Muita, jotka kärsii ns. harhakuvitelmista?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Tainalynn
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

Tainalynn

Vieras
Kuulostaa varmaan ihan hullulta, mutta olisi kiva kuulla onko kellään samaa vaivaa.

Olen koko ikäni ollut mestari ns. harhakuvitelmien tekemisessä. Nämä ovat esim. seuraavanlaisia tositapauksia:

Näen, että työkaveri on raskaana. Raskauden puolivälissä, rakenneultran aikaan hän leikkauttaa hiuksensa lyhyiksi ja tulee maanantaina töihin. Olen varma, että hän haluaa julistaa kaikille, että hän odottaa poikaa, koska hän on kuullut ultrassa että tulee poika ja ajatellut, että nyt kun hän odottaa pikkumiestä, hänen ei tarvitse ikinä enää laittautua nätisti vaan poikatukka riittää, pojathan kun ei arvostele äidin ulkonäköä. No, sitten olen igan ihmeissäni kun hänelle syntyykin tyttö.

Naapurissa on perhe, joka käy lomalla Ranskassa. Kun he tulevat kotiin, äiti laittaa facebookiin kuvan lomasta ja istuu kuvassa kuopus sylissään. Ajattelen heti, että hän valitsi kyseisen kuvan oletuskuvaksi, koska yritti peitellä sillä sitä, että oikeasti hänen kaksi muuta lastaan ovat hänelle rakkaampia. Kun näen heidät pihalla seuraavan kerran ja kuulen äidin komentavan kuopusta, saan lisävahvistusta mun oletukselle. Lopulta analysoin kuopuksen nimenkin ja tulkitsen että sehän ei kuulosta ollenkaan yhtä hyvältä kuin muiden lasten, ja taas yksi todiste...

Teen ja olen aina tehnyt tällaisia oletuksia muista ihmisistä, ja vääriksihän ne yleensä osoittautuvat. Joskus tulkitsen jotain ihmistä lähes pakkomielteisesti. Tuntuu, että rakennan päähäni jotain rinnakkaistodellisuutta, jos joku ymmärtää mitä tarkoitan. Mistähän tämä kertoo? Tiedän että MITÄÄN järkeä tässä ei ole mutta kumman sitkeässä tapa on. :(

Ottakaa tää aloitus huumorilla jos ärsyttää, mutta ihan totta kyllä kirjoitan. :(

Mä en nyt oikein tainnut tajuta suun jutun ongelmallisuutta. Sä päättelet väärin kuten usiemmat tekee, Mitä sitten. Ei nuo mitään harhakuvitelmia ole, tai sitten kaikki naiset elää ja kertoo toisilleen harhakuvitelmia. :D

[QUOTE="vieras";26162548]Mä en nyt oikein tainnut tajuta suun jutun ongelmallisuutta. Sä päättelet väärin kuten usiemmat tekee, Mitä sitten. Ei nuo mitään harhakuvitelmia ole, tai sitten kaikki naiset elää ja kertoo toisilleen harhakuvitelmia. :D[/QUOTE]

No on se vähän harhakuvitelmaa jos rakentelee ja kehittelee ajatusketjuja päässään, ja luulee varmasti tietävänsä mitä toisella on mielessään, ja tekee täysin varmoja päätelmiä, että nyt on poika tulossa, ja tuo nainen rakastaa kuopustaan vähiten.

Jos "kaikki" naiset tekevät näin, niin kaikkien naisten tulisi lopettaa se...! Kyllä näitä muuten usein tälläkin palstalla tapaa, että on nähty naapuri kävelemässä pihan poikki ja kävelytyylin ja ilmeen ja pukeutumisen perusteella tiedetään ihan varmasti mitä sillä oli mielessä...! (Yleensä jotain huonoa!)

Ap. onneksi tiedostaa ongelmansa, se on jo suuri askel! Jos ei tunnista ja edelleen lukee toisten ajatuksia ja luulee tietävänsä toisten asiat, heikommin menee... Ap. voisi aina välillä kesken ajatustensa miettiä, voinko tosiaan olla ihan varma tästä. Voisiko tämän asian selittää jotenkin muuten? Miettiä, miten monta muuta vaihtoehtoa voikaan olla. Ja päättää, että en tosiaan voi tietää, mitä sen naapurin päässä liikkuu, eikä tarvitsekaan.

Olen nähnyt jo jonkin verran harha luvitelmia pahi niistä on se, kun olimme kavereiden kanssa ylittämässä junarataa minä näin junan tulevan kohti mutta kaverini eivät

Kuulostaa varmaan ihan hullulta, mutta olisi kiva kuulla onko kellään samaa vaivaa.

Olen koko ikäni ollut mestari ns. harhakuvitelmien tekemisessä. Nämä ovat esim. seuraavanlaisia tositapauksia:

Näen, että työkaveri on raskaana. Raskauden puolivälissä, rakenneultran aikaan hän leikkauttaa hiuksensa lyhyiksi ja tulee maanantaina töihin. Olen varma, että hän haluaa julistaa kaikille, että hän odottaa poikaa, koska hän on kuullut ultrassa että tulee poika ja ajatellut, että nyt kun hän odottaa pikkumiestä, hänen ei tarvitse ikinä enää laittautua nätisti vaan poikatukka riittää, pojathan kun ei arvostele äidin ulkonäköä. No, sitten olen igan ihmeissäni kun hänelle syntyykin tyttö.

Naapurissa on perhe, joka käy lomalla Ranskassa. Kun he tulevat kotiin, äiti laittaa facebookiin kuvan lomasta ja istuu kuvassa kuopus sylissään. Ajattelen heti, että hän valitsi kyseisen kuvan oletuskuvaksi, koska yritti peitellä sillä sitä, että oikeasti hänen kaksi muuta lastaan ovat hänelle rakkaampia. Kun näen heidät pihalla seuraavan kerran ja kuulen äidin komentavan kuopusta, saan lisävahvistusta mun oletukselle. Lopulta analysoin kuopuksen nimenkin ja tulkitsen että sehän ei kuulosta ollenkaan yhtä hyvältä kuin muiden lasten, ja taas yksi todiste...

Teen ja olen aina tehnyt tällaisia oletuksia muista ihmisistä, ja vääriksihän ne yleensä osoittautuvat. Joskus tulkitsen jotain ihmistä lähes pakkomielteisesti. Tuntuu, että rakennan päähäni jotain rinnakkaistodellisuutta, jos joku ymmärtää mitä tarkoitan. Mistähän tämä kertoo? Tiedän että MITÄÄN järkeä tässä ei ole mutta kumman sitkeässä tapa on. :(

Ottakaa tää aloitus huumorilla jos ärsyttää, mutta ihan totta kyllä kirjoitan. :(

Mitä jos ottaisit ilon irti näistä, ja rakentelisit heistä fiktiivisiä henkilöhahmoja paperille? Siis keksittyjähän he ovatkin kun heille luot erilaiset persoonat ja motiivit toiminnalle. Voit mennä vaikka miiiiten pitkälle siinä mitä seuraavaksi tapahtuu, ja teet itsellesi selvän eron että tämä on tarinaa jota SINÄ ohjaat.

Mielikuvitus on hyvä juttu, kunhan ei anna sen viedä vaan vie itse sitä

Yhteistyössä