Miten reagoisit, jos kaverisi kertoisi seurustelevansa avioparin kanssa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Sekä k.o. avioparilla että kaverillasi olisi lapsi/lapsia. Kaikki seurustelisivat keskenään, sulassa sovussa. Olettaen, että kyseessä olisi kuitenkin kaverisi, ehkä jopa ystäväsi, ja tämä uutinen tulisi yllätyksenä, miten reagoisit kuullessasi?

Eihän yllätykseen voi reagoida kuin yllättymällä. Minulla yllättymiseen liittyy usein nauru, oli se sillä kohtaa paikallaan tai ei.

Olisihan se vähän hämmentävää.

Niin, kuten joku sanoikin niin yllätyksestähän tietysti yllätytään. Olisin varmaan vähän huolissani siitä, miten tämä kaverini voi, onko hän onnellinen ja ettei hän vain tule hyväksikäytetyksi. Mutta jos kaikki osapuolet ovat onnellisia ja tietoisia toistensa touhuista, niin ei kai siinä mitään sitten.

[QUOTE="a p";26193208]No entä niin päin, että jompikumpi avioparista kertoisi tällaisesta tilanteesta, miten silloin reagoisit?[/QUOTE]

No varmaan aika samalla lailla. Hämmentyisin vähän. Sitten haluaisin vaan tietää, että kaikki on rehellisiä toisilleen.

Miettisin, että mitä ihme ituhippejä tässä nyt taas kuvitellaan olevansa. Ja todella miettisin, että mitä hittoa se mulle kertoo asioista mitkä sen makuuhuoneessa tapahtuu..

Lähinnä kuittaisin huomionhauksi koko homman "paljastamisen"..

Yllättyisin ja olisin hyvin utelias. Kyseessä on minulle täysin vieras pari(?!)suhdemuoto enkä itse osaa eläytyä yhtään monen rakastamiseen tai oman rakkaan täydelliseen "jakamiseen", mutta sehän on vain oman ymmärrykseni rajallisuutta ja mielellään oppisin ymmärtämään erilaisia ilmiöitä :) En siis heittäytyisi avioparin heilaksi perässä, mutta olisin kyllä kiinnostunut tilanteesta, ja toki tukisin ystävää hänen onnessaan! Ei minusta ihmisten sukupuoli, lukumäärä tai muu suhteessa ratkaise kunhan kaikki ovat siinä avoimesti ja tasavertaisina. Toki lapset pitää huomioida eikä vetää mukana syvälle tuoreeseen suhteeseen, sillä ei ole mitään tekemistä suhteen osapuolten lukumäärän kanssa.

Miettisin, että mitä ihme ituhippejä tässä nyt taas kuvitellaan olevansa. Ja todella miettisin, että mitä hittoa se mulle kertoo asioista mitkä sen makuuhuoneessa tapahtuu..

Eikö seurustelu mielestäsi pidä sisällään muuta, kuin makuuhuonepuuhia? Eikö olisi lähinnä outoa jättää kertomatta jo mahdollisesti vakiintuneesta seurustelusta...?

Onnittelisin kuten yleensä teen, jos joku on löytänyt uuden ihmissuhteen.

Nojuu, tämä polyamoria on kuitenkin valtaosalle täysin vierasta ja ajatuksena voi olla monelle hetken aikaa ehkä liikaa. Vaikka itse ymmärrän ja pidän normaalina niin tiedän, että moni ei ajattele niin siispä jos olisin kyseinen aviopari tai heidän uusi kumppani varautuisin myös siihen, että joillekin asia on yksinkertaisesti liian omituinen ja reaktiot voi olla mitä tahansa.

Eli jos ystäväsi/kaverisi kertoo sinulle uutisena vakituisesta heterosuhteestaan niin sinä alat heti miettimään että mitenhän ne panee, kumpi on päällä, valot pois vai ei, ottaako ne suihin jne.

Aapeen kysymykseen, joittenkin ystävien kohdalla yllättyisin paljonkin, toisten en lainkaan. Onnittelisin, ja olisin utelias sillai normaalilla kiinnostuneella tavalla: missä tapasitte, kauanko ootte ollu, mites lapset, onksne tyypit ihanii :D Mitä sitä nyt kysytään kun toisella on uus suhde.

