sain töissä melkoista paskaa niskaan joten päätin irtisanoutua... Haluatko kysyä jotain? on aikas paha mieli...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "..."
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Sama tilanne täälläkin :( Tosin en ole vielä irtisanoutunut. Huomenna otan asian esille ja jos asiat ei parane en aio jäädä. Ei haluaisi luovuttaa mutta mitä vaihtoehtoja minulla on? Niin paha mieli että olen itkenyt puolet työpäivästä (onneksi työhuoneen oven saa lukkoon) ja kotonakin monta tuntia... Varmasti saisin enemmän arvostusta jossain muualla, vaikka sitten kotiäitinä jos en töitä saa.

Työkaverit ovat haukkuneet selän takana pomolle, ja päin naamaa haukkuneet idiootiksi yms. ihan aiheetta.

Jouduin ilman perehdystystä tähän hommaan vaikka luvattiin perehdyttää. Esim. Olen kysynyt neuvoa miten tässä tilanteessa toimitaan. Työ"kaverit" ovat neuvoneet. Tilanteen ollessa päällä olen tajunnut että ovatkin neuvoneet aivan päin metsiä. Olen tehnyt niin, kuten tilanteessa tulee toimia, enkä niin kuten työkaverit sanoivat. Ovatkin sitten pomolle "haukkuneet" minun tehneen homman juuri niin kuin he neuvoivat (eli väärin) vaikka tein sen niinkuin kuului. Ovat myös valehdelleet minun lähteneen liian aikaisin aina töistä, vaikka itse olen se joka viimeisenä pääsääntöisesti on työmaalta lähtenyt, lukinnut ovet yms. Ainoastaan silloin, kun olen joutunut ylitöihin, olen seuraavana päivänä "tasannut" eli jos olen hommani ajoissa tehnyt, olen ilmoittanut lähteväni. Olen kaiken merkannut työvuorolistaan. Olen uusi tässä paikassa joten pomo ei usko minua... Tunnit silti täsmäävät listalla.

En myöskään kuulemma tee yhteisiä töitä (tiskit, roskat yms.) Vaikka minä olen se joka viimeiset kuukaudet on YKSIN hoitanut nämä asiat...

Ovat mustamaalanneet mainettani julkisesti, ettei minulla ole valtuuksia toimia työssäni. Minulla on kaikki valtuudet.

Jotta tällaista....

Aiheelliset haukut tuli siitä että poissaoloja on paljon. Minulla on 4 lasta ja kamala sairastamiskierre nyt ollut päällä, eikä ole ketään muutakaan hoitamassa. Mutta onko siitäkään aiheellista haukkua?

pomo ei kuitenkaan ottanut irtisanoutumista vastaan, käski miettiä muutaman viikon. En kuitenkaan jaksa tällaista enää. Minulla on viimeiset 15 vuotta ollut loistava maine työssäni, ja nämä ilkeilevät työkaverit ovat tuhonneet sen parissa kuukaudessa... tarvitsen lomaa että saan maineeni kuntoon.

Liitolta saan rahat, otan nuorimman lapsen pois hoidosta joten saan kotihoidon tuen, lapsilisät tulevat myös. Eiköhän niillä hetken pärjää.

Mutta jos vaan nyt pakenet, niin eikö nuo asiat jää vaivaamaan sun mieltä? Sehän olis niinkuin voitto niille kiusaajille sitten. Todiste, että myönsit kaiken ja luovutit. Ehkä pomosi on ihan oikeassa. Vaikka just nyt tuntuu kamalalta, niin mieti vielä. Anna tilanteen tasaantua hetken ja mieti sitten uudelleen.

• Tykkää
Reactions: Tara74
[QUOTE="Alkup";26086443]pomo ei kuitenkaan ottanut irtisanoutumista vastaan, käski miettiä muutaman viikon. En kuitenkaan jaksa tällaista enää. Minulla on viimeiset 15 vuotta ollut loistava maine työssäni, ja nämä ilkeilevät työkaverit ovat tuhonneet sen parissa kuukaudessa... tarvitsen lomaa että saan maineeni kuntoon.

Liitolta saan rahat, otan nuorimman lapsen pois hoidosta joten saan kotihoidon tuen, lapsilisät tulevat myös. Eiköhän niillä hetken pärjää.[/QUOTE]

jos irtisanoudut itse, edessä on 3 kk ilman rahaa mistään eli karenssi.

Fiksu pomo.

Mieti asiaa (hae saikkua!!!) ja vaadi että pomon kanssa pidetään palaveri siitä missä mennään. Pyydä luottamusmies paikalle, jos et tai teillä ei ole luottaria, pyydä työsuojeluvaltuutettu. Jos sitäkään ei ole, pyydä työsuojeupäällikkö, se on pakko olla.

Kerrot tilanteen ja pyydät heidän ratkaisu- ja toimenpide-ehdotuksia, kirjaatte kaikki muistioon ja sitten toetutatte ne. Tuossa olisi varmaan aiheellista esimiehen pitää "pieni" palautekeskustelu myös muiden kanssa, yksitellen.

Tuo on kiusaamista ja siitä saisi lakijutunkin aikaiseksi.

Poissaoloista pitääkin keskustella jos ne on toistuvia (ettei taustalla ole muita syitä) mutta jos ne on hoidettu kuten on sovittu, ei ole aihetta haukkua. Siitäkin voit mainita, et sinäkään niistä varmaan nauti. :(

Voimia!

