Julki-imetyksen vastustajat: imetys uimahallissa?

  • Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti
"..."
[QUOTE="vieras";26118681]Tai sitten eivät halua huomata. Koska eivät ole sinun tavoin röyhkeitä ja julkeita.[/QUOTE]

Mikä siinä ravintolassa imetyksessä mielestäsi on pahaa? siis se että näkyy rinta (sen voi kyllä estää esim. liidalla) vai ihan vain se ajatus, että jollain on siinä rinta esillä.
Olisi ihan mielenkiintoista tietää, mikä siinä ihmisiä noin ällöttää. Itselleni tulee mieleen, että ihminen ei ole ihan sinut kroppansa ja yleensäkään ihmisyyden kanssa, mutta kerro ihmeessä, mikä sinua siinä ällöttää.
 
"vieras"
[QUOTE="...";26118699]Mikä siinä ravintolassa imetyksessä mielestäsi on pahaa? siis se että näkyy rinta (sen voi kyllä estää esim. liidalla) vai ihan vain se ajatus, että jollain on siinä rinta esillä.
Olisi ihan mielenkiintoista tietää, mikä siinä ihmisiä noin ällöttää. Itselleni tulee mieleen, että ihminen ei ole ihan sinut kroppansa ja yleensäkään ihmisyyden kanssa, mutta kerro ihmeessä, mikä sinua siinä ällöttää.[/QUOTE]

Olen tullut ravintolaan syömään, nauttimaan ruoasta ja seurasta.
En katsomaan intiimejä toimituksia. Minusta se yksinkertaisesti on huonoa käytöstä ja välinpitämättömyyttä kanssaihmisiä kohtaan.
Yhtä vähän välitän katsoa/ kuunnella mitään muutakaan vastavaa; nenänkaivuuta, hampaiden kaivelua, piereskelyä, jonkun parin imuttelua ect. luonnollisia toimituksia kaikki, eikö totta. Kaikella on kuitenkin aikansa ja paikkansa ja imetys on hieno ja kaunis asia mutta ei kuulu ainakaan ravintolaan.
Ruumiillisuuden kanssa minulla ei ole mitään ongelmaa. Sieltä on turha kyökkipsykan kanssa syytä etsiä. Huonojen käytöstapojen ja puutteellisen kasvatuksen kanssa sen sijaan on.

Samaan kategoriaan kuuluu lasten kuriton riehuminen aikuisten ravintolassa, pikkulasten tuominen kirjastoon huutamaan yms. Mutta se on jo eri tarina.
 
  • Tykkää
Reactions: jalmir
[QUOTE="jepu";26118629]minä minä minä minä minun pennut minun mukavuus[/QUOTE]
Juurikin näin :)

Ne, joita häiritsee se, että imetän huomaamattomasti (eli imetyspaita, imetysliivit, harso, mahdollisimman rauhallinen nurkkaus) on ensinnäkin väkisinkin superkyyliä kun edes huomaavat mitä tapahtuu, ja toisekseen taatusti sitä sorttia jotka häiriintyvät väkisinkin ihan kaikesta, joten heidän lienee parasta erakoitua.
 
Kuiva Kurkku ja jano
Juurikin näin :)

Ne, joita häiritsee se, että imetän huomaamattomasti (eli imetyspaita, imetysliivit, harso, mahdollisimman rauhallinen nurkkaus) on ensinnäkin väkisinkin superkyyliä kun edes huomaavat mitä tapahtuu, ja toisekseen taatusti sitä sorttia jotka häiriintyvät väkisinkin ihan kaikesta, joten heidän lienee parasta erakoitua.
Se että toiset ovat herkempi-aistisia ja havainnoivat ympäristöään paremmin ja tarkemmin ei tee heistä superkyyliä vain siksi että joku toinen on epäherkkä ympäristöään kohtaan. Vähän sama ongelma epäherkkien ihmisten kohdalla kuin tyhmillä siinä että "tyhmä ei itse tajua olevansa tyhmä".
 
Juurikin näin :)

Ne, joita häiritsee se, että imetän huomaamattomasti (eli imetyspaita, imetysliivit, harso, mahdollisimman rauhallinen nurkkaus) on ensinnäkin väkisinkin superkyyliä kun edes huomaavat mitä tapahtuu, ja toisekseen taatusti sitä sorttia jotka häiriintyvät väkisinkin ihan kaikesta, joten heidän lienee parasta erakoitua.

Juuri näin. :)

Minä olen kanssa imettänyt tosi monessa paikassa julkisesti. Mulla vauva ei yrityksistä huolimatta huolinut alussa pulloa ja söi suunnilleen puolen tunnin välein. Enkä tosiaan oikeesti kuukausiksi aio linnoittautua kotiin siksi, että jotakuta ehkä häiritsee julki-imetys.

