Kaksplussan virallinen ja asiallinen maahanmuuttoketju

"Rouva"
Oli kyse mistä väkivallasta tahansa, niin kyllä minä pidän paljon pahempana sellaista johon syyllistyy joku tuttu, jopa läheinen, ihminen.
No nimenomaan! Jos kyse on puolisosta, hän on ihminen, johon luotat ja jonka kanssa olet rakentanut elämääsi. Raiskauksen ja pahoinpitelyn jälkeen koko elämä romahtaa, ja sen jälkeen on taatusti vaikea luottaa kehenkään ja luoda kenties uutta parisuhdetta.
 
"Vieras Nainen"
Oli kyse mistä väkivallasta tahansa, niin kyllä minä pidän paljon pahempana sellaista johon syyllistyy joku tuttu, jopa läheinen, ihminen. Mutta toki tällä samallahan sitä perustellaan omien lastenkin pahoinpitelyä eikä ajatella lapsen näkökulmasta, millaista se on kun ihminen johon luottaa täydellisesti, yht äkkiä alkaakin tahallaan satuttamaan.
Jos ajatellaan raiskausta teknisesti niin jos olet aiemmin ollut vapaaehtoisesti sukupuoliyhteydessä raiskaajan kanssa, on se minun näkökulmasta ainakin täysin eri, kuin tilanne, jossa JOKU TUNTEMATON tulee ja raiskaa. (!)

Silti, toki raiskaus on parisuhteessakin raiskaus, mutta sellainen ihminen, joka voi raiskata puolisonsa, on takuuvarmasti antanut agressiivisa signaaleja jo aiemmin. Silloin otetaan ja lähdetään. Heti ensimmäisten signaalien tai jopa lyöntien, seksiin painostamisten jälkeen. Heti ensimmäisen väkisinmakaamisen jälkeen. Onhan se paha, mutta tilanteesta voi lähteä jo aiemmin itsesuojeluvaistona.

Nyt lähdit kaukaa hakemaan katsomuksellesi tukea tuolta lasten pahoinpitelystä! En näe siihen mitään yhteyttä tähän raiskausasiaan.
 
huuh
Tiesittekö, että Irakilaisia on Suomessa 0,1% väestöstä ja he tekivät 5% kaikista raiskauksista viime vuosina. Kun heitä on noin vähän, vaan 0,1%, niin tuo 5% kaikista raiskauksista on ihan törkeän paljon. Että lisää vaan näitä maahanmuuttajia tänne..
 
"Vieras Nainen"
[QUOTE="Rouva";26146988]No nimenomaan! Jos kyse on puolisosta, hän on ihminen, johon luotat ja jonka kanssa olet rakentanut elämääsi. Raiskauksen ja pahoinpitelyn jälkeen koko elämä romahtaa, ja sen jälkeen on taatusti vaikea luottaa kehenkään ja luoda kenties uutta parisuhdetta.[/QUOTE]

No, varmasti puolison agresiivisuus ei tule ihan yhtäkkiä yllättäen. Normaali mies ei raiskaa avioliitossa. Eli nainen on tehnyt riskianalyysin ja päättänyt jäädä liitton, jossa väkivallan ja/tai raiskauksen uhka on olemassa.

On tuomittavaa raiskata väkivaltaa käyttäen tai sillä uhaten oma puolisonsa, MUTTA sanoisin, että on vielä pahempaa tulla yllättäen raiskatuksi kadulla tuntemattoman ihmisen toimesta.
 
[QUOTE="Vieras Nainen";26147615]No, varmasti puolison agresiivisuus ei tule ihan yhtäkkiä yllättäen. Normaali mies ei raiskaa avioliitossa. Eli nainen on tehnyt riskianalyysin ja päättänyt jäädä liitton, jossa väkivallan ja/tai raiskauksen uhka on olemassa.

