nimi josta ajattelit,että voi lapsi raukkaa..

  • Viestiketjun aloittaja daniela
  • Ensimmäinen viesti
"vieras"
Koskahan nimet Yrjö ja Jorma ovat saaneet kaksoismerkityksensä? Aattelen vaan kun isäni Yrjö Jorma ****** (kutsumanimi) on syntynyt 40-luvulla ja silloin ne ei kait niitä vielä merkinneet.
 
Saraldo
[QUOTE="vieras";26181198]Koskahan nimet Yrjö ja Jorma ovat saaneet kaksoismerkityksensä? Aattelen vaan kun isäni Yrjö Jorma ****** (kutsumanimi) on syntynyt 40-luvulla ja silloin ne ei kait niitä vielä merkinneet.[/QUOTE]

Ja tänä päivänä Yrjön synonyymina kulkee purjo, mitä mä en kyllä vielä muutama vuosi sitten olis osannut yhdistää oksentamiseen. Jonain päivänä vielä puhutaan, että "toi heitti jessicat kadulle" tai "sillä oli tosi iso kimi" :D.
 
"vieras"
Olen tavannut Rymy- nimisen pojan. Poika olli nippanappa vuodenikäinen ja tuntu kamalan asenteelliselta että hänen nimensä on Rymy. Siis mitä jos lapsesta tuleekin tosi rauhallinen pohdiskelija? Sinällään kyllä kiva nimi ja voisin vaikka harkita omallekin pojalle jos sellainen olisi, jos vain sopisi luonteeseen.

Maire- niminen pikkuvauva ihmetytti aluksi. Jotenkin Maire- nimestä tulee mieleen 90- luvun voilevimainos, jossa pyylevä keski-ikäinen rouva pyörittää hulavannetta. Ilmeisesti tämän vauvan nimi tulee suvusta ja eipä tuossakaan nimessä mitään vikaa ole, mielleyhtämä vain on minulla niin voimakas, että tuntui oudlta pikkuvauvan nimenä.
 
"vieras"
Ollessani sijaisena koulussa oppilaat huusivat pihalla Voima-nimistä poikaa luokseen. No, Voima oli pieni ja hintelä, silmälasipäinen ja muutenkin pikkuinen ekaluokkalainen. Tuntui hiukan hassulta, mutta toisaalta eihän siinä nimessä oikein mitään vikaa ole. Tulee tosin jäänmurtaja mieleen, mutta omakin lapseni on Otso (myös jäänmurtaja), joten mikä minä olen mitään sanomaan :)
 
  • Tykkää
Reactions: Pikkukaupunkilainen
Alkuperäinen kirjoittaja mitä vittuu sekoilette??;26183194:
No eihän noista *********************** jutuista voi mitenkään tietää mitä ne tarkottaa. Tai sanokaapa mikä sukunimi on ******?
:LOL:

Moderaattorit poistaa jokaisen nimen, joka palstalle laitetaan ( etunimi.sukunimi). Ei kukaan ala tänne itse tähtiä kirjoittamaan...
 
Öh, ne ******* on sen nimenosan tilalla, mitä ei viitsi julkaista, ettei koko nimi tule esille, mutta antaa kuvan kumminkin koko nimestä (esim tuo Yrjö Jorma **** (kutsumanimi), tyypin nimi on siis vaikka Kalle Puotila, koko nimeltään Yrjö Jorma Kalle Puotila, mutta ei kai nyt kukaan isänsä koko nimeä tänne vitsi laittaa, kunhan sen osan vaan josta puhe, eli Yrjö Jorma.)
 
"Victoria"
kirjoitti:My mate and additionally My flimay and i turned out to be basically looking at any genuinely make any difference, she has continually endeavouring so you might provide evidence of many people inappropriate. Kinds eyesight using this in fact is good whilst in the what exactly manners I’m. I next virtual shipped my dad this fabulous website to celebrate the baby cannot notice. Quickly as neglecting your blog post I found himself storing and will also be getting hold of the product's in the past to get familiar with to share a changes!
 
Agah
Vota el comentario: 0 0Es un PNG con paltea RGB y canal alfa con transparencias degradadas. En realidad no es una imagen muy para demostrar, hay otras en el blogrroll mc3a1s apropiadas para eso. Se nota sobre todo en la suavidad de las fuentes (o se ha de notar). Apenas algo muy sutilillo. Y feo, porque quedc3b3 fea la imagen de narices. ;-)Encantado, JJ :)
 
lucifer
kaikki nykyaikaset nimi hirvitykset mitä vanhemmat antaa lapsilleen.... oikeasti ihmiset ei miteti miten lapsi kärsii nimestään joku hilla marja, sini vuokko ym ja oikeasti hirveät mitä annetaan.
 
Piti ihan ruveta miettimään että mikä ois semmonen nimi, mutta ei mulla tuu mieleen mitään :D

Jos mä joskus saisin poikalapsen niin antaisin nimeksi Myrsky, tytöllä myös luontonimi. Kaikki ei tuota Myrskyä sulata :whistle:
 
Mä en ole semmoiseen nimeen törmännyt, josta ajattelisin sen olevan jotenkin niin kauhea, että lapsi olisi raukka sen nimensä vuoksi.

Ja mun mielestäni ne "Mikantyttö", "Pasinpoika"-nimet on ihan ääreist ihania, vaikka joku tuossa yllä ne tähän "raukkalistalle" laittoikin.
 

Yhteistyössä