Julki-imetyksen vastustajat: imetys uimahallissa?

  • Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti
Lunatic
Minulta ainakin menisi samantien ruokahalu, jos olisin ruokailemassa paikassa, jossa vastapäätä joku imettää. Tuskin lienen ainoa lajiani. Siksi kannattaisikin ajatella joskus omia tissejä pidemmälle ja ajatella ympäristönkin tunteita, mutta siihen eivät tissinatsit kykene.
 
Lapsesi on sairas. Miksi hänet on vedetty tähän keskusteluun.
Öh, itsehän puhuit tuossa aistiherkistä tms ihmisistä jotka huomioivat asioita muita tarkemmin ja julki-imetys ei siksi ole suotavaa.

Vai oliko se niin että sairaiden ihmisten vuoksi ei ympäristön tarvitse joustaa mutta terveiden kyylien takia kyllä?

(jos sen autistin oletetaan kykenevän sopeutumaan ympäristöön niin ehkä se tavallinen tallaaja joka vaan väkisinkin kiinnittää huomioa toisessa pöydässä istuvaan, huivin suojassa imettävään äitiin voi myös yrittää samaa? Ei luulisi olevan edes hänelle yhtä vaikeaa...)
 
Itselläni ei ole tapana ravintolassa tai kahvilassa tuijotella toisiin pöytiin, se on epäkohteliasta. Jo lapset opetetaan siihen, että vieraita ihmisiä ei tuijotella. Keskityn ravintolassa syömiseen ja juomiseen sekä keskusteluun oman pöytäseuran kanssa - en vahtaa mitä muut ihmiset tekevät ravintolassa. On ok silmäillä ympärilleen tietty, mutta ei ole oikein asiallista jäädä katselemaan muiden ruokailua tms.

Itse olen muutaman kerran imettänyt ravintolassa, olen istunut selin muihin pöytiin jolloin imetystäni voi "seurata" vain oma porukka, jota ei onneksi vauvan ruokkiminen häiritse. Miten tämä voisi edes häiritä ketään, jollei varta vasten kyylää muiden tekemisiä?
 
  • Tykkää
Reactions: Draumsyn
"vieras"
Minulta ainakin menisi samantien ruokahalu, jos olisin ruokailemassa paikassa, jossa vastapäätä joku imettää. Tuskin lienen ainoa lajiani. Siksi kannattaisikin ajatella joskus omia tissejä pidemmälle ja ajatella ympäristönkin tunteita, mutta siihen eivät tissinatsit kykene.
Hyvin sanottu! Miehillehän sanovat että ajattelevat kyrvillään, ehkä joillakin äideillä on samansorttinen ongelma.
 
"vieras"
[QUOTE="vieras";26118445]Ei pientä vauvaa edes saa viedä saunaan kuin max. muutamaksi minuutiksi. Ei siinä ajassa kovin kiireettömästi minusta ehdi imettämään. Tosin voi olla että ne kylpylöiden saunat on joskus niin laimeita ettei siellä käytännössä paljon lämpöä edes ole. Ja se sitten kyllä häiritsee jos joku tunkee saunaan 3 kk vanhan vauvan kanssa imettämään ja määrää ettei kukaan saa heittää löylyjä! >/ mutta jonkun vauvauinnin jälkeen siellä ehkä lienee vaan samanhenkistä porukkaa.[/QUOTE]

hyvä pointti. vai taaperoitako te siellä imetätte
 
No onnittelut sinulle. Minusta olisi ollut kamalaa linnoittautua kotiin siinä pelossa, että vauva haluaa ruokaa kun olen yleisellä paikalla. Ja ihan järjetöntä myös.

Tottakai meilläkin nykyään ruokahetki on rauhoitettu ja säännölliseen aikaan, mutta kun vauvat eivät sillä lailla toimi.

Sinänsä tuon viimeisen lauseen allekirjoitan, koska kyllä minäkin siinä vaiheessa kun lapsi ei enää ollut täysimetyksellä järjestin niin, että imetys hoidettiin yksityisesti ja jos yleisellä paikalla tuli jano tai nälkä niin sai jotain muuta. Vauvauinnin saunassa jälleen eri juttu, koska 3kk vauvalle ei muuta anneta kuin sitä maitoa, ja se nälkä voi tulla milloin vaan.
Niin, en siis linnottautunut kotiin, jos kohta lasten ensimmäisinä kuukausina olimmekin aika paljon kotona kaikiessa rauhassa tutustumassa toisiimme.

Kun olimme poissa kotoa ja vauva täytyi syöttää, löytyi aina joku muu kuin julkinen paikka vauvan syöttämiselle.
 
"Entinen Ksantippa S."
Hienoa trollausta, "vieras". Ajattelen sinua hymy huulella, kun seuraavan kerran kaivan kammottavan rintani esiin julkisella paikalla.

