Voiko joku oikeasti olla näin tuhlari?

  • Viestiketjun aloittaja järkkyä
  • Ensimmäinen viesti
[QUOTE="mooi";26150369]Mä en ymmärrä, miten joku jaksaa istua (siis istutteko lattialla vai onko teillä joku suihkutuoli?!) suihkussa puoli tuntia! Mulla menee suihkussa pari minuuttia. Koko sen ajan kyllä valutan vettä enkä sammuta saippuoinnin ajaksi, vaikka hyvin voisin. Joskus muka yritän oikeen nauttia suihkuttelusta, ja menee kokonaiset 5min :D Jos haluan istuskella lämpimässä niin lämmitän saunan. Mut samapa tuo mulle kuinka kauan muut suihkussa on.[/QUOTE]

Mitä eroa jaksamisen suhteen, on olla saunassa lämpimässä tai suihkussa? Mä en koskaan lämmitä saunaa, koska se veden tunne on se mikä minua rentouttaa.
 
Tuhlari olen.
Olen kyllä tuhlari ja vesi on ainut asia mihin tuhlaan. Mutta omaa vettänipä tuhlaan =) Ihan oman pihan porakaivosta lämpiää vesi joten sitä lorruutan niin paljon kuin lystään. Ja ikinä en saamuta hanaa kun laitan shampoon tai hoitoaineen, kylmähän siinä tulee!
Hampaita pestessä ei kyllä vesi lorise koko aikaa, ei myöskään tiskatessa.
 
Onneksi on oma kaivo niin ei tarvitse miettiä paljonko vettä kuluu. Toisaalta olisi mielenkiintoista tietää paljonko sitä menee kun yhtään ei pihtailla sen kanssa.
ootko laskenu paljonko kuluu sähköä tai muuta lämpöenergiaa kaiken sen veden lämmittämiseen

muistelen lukeneeni, että yhtä kylmävesikuutiota kohden menee 158kWh energiaa lämmitykseen
 
foodia
Aikaisemmin suljin hanan joka välissä ja lapsille opetettu kans hanan sulkeminen ja ettei suihkussa asuta. Nyt vaan olen pari viikkoa itse ollut niin kipeä, että olen siellä lämpimän veden alla sen 20 min seisoskellut, jos olo vähän helpottas :(
 
Aamulla juuri olin kuumassa suihkussa 30 min...vesi valui sen koko ajan.

En kai mä nyt saakeli ala missään kylmässä pesuhuoneessa seisoskelemaan, kun laitan hiuksiin shampoota jne...kyllä mä haluan olla siellä lämpimässä suihkussa sen aikaa.

Meillä on suihkussa tuoli ja ensimmäiset 10 min mä vaan istun ja nautin olostani siellä kuumassa suihkussa...siinä on sitten hyvä hiljalleen herätä uuteen aamuun.

Talvella monasti lämmitän sen saunankin, mutta ei se ole sama asia. Kuumaa suihkua ei sauna voita.

Ja hampaat pesen monasti suihkussa...ja vesi juoksee koko sen ajan.

Suihku on asia, josta en ole juurikaan valmis luopumaan. Josakin määrin aina sillointällöin koitan ottaa pikaisempia suihkuja, mutta melko harvoin.
 
"Maru"
[QUOTE="mooi";26150369]Mä en ymmärrä, miten joku jaksaa istua (siis istutteko lattialla vai onko teillä joku suihkutuoli?!) suihkussa puoli tuntia! Mulla menee suihkussa pari minuuttia. Koko sen ajan kyllä valutan vettä enkä sammuta saippuoinnin ajaksi, vaikka hyvin voisin. Joskus muka yritän oikeen nauttia suihkuttelusta, ja menee kokonaiset 5min :D Jos haluan istuskella lämpimässä niin lämmitän saunan. Mut samapa tuo mulle kuinka kauan muut suihkussa on.[/QUOTE]

Samaa olen aina miettinyt. Ihmettelen usein kun tyttärelläni menee suihkussa 15-20 min. Kun sitten menen katsomaan, että mitä kuppaa, niin mietiskelee jotain potkien lattialla juoksevaa vettä. Heh. Kai sekin jollekin on nautinto ja se sallittakoon. Itse käyn mieluiten lyhyessä ja ytimekkäässä suihkussa joka kestää sen max. 2 min. Enkä jaksa kuunnella sen veden juoksemista koko hampaitten harjaus aikaa. Mieluummin istun sen 5 min vaikka sohvalla harjaamassa. Olen luonnostani ekologinen veden ja sähkön käyttäjä, niin kuin poikanikin, mutta sallin kyllä luttaamisen kaikille muille perheenjäsenille. Vesileikit kun on ihaninta mitä pienet lapset tietävät. :)
 
Aamulla juuri olin kuumassa suihkussa 30 min...vesi valui sen koko ajan.

