Tissivieroitus menollaan

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Eedla
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Eedla

Aktiivinen jäsen
06.07.2011
7 832
2
36
Kuopus täyttää kesälllä 2v ja on vielä nauttinu tissimaitoa iltaisin ennen nukkumaan menoa ja aamuisin ku herää. Muutama päivä sitte aloin vieroittaa sitä tästä systeemistä. En enää antanutkaa aamulla maitoa (siis se on tavannu ottaa ryypyt 5-6 välillä aamulla). Ekana aamuna se veti herneet totally nenään, tai ehkä melkeinpä meloonit, oli kyllä NIIN hermoraunio poika. Rauhottelin ja silittelin poitsua, sit se hermostu niin että lähti sängystä läiskimään (nukkuu samassa sängyssä meiän kanssa), meni seisoon makkaein nurkkaan ja murjotti sielä. Mies nosti syliin ja toi takas sänkyyn ja sit se kas kummaa simahti mun kainaloon ja nukku 9 asti :O :D toka aamuna se kans kitisi tissiä mut vain jonku vartin ja rauhottu nukkumaan. Kolmanetan kans pientä kitinää mut vain 5 min. Viime yönä kitinä kesti enää pari minsaa, tai siis tuntuu et ei se kunnolla ees heränny, pari minsaa vinku sillai kuin on tehny ku haluaa tissiä ja sit simahti. Hyvältä näyttää :D
Kun aamut alkaa sujua nii jätän iltatissinkin pois. Vähä haikeeta mutta näin se elämä etenee.

Mä sanon suoraan etten käsitä taaperoimetystä, mutta pakko kysyä kun itellä on samanikäinen et miten hemmetissä se malttaa siinä tissillä olla ja eikö se jo pure ja tee muita jekkuja?

Mä sanon suoraan etten käsitä taaperoimetystä, mutta pakko kysyä kun itellä on samanikäinen et miten hemmetissä se malttaa siinä tissillä olla ja eikö se jo pure ja tee muita jekkuja?

ei oo ikinä purru. Mäkin ajattelin aiemmin että taaperoimetys on ihan :x , musta se oli jotain ällöä. Mun piti lopettaa imetys kun kuopus täyttää vuoden. Mutta jotenki tämä lipsahti :whistle:

Onnea, hieno taival takana :)

Meillä esikoisen kanssa jouduin yötä varten pukemaan kaksi tiukkaa paitaa kun meinasi mun nukkuessa tulla rinnalle. Useamman yön se yritti taistella paitojen kanssa kunnes luovutti. Mutta pitkä on lapsen muisti, nykyisin hän itse syöttää nuket ja nallet kainalossa ennen nukkumaanmenoa :)

• Tykkää
Reactions: Eedla
Meidän 1v. neiti veti herneet siinä vaiheessa, kun oli enää aamu ja iltaimetys jäljellä. Ei enää huolinut kumpaakaan. Ihan selvästi loukkaantui, kun ei enempää saanut, niin sitten ei huolinut laisinkaan... Toisaalta kävipä vieroitus helposti.

Oikeasti oksettavaa...hyi helvetti. Ja jo tuokin et lapsi lähtee sängystä kävelemään kertoo, että teillä on menny jokin siellä pahasti pieleen. Kävelevä lapsi ei tissiä tarvitse. Ja sekin oksettaa ku monet aina kertoo kuinka lapsi itse ottaa tissin esiin ja tunkee suuhun....yöks. Ihan oikeasti pyydä mieheltäsi huomiota niin ei tarvitse sitä lapselta saada noinkin kuvottavilla ja kyseenalaisilla keinoilla.