[QUOTE="a p";26193294]Järkyttävän välinpitämätöntä! Pidätkö itseäsi hyvänäkin kaverina, kerta ei pätkääkään kiinnosta edes asia, minkä kaverisi olisi kanssasi halunnut jakaa...?[/QUOTE]

Tuskin nyt kovin hyviä kavereita ollaan koskaan oltukaan. Tuo menee itselläni yli sen rajan mitä haluan enää kuulla ja jos "kaveri" ei sitä ymmärrä niin ei voi mitään. Voi etsiä muita kavereita jotka ovat kiinnostuneempia hänen parisuhdekuviostaan.

[QUOTE="a p";26193294]Järkyttävän välinpitämätöntä! Pidätkö itseäsi hyvänäkin kaverina, kerta ei pätkääkään kiinnosta edes asia, minkä kaverisi olisi kanssasi halunnut jakaa...?[/QUOTE]

Kommentoitko sä vain heille, jotka olis järkyttyneitä/ joilla on muuten negatiivinen suhtautuminen? :xmas:

No, varmaan hämmentyisin ja tarkistaisin ensin kaverin sen ketkisen henkisen tilan.... :D Jos kaveri ihan järjissään siinä kohtaa ja juttu totta, niin alkaisin varmaan kyselemään tarkemmin, että mites tuollanen oikein toimi... Asia on tietysti hänen, eikä mulla ole siihen sen enempää sanomista, mutta herättäis se varmaa huolta juurikin esim. siltä kantilta, että käyttääkö joku jotakuta hyväksi tms. Äkkiseltään mun ajatusmaailmassa outo kuvio, mutta jos se jollekin sopii, niin mikäs siinä sitten.

Kommentoitko sä vain heille, jotka olis järkyttyneitä/ joilla on muuten negatiivinen suhtautuminen? :xmas:

Eikös se ole täällä vähän tapana? Jos aloitukseen tulee 20 positiivista kommenttia ja kaksi negatiivista niin silloin kannattaa tarttua niihin negatiivisiin, riidasta ketju saa paremmin tuulta alleen jne.

Muoks. Ja samalla saa todistettua "muiden" ahdasmielisyyden ja pystyy kokemaan itsensä taas vähän avarakatseisemmaksi.

Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Pesky Pixie
Onnittelisin, jos ystäväni vaikuttaisi onnelliselta. Olisin vähän huolissani, jäisikö hän sen avioparin varjoon jollain tavalla, ulkopuoliseksi tai jotain. Tai siitä, "joutuisiko" hän seurustelemaan kummankin kanssa vaikka rakastaa vain toista, se tuntuisi surulliselta. Jos kaikki kolme rakastaisivat toisiaan, lapset voisivat hyvin ja kaikki kohtelisivat toisiaan kunnioittavasti, olisin onnellinen ystävän puolesta.

Eli jos ystäväsi/kaverisi kertoo sinulle uutisena vakituisesta heterosuhteestaan niin sinä alat heti miettimään että mitenhän ne panee, kumpi on päällä, valot pois vai ei, ottaako ne suihin jne.

Aapeen kysymykseen, joittenkin ystävien kohdalla yllättyisin paljonkin, toisten en lainkaan. Onnittelisin, ja olisin utelias sillai normaalilla kiinnostuneella tavalla: missä tapasitte, kauanko ootte ollu, mites lapset, onksne tyypit ihanii :D Mitä sitä nyt kysytään kun toisella on uus suhde.

Oot kyllä taas niin ihqun ennakkoluuloton sinäkin :)

Se on tää jatkuva ukopuolinen suhteiden validointi mitä mä en tajua. Tällänen jatkuva hyväksynnän hakeminen OMALLE ELÄMÄLLEEN ei ole normaalia.

Jokainen tekee mitä tekee, ei kaikesta kannata puhua julkisesti tai haluta tehdä siitä numeroa joka käänteessä. Yök! Ja ihan kaikki eksibitionistit samaa kaappiin ja kaapin ovi kiinni!

Yhteistyössä