Eihän kukaan oikeasti ajattele niin kuin sinä. Eihän?
 
Ei fiksulle ihmiselle tule mieleenkään valuttaa eritteitään ravintolapöydässä. Kuseeko ukkosikin siinä samalla kun imetät?
Voi lunatic sun kanssas. Aika moni kuolaa syödessään. Ja itse kyllä mielummin katson imettävää äitiä kun humalaista ihmistä jolla ei ole pöytätäpoja. Niitäkin kun näkee. Miksi samnatien ei kielletä rumien ihmisten ravintoloissa ruokailu, ne kun on huomattavasti epäesteettisempiä mitä imettävä nainen.
 
No nyt se sitten selvisi minullekin. Tämä fanaattinen vastustus johtuu siitä, että te rinnastatte imetyksen paskomiseen ja kusemiseen! Millä ihmeen logiikalla? Sehän on vauvan syöttämistä, ruokaa menee sisään, paskomisen ja kusemisen vastakohta. Mä en vaan mitenkään tajua, miksi vauvan pitäisi ruokailla vessassa, kun ei kukaan muukaan niin tee.
 
Minulta ainakin menisi samantien ruokahalu, jos olisin ruokailemassa paikassa, jossa vastapäätä joku imettää. Tuskin lienen ainoa lajiani. Siksi kannattaisikin ajatella joskus omia tissejä pidemmälle ja ajatella ympäristönkin tunteita, mutta siihen eivät tissinatsit kykene.
Mun mielestä tuo on vaan niin naurettavaa menettää ruokahalunsa tuollaisesta, että sori vaan, en aio antaa oman vauvani kärsiä. Tissit ja paljas maha eivät tietenkään kuulu ruokapöytään, mutta täysin piilossa hoidettu imetys, joka siis ällöttää sinunlaisia herkkiksiä vain ajatuksena, on ihan täysin normaalia.
 
Mä en vaan mitenkään tajua, miksi vauvan pitäisi ruokailla vessassa, kun ei kukaan muukaan niin tee.
Joskus olisi kyllä kivaa varata kahvilan ainoa vessa vaikkapa 45 min-1,5 h ajaksi, ja pitää siellä kunnon rauhallinen imetyssessio :saint:. Jättää kenties vielä isommat lapset siksi ajaksi terrorisoimaan kahvilaa (no, mun lapset ei sellaista tekisi enää, mutta jotkut 2-4 v lapset vaikkapa).

Olisikohan kovin moni vielä sen jälkeen sitä mieltä, että imetys kuuluu hoitaa vessassa, eikä kahvilassa nurkkapöydässä vaatteiden suojaamana?
 
  • Tykkää
Reactions: Draumsyn
Eikö teillä toisesta tissistä alkanu suihkuumaan/tiputtelemaan maitoa jos imetitte? Miten tuon "ongelman" saunassa hoidatte? Ihan mielenkiinnosta, kun ite en kyllä olis saunassa edes pystyny sillon kun poika oli vauva. :D Olis ollu pitkin lauteita ja lattioita. :D
 
Minulta ainakin menisi samantien ruokahalu, jos olisin ruokailemassa paikassa, jossa vastapäätä joku imettää. Tuskin lienen ainoa lajiani. Siksi kannattaisikin ajatella joskus omia tissejä pidemmälle ja ajatella ympäristönkin tunteita, mutta siihen eivät tissinatsit kykene.
No kai sen voikin hoitaa vähän huomaavaisemmin esim liinan, huivin tms kanssa jos on ruokapaikassa imettämässä? Ei kai se ketään voi oksettaa jos ei mitään näekään? Vai?
 
Tihis
Minusta on otettu valokuva miehen sukulaisen hautajaisissa, kun olin imettämässä noin kuukauden ikäistä vauvamme. Ei siis kirkossa vaan tämän sukulaisen kotona ennen kuin lähdettiin kirkkoon. Kuva päätyi myös hautajaisten jälkeen koottuun valokuvakirjaan ja sitä myötä kaikille sukulaisille. En tiedä onko aiheuttanut paheksuntaa, minusta ja ilmeisesti kuvan ottajastakin ihan kaunis kuva. Ihoa näkyy pieni kaistale mustien vaatteiden ja vauvan pään välistä. Ei ollut tissit pöydällä.