Onnea, hieno taival takana :)

Meillä esikoisen kanssa jouduin yötä varten pukemaan kaksi tiukkaa paitaa kun meinasi mun nukkuessa tulla rinnalle. Useamman yön se yritti taistella paitojen kanssa kunnes luovutti. Mutta pitkä on lapsen muisti, nykyisin hän itse syöttää nuket ja nallet kainalossa ennen nukkumaanmenoa :)

Tämä ei onneksi omin päin oo yrittäny tulla tissille :D se vinkuu aina tietyllä tavalla kun se haluaa tissiä. Mutta kuten kirjotin, tänä aamuna vinku vain pari minuuttia ja se vinkuminenki oli sellasta unista ja ponnetonta. Kyllä se tästä. Ittellä vaan on haikea olo. Kuulun niihin hörhöihin jotka on aina nauttinu imettämisestä.

[QUOTE="Mari";26172302]Oikeasti oksettavaa...hyi helvetti. Ja jo tuokin et lapsi lähtee sängystä kävelemään kertoo, että teillä on menny jokin siellä pahasti pieleen. Kävelevä lapsi ei tissiä tarvitse. Ja sekin oksettaa ku monet aina kertoo kuinka lapsi itse ottaa tissin esiin ja tunkee suuhun....yöks. Ihan oikeasti pyydä mieheltäsi huomiota niin ei tarvitse sitä lapselta saada noinkin kuvottavilla ja kyseenalaisilla keinoilla.[/QUOTE]

:laugh:

[QUOTE="Mari";26172302]Oikeasti oksettavaa...hyi helvetti. Ja jo tuokin et lapsi lähtee sängystä kävelemään kertoo, että teillä on menny jokin siellä pahasti pieleen. Kävelevä lapsi ei tissiä tarvitse. Ja sekin oksettaa ku monet aina kertoo kuinka lapsi itse ottaa tissin esiin ja tunkee suuhun....yöks. Ihan oikeasti pyydä mieheltäsi huomiota niin ei tarvitse sitä lapselta saada noinkin kuvottavilla ja kyseenalaisilla keinoilla.[/QUOTE]

Toivottavasti hoidat hyvin hampaitasi, liika oksentelu pilaa kiilteen.

• Tykkää

Meidän poika vahaa 2 v. huusi tizziä, kiipes syliin ja ite kaivoi paidan sisältä sen esiin. Myös kylässä ja ravintoloissa. Myös mun veljeni kulki äitini perässä tyynyn kanssa kun oli tissitysaika, tyynyn kanssa oli hyvä olla tissillä. Tämän hetkinen tissitakiaiseni sanoo myös "tiffi" ainoana sananaan miuan ja hauhaun lisäksi ja saa tissin suuhun kun pyytää. Kahden vuden kieppeillä on se sopiva ikä lopettaa, meidän suvussa. Eikä ne oo purru.

Alkuperäinen kirjoittaja oksennapas vielä vähän;26172392:
Meidän poika vahaa 2 v. huusi tizziä, kiipes syliin ja ite kaivoi paidan sisältä sen esiin. Myös kylässä ja ravintoloissa. Myös mun veljeni kulki äitini perässä tyynyn kanssa kun oli tissitysaika, tyynyn kanssa oli hyvä olla tissillä. Tämän hetkinen tissitakiaiseni sanoo myös "tiffi" ainoana sananaan miuan ja hauhaun lisäksi ja saa tissin suuhun kun pyytää. Kahden vuden kieppeillä on se sopiva ikä lopettaa, meidän suvussa. Eikä ne oo purru.

Tämä on se kohta kun minun mielestäni lapsi pitäisi tissistä vieroittaa..

Mä en halua haastaa riitaa, kysyn ihan mielenkiinnosta että onko siitä rinnasta noin isolle lapselle oikeasti jotain hyötyä?Siis kun oletan että parivuotias kuitenkin syö sen 5 ateriaa päivässä, onko se rinta lohduke vai?

Tämä ei onneksi omin päin oo yrittäny tulla tissille :D se vinkuu aina tietyllä tavalla kun se haluaa tissiä. Mutta kuten kirjotin, tänä aamuna vinku vain pari minuuttia ja se vinkuminenki oli sellasta unista ja ponnetonta. Kyllä se tästä. Ittellä vaan on haikea olo. Kuulun niihin hörhöihin jotka on aina nauttinu imettämisestä.

