Pinotaan blogit ja annetaan niistä rakentavaa palautetta, jooko?

[QUOTE="eeeVeee";26094750]en nyt saa tuolta lainattua mutta blogini kommentoijalle ; laitoin sinne nyt kyselyn että häiritseekö se pienellä kirjoittaminen ja toki jos se suurimpaa osaa lukijoista närästää niin voinhan mä kirjoittaa myös isojen kirjainten kera :)

ja tästä blogista oli siis kysymys first class ticket[/QUOTE]

Tosi kiva blogi! Ja mun mielestä tosi paljon miellyttävämpi nyt lukea kun on isot kirjaimet paikallaan! Eikä se mun silmääni mitenkään sun persoonallisuutta tai tyyliä vähennä mihinkään. Ehdottomasti pidä toi!
 
Minusta
Minä luen vain kahden palstalaisen blogia silloin tällöin: Rieputarallaan ja Mummeliisan.

Rieputarallaan blogipohja on minusta mukavan selkeä ja yksinkertainen. Teksti on sujuvasti luettavaa niin kooltaan kuin ihan kieleltäänkin. Voisi sanoa, että lauseet liittyvät lennokkaalla tavalla toisiinsa, eikä teksti töksähtele missään vaiheessa.

Jätän jotkut merkinnöistäsi lukematta, koska nopeasti silmäiltyinä ne vaikuttavat tylsiltä ja aihe on jo moneen kertaan kaluttu. Toisista teksteistäsi taas nautin ja toivoisin niiden vain jatkuvan ja jatkuvan. Olen pitänyt paljon mm. teksteistäsi "Väritön", Hyvää mieltä" ja "Summa summarun 2011".

Olen ymmärtänyt, että kirjoitat paljon ja näkisinkin mielelläni blogissasi kirjoittamiasi tekstejä, runoja, novelleja tms. Myös kirja-arvostelut, joita joku täällä jo aiemmin ehdottikin, ottaisin innolla vastaan. Kuvat saisivat olla hieman suurempia, mutta ehkä blogipohja ei anna siihen myöden.

Kouluarvosanasi antaisin blogillesi 7

------------------------------------------------------

Sitten Mummeliisan blogi. Blogin nimi herättää minussa huonoja mielikuvia, sillä jotenkin yhdistän Viipaleita sanan viipalekuvauksiin. Teksti on sinullakin sujuvaa ja plussaa useista kuvista. Monesti tekstisi vain tuppaavat jäämään kovin lyhyiksi - jaksaisin lukea enemmänkin. Tausta on hieman sekava monine linkkeineen ja harmittaa kun et päivitä tuota "Viimeksi luetut" -listaasi.

Erityisesti pidän ruokakuvistasi sekä siitä, että jaat elämän molempia puolia. Koskettavimpia tekstejä ovat minusta olleet juuri ne, joissa puhut elämäsi suruista. Lukutoukkana toivoisin myös sinun blogiisi jonkinlaisia arvosteluja kirjoista joita luet - ehkä näin saisin lukuvinkkejä itselleni. Hienoa, että päivität usein.

Blogillesi antaisin kokonaisarvosanaksi 8 ja puoli.
 
[QUOTE="Täti Ruskea";26119828]taitaa olla vasta pari päivää vanha blogi. Ihan kivasti minusta tekstiä aikaan nähden.
Puuduttavan pitkiä paminoitakaan ei kukaan lue :D[/QUOTE]

No kuka jaksaa mitäkin. Minä kaipaan muutakin sisältöä kuin sieltä täältä napsittuja kuvia, joissa ei ole oikein mitään katsomista.
 
[QUOTE="Raita";26119965]Kiitos tästä "rakentavasta" palautteesta. :)[/QUOTE]

...joka ei ollut kohdistettu suoraan sinulle, vaan yleensä. Monia blogeja vaivaa se, että kuvista ei tiedä, mitä niistä pitäisi huomata / katsoa. Oikeasti visuaalisesti kauniita ja kiinnostavia kuvia on aika vähän.
 
