Laihuuteni herättää vihaa muissa ihmisissä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "aapee"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

"aapee"

Vieras
Syömistäni kommentoidaan jatkuvasti. Varsinkin sitä tekevät itseäni ns isoluisemmat ihmiset. Miksi heille on tärkeää huomautella syömisestäni? Eikö olisi helpompi itse laihduttaa?

Tämä on minulle kyllä hyvin tuttua. Olen joskus kaverini kanssa puhunut että mitä jos itse sanoisi jonkun huomaittelijan painosta, liikuntatottumuksista tai syömisestä jotain, niin johan olisin epäkohtelias ihminen. Hoikkia ihmisiä saa arvostella mutta muita ei. Ja minä kun syön ihan normaalisti ja en ole mitenkään rajoittanut syömisiäni, mutta harrastan myös liikuntaa ja olen aina harrastanut. Kait ssekin sitten josasin näkyy.

Samanlaisia kokemuksia minullakin, olin ollut ylipainoinen melkein koko lapsuuteni ja nuoruuteni, kunnes laihdutin 30kg ja sitten hoikkana söin todella pieniä annoksia, esim. 1 peruna ja lisuketta...todella moni näki siitä vaivaa ja myös siitä kuinka olin liian laiha.

Nyt lasten teon myötä olen lihonnut kaikki kilot takaisin ja kas kummaa kukaan ei huomauttele.

[QUOTE="vieras";26237791]Samanlaisia kokemuksia minullakin, olin ollut ylipainoinen melkein koko lapsuuteni ja nuoruuteni, kunnes laihdutin 30kg ja sitten hoikkana söin todella pieniä annoksia, esim. 1 peruna ja lisuketta...todella moni näki siitä vaivaa ja myös siitä kuinka olin liian laiha.

Nyt lasten teon myötä olen lihonnut kaikki kilot takaisin ja kas kummaa kukaan ei huomauttele.[/QUOTE]

ja silloin hoikkana painoin 55kg ja olen 166cm pitkä.

Sä vaan kuvittelet, että ihmisiä harmittaa sun koko. Oikeasti juuri ketään ei kiinnosta paskan vertaa, miltä joku toinen näyttää. Lähinnä oma ulkomuoto kiinnostaa, jos sekään.

Just näin. Paitsi sen oon huomannut (mäkin oon "laiha") että normipainoinen ei saa ikinä valitellä yhtään ylimääräistä kiloa, tai muutenkaan kommentoida painoasioita - heti tulee se "helppohan sun on puhua"-kommentti, varsinkin vieraamman porukan kahvipöytäkeskusteluissa :D Ei se kuulkaa oo yhtään sen helpompaa, ihan kaikkien on ite kilonsa kannettava, kerättävä ja karistettava...

Joo, allekirjoitan tuon. Paitsi että minä läski ja vihaan kaikkia laihoja ihmisiä. Olen kateellinen ja kiukkuinen. Minusta kaikkien pitäisi olla läskejä, niin sitten olisi puntit tasan. Joo, joo... laihduttaa pitäis, mutta kun olen perso makealle ja lihon helposti. Nuorena olin laiha, mutta se tarkoitti nälkäkuuria ja älytöntä liikkumista. Silloinkaan en ollut hoikka muuten kuin hirmuisella kieltäytymisellä. Tasan ei käy onnen lahjat. Siksi laihat ja varsinkin sellaiset, jotka pysyvät hoikkina ilman sen kummempaa vaivaa, aiheuttavat minussa suunnatonta kateellisuutta. Oikeesti hei, läskit ON kateellisia laihoille!!!! Joka muuta väittää, valehtelee :D

Totta. Itse en edes kiinnitä asiaan huomiota. Huvittaa myös, että "kaikenmaailman" kyselyissä on useassa kohdassa; - Haluatko laihtua? - Koetko olevasi ylipainoinen?

Ehkäpä jotkua haluavat lihoa?

Juuri näin. Mulle huomautellaan koko ajan aiheesta (oon 170cm ja 52kg, 35v) tyyliin "ai, sä syöt". Paras oli neuvolalääkärin tokaisu: "Oot anorektikon painoinen, mutta et sä sit varmaan ole, kun raskaaksikin oot tullut." Jep, kiitos vaan.

