Pinotaan blogit ja annetaan niistä rakentavaa palautetta, jooko?

Mietin tuota tekstin sijoittelua. Jotenkin itse tykkään, että teksti on heti sen kuvan jälkeen, mutta pohdin asiaa.

Header on menossa vaihtoon. Muutin äskettäin sivun asettelua ja header ei enää sovi siihen. Aion piirtää uuden, jahka päätän minkälaisen.

Kuvat ovat olleet harmillisen huonolaatuisia viimeaikoina, kun kameran laturi ja verkkojohto olivat hukkuneet muutossa. Mutta nyt ovat löytyneet. :)

Blogi on ollut pystyssä jo vuosia, eniten päiväkirjana. Tai itselle ja suvulle keräilen juttuja, seuraa sitä jotkut muutkin, vieraat siis. On kiva jos sitä joku lukee, mutta ei se ole välttämätöntä.

Piirustukset ovat pääsääntöisesti jotain luonnosjuttuja. :)
 
"hmm"
Tjaa. En mielestäni kumonnut kirjoittamaani. Puuma-ilmiöllä ja rakkaudella on hyvin vähän tekemistä keskenään.
Mielestäni täällä kaksplus saitilla ei koskaan oikein saa rakentavaa palautetta. Vaan kaikki haukutaan, mennään henkilökohtaisuuksiin jne. Ja minusta se ei ole oikein, se on kiusaamista johon pitäisi puuttua.

Mutta mielestäni Riepu, antamani palaute oli todellakin asiallista, ehkä jopa hieman imartelevaakin, pelkäsin juuri tuota reaktiota. Et taida osata ottaa vastaan palautetta. Harmi, tottakai mielipiteesi saa olla mutta jos tulet ja kysyt rakentavaa palautetta blogillesi, pitäisi sitä myös ottaa vastaan. Eikä se tarkoita sitä että sinun täytyisi muuttaa tekstiäisi, ei. Vaan opetella hyväksymään että lukijat, jotka ovat luultavasti blogisi kulmakivi, tietävät mitä lukevat, ja jos he haluavat antaa palautetta niin siihen voisi todellakin vastata ystävämielisesti. Kiitos ja anteeks.
 
[QUOTE="hmm";26125100]Mielestäni täällä kaksplus saitilla ei koskaan oikein saa rakentavaa palautetta. Vaan kaikki haukutaan, mennään henkilökohtaisuuksiin jne. Ja minusta se ei ole oikein, se on kiusaamista johon pitäisi puuttua.

Mutta mielestäni Riepu, antamani palaute oli todellakin asiallista, ehkä jopa hieman imartelevaakin, pelkäsin juuri tuota reaktiota. Et taida osata ottaa vastaan palautetta. Harmi, tottakai mielipiteesi saa olla mutta jos tulet ja kysyt rakentavaa palautetta blogillesi, pitäisi sitä myös ottaa vastaan. Eikä se tarkoita sitä että sinun täytyisi muuttaa tekstiäisi, ei. Vaan opetella hyväksymään että lukijat, jotka ovat luultavasti blogisi kulmakivi, tietävät mitä lukevat, ja jos he haluavat antaa palautetta niin siihen voisi todellakin vastata ystävämielisesti. Kiitos ja anteeks.[/QUOTE]

Mistä sä voit päätellä, etten ota onkeeni sun koko palautteesta? Tai muidenkin? Vastasin tasan yhteen asiaan, ja siihenkin mielestäni varsin neutraalisti - mutta kun suunnilleen kaikki mitä mie sanon, käännetään minua vastaan... äh, en jaksa tätä ainaista vääntämistä.
 
"hmm"
Mistä sä voit päätellä, etten ota onkeeni sun koko palautteesta? Tai muidenkin? Vastasin tasan yhteen asiaan, ja siihenkin mielestäni varsin neutraalisti - mutta kun suunnilleen kaikki mitä mie sanon, käännetään minua vastaan... äh, en jaksa tätä ainaista vääntämistä.
Anteeks, mulla ei ollu oikeesti tarkotus loukata. Älä käsitä väärin, mä tykkään lukea sun blogia, ja tuun lukemaan. Mielestäni sanoin asiallisesti ja toivoisin myös ystävällistä asennetta.
 
"vieras"
On vaikeaa keskittyä kunnolla mihinkään blogiin, niin että lukisi sitä. Hannan huonetta jaksoin katsella ja jonkin verran lukeakin, kun oli niin kauniita kuvia. Sivusilmäilyä en jaksa, olen joskus ihan lukenut ja teksti on sellaista tärkeilevää, jotenkin niinkuin vanhan ihmisen kirjoittamaa, vaikka kirjkoittaja on joku kolmekymppinen vasta. Monessa blogissa on iljettävä vaaleanpunainen tausta tai muu tunkkainen, katsomatta jää silloin kokonaan. Pelkkää tekstiä ei jaksa lukea myöskään. villa Nanna kiinnostaa käsitöiden ja herkkujen takia, eikä tekstiä ole liikaa. Kuvat ovat sellaisia, että ne kiinnostaa ja silloin tulee luettua tekstikin.

Linkitetty musiikki harvoin kiinnostaa tai kirjojen kuvat. Lasten kuvat ovat ihan hauskoja, jos ne on jotenkin kiinnostavia. Harvemmin ovat kuitenkaan. Valkoisuus ei läheskään aina toimi, niinkuin Hannan Huoneessa toimii.
 