Ikinä en kuitenkaan ole imettänyt "hinkit esiin" meiningillä, vaan aina on ollut imetyspaidat ym. Aina olen myös etsinyt rauhallisimman paikan, mikä sillä hetkellä on ollut mahdollista.

Ja sen verran minä minä-meininkiä, että jos se jotakuta häiritsee, saa tulla sanomaan, mutta oikeesti se ei vaikuttaisi mun toimiin mitään. Se on sitten voi voi. Minä otan muut huomioon imetyspaidoilla, harsoilla, sillä, että haen rauhallisen paikan. En sen enempää. Ensisijaisesti kuitenkin ruokin lapseni. Ja elän myös enkä erakoidu kotiin.

Uima-hallissa en ole imettänyt, koska ei ole käyty. Vauva-uinnin jälkeen olen imettänyt pukuhuoneessa (meidän vauvauinti ei ole yleisessä uimahallissa). Jotkut imettävät sen jälkeen saunassa ja mua se ei ole häirinnyt millään lailla.
 
[QUOTE="vieras";26118610]Siis miten ihmiset kehtaa kahviloissa ravintoloissa imettää julkisesti?? Eikö ole mitään tolkkua missään enää. Se on yksinkertaisesti yrjöttävää.
En minäkään kaiva persettäni siellä. Vielä vähemmän laskisin housuni alas kaivaakseni sitä. Jotain kunnioitusta kanssaihmisiä kohtaan pitää olla. Ei kahvila ole mikään intiimi tila.
Pukutiloissa imettämisen ymmärrän.[/QUOTE]

Ihan hyvin, kiitos kysymästä. :)

Pystyn kyllä hoitamaan imetyksen ilman paljasteluja, niin että sitä harva edes huomaa. Pelkkää positiivista huomioa on tullut niiltä ketkä ovat jotain kommentoineet.

Mitä tulee niihin naapuripöytien kyyläilijöihin jotka eivät halua imetystä katsella niin voi, voi. Kaikki ei aina mene ihan juuri niin kuin itse sattuu haluamaan. Itsekin joudun varmaan joka kerta ihmisten ilmoilla liikkuessani törmäämään näkyihin, hajuihin ja ääniin joista en tykkää. Se on vaan elämää.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Horuksen silmä;26118563:
Jos julkisesti ei voi imettää ja silti haluaa liikkua lasten kanssa, niin kuinka voi imettää ei julkisesti jos vaikka on kävelemässä vauvalle tulee nälkä? Tai on puistossa, jossa vauva huutaa rintaa?
Entä jos vauva alkaa huutamaan rintaa junassa tai linja-autossa? Vessa jossa haisee pahalle EI ole vaihtoehto.
No jos esim oon puistossa niin etsin sen rauhallisen paikan tai menen vaikka autoon imettämään. Tai annan maitoa pullosta. Bussia ja junaa en käytä.

Niin ja tosiaan en mä koskaan oo kenellekään sanonut julkisesti imettämisestä, vaikka en esim tykkää kun oon syömässä jonkun tutun kaa ja hän alkaa pöydässä imettämään.
 
dfffgfg
[QUOTE="vieras";26117806]No mä en näe mitään syytä jäädä sinne pesuhuoneeseen imettämään. Voin hyvin siirtyä lämpimän pukkarin puolelle ja toimittaa asian siellä, ihan rauhassa. Kyllä mä kotonakin tulen suihkusta pois ennen kuin alan imettämään jossain suihkupallilla. Ihan yhtä puhdas se rinta on sen jälkeenkin.[/QUOTE]

Oi, onko jossain uimahallissa lämmin pukuhuone? Oulun uimahallissa ainakin kylmä kuin mikä ja hyvinkin nopsaan pitää saada lapsille vaatteet päälle saunan ja suihkun jälkeen. Jos siis lapsella olisi tarve saada rintaa nopeasti niin sitten antaisin saunassa.
 
Se että toiset ovat herkempi-aistisia ja havainnoivat ympäristöään paremmin ja tarkemmin ei tee heistä superkyyliä vain siksi että joku toinen on epäherkkä ympäristöään kohtaan. Vähän sama ongelma epäherkkien ihmisten kohdalla kuin tyhmillä siinä että "tyhmä ei itse tajua olevansa tyhmä".
Herkempiaistisuus ja havainnointi on yksi asia, huomaamattomasta imetyksestä ja ties mistä kaikesta muusta häiriintyminen on toinen juttu.