On tuomittavaa raiskata väkivaltaa käyttäen tai sillä uhaten oma puolisonsa, MUTTA sanoisin, että on vielä pahempaa tulla yllättäen raiskatuksi kadulla tuntemattoman ihmisen toimesta.[/QUOTE]

Minä voin katsoa ja etsiä jos löydän vielä ne tutkimukset, mutta niiden mukaan parisuhteissa tapahtuvat raiskaukset voivat olla traumatisoivampia kuin puskaraiskaukset. Eikä ihmekään. Miten sen nyt selittäisi. Juuri tuo, että kyse on ihmisestä, jonka kanssa elää, jonka tulisi suojella. Niissä se valta ja väkivalta voi saada vielä kieroutuneimpia ja vääristyneitä suhteita kuin yksittäisessä puskaraiskauksessa.
 
älä selitä
Minä voin katsoa ja etsiä jos löydän vielä ne tutkimukset, mutta niiden mukaan parisuhteissa tapahtuvat raiskaukset voivat olla traumatisoivampia kuin puskaraiskaukset. Eikä ihmekään. Miten sen nyt selittäisi. Juuri tuo, että kyse on ihmisestä, jonka kanssa elää, jonka tulisi suojella. Niissä se valta ja väkivalta voi saada vielä kieroutuneimpia ja vääristyneitä suhteita kuin yksittäisessä puskaraiskauksessa.
Tietenkin se on pahempi ja vakavampi kun joku musta raiskaa kuin oma mies panee tai nainen vaatii väkisin seksiä. Tuttu on aina tuttu.
 
"vieras"
Niin, nämä parisuhteessa tapahtuvat "raiskaukset" on pääasiassa näitä, "emmä nyt viitti on pääkipiä, no ihan sama tee se äkkiä" tapauksia, puskaraiskaajat nimenomaan RAISKAAVAT uhrin väkivaltaa käyttäen.
 
"vieras"
[QUOTE="vieras";26147879]Niin, nämä parisuhteessa tapahtuvat "raiskaukset" on pääasiassa näitä, "emmä nyt viitti on pääkipiä, no ihan sama tee se äkkiä" tapauksia, puskaraiskaajat nimenomaan RAISKAAVAT uhrin väkivaltaa käyttäen.[/QUOTE]

Ja parisuhteessa tapahtuva "väkivalta" on pääasiassa näitä "no lyö nyt äkkiä, mutta älä ihan kasvoihin kovaa" tapauksia. Nakkikioskilla on sitten sitä OIKEAA väkivaltaa.
 
Minä voin katsoa ja etsiä jos löydän vielä ne tutkimukset, mutta niiden mukaan parisuhteissa tapahtuvat raiskaukset voivat olla traumatisoivampia kuin puskaraiskaukset. Eikä ihmekään. Miten sen nyt selittäisi. Juuri tuo, että kyse on ihmisestä, jonka kanssa elää, jonka tulisi suojella. Niissä se valta ja väkivalta voi saada vielä kieroutuneimpia ja vääristyneitä suhteita kuin yksittäisessä puskaraiskauksessa.
Olisi kiva lukea ja tutkia noita tutkimuksia. Jos löydät, niin vinkkaa.

Mun mielestä AINA, oli kyse raiskauksesta tai henkirikoksesta, niin uhrin sattumanvaraisuus on pahempaa.
 
Olisi kiva lukea ja tutkia noita tutkimuksia. Jos löydät, niin vinkkaa.

Mun mielestä AINA, oli kyse raiskauksesta tai henkirikoksesta, niin uhrin sattumanvaraisuus on pahempaa.
Kyllä vakaasti harkittu ja suunniteltu henkirikoskin on aina tuomittavampaa kuin sattumanvarainen tappo. Toki se on henkirikoksen uhrille se ja sama. Mutta aika ovelasti sälytät vastuun perheväkivallasta, oli se seksuaalista tai mitä vaan, naiselle. Mitäs on miehen kanssa, niin..
 