Juuri näin
[QUOTE="vieras";26128612]On vaikeaa keskittyä kunnolla mihinkään blogiin, niin että lukisi sitä. Hannan huonetta jaksoin katsella ja jonkin verran lukeakin, kun oli niin kauniita kuvia. Sivusilmäilyä en jaksa, olen joskus ihan lukenut ja teksti on sellaista tärkeilevää, jotenkin niinkuin vanhan ihmisen kirjoittamaa, vaikka kirjkoittaja on joku kolmekymppinen vasta. Monessa blogissa on iljettävä vaaleanpunainen tausta tai muu tunkkainen, katsomatta jää silloin kokonaan. Pelkkää tekstiä ei jaksa lukea myöskään. villa Nanna kiinnostaa käsitöiden ja herkkujen takia, eikä tekstiä ole liikaa. Kuvat ovat sellaisia, että ne kiinnostaa ja silloin tulee luettua tekstikin.

Linkitetty musiikki harvoin kiinnostaa tai kirjojen kuvat. Lasten kuvat ovat ihan hauskoja, jos ne on jotenkin kiinnostavia. Harvemmin ovat kuitenkaan. Valkoisuus ei läheskään aina toimi, niinkuin Hannan Huoneessa toimii.[/QUOTE]

Erittäin hyvin puit sanoiksi oman ajatukseni. Kiitos siitä.
 
azmarie
Alkuperäinen kirjoittaja öh;26130306:
Omia blogeja piti laittaa arvosteltavaksi, ei muiden. MIelestäni on epäreilua tuo.
sori mä luulin et tänne sai laittaa vaa jonkun blogin mistä tykkää. en ainakaan nähnyt missään että piti olla nimenomaan oma blogi.
 
...joka ei ollut kohdistettu suoraan sinulle, vaan yleensä. Monia blogeja vaivaa se, että kuvista ei tiedä, mitä niistä pitäisi huomata / katsoa. Oikeasti visuaalisesti kauniita ja kiinnostavia kuvia on aika vähän.
Mä ainakin heitän kuvaksi yleensä täysin epärelevantin kuvan, en tiedä häiritseekö se lukijoita.

Toisaalta, en myöskään tiedä kiinnostaako minua se, että häiritseekö se jotain :D
 
Alkuperäinen kirjoittaja metsänpeitto;26139077:
Mä ainakin heitän kuvaksi yleensä täysin epärelevantin kuvan, en tiedä häiritseekö se lukijoita.

Toisaalta, en myöskään tiedä kiinnostaako minua se, että häiritseekö se jotain :D
Epärelevantin? En ole huomannut. Kauniita kuvia, tukevat tekstien tunnelmaa.
 
[QUOTE="löllö";26139502]Rieputarallaan blogi on tylsä. Sulla on paasaava tyyli kirjoittaa. Metsänpeitolla kiva.[/QUOTE]

Viittisiks sanoa jotakin vähän persoonallisempaa vielä? Tuo juttu ei ole tullutkaan esiin vasta kuin about sata kertaa tässä ketjussa.
 
Phoebsin blogi oli kiva, yleisilme oli siisti ja arkiset kuvat oli piristäviä.

Sinisulan blogia kurkkasin muutama päivä sitten. Teksti oli hauskuuttavaa, välillä piti miettiä että onko tää nyt totta vai ei :)

Turkilmaksen blogia seurailenkin välillä. Fonttikoko on julmetun suuri, muuten viihdyn vallan mainiosti.

Mummeliisan ja Chefin blogeissa olen vieraillut joskus aiemmin. Mummeliisan blogi on aika pro..mutta sitä pitäisi todella seurata tiiviisti jonkin aikaa että pääsisi kunnolla kiinni. Vähän kuin joku telkkusarja johon ei pääse sisään kesken tuotantokautta :D
Chefin blogi oli kotoisa, viihdyttävä ja kirppiskamoineen kiinnostava, pitäisi muistaa kurkata uudelleenkin.

Enimmäkseen luen vanhojen talojen remppablogeja, kun on oma lehmä (syvällä) ojassa.

Oman blogin aloitin kun hankimme tämän vanhan rautatieaseman viime vuoden lopulla.
Tarkoituksena oli pitää aktiivista remonttipäiväkirjaa (itseä ja muita perinneremontoijia varten), mutta koska mikään ei elämässä mene niinkuin suunnitellaan, niin blogi on alkanut rönsyilemään remontin puutteessa :)
Elämän pieniä ohdakkeita
 
  • Tykkää
Reactions: Phoebsi ja chef
Phoebsin leipäjono-teksti Kaupungin laidalla: Leipäjono oli todella hyvä, luin ihan ajatuksella. Vakava aihe, vakavasti kirjoitettu, mutta jotenkin se oli silti niin kevyttä ja helppoa lukea. Postauksessa oli sekä asiaa että omaa pohdintaa, siitä välittyi kirjoittajan ajatus ja luonne.

Ehkä jos Rieputarallaa mietit miksi saat kommentteja tylsyydestä, käy vilkaisemassa tuota. Jotenkin oma tyylisi on vähän kuin lukisi jotain raporttia tai kuuntelisi Ajankohtaista kakkosta tai jotain.... Jokin sellainen inhimillisyys ja keveys puuttuu, ehkä sulla on liikaa faktojen esittelyä. Kaikkea tietoa ei tarvitse tai kannata kirjoittaa postaukseen, eikö blogi ole enemmän kannanotto johonkin aiheeseen kuin esitelmä siitä omilla mielipiteillä höystettynä?

(Tasapuolisuuden nimissä sanottakoon tähän loppuun että muut Phoebsin postaukset eivät itselleni tuntuneet niin mielenkiintoisilta, perus arkisälä ja kovin henkilökohtainen hajanainen pohdinta ei niin kolahda, mutta tosiaan mielipidepohdintaasi lukisin mielellään enemmänkin)
 

Yhteistyössä