Ja eiköhän ole sen superhyperherkkäaistisen ongelma jos häiriintyy siitä, että joku imettää, mutta tissinvilaustakaan ei näy. Siirtyköön muualle ja olkoon katsomatta. Etenkin kun ei ole mitään katsottavaa.
 
voi voi ja ai jai
Ihan hyvin, kiitos kysymästä. :)

Pystyn kyllä hoitamaan imetyksen ilman paljasteluja, niin että sitä harva edes huomaa. Pelkkää positiivista huomioa on tullut niiltä ketkä ovat jotain kommentoineet.

Mitä tulee niihin naapuripöytien kyyläilijöihin jotka eivät halua imetystä katsella niin voi, voi. Kaikki ei aina mene ihan juuri niin kuin itse sattuu haluamaan. Itsekin joudun varmaan joka kerta ihmisten ilmoilla liikkuessani törmäämään näkyihin, hajuihin ja ääniin joista en tykkää. Se on vaan elämää.
Tää voi voi asenne on todella upea ja kertoo hienosta ja itsenäisestä ihmisestä.
Ehkä minäkin otan seuraavan jonkun kovaäänisen esineen mukaan joka sattuu laukeamaan ohimennessäni imettäjän kohdalla. Vauva saa slaagin mutta se nyt on... voi voi.
 
Lunatic
[QUOTE="...";26118699]Mikä siinä ravintolassa imetyksessä mielestäsi on pahaa? siis se että näkyy rinta (sen voi kyllä estää esim. liidalla) vai ihan vain se ajatus, että jollain on siinä rinta esillä.
Olisi ihan mielenkiintoista tietää, mikä siinä ihmisiä noin ällöttää. Itselleni tulee mieleen, että ihminen ei ole ihan sinut kroppansa ja yleensäkään ihmisyyden kanssa, mutta kerro ihmeessä, mikä sinua siinä ällöttää.[/QUOTE]

Ei fiksulle ihmiselle tule mieleenkään valuttaa eritteitään ravintolapöydässä. Kuseeko ukkosikin siinä samalla kun imetät?
 
Se että toiset ovat herkempi-aistisia ja havainnoivat ympäristöään paremmin ja tarkemmin ei tee heistä superkyyliä vain siksi että joku toinen on epäherkkä ympäristöään kohtaan. Vähän sama ongelma epäherkkien ihmisten kohdalla kuin tyhmillä siinä että "tyhmä ei itse tajua olevansa tyhmä".
Sitten ihminen opettelee elämään sen herkkäaistisuutensa kanssa.


Minullakin on autistinen tytär joka kokee monet ympäristön ärsykkeet vahvempina mitä me normitallaajat. Tarkoittaako se että normaaliäänellä puhuvat ihmiset viereisessä pöydässä ovat huonostikäyttäytyviä ja itsekkäitä siksi että seurustelunsa häiritsee lastani? Voinko vaatia kaikkia ihmisiä ympärillä käyttäytymään, pukeutumaan jne niin etteivät he sekoita tyttäreni mieltä?

Vai onko se kuitenkin niin että minun on totetettava tytärtäni sietämään erilaisia ääniä, hajuja yms ja vältettävä hänen kanssaan niitä paikkoja jotka ottavat liian koville...?
 
Mua ei henkilökohtasesti häiritse se imettäminen kun se tehdään nätisti tosiaan koko tissi piilossa. kä se kauhukuva imetyksestä on jäänyt just näistä röyhkeistä paskiaisista jotka on koko järkyttävän tissinsä kaivanut esiin *yöh* onneksi nämä ova harvinaisempia tapauksia sentään.

Uimahalllissa en silti haluais katsoa imetystä. jo ensinnäkin ajatus omasta kokemuksesta kuinka lämpö tai vauvan imu saa toisenkin tissin herumaan niin iskee aika ällötys siitä eritteistä julkisessa paikassa. Sen imetyksen voi tosiaan tehdä nätimminkin siellä pukkarin puolella.

Ja kyllä. mulla on yksi lapsi joka on rintaruokittu kotona ja pulloruokittu korvikkeella julkisilla tiloilla. Itse koen omat rintani yksityiseksi enkä julkisilla paikoilla esiin kaivettaviksi.
 
Mua ei henkilökohtasesti häiritse se imettäminen kun se tehdään nätisti tosiaan koko tissi piilossa. kä se kauhukuva imetyksestä on jäänyt just näistä röyhkeistä paskiaisista jotka on koko järkyttävän tissinsä kaivanut esiin *yöh* onneksi nämä ova harvinaisempia tapauksia sentään.
.
Muakin ällöttää se.

Edelleen on muistissa eräs kerta, kun naisihminen nosti paidanhelmansa ylös paljastaen vitivalkoisen höllyvän maharöllönsä, otti esille molemmat järkyttävän kokoiset hinkkinsä, ja alkoi imettää. Hyi raato.

