V
"vieras"
Vieras
Eli jos ei ole mitään ongelmia, miksi laittaisit lapsesi ihan vaan huvin vuoksi ylitäyteen päiväkotiryhmään?
Katso alla oleva video nähdäksesi, kuinka asennat sivustomme verkkosovellukseksi kotinäytöllesi.
Huomio: Tämä ominaisuus ei välttämättä ole käytettävissä kaikissa selaimissa.
Tuotahan se on ihan jokaiselle, vanhemmuus. Ihan aina...esikoisen kasvaessa tulee aina vaan uusia juttuja.
Luota itseesi, kyllä sinä osaat ja pärjäät. Ja miettikää tätä päiväkotiasiaa miehesi kanssa: jos teistä tuntuu siltä, että se ei ole tarpeen, niin ei se silloin ole tarpeen vielä.
jo tässä(kin) ketjussa tulee kyllä ilmi, että perhetyöntekijä on mahdollista saada käymään,oli ongelmia tai ei.
ja toisekseen, Ap on jo kertonut, että tarvitsee keskusteluapua. mitä yksityiskohtaisempaa tilitystä tarttis tehdä palstalle ?
tuntuu, että nyt "lynkataan", kun joku saa apua.
Ehkä vielä saa jäädä tuo päiväkoti tai sitten mietitään sitä aloitusta joskus ensi syksynä.
Miten tämä asia liittyy tähän ketjuun? Mä en vaan pidä siitä että he tulevat tänne elämään tuilla. Mulla itselläni on vakituinen työpaikka, vaikka olenkin ollut reilun kaksi vuotta kotona. Sain sen heti valmistumiseni jälkeen. Eli kyllä tästä on töihin tarkoitus palata kun lapset kasvavat.
ei ihan niinkään. perhetyöntekijän voi saada kotiinsa ns.ihan tavallinen,ongelmatonkin perhe - esim. omassa kotikaupungissani tarjotaan ilmaista "viitoset" palvelua kaikille perheille, joissa on alle 1v lapsi. tämä tarkoittaa, että viisi kertaa tulee ilmaiseksi kotiin perhetyöntekijä -hoitamaan lasta, ulkoilemaan lapsen kanssa ymv.
Hän kävi silloin useammin kun esikoinen ihan pieni ja olin väsynyt, mutta sitten vähennettiin käyntejä niin että kun itse haluan niin hän tulee silloin ja ihan vaan siksi että haluan jutella.
Ja joku kysyi etteikö minulla ole ystäviä, niin ei ole kauheasti. Ja joskus on sellaisia asioita joista en halua puhua ystävien kanssa.
Voitte kyllä uskoa että ollaan ihan tavallinen hyvin voiva perhe.![]()
Ei ehdota ei, kun ei sellaisessa tilanteessa ole perhetyöntekijää.
Perhetilanne voi olla hyvin vaikka käykin perhetyöntekijä (ap mainitsi itse pyytäneensä ).
Itsekkin pojan syntymän jälkeen pyysin meille jonkun virkailijan tai jonkun käymään kun halusin vähän ku henkistä tukee ja keskustelu yms seuraa koska mies oli sillä hetkellä eri mantereella. Henkisesti ja aineellisesti oli ok, mutta kuitenkin itses ennakoin tilannetta ja ajattelin että hyvä käydä eräitä asioita läpi jonkun kanssa.
ja ikää mulla oli sillon vissiinkin 2-3v vähemmän kun ap:llä
Minuakin arveluttaa sun kannalta tuo rahakysymys. Vaikka hoitomaksu olisi kuinka edullinen, menettäisin kuitenkin ison rahan kotihoidontuessa ja mahdollisessa kuntalisässä.
Melko paljon hintaa tulee muutamalle tunnille viikossa, joten sinuna laittaisin lapsen kerhoon.
Lisäksi pikkuriikkisen kritisoin sitä, että yhteiskunnan rahoilla kustannetaan muuten vaan, huvin vuoksi, juttuseuraa jollekin hyvin pärjäävälle äidille...se ei vaan kuulosta oikealta.