yrmy
Joo tiedetään, että toi oli kärjistys. Mutta kuitenkin porukka yksinkertaistaa sen just tohon tyyliin. Että ei vois oppia kohtuukäyttöä, jos ei vanhemmat ole koskaan korkanneet Olvia kotona. Eipä sillä, en itsekään ole mikään absolutisti ja tykkään ottaa joskus ruuan kanssa punkkua pienen lasillisen, tai oluen saunan jälkeen. En silti lähde syyttelemään absolutisteja, että "eipä ne teidän lapsennekaan varmasti opi kohtuukäyttöä, kun ette itse juo ollenkaan". Tätähän täällä huudellaan vähän väliä, vai mitä?No en mä kyllä tolla tavalla sanonut-
Mutta kun on nähnyt alkoholista toipuvia läheisiä (oma setä, oma vanhempi) ja kaiken sen jo lapsena, niin joku pari siideriä vaan naurattaa mua.
Kunpa kukaan lapsi ei joutuisi kokemaan sitä mitä minä lapsena. Ei tämä itsesääliä ole, mutta elämä kouluttaa kohtuuteen kaikin puolin.
Niin ja onhan noita alkoholisteja suvussa itse kullakin, että kokemusta on. Hieno homma, että sinä olet oppinut kohtuuden tässä asiassa, vaikka lapsuudessa olet ihan muunlaista esimerkkiä saanut!