Jos sulla on vyötärönympärys 80 cm tai alle, mikä on bmi?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Harrastatko paljon liikuntaa?

Mulla alkaa olla paino normaalipainon alueella, mutta vyötärönympärys on 89 cm. Mietin, paljonko pitää vielä laihduttaa ja lisätä liikuntaa, jotta tuo 9 cm lähtisi.

Mulla oli vyötärönympärys 70cm kun olin luuta ja nahkaa teininä (BMI ehkä 19), 75cm kun BMI oli 22 ja ennen raskautta. Nyt se on 80cm ja myönnän että minulla on makkara, BMI taitaa olla 24. Harrastan liikuntaa, mutta olen isokokoinen. Toi 80cm raja ei kyllä oo reilu, jos se on sama 150cm kirpulle ja 180cm amatsonille..

Mulla oli vyötärönympärys 70cm kun olin luuta ja nahkaa teininä (BMI ehkä 19), 75cm kun BMI oli 22 ja ennen raskautta. Nyt se on 80cm ja myönnän että minulla on makkara, BMI taitaa olla 24. Harrastan liikuntaa, mutta olen isokokoinen. Toi 80cm raja ei kyllä oo reilu, jos se on sama 150cm kirpulle ja 180cm amatsonille..

No aika iso vyötärönympärys sulla on sitten luurangoksi ollut. :D Ja joo, raja on sama kaiken pituisille, koska vyötärölle kertyvä sisäelinrasva on sitä kaikkein vaarallisinta rasvaa. Ja mulle, 177-senttiselle amatsonille, tuo 67 cm ei ole ollenkaan liian vähän, päin vastoin kyllä siitä vielä kesäksi mielellään muutaman sentin poiskin puristaisi :whistle:

mistä se kuuluu mitata? Mulla on 8kk synnytyksestä ja pari senttiä navan alapuolelta mitattuna ympärys on 86 cm. pituutta on 168cm ja painoa 61.4kg. bmi kai vajaa 22. aika paljon saan siis vielä pudottaa painoa, jotta saan mitan alle 80cm.

mistä se kuuluu mitata? Mulla on 8kk synnytyksestä ja pari senttiä navan alapuolelta mitattuna ympärys on 86 cm. pituutta on 168cm ja painoa 61.4kg. bmi kai vajaa 22. aika paljon saan siis vielä pudottaa painoa, jotta saan mitan alle 80cm.

Ei se vyötärö kyllä nava alapuollla ainakaan ole. Joidenkin mukaan pitäisi mitata muutama sentti navan yläpuolelta ja joidenkin mielestä kapeimmasta kohtaa.

Itsellä kapeimmasta kohtaa 68cm ja navan yläpuolelta 75cm Pituutta 173 ja paino 58-57kg. BMI:tä en just nyt jaksa laskea, mutta varmaan aika tasan 20.

Ennen raskautta mun vyötärö oli ehkä noin 75 cm ja BM 23-24. Ja kyllä siinäkin sitä ylimääräistä oli/on, eli makkarat vyötäröllä kyllä oli. Että varmaan itselleni (165 cm pitkä) olisi hyvä vyötärön ympärys sellainen 60-70 cm, jolloin ei ylimääräistä vyötäröllä olisi. Ja tarkoittaisi varmaan BMI:tä noin 20 eli itselleni noin 9-10 kg painonpudotusta.

Mulla BMI 21,5 ja vyötärönympärys 73-74cm. Synnytyksestä aikaa pian 6kk, mutta en kyllä ole vatsaa mitenkään treenannut... Olen suht hoikka ja se löllö mitä meikäläisestä löytyy on kyllä vyötärön alapuolella eli reisissä ja persuksissa.

Mun mielestä tuo 80cm raja on aikansa elänyt, koska naiset on niin paljon isompia nykyään ja vartalotyyppi keskimäärin näyttäis muuttuneen...

Yhteistyössä