Ja täysimetin itsekin silloin. Silti ällötti. Ja se istui mua vastapäätä rokotetutkimusklinikan pienessä odotusaulassa, eli näin väkisinkin tapahtuman. Vaikka parhaani mukaan muualle katselinkin.

Ei ne imetyspaidat ja harsot niin paljoa maksa, etteikö sellaisia voisi hankkia ja käyttää...ihan silkasta kunnioituksesta kanssaeläjiä kohtaan.
 
"vieras"
Ota vaan. Todistat siinä viimeistään typeryytesi, joka ei kyllä taida enää kovinkaan monelle olla epäselvää :D
Tuskinpa. Olen oppinut että röyhkeät ja toisten sietokyvyn varaan itsekkäät toimintansa laskevat ihmiset oppivat silloin, kun heille alkaa tulla seuraamuksia niistä. Eivät sitä ennen, eikä puhe näille minäminä ihmisille auta. Ilmeisesti kyseessä on sillä tavalla yksinkertainen ihmistyyppi että muita ei osata huomioida ellei se jotenkin tunnu heidän omissa nahoissaan. Sitten oppivat. Alkeellista, mutta minkäs teet, näitä simpletoneja elää keskuudessamme.

Eivätkä nuo hymiöt anna sinusta ollenkaan sitä rentoa kuvaa mitä haluat niillä ilmaista, päinvastoin. Yksi hauska netti-ilmiö muuten sekin; mitä enemmän ihmistä alkaa ahdistaa, sen enemmän niitä smiley feissejä alkaa tekstiin ilmestyä. Ankarasti vittuuntuneen ihmisen teksti on usein täynnä hymynaamoja. Melkein voisi luulla tukehtuvan nauruunsa.
 
[QUOTE="vieras";26118901]Tuskinpa. Olen oppinut että röyhkeät ja toisten sietokyvyn varaan itsekkäät toimintansa laskevat ihmiset oppivat silloin, kun heille alkaa tulla seuraamuksia niistä. Eivät sitä ennen, eikä puhe näille minäminä ihmisille auta. Ilmeisesti kyseessä on sillä tavalla yksinkertainen ihmistyyppi että muita ei osata huomioida ellei se jotenkin tunnu heidän omissa nahoissaan. Sitten oppivat. Alkeellista, mutta minkäs teet, näitä simpletoneja elää keskuudessamme.

Eivätkä nuo hymiöt anna sinusta ollenkaan sitä rentoa kuvaa mitä haluat niillä ilmaista, päinvastoin. Yksi hauska netti-ilmiö muuten sekin; mitä enemmän ihmistä alkaa ahdistaa, sen enemmän niitä smiley feissejä alkaa tekstiin ilmestyä. Ankarasti vittuuntuneen ihmisen teksti on usein täynnä hymynaamoja. Melkein voisi luulla tukehtuvan nauruunsa.[/QUOTE]

Jos imettäjä huomioi muut harsolla, imetyspaidalla, paikan valinnalla, miten se on minäminä-toimintaa?

Miten sinä huomioit sen vauvan tarpeen? Minusta sinun toimintasi on aika minäminä. Kun sinua häiritsee, muut eivät saa toimia niin. Vaikka tosiaan tekisi sen huomaamattomasti ja toisia kunnioittaen.
 
?!
Sitten ihminen opettelee elämään sen herkkäaistisuutensa kanssa.


Minullakin on autistinen tytär joka kokee monet ympäristön ärsykkeet vahvempina mitä me normitallaajat. Tarkoittaako se että normaaliäänellä puhuvat ihmiset viereisessä pöydässä ovat huonostikäyttäytyviä ja itsekkäitä siksi että seurustelunsa häiritsee lastani? Voinko vaatia kaikkia ihmisiä ympärillä käyttäytymään, pukeutumaan jne niin etteivät he sekoita tyttäreni mieltä?

Vai onko se kuitenkin niin että minun on totetettava tytärtäni sietämään erilaisia ääniä, hajuja yms ja vältettävä hänen kanssaan niitä paikkoja jotka ottavat liian koville...?
Lapsesi on sairas. Miksi hänet on vedetty tähän keskusteluun.
 
Lunatic
Ette te varmaan tampponeita ja siteitäkään vaihda ravintolapöydässä tai muuten julkisesti.
Tietyt asiat on tarkotettu tehtäväksi privaatisti, ja minusta niihin asioihin kuuluu myös imetys. Tehtiinpä se minkälaisten harsojen suojissa tahansa.. Eritteet on aina eritteitä, ja ne ei sovi julkisuuteen.
 

Yhteistyössä