Älä anna heille sitä, mitä he nyt haluavat. Luuletko, että he oppivat, katuvat tai katsovat peiliin? E-hei. He etsii uuden uhrin. Hoida työsi hyvillä mielin, älä katkeroidu tai alennu samaan. Kyllä fiksu pomo huomaa, kuka tekee ja mitä.

Siinä sitten hiljaisuudessa haeskelet kiva työtä, mikäli et viihdy alkuunkaan edes ns. sopeutumisvaiheen jälkeen.

periäätteessa oikeasti minun ei tarvitse irtisanoutua, työsuhteeni loppuu pian, ja sanoin etten tule sitten enää... Eli viikon karenssilla tästä selviää.

Meidän työsuojeluvaltuutettu on tämä pahin kiusaaja. ylimpiä ystäviä pomon kanssa. Eli keneen otan yhteyttä?

kenen silmissä se maine on mennyt, kun pomokin käskee miettimään vielä tuota irtisanoutumista, tuntuisi näin ulkopuolisesta että kuitenkin puolustaja löytyisi.
mutta on se tämä nykymaailman työelämä aika raakaa, itsekin aika usein ajattelen että irtisanon itseni nykyisestä työpaikasta, vaikka tulot on vakaat ja työaikakin mukava, mut siihen ne mukavat puolet loppuvatkin...

[QUOTE="Alkup";26086422]Työkaverit ovat haukkuneet selän takana pomolle, ja päin naamaa haukkuneet idiootiksi yms. ihan aiheetta.

Jouduin ilman perehdystystä tähän hommaan vaikka luvattiin perehdyttää. Esim. Olen kysynyt neuvoa miten tässä tilanteessa toimitaan. Työ"kaverit" ovat neuvoneet. Tilanteen ollessa päällä olen tajunnut että ovatkin neuvoneet aivan päin metsiä. Olen tehnyt niin, kuten tilanteessa tulee toimia, enkä niin kuten työkaverit sanoivat. Ovatkin sitten pomolle "haukkuneet" minun tehneen homman juuri niin kuin he neuvoivat (eli väärin) vaikka tein sen niinkuin kuului. Ovat myös valehdelleet minun lähteneen liian aikaisin aina töistä, vaikka itse olen se joka viimeisenä pääsääntöisesti on työmaalta lähtenyt, lukinnut ovet yms. Ainoastaan silloin, kun olen joutunut ylitöihin, olen seuraavana päivänä "tasannut" eli jos olen hommani ajoissa tehnyt, olen ilmoittanut lähteväni. Olen kaiken merkannut työvuorolistaan. Olen uusi tässä paikassa joten pomo ei usko minua... Tunnit silti täsmäävät listalla.

En myöskään kuulemma tee yhteisiä töitä (tiskit, roskat yms.) Vaikka minä olen se joka viimeiset kuukaudet on YKSIN hoitanut nämä asiat...

Ovat mustamaalanneet mainettani julkisesti, ettei minulla ole valtuuksia toimia työssäni. Minulla on kaikki valtuudet.

Jotta tällaista....

Aiheelliset haukut tuli siitä että poissaoloja on paljon. Minulla on 4 lasta ja kamala sairastamiskierre nyt ollut päällä, eikä ole ketään muutakaan hoitamassa. Mutta onko siitäkään aiheellista haukkua?[/QUOTE]

mutta tuohan kuulostaa järkyttävältä, miten kukaan edes kehtaa tehdä noin 4 lapsen yh:lle. En jaksaisi sinuna.

[QUOTE="alkup";26086529]periäätteessa oikeasti minun ei tarvitse irtisanoutua, työsuhteeni loppuu pian, ja sanoin etten tule sitten enää... Eli viikon karenssilla tästä selviää.

Meidän työsuojeluvaltuutettu on tämä pahin kiusaaja. ylimpiä ystäviä pomon kanssa. Eli keneen otan yhteyttä?[/QUOTE]

Mä laittaisin asiallisen pitkän, selkeän selonteon sähköpostilla pomolle ja työpaikan työsuojelupäällikölle jossa pyytäisin pikaista selkeyttä tilanteeseen. Laittaisin sen kopiona myös työsuojelupiiriin ja omaan liittoon. Näkisivät että nyt on tosi kyseessä ja tämä peli on ohi.

Mä en jaksa enää tätä. Mä oon kova, olen kestänyt vaikka mitä sontaa tuolta ja ollut lojaali työkavereille ja auttanut vaikka ovat tehneet mitä.

tänäänkin itkin koko päivän. Mä en jaksa tätä enää en jaksa. Iltakin meni itkiessä. Itken nytkin kun kirjoitan tätä.
Onko tämä sitten elämää?

Minulla alkaa uusi työmahdollisuus syksyllä. Olen jo soitellut. Joten en jatka tätä työtä enää, koska alkaa tututkin ihmettelemään, kun ovat kuulleet näitä juttuja. ei, en jaksa.

[QUOTE="ltm";26086556]Mä laittaisin asiallisen pitkän, selkeän selonteon sähköpostilla pomolle ja työpaikan työsuojelupäällikölle jossa pyytäisin pikaista selkeyttä tilanteeseen. Laittaisin sen kopiona myös työsuojelupiiriin ja omaan liittoon. Näkisivät että nyt on tosi kyseessä ja tämä peli on ohi.[/QUOTE]

Tunnen nämä ihmiset. Jos tämän tekisin, olisi pomokin sitä mieltä että minun on parempi lähteä. Tunnen ne niin hyvin...

Tarjottiin jopa osittaista hoitovapaata mutta nyt ajatellen "It's all or nothing".

Yhteistyössä