Jep, meitä hörhöjä on lisääkin :D

Se oli jännä huomata miten tavallaan perheensisäinen pakka meni sekaisin ja uusiksi. Meillä se meni siihen että äiti joutui paitsioon ja iskä on ykkönen ihan kaikessa. Näin olisi joka tapauksessa käynyt, mutta uskon että imetyksen lopettaminen antoi ensimmäisen sysäyksen tuota kohti. Ja totta puhuen on ihanaa kun joka ilta klo 17 lapsi antaa mulle hieman tilaa ja kiipeää isänsä niskaan loppuillaks... ;)

ei oo ikinä purru. Mäkin ajattelin aiemmin että taaperoimetys on ihan :x , musta se oli jotain ällöä. Mun piti lopettaa imetys kun kuopus täyttää vuoden. Mutta jotenki tämä lipsahti :whistle:

Hah! Kuinkahan monella mammalla oikeesti lipsahtaa tuon imettämisen ja monen muunkin asian kanssa. Mulla ois varmaan menny just noin itelläkin, jos vauva ei olisi itse vieroittanut itseään tissiltä alle vuoden iässä. :D

Tsemppiä vierotukseen! Ja onnea myös täältä hienosta taipaleesta!

Mä en halua haastaa riitaa, kysyn ihan mielenkiinnosta että onko siitä rinnasta noin isolle lapselle oikeasti jotain hyötyä?Siis kun oletan että parivuotias kuitenkin syö sen 5 ateriaa päivässä, onko se rinta lohduke vai?

No mä vieroitinkin sit just kesäksi, jun en halunnut että julkisella paikalla alkaa repiä jotain kesätoppia auki. Oli silloin 1 v. 10 kk kun lopetettiin. Olen jotenkin niin orjallinen ohjeistusten noudattaja että kuuntelen WHO:n suosituksia. Läheisyyttä ja rauhoittumista sylissä se tissittely tarjoaa. Ei ole käyttänyt tuttia nuo meidän lapset kun on tissille päässyt halutessaan.

Itsekkäitä syitäkin on: Huonomuistisena en aina muista ottaa reissuun mukaan jotain juomapulloa lapselle (tai ei meil ole sellasia..) joten tississä kulkee tuore janojuoma. Olen myös niin laiska laihduttaja että olen pudottanut tuolla imetyksellä molemmista raskauskilot ja pari ylimääräistäkin ilman lisäliikuntaa tahi ruoka-annosten vahtaamista. En halua myöskään jättää käyttämättä mahdollisuutta että imetys suojaisi minuakin rintasyövältä.

Meillä kyseisellä lapsella on maitoallergia, ei voi käyttää tavallista maitoa, kaupan riisi tms maidot ei kelpaa sille eikä myöskään apteekin maidoista oo löytyny sopivaa. se on ollu yksi syy miksi oon imettäny vielä. toki on muitakin syitä.

Lykkyä matkaan!

Voi olla että puolen vuoden päästä täällä saadaan käydä sama taistelu, nyt tuo 1v5kk on vielä ihan tissitakiainen. Itse tykkään että oma rajani taitaa mennä siinä 2v paikkeilla eli jos ei itse sitä ennen vieroittaudu niin jotain on keksittävä.

Mitä puhumiseen tulee "tissi" on toistaiseksi tuon ipanan ainoa sana...

• Tykkää
Viikon verran hommaa takana. Kaks viimeisintä yötä muksu on nukkunu koko yön heräämättä. Oolalaa :D on siis jättäny unholan kätköön aamuyön tissittelyt. Muutama yö näin ja käydään iltatissien kimppuun, jospa sekin unohtuu yhtä tehokkaasti. Vähä haikeeta tämä kyllä on :snotty:

Meillä on sama homma edessä.. aamutissittelyt jätettiin pois huhtikuun alulla ja jäljelle jäi vain iltatissittely. Lapsella on nyt melkoinen flunssa vaan kunhan siitä paranee niin ruetaan tekemään työtä iltatissittelyn poisjätön kanssa.

Lapsi on 1v6kk.

Yhteistyössä