En näkisi uimahallin saunassa imettämisessä mitään pahaa. Olen itsekin imettänyt saunassa (en silti uimahallissa).
 
vastaan
Eikö teillä toisesta tissistä alkanu suihkuumaan/tiputtelemaan maitoa jos imetitte? Miten tuon "ongelman" saunassa hoidatte? Ihan mielenkiinnosta, kun ite en kyllä olis saunassa edes pystyny sillon kun poika oli vauva. :D Olis ollu pitkin lauteita ja lattioita. :D
Voin vastata oman kokemukseni: ei ole alkanut. Olen niin "vähämaitoinen" että toisesta rinnasta ei ole koskaan tullut tippaakaan itsekseen, ei missään vaiheessa. Ja kun se maito kuitenkin vauvalle tiheällä imetyksellä piisaa, niin juuri siksi imetän myös julkisesti (tiheän imetyksen välttämättömyys) enkä aja alas jo vähäistä maidontuloani antamalla korviketta (ja yllätys yllätys, pumpulle ei heru). Saunassa on hyvä imettää kun se parantaa muuten kovin tiukkaa herumista, pääsee uinnista väsähtänyt vauva vähemmällä vaivalla.

Muualla peitän toimituksen harsolla tai imetyspaidalla, mutta siellä missä tissit on muutenkin esillä niin en ole arvannut että vauvan pää siinä tissin edessä on noin karmea juttu joillekin.
 
"vieras"
En jaksa lukea toista sivua pidemmälle, mutta onneksi meillä on ihana vauva- ja imetysmyönteinen uimahalli, jossa meille vauvauinnissa käyville on varattu ihan oma sauna, missä voimme istua vauvoinemme lämmittelemässä, imettää ja jutella mukavia. Suuren osanottajamäärän vuoksi meitä samaisia äitejä on ripoteltu tasaisesti ympäri pukuhuonetta ja siellä pukuhuoneessakin ihan rauhassa imetämme sen enempiä peittelemättä. Teini-ikäisten kilpauimarityttöjen harjoitukset sattuvat myös samalle aamupäivälle kuin nuo vauvauinnit ja samalla saamme valistettua seuraavaa sukupolvea, kuinka imetys on ihana luonnollinen asia. Eiimetys sinällään ole sen intiimimpi asia kuin se kun itse syöt sämpylän siellä pukuhuoneessa tai juot vettä juomapullostasi uimahallin saunassa.
 
"vieras"
Eikö teillä toisesta tissistä alkanu suihkuumaan/tiputtelemaan maitoa jos imetitte? Miten tuon "ongelman" saunassa hoidatte? Ihan mielenkiinnosta, kun ite en kyllä olis saunassa edes pystyny sillon kun poika oli vauva. :D Olis ollu pitkin lauteita ja lattioita. :D
Kyllä ja ainakin oman vauvauintiporukkani äitien keskuudessa ihan yleistä. Monilla on pyyhe vauvan ympärillä (vauvahan pestään ennen saunaan menoa) ja pyyhkeenkulman voi siirtää toisen rinnan päälle, niin ettei suihkua ympäriinsä. Monille riittä jo ihan se että laittaa käden tai sormen nännin päälle kevyesti (ei saa painaa), niin maitoa ei tule.
 
erite
No nyt se sitten selvisi minullekin. Tämä fanaattinen vastustus johtuu siitä, että te rinnastatte imetyksen paskomiseen ja kusemiseen! Millä ihmeen logiikalla? Sehän on vauvan syöttämistä, ruokaa menee sisään, paskomisen ja kusemisen vastakohta. Mä en vaan mitenkään tajua, miksi vauvan pitäisi ruokailla vessassa, kun ei kukaan muukaan niin tee.
On se äidin eritettä samalla tavalla kuin räkä, kusi ja paskakin.
 
"vieras"
Minulta ainakin menisi samantien ruokahalu, jos olisin ruokailemassa paikassa, jossa vastapäätä joku imettää. Tuskin lienen ainoa lajiani. Siksi kannattaisikin ajatella joskus omia tissejä pidemmälle ja ajatella ympäristönkin tunteita, mutta siihen eivät tissinatsit kykene.
Tai sitten sinä voisit ottaa huomioon ympäristösi ja muiden tunteet ja olla tuijottamatta niitä muita ihmisiä julkisilla paikoilla :saint:.
 
Lunatic
Mun mielestä tuo on vaan niin naurettavaa menettää ruokahalunsa tuollaisesta, että sori vaan, en aio antaa oman vauvani kärsiä. Tissit ja paljas maha eivät tietenkään kuulu ruokapöytään, mutta täysin piilossa hoidettu imetys, joka siis ällöttää sinunlaisia herkkiksiä vain ajatuksena, on ihan täysin normaalia.
Minäminäminäminäminäminä eikä kukaan muu.
 
Lunatic
Otatteko miehiltänne suihinkin ravintolapöydässä, siinähän samanlailla kehon eritteet siirtyvät suuhun.
Minusta imettävien äitien ei kannata ollenkaan mennä ravintoloihin tai muihin ruokapaikkoihin, jos eivät sitä aikaa kykene pitämään eritteitään kurissa.
 

Yhteistyössä