Kyllä vakaasti harkittu ja suunniteltu henkirikoskin on aina tuomittavampaa kuin sattumanvarainen tappo. Toki se on henkirikoksen uhrille se ja sama. Mutta aika ovelasti sälytät vastuun perheväkivallasta, oli se seksuaalista tai mitä vaan, naiselle. Mitäs on miehen kanssa, niin..
Olet aiemminkin yrittänyt syyttää mua väkivallan uhrin syyllistämisestä. Mun puolustus oli ns. riskianalyysi. Ihmisen on helpompi puolustautua - jos itsesuojeluvaistoa löytyy - jos hän tuntee tekijän. Silloin voi arvioida, kannattaako henkilön kanssa olla tekemisissä vai ei ja täytyykö ryhtyä hakemaan esim. lähestymiskieltoa ja vältellä/varoa henkilöä. Sattumanvaraisesti uhrinsa valitsevan hyökkääjän kohteeksi joutuva ei voi tehdä näitä johtopäätöksiä ja toimia etukäteen, hän ei voi tietää, että henkilöä tulee varoa, eikä hän ole samalla tavalla hakeutunut tilanteeseen.
 
Olet aiemminkin yrittänyt syyttää mua väkivallan uhrin syyllistämisestä. Mun puolustus oli ns. riskianalyysi. Ihmisen on helpompi puolustautua - jos itsesuojeluvaistoa löytyy - jos hän tuntee tekijän. Silloin voi arvioida, kannattaako henkilön kanssa olla tekemisissä vai ei ja täytyykö ryhtyä hakemaan esim. lähestymiskieltoa ja vältellä/varoa henkilöä. Sattumanvaraisesti uhrinsa valitsevan hyökkääjän kohteeksi joutuva ei voi tehdä näitä johtopäätöksiä ja toimia etukäteen, hän ei voi tietää, että henkilöä tulee varoa, eikä hän ole samalla tavalla hakeutunut tilanteeseen.

Vaikka se olisikin uhrin vika, että raiskataan tai hakataan, niin lopputuloshan on ihan sama. Ja kuten joku kirjoitti, lähimmäisen tekemänä vielä traumatisoivampaa kuin tuntemattoman. Kuten aikaisemmin vertasin kotona pahoinpideltävään lapseen.
 
"..."
Mun mielestä Suomeen pitäisi tehdä työperäinen maahanmuutto helpoksi ja ottaa vain kiintiöpakolaiset, joilla on aito hätä kotimaassaan, mutta ei perheenyhdistämisiä. Suomelle tulee liian kalliiksi maksaa maahanmuuttajille siitä, että olevat täällä ilman että tekevät työtä.

Sveitsin malli olisi hyvä, jossa työpaikka pitää olla muutaman kuukauden maahanmuuton jälkeen, tai siis sen jälkeen tuet loppuu. Ja nukkumapaikaksi riittää sänky, ei tarvitse olla uusin asunto ja uudet huonekalut...

P.S. Mieheni on ulkomaalainen
 
Olisi kiva lukea ja tutkia noita tutkimuksia. Jos löydät, niin vinkkaa.

Mun mielestä AINA, oli kyse raiskauksesta tai henkirikoksesta, niin uhrin sattumanvaraisuus on pahempaa.
Sattumanvaraisuus on sikäli pahempaa, että se järkyttää illuusiotamme elämänhallinnasta. Se järkkyy jo silloin, kun vain luemme lehdestä jonkun joutuneen sattumanvaraisen väkivallanteon uhriksi.
Läheisen, luotetun tekemä väkivalta taas rikkoo jotain muuta, vaikeammin kuvailtavaa. Jolloin ihminen ei olekaan turvassa omassa itsessään, kodissaan, lähimpänsä kanssa. Se pureutuu ehkä syvemmin psyyken perusrakenteisiin, syntymästä saakka rakennettuihin.

En toki missään nimessä kiistä sinun tapaasi kokea omat tunteesi, heräsi vain ajatuksia (subjektiivisia nekin).
 
  • Tykkää
Reactions: Millenia
vieras nainen harmailee
Sattumanvaraisuus on sikäli pahempaa, että se järkyttää illuusiotamme elämänhallinnasta. Se järkkyy jo silloin, kun vain luemme lehdestä jonkun joutuneen sattumanvaraisen väkivallanteon uhriksi.
Läheisen, luotetun tekemä väkivalta taas rikkoo jotain muuta, vaikeammin kuvailtavaa. Jolloin ihminen ei olekaan turvassa omassa itsessään, kodissaan, lähimpänsä kanssa. Se pureutuu ehkä syvemmin psyyken perusrakenteisiin, syntymästä saakka rakennettuihin.

