Julki-imetyksen vastustajat: imetys uimahallissa?

  • Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti
just
Ei uimahalli ole mikään imetyspaikka.Hyi,eikä missään nimessä saunassa.Mitään ei ole imetystä vastaan,mutta että saunassa,yleisten tilojen hygienia ei ole paras mahdollinen.
 
toinen vieras
Öö, miksei? Uinnin jälkeen nälkäinen, janoinen vauva ja vastapesty rinta? En ymmärrä ongelmaa.

Aamuäreelle: en tiedä moniko, mutta minä ainakin :) En tuputa tissiä mutta napero itse nappaa kiinni siinä sylissä istuessa, enkä näe syytä estää.
 
"vieras"
Öö, miksei? Uinnin jälkeen nälkäinen, janoinen vauva ja vastapesty rinta? En ymmärrä ongelmaa.

Aamuäreelle: en tiedä moniko, mutta minä ainakin :) En tuputa tissiä mutta napero itse nappaa kiinni siinä sylissä istuessa, enkä näe syytä estää.
No mä en näe mitään syytä jäädä sinne pesuhuoneeseen imettämään. Voin hyvin siirtyä lämpimän pukkarin puolelle ja toimittaa asian siellä, ihan rauhassa. Kyllä mä kotonakin tulen suihkusta pois ennen kuin alan imettämään jossain suihkupallilla. Ihan yhtä puhdas se rinta on sen jälkeenkin.
 
  • Tykkää
Reactions: Madicken04
toinen vieras
[QUOTE="vieras";26117806]No mä en näe mitään syytä jäädä sinne pesuhuoneeseen imettämään. Voin hyvin siirtyä lämpimän pukkarin puolelle ja toimittaa asian siellä, ihan rauhassa. Kyllä mä kotonakin tulen suihkusta pois ennen kuin alan imettämään jossain suihkupallilla. Ihan yhtä puhdas se rinta on sen jälkeenkin.[/QUOTE]

Joo toki toimii noinkin. Mutta onko joku syy miksi ei voisi esimerkiksi vauvauinnin jälkeen imettää saunassa, jos siellä kuitenkin istahdetaan rauhallinen hetki ja vauva tahtoo maitoa? Pukuhuone käy varmasti yhtä hyvin (kunhan on ensin pessut, kuivannut ja pukenut sekä itsensä että vauvan?), mut saunassa se tissi on valmiiksi paljaana ja tunnelmakin usein rauhallisempi kuin pukutiloissa, niin itse en näe estettä syöttää saunassakaan.
 
ap.
No ei helvetissä, kauheeta kattoo ku tissit on tiskillä kaiken kansan nähtävillä!!! Eiku hetkinen, niinhän ne on muutenkin siellä saunassa :O
Tätä minä hieman ajoin takaa :) Että onko julkisesti imettämisen ongelma ne tissit vai imetys tapahtumana. Hygieniaa en tullut ajatelleeksikaan, onko se tissi joskus puhtaampi kuin vastapestynä? Tietysti voi miettiä näpelöikö lauteita ennen kuin auttaa tissin suuhun.
 
"vieras"
Joo toki toimii noinkin. Mutta onko joku syy miksi ei voisi esimerkiksi vauvauinnin jälkeen imettää saunassa, jos siellä kuitenkin istahdetaan rauhallinen hetki ja vauva tahtoo maitoa? Pukuhuone käy varmasti yhtä hyvin (kunhan on ensin pessut, kuivannut ja pukenut sekä itsensä että vauvan?), mut saunassa se tissi on valmiiksi paljaana ja tunnelmakin usein rauhallisempi kuin pukutiloissa, niin itse en näe estettä syöttää saunassakaan.
Senkus, mä en kyllä ala imettämään saunassa. En kotona enkä yleisillä paikoilla. Se vauva ei siihen kuole että menen pukkarin puolelle, ja jos nyt hätä on niin ei sielläkään tarvitse välttämättä kaikkea ensin pukea.