---
[QUOTE="Raita";26119747]Muutama päivä sitten aloitettu blogi. KARTTAKIRJA

Lukijoita kaipaisin kovasti ja tutuille terveisiä! :D[/QUOTE]

Panosta kuviin enemmän. Nyt ovat oudosti rajattuja ja aika sameita. Tekstiä lisää munkin mielestä. Tällä hetkellä blogissa ei ole mitään, mikä innostaisi lukijaa kommentoimaan tai palaamaan blogiin. Selkeä tyyli puuttuu.
 
---
...joka ei ollut kohdistettu suoraan sinulle, vaan yleensä. Monia blogeja vaivaa se, että kuvista ei tiedä, mitä niistä pitäisi huomata / katsoa. Oikeasti visuaalisesti kauniita ja kiinnostavia kuvia on aika vähän.
Tämä on totta. Jos ottaa nyt esimerkiksi vaikka tämän mainitun blogin, niin vikan postauksen kuvista ei tiedä onko kuvassa a kohteena lapsi, sohva, verhot tai kuvassa b tarkoitus esitellä verhoja, kippoja ikkunalaudalla, pihaa vai rahapuuta...
 
kappasss
ihan jokaiseen blogiin ohjeeksi: ei niin isoja kuvia, että niitä ei kerralla näe. eli jos joutuu kuvan kokonaan nähdäkseen scrollaamaan alaspäin niin silloin kuva on liian iso. mulla on iso näyttö koneessa mutta silti tää ongelma, ja useessa blogissa on niin isoja kuvia että ei sen takia jaksa edes seurata, kun kuvia on niin ärsyttävä katsella, ei vaan pysty hahmottamaan kokonaisuutta kun kuvat on niin suuria.
 
Keittiönoita
...joka ei ollut kohdistettu suoraan sinulle, vaan yleensä. Monia blogeja vaivaa se, että kuvista ei tiedä, mitä niistä pitäisi huomata / katsoa. Oikeasti visuaalisesti kauniita ja kiinnostavia kuvia on aika vähän.
Mä olen surkea valokuvaaja ja just eilen blogia kirjoittaessani mietin, että blogissani ei ole ensimmäistäkään kuvaa. Ja voi olla, että en niitä laitakaan. Kotisivuillani on sitten aina asiayhteyteen liittyviä kuvia ja vaikka ne eivät mitään valokuvauksen taidonnäytteitä olekaan, täyttävät tehtävänsä siellä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita;26121107:
Mä olen surkea valokuvaaja ja just eilen blogia kirjoittaessani mietin, että blogissani ei ole ensimmäistäkään kuvaa. Ja voi olla, että en niitä laitakaan. Kotisivuillani on sitten aina asiayhteyteen liittyviä kuvia ja vaikka ne eivät mitään valokuvauksen taidonnäytteitä olekaan, täyttävät tehtävänsä siellä.

Samaisesta syystä mulla ei juurikaan ole kuvia. En vaan osaa valokuvata. Ja ajattelin, että ei kuvia (juuri) ollenkaan on parempi kuin huonot kuvat.
 
Mä taas en koe olevani mestarillinen valokuvaaja, mutta mun mielestä silti kuvat elävöittää tekstiä paljon. Mun blogissa tekstin ja kuvan määrä vaihtelee sen mukaan miten paljon mulla on sanottavaa ja aikaa. Kirjoitan mielelläni, mutta nykyään on harvoin aikaa paneutua tekstiin.

Nämä on näitä mielipidejuttuja. :) Onneksi internettiä riittää, niin kaikki voivat tehdä omalla tavallaan. :)
 
mie mie
http://pms-monster.blogspot.com/ tässä mun blogi. Aloitin jo viime vuonna mut nyt on tarkoitus kirjoitella aktiivisemmin :) En osaa vielä käyttää tätä joten armahtakaa :D ulkoasua oon vaihdellut ja en oo ihan tyytyväinen vielä..

Yksi kysymys olisi, mitä kuvia saa laittaa blogiin? Jos esim googletan norsun kuvan niin saanko sen laittaa? Tai photobucketista jonkun?
 
