Keskustelu uskoville veljille ja sisarille :)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja uskova-sisar
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
U

uskova-sisar

Vieras
Keskustelu on tarkoitettu kaikille palstan uskovaisille. Ajattelin, että tämä voisi olla ns. yhteiskristillinen keskustelu, eli ei ole väliä, mihin seurakuntaan kuulut. Jokainen voi totta kai halutessaan tuoda seurakuntansa esille ja vertailevaa keskustelua seurakuntien periaatteiden välilläkin voidaan käydä.

Tässä keskustelussa voitaisiin pohtia uskon asioita yleisesti tai puhua vaikkapa niistä vaikeuksista, joita uskon tiellä on kohdannut. Iloisistakin asioista, tietysti - mistä nyt itse kukin haluaa kirjoitella.

Keskustelut koskevat yleensä muita asioita, joten varmasti tällainen uskovien nurkkaus aihepiiriin liittyen olisi oikein tarkoituksellinen :)

Ketkä lähtevät mukaan? :)

Mulla on uskovaiset vanhemmat, oon kuullut niitä juttuja aina. Ei ole tarkkaa uskoontuloaikaa, mutta useita erilaisia heräämisiä on ollut elämän aikana. Ei mitään erityistä kerrottavaa kumminkaan.

[QUOTE="tonttu";29560663]"Keskustelu uskoville veljille ja sisarille".
Mihin teidän sisarusparvi uskoo, joulupukkiinko?[/QUOTE]

Mä oon kristitty, eli uskon Jeesukseen. Ja uskon, että jumala on kolme persoonaa samassa paketissa.

[QUOTE="wieras";29560687]Sori, ei ole ihan mulle tarkoitettu ketju, mutta saanko kysyä mikä tämä "kolme persoonaa samassa paketissa" juttu on? Onko se joku yleinen uskomus, helluntalaisuuteen liittyvä vai sinun oma uskomus? Mielenkiinnosta.[/QUOTE]

Siis kolmiyhteinen Jumala. Oon käsittänyt sen niin, että hän on kolme, mutta yksi.

[QUOTE="wieras";29560687]Sori, ei ole ihan mulle tarkoitettu ketju, mutta saanko kysyä mikä tämä "kolme persoonaa samassa paketissa" juttu on? Onko se joku yleinen uskomus, helluntalaisuuteen liittyvä vai sinun oma uskomus? Mielenkiinnosta.[/QUOTE]

Ootko muslimi vai onko ussantunnit jääneet väliin jos et tiedä mistään mitään ts. sun sivistyksen taso on 0. Kuuluu jo yleissivistykseen tietää jotain sentään... Että mä en jaksa näin tyhmiä pellejä mutta mitä muuta voi odottaa :headwall:

Inhoon muuten tuota sisar-veli juttua. Mulla ainakaan ei ole mitään sisaria ja veljiä muuta kuin oikeesti.

[QUOTE="wieras";29560698]Aa, isä, poika ja pyhä henki? Uskonnontunneista aikaa... :)[/QUOTE]

Niin, mutta kun aina vaan sanotaan kolmiyhteinen ja toistellaan, niin se alkaa kuulostaa joltain, mikä ei tarkoita mitään, siks halusin sanoa sen eri tavalla.

Normaalisti noilla oireilla, kolmella persoonalla saa lääkityksen ja passituksen osastolle. :)

[QUOTE="huoh";29560703]Ootko muslimi vai onko ussantunnit jääneet väliin jos et tiedä mistään mitään ts. sun sivistyksen taso on 0. Kuuluu jo yleissivistykseen tietää jotain sentään... Että mä en jaksa näin tyhmiä pellejä mutta mitä muuta voi odottaa :headwall:

Inhoon muuten tuota sisar-veli juttua. Mulla ainakaan ei ole mitään sisaria ja veljiä muuta kuin oikeesti.[/QUOTE]

En ole jostain syystä koskaan oppinut uskonnontunneilla mitään. Asiat vaan on menneet toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos. Voi olla että sivistyksen taso 0.

Kolminaisuusoppi on tuorein lisäys uuteen testamenttiin. Katolilaiset piispat lisäsivat sen koska Jeesukselle piti saada uskottavampi selitys.

Yhteistyössä