En toki missään nimessä kiistä sinun tapaasi kokea omat tunteesi, heräsi vain ajatuksia (subjektiivisia nekin).
Niin, kumpi on pahempi: että oma vanhempi esim.tappaa lapsensa tai että joku ulkopuolinen tulee ja sattumanvaraisesti valitsee ja tappaa lapsesi? Kyllä minä sanoisin, että näistä pahempi on tuo ulkopuolisen tekemä.

Luotettu ja läheinen ihminen on takuuvarmasti antanut merkkejä agressiivisuudesta jo, joten aivan täysin puun takaa ei taatusti tule.
 
Niin, kumpi on pahempi: että oma vanhempi esim.tappaa lapsensa tai että joku ulkopuolinen tulee ja sattumanvaraisesti valitsee ja tappaa lapsesi? Kyllä minä sanoisin, että näistä pahempi on tuo ulkopuolisen tekemä.

Luotettu ja läheinen ihminen on takuuvarmasti antanut merkkejä agressiivisuudesta jo, joten aivan täysin puun takaa ei taatusti tule.
Mulla on ihan rutosti noita tutkimusartikkeleita, tutkimuksia pdf:ä jne tuolla tikulla ja niiden läpikäyminen on aika homma. Suosittelen siis melkeinpä sitä, että jos haluat enemmän tietää, niin käy katsomassa Tukinaisen sivut. Sieltä luulen ainakin jotain löytyvän.

Niin. Kukaan ei yritä sanoa, että joku on oikeassa tai väärässä tässä. On yritetty selittää sitä erilaisuutta ja väkivallan vaikutuksia. Puskaraiskaus tosiaan järkyttää yksilön elämänkuvaa ja turvallisuuden jatkuvuuden tunnetta. Aika merkityksellisiä mielenterveydellisiin vaikutuksiin ovat raiskauksessa mm. tunnettu uhka ja kuolemanpelko, käytetty väkivalta, tunne siitä onko pystynyt puolustautumaan mitenkään jne. Puskaraiskaus on väkivallanmuotona kuitenkin erilainen kuin sitten raiskaus, jota käytetään osana vaikka perheväkivaltaa.

Perheväkivallan vaikutukset yksilöön ovat yleensä hyvin pitkävaikutteisia. Jos asut väkivaltaisen puolison kanssa, siinä ei yleensä ennakkoarvioinnit auta tai tee tilanteesta parempia. Suhteesta vapautuminen on usein muille käsittämättömän vaikeaa. Siinä on tapetaan tahtoa järjestelmällisesti. Väkivallassa on usein vielä omat klikkinsä spiraalimaisuus (rauhallinen vaihe, jännityksen kasaantumisenvaihe, purkautumisenvaihe, sovittelu, rauhallinen vaihe). Siihen yhdistettynä seksuaalinen väkivalta on todella rikkovaa.
 
Samoin voi olla järkyttävämpää yksi yksittäinen raiskausteko, jonka tekee joku jonka ennestään luotat ja jonka tunnet kuin tuntematon tekijä. Ensimmäisen tapauksessa hänen motiivinsa, ajatuksensa ja tekonsa pitäisi olla ennustettavia. Siinä se saavutettu luottamus rikotaan väkivaltaisesti, sen vaikutuksen raiskatun vaikka luottamuksen tunteeseen toisia ihmisiä kohtaan kokee hyvin vakavan kolauksen.
 
Niin, kumpi on pahempi: että oma vanhempi esim.tappaa lapsensa tai että joku ulkopuolinen tulee ja sattumanvaraisesti valitsee ja tappaa lapsesi? Kyllä minä sanoisin, että näistä pahempi on tuo ulkopuolisen tekemä.

Luotettu ja läheinen ihminen on takuuvarmasti antanut merkkejä agressiivisuudesta jo, joten aivan täysin puun takaa ei taatusti tule.

Oletko tosiaan sitä mieltä että jos nainen kotona hakataan tai raiskataan niin teko on edes vähän naisen omaa syytä kun riskikartoitus on jäänyt tekemättä tai ei ole ottanut asiaa tosissaan?
 

Yhteistyössä