Mä käsitän julki-imetyksellä sen että jos nyt vauvalla tulee julkisella paikalla nälkä, niin toki voin imettää häntä myös muualla kuin kotona. Mutta ei se mulle sitä tarkoita että voin alkaa imettämään IHAN MISSÄ VAAN just sillä sekunnilla, olin sitten kaupan kassajonossa taikka yleisessä saunassa. Kyllä siittä ehtii etsimään jonkun paremman/ rauhallisemmankin paikan. Joillakin tuntuu olevan jokin ihme halu toteuttaa sitä imetystä mahd. monessa erilaisessa julkisessa tilanteessa.
 
"jozzu"
Vauvauinnin jälkeen mentiin aina vähksi aikaa saunaan alalauteille istumaan ja siinä tuli kyllä imetettyä. Vauva oli uinnin jälkeen nälkäinen ja jos en olis silloin antanut tissiä niin huutoahan siitä olis tullut. Oli kuitenki kiva hetki lämmitellä ennenkuin mentiin pukemaan. Ja kyllä siellä imetti melkein kaikki muutkin äidit silloin.
 
"vieras"
Tätä minä hieman ajoin takaa :) Että onko julkisesti imettämisen ongelma ne tissit vai imetys tapahtumana. Hygieniaa en tullut ajatelleeksikaan, onko se tissi joskus puhtaampi kuin vastapestynä? Tietysti voi miettiä näpelöikö lauteita ennen kuin auttaa tissin suuhun.
Tässä just tulee se hinkit-esiin pakkomielle. Että kun hyvin vois siirtyä sinne pukkarinpuolelle imettämään omassa rauhassa, niin silti on saatava antaa sen muksun lutkuttaa siellä saunassa missä kaikki voi piirissä töllistellä toimitusta.
 
lkasjnl
[QUOTE="vieras";26117861]Senkus, mä en kyllä ala imettämään saunassa. En kotona enkä yleisillä paikoilla. Se vauva ei siihen kuole että menen pukkarin puolelle, ja jos nyt hätä on niin ei sielläkään tarvitse välttämättä kaikkea ensin pukea.

Mä käsitän julki-imetyksellä sen että jos nyt vauvalla tulee julkisella paikalla nälkä, niin toki voin imettää häntä myös muualla kuin kotona. Mutta ei se mulle sitä tarkoita että voin alkaa imettämään IHAN MISSÄ VAAN just sillä sekunnilla, olin sitten kaupan kassajonossa taikka yleisessä saunassa. Kyllä siittä ehtii etsimään jonkun paremman/ rauhallisemmankin paikan. Joillakin tuntuu olevan jokin ihme halu toteuttaa sitä imetystä mahd. monessa erilaisessa julkisessa tilanteessa.[/QUOTE]

Ei ihan varmasti kuolekaan jos menee pukkarin puolelle. Mutta sitä mä tässä pähkäilen, että miksi se pukutilojen puolelle meneminen olisi jotenkin parempi? Jokainen SAA tehdä jos niin haluaa, mutta miksi niin PITÄISI tehdä? Miksi pukuhuone olisi parempi paikka kuin sauna? (Jos se sinusta on niin okei, mutta onko se jotenkin yleispätevästi parempi?)

Monissa uimahalleissa on unisex-pukutilat joissa pukukopit. Eli voit imettää sauna-/pesutiloissa TAI unisexpukutiloissa tissiä piilotellen (se ei ole enää tila jossa saisi kekkuloida alasti) TAI pukukopissa varaten pukukopin täten suht pitkäksi aikaa. Minusta kaikki em. variaatiot sopii. Ja jos vaihtoehdot on imettää hämärässä saunassa missä muutenkin istutaan alasti kymmenminuuttinen tissit esillä tai pukuhuoneessa, niin miksi saunassa imettäminen olisi jotenkin asiasta suuremman numeron tekemistä?
 
"jozzu"
[QUOTE="vieras";26117891]Tässä just tulee se hinkit-esiin pakkomielle. Että kun hyvin vois siirtyä sinne pukkarinpuolelle imettämään omassa rauhassa, niin silti on saatava antaa sen muksun lutkuttaa siellä saunassa missä kaikki voi piirissä töllistellä toimitusta.[/QUOTE]

Voihan siellä pukuhuoneessakin töllistellä, jos on sellainen töllistelijä. Tai sitten jättää töllistelemättä.
 

Yhteistyössä