Mun paino jojoilee tosi paljon (lihoin, laihduin, tulin raskaaksi, laihduin, tulin uudelleen raskaaksi jne...) ja olen kyllä selvästi huomannut tuon ilmiön. Ymmärrän kyllä kommentoijia, nyt kun en ole ihan hoikimmillani niin OLEN kyllä kateellinen laihoille. Itse viihdyn hoikempana, niin on jotenkin helpompi olla. Kommenttien vastaanottaminen taas on ihan hiton ärsyttävää.

Olenko mä sitten jotenkin outo, kun tälläisenä "rumana ja läskinä sotanorsunakaan", en arvostele toisten ulkonäköä, enkä edes mieti toisen ulkonäköä tai painoa, saati mitä toiset ihmiset syö? Tai no monesti mietin, kuinka kauniita kaikki muut naiset mun mielestä on, jokainen omalla tavallaan oli sitten hoikka tai pulleampi :)

[QUOTE="Läski";26238048]Joo, allekirjoitan tuon. Paitsi että minä läski ja vihaan kaikkia laihoja ihmisiä. Olen kateellinen ja kiukkuinen. Minusta kaikkien pitäisi olla läskejä, niin sitten olisi puntit tasan. Joo, joo... laihduttaa pitäis, mutta kun olen perso makealle ja lihon helposti. Nuorena olin laiha, mutta se tarkoitti nälkäkuuria ja älytöntä liikkumista. Silloinkaan en ollut hoikka muuten kuin hirmuisella kieltäytymisellä. Tasan ei käy onnen lahjat. Siksi laihat ja varsinkin sellaiset, jotka pysyvät hoikkina ilman sen kummempaa vaivaa, aiheuttavat minussa suunnatonta kateellisuutta. Oikeesti hei, läskit ON kateellisia laihoille!!!! Joka muuta väittää, valehtelee :D[/QUOTE]

Itse olen 170cm ja 50kg. Laihuus ei tee ketään sen onnellisemaksi. Mistähän laihuusihanne on edes syntynyt?

[QUOTE="öö";26238103]Totta. Itse en edes kiinnitä asiaan huomiota. Huvittaa myös, että "kaikenmaailman" kyselyissä on useassa kohdassa; - Haluatko laihtua? - Koetko olevasi ylipainoinen?

Ehkäpä jotkua haluavat lihoa?[/QUOTE]

No nii-i! Mitäs jos soku haluis vähän lihoa? Ite ottasin mielelläni muutaman lisäkilon lisää, mutta ei nouse paino! Ei vaan nouse, vaikka syön kaksi lämmintä ruokaa päivässä ja aamu-,väli- ja iltapalat, enkä tosiaan sano herkuillekaan ei. Mutta tästä ei saa valittaa, kun on kerran laiha. Oon 161cm ja painan 47kg, tää vielä menee, mut en halua enää vähempää painaa.

Just oli kavereitten kanssa tästä keskustelu ja kommentit oli vaan, että ei sulla oo oikeutta valittaa. Selevä homma.

Laihat on vaan nätimpiä kuin läskit, ei siitä pääse mihinkään. Vaatteet näyttää paremmilta ja hoikille tehdään kauniita vaatteita. Läskeille on ihan hirveitä kaapuja ja kuosit yms. on karseita. Tyyliin... kun kerran oot niin heikko, että olet läski.... niin ole sitten rumakin (tai siis näin vaatesuunnittelijat miettii)!

kyllä itsekin pulskempana kateellisena katselin hoikkia ihmisiä, mutta en sentään mitään asiatonta suustani päästänyt. sitten päätin tehdä asialle jotain, ja nyt hoikistuminen hyvässä vauhdissa :) mieli on paljon parempi nyt hoikempana, pulskempana koin usein itseinhoa... muutama kilo enää ja olen unelmapainossani!! olo on mitä mahtavin.

No nii-i! Mitäs jos soku haluis vähän lihoa? Ite ottasin mielelläni muutaman lisäkilon lisää, mutta ei nouse paino! Ei vaan nouse, vaikka syön kaksi lämmintä ruokaa päivässä ja aamu-,väli- ja iltapalat, enkä tosiaan sano herkuillekaan ei. Mutta tästä ei saa valittaa, kun on kerran laiha. Oon 161cm ja painan 47kg, tää vielä menee, mut en halua enää vähempää painaa.

Just oli kavereitten kanssa tästä keskustelu ja kommentit oli vaan, että ei sulla oo oikeutta valittaa. Selevä homma.

Ei sulla olekaan oikeutta valittaa. Sähän olet just sopiva.

Yhteistyössä