---
Mä taas en koe olevani mestarillinen valokuvaaja, mutta mun mielestä silti kuvat elävöittää tekstiä paljon.
Ei tarvitsekaan olla mestarivalokuvaaja! Mutta kai nyt jokainen osaa katsoa mitä haluaa kuvata ja sitten rajata valokuvan... Ja ottaa kuvia hyvän valon kanssa, että niistä erottaakin jotain. Tärähtäneet kuvat voi myös karsia. Nämä on pikkujuttuja, jotka kuitenkin vaikuttavat blogin ilmeeseen paljon. Samoin kuin tekstin asettelu ja turhien härpäkkeiden karsiminen sivupalkeista. Luulisi, että kun julkista blogia pitää ja sille haluaa lukijoita, kuten useimmat haluavat, että silloin myös haluaisi tehdä lukukokemuksesta mahdollisimman miellyttävän vierailijoille :)
 
---
[QUOTE="virvaliekki";26121093]Sanokeehan mullekin. En kyllä sinänsä hae tästä mitään menestysblogia, mutta ehkä palaute silti olisi hyvästä:
albert-kaarina[/QUOTE]

Sulla vaikutti olevan hyvä, meinasin sanoa alku, mutta oletkin blogannut jo tosi pitkään :) Kivoja piirustuksia. Jättäisin kuitenkin kuvan alle aina yhden tyhjän rivin, nyt näyttää tosi täyteen ahdetulta kun teksti alkaa aivan kuvan juuresta. Myös headerin kokoa voisit miettiä, se on vähän hassun näköinen ainakin mun näytöllä tuon kokoisena. Leventäisin sitä. Muuten blogin ulkoasu on aika raikas ja kiva. Kuvat ovat epätasaisen laatuisia, jotkut hyvin sumeita ja epätarkkoja, toiset taas oikein onnistuneita.

Ps. teillä näyttää olevan oikein mukava koti, ihailin joitakin vanhoja tavaroita kuvissa.
 
"hmm"
En tiedä uskaltaako tänne antaa palautetta kun kerran tulee tollanen sota :eek:

Mutta reipun blogi on kiva. Jokseenkin jokunen aihe on kuiva ja kirjoitusasu tuntuu väkisin väännetyltä, vaikka riepu sanoi ettei se ole, ja ei varmaan sit olekaan. Johtuukohan se nyt siitä kun sitä on täällä lietsottu, niin nyt siihen iskee silmänsä? en tiedä.

Mutta rakentavasti, riepu pysy aiheessa jos kirjoitat blogias, viitaten puuma tekstiin. Ensin oli TODELLA UPEAA tekstiä! ihanaa. Ja sitten, kumosit koko aijemman sanomisesi! :( se harmitti kun tuli sellainen olo etten lue aitoa tekstiä vaan muita miellyttävää.

Ja ps Riepu! et kyllä ole ruma, mitä jotkut aiemmin ovat puhuneet ulkonäkö kiusaamisesta. :) Häntä pystyyn!
 
[QUOTE="hmm";26123616]En tiedä uskaltaako tänne antaa palautetta kun kerran tulee tollanen sota :eek:

Mutta reipun blogi on kiva. Jokseenkin jokunen aihe on kuiva ja kirjoitusasu tuntuu väkisin väännetyltä, vaikka riepu sanoi ettei se ole, ja ei varmaan sit olekaan. Johtuukohan se nyt siitä kun sitä on täällä lietsottu, niin nyt siihen iskee silmänsä? en tiedä.

Mutta rakentavasti, riepu pysy aiheessa jos kirjoitat blogias, viitaten puuma tekstiin. Ensin oli TODELLA UPEAA tekstiä! ihanaa. Ja sitten, kumosit koko aijemman sanomisesi! :( se harmitti kun tuli sellainen olo etten lue aitoa tekstiä vaan muita miellyttävää.

Ja ps Riepu! et kyllä ole ruma, mitä jotkut aiemmin ovat puhuneet ulkonäkö kiusaamisesta. :) Häntä pystyyn![/QUOTE]


Tjaa. En mielestäni kumonnut kirjoittamaani. Puuma-ilmiöllä ja rakkaudella on hyvin vähän tekemistä keskenään.
 

Yhteistyössä