiskustannuksiin ja ruokaan (mihin sinulla säästäväisenä menee itselläsi jo se 100€/kk), siihen päälle nuoren harrastuskulut, vaatteet, mahdolliset meikit yms, kännykkä, puhelinlasku, läppäri/tietokone, bussikortti, taskurahaa jne.

En vaan ymmärrä miten tuossa pääsee tienaamaan verrattuna siihen että olisit sinkku tai parisuhteessa oleva lapseton. Huomioon kannattaa ottaa myös että peruskoulun jälkeisissä opinnoissa täytyy hankkia lapselle opiskelumateriaalit itse, pitää pystyä tukenaan lasta kotoa pois muuttamusessa jne.
 
"ninni"
Ninni kirjoitti että isä oli hyvätuloinen. Ehkä minulla ja ninnillä on sitten eri määritelmä hyvätuloiselle mutta minun on vaikea uskoa että hyvätuloisen isän perheessä ei koskaan olisi varaa käydä Ruotsissa, tilata jotain lehteä tms.
Tämä juuri kertoo ylimielisyydestäsi. Aika moni muu asia voi vähentää perheen tuloja ja Suomi on maa, jonka sosiaalituet perustuvat kahden työssäkäyvän aikuisen mallille. Siinä ei paljon hyvätuloinen isä auta.

Ja vaikka jo pariin kertaan vihjailit, että hyvätuloiselle voi olla monta määritelmää jne., niin isäni tosiaan oli hyvätuloinen. Oli valtiolla töissä, joten liksa ei tähtiä hiponut, mutta esimiesasemassa ja alaisia oli useita kymmeniä ellei yli sata.
 
"ninni"
Olen kirjoittanut, että suhteellisesti kalliimpaa. .
Suhteellisesti kalliimpaa on aika älyttömästi ajateltu. Joo, lapsettomiin pariskuntiin verratessa se toimii. Mutta ei lapsiperheisiin. Miksi? Yksin- tai kaksinelävien taloudessa kuluttajien määrä on sama kuin tienaajien. Lapsiperheessä kuluttajien määrä on suurempi kuin tienaajien.

Eli jos mennään tolle linjalle, että kaikki on suhteellisesti halvempaa, niin täytyy myös muistaa, että suhteessa kuluttajien määrään taloudessasi sinä tienaat enemmän kuin perheelliset...
 
Tietenkin se silloin maksaisi kolme kertaa sen lennon hinnan. Paitsi jos on alle 12-vuotiaita lapsia, heidän lipustaa saa yleensä pienen alennuksen.
En ole koskaan tormannyt minkaan valtakunnan alennuksiin lasten lentolippuihin!!! Mika lentoyhtio??? Kerro kerro jotta voin tilata halvempia lippuja!!!!! Perhana nyt ottaa paahan!! Siis erityisesti Atlantin ylittavilla lennoilla pliis!!!!
 
Status
Viestiketju on suljettu.

Yhteistyössä