En kai mä nyt saakeli ala missään kylmässä pesuhuoneessa seisoskelemaan, kun laitan hiuksiin shampoota jne...kyllä mä haluan olla siellä lämpimässä suihkussa sen aikaa.

Meillä on suihkussa tuoli ja ensimmäiset 10 min mä vaan istun ja nautin olostani siellä kuumassa suihkussa...siinä on sitten hyvä hiljalleen herätä uuteen aamuun.

Talvella monasti lämmitän sen saunankin, mutta ei se ole sama asia. Kuumaa suihkua ei sauna voita.

Ja hampaat pesen monasti suihkussa...ja vesi juoksee koko sen ajan.

Suihku on asia, josta en ole juurikaan valmis luopumaan. Josakin määrin aina sillointällöin koitan ottaa pikaisempia suihkuja, mutta melko harvoin.
wau mikä hiilijalanjälki
 
"vieras"
meillä ei ole vesimaksua ollenkaan, ja kerrostalossa asutaan. Tässä talossa on kivijalassa niin paljon liiketiloja joista maksetaan vuokraa, että niillä tuloilla maksetaan koko talon vedet, kaasut jne:) ja me kyllä käytetään vettä! Pesukone pauhaa pari-kolme kertaa päivässä, mä olen suihkussa n.30min joka päivä, samoin mies. Lapsi saa olla myös niin kauan kuin haluaa. Tiskikone pauhaa myös sen pari kertaa päivässä.
 
ootko laskenu paljonko kuluu sähköä tai muuta lämpöenergiaa kaiken sen veden lämmittämiseen

muistelen lukeneeni, että yhtä kylmävesikuutiota kohden menee 158kWh energiaa lämmitykseen
Kirjoitin jo tuolla aikaisemmin että veden lämmittämiseen kyllä kuluu energiaa. Ei oikein saa laskettua paljonko siihen menee sähköä kun ei tiedä paljonko vettä kuluu. Vettä sinänsä ei tarvitse säästää.
 
"mooi"
Mitä eroa jaksamisen suhteen, on olla saunassa lämpimässä tai suihkussa? Mä en koskaan lämmitä saunaa, koska se veden tunne on se mikä minua rentouttaa.
Hyvä kysymys :D Ei kai siinä varmaan mitään jos on suihkussa tuoli tai jos jaksaa seisoskella siinä suihkun alla. Meillä ei oo tuolia (enkä oo ikinä nähny missää muualla suihkutuoleja ku vanhuksilla) eikä huvita seisoskella suihkussa turhaa, ku se on mulle vaan peseytymisväline. Mutta joo, voihan se tosiaan olla jolleki rentoutumispaikka, ei se mua haittaa (vaikka veden kulutus hirvittääkin niin ei se mulle kuulu). Mulle se sauna ennemminkin on rentoutumispaikka ja sähköä se vie sekin.

Pesukone ja tiskikone meilläki pyörii tiuhaan, pakko ne tiskit ja pyykit on pestä vaikka vettä siinä kuluukin. Se pyykin määrä on kyllä ihan järjetön vaikka meitä on toistaiseksi vain 4, ja vaikka yritän et lapset pitää kotipäivinä pari tai kolmekin päivää samoja vaatteita jos ei likaannu.
 
"Jep"
Joka päivä seison suihkun alla jopa tunninkin. Yleensä kuitenkin ehkä sen 15-25min. Suihkussa olo on ihanaa!
Mä en edes EHTISI parissa minuutissa käydä suihkussa. Ensin koko kropan kastelu, kasvojen puhdistu, kroppaan vähän suihkugeeliä ja tukkaan shampoo. Huuhtelu. Hoitoaine. Huuhtelu. Pari päivänä viikossa vielä sheivaus.
 
"vieras"
Suurin vedentuhlaus on suihkussa se, kun jotkut ihmiset käyvät suihkussa joka päivä tai kaksi kertaa joka päivä. Ei niin paljon tarvitse suihkussa käydä. 1-2 kertaa suihkussa viikossa riittää, yleensä tuo 2 kertaa, itse olen aina tehnyt niin. Ei mikään ihme, että ihmisten ihot on huonossa kunnossa ja että ihmset kärsivät koko ajan erilaisista flunssista, kun iho on suihkutettu piloille ja luonnollinen bakteerikanta, joka vaikuttaa vastustuskykyyn, on tuhottu liiallisella suihkutuksella. Eikä myöskään ole ihme, että vesilaskut ovat suuria, kun vedellä ollaan läträtty niin monta kertaa viikossa.
 

Yhteistyössä