Kaksikymppisistä yrittäjistä 2011 plussanneet (Uusi pino)

Kiitos synnytystarinoista! Niitä oli mielenkiintoista lukea! :)

Annie: Hyvin vaikea sanoa uskallanko ryhtyä tähän uudestaan. Olen kuitenkin ollut todella pahoinvoiva jo 16 viikkoa.. Miehelle olen sanonut, että toppuuttelee ja muistuttaa tästä jos joskus otan toisen lapsen puheeksi. Voihan se olla, että aika kultaa muistot.. Minä kuitenkin haluaisin lapselle sisaruksen. Jotenkin tuntuu niin pahalta lapsen kannalta jos joutuu olemaan yksin. Toisaalta eihän sitä ikinä tiedä voimmeko edes saada enempää lapsia. Nykypäivänä kun jokainen lapsi on lahja eikä itsestäänselvyys.

Pissakokeesta: Multakin otetaan joka neuvolakäynnillä pissanäyte, josta tutkitaan jotain. :D En edes tiedä mitä ne tutkii. Ilmeisesti ainakin ketoaineet.

(.) Eilen käytiin neuvolassa. Mulla siirtyikin LA viikon eteenpäin eli uusLA on 16.8. Ärsyttää ihan hirveästi, että viikkoja onkin viikko vähemmän ku luulin!! Tämän takia joudun menemään neuvolaan perjantaina uudestaan, koska eilen mulle ei voitu antaa sitä KELA lappua. Raskaus oli eilen kestänyt 152 päivää ja niitä pitää olla se 154. :D No pääsenpähän kuuntelemaan sykkeen uudestaan. Eilen pikkuisen syke oli 140. Sf-mitta 19 cm eli ihan käyrillä mennään. Mulla oli paino noussut viime neuvolakäynnistä 9 kg eli 1,4 kg viikossa. :LOL: Huomaa siis, että kyllä nyt on jo vähän paremmin ruoka pysynyt sisällä, vaikka edelleenkin olen oksentanut. :D Onhan toki vauvakin kasvanut. Käytiin läpi myös voimavarakysely. Eipä siinä sen ihmeempiä ollut, mutta joitain keskusteluvinkkejä saatiin. Meillä kun joistain asioista on vähän hankala keskustella, vaikka kovasti on kehitytty kys. aiheissa. Multa muuten päätettiin hoitaa hiiva ku valittelin outoa vuotoa ja outoa tunnetta pissatessa. Rautalääkityskin aloitettiin ku hb oli 116.

Viimeksi muokattu:
Miramei Aika outoa, ettei teillä tarvita kuin yks pissanäyte. Meillä siitä katotaan siis joka käynnillä proteiinit, sokerit ja ph, jotta huomataan, jos jotain on vinossa. Googletin asiaa, ja ainakin proteiineja mitataan, jotta huomattaisiin mahdollinen raskausmyrkytys tai jokin tulehdus. Ja tuo mittaus on ilmeisesti muuallakin tavallista. Joissain paikoissa sen testin joutuu jopa itse tekemään, meillä onneksi riittää, että pissaa purkkiin ja jättää sen näytevessaan ja terkka käy tekeen testit.

Itse en vielä tiiä, joudunko sokerirasitustestiin, sillä siitä ei oo ollut mitään puhetta, eikä missään lapuissa oo lukenut, millä kriteereillä sinne täällä joutuu. Pelkäänpä, että joudun jo iän perusteella testeihin. Googlasin tuotakin asiaa ja ilmeisesti tuo riippuu paikkakunnasta, miten helposti sinne joutuu. Löytämäni ikärajat vaihteli 25-40 välillä. Lisäksi sinne voi joutua, jos vauva on iso tai jos pissassa on sokeria (eli sen takia niitä sokeriarvoja katotaan pissasta joka käynnillä?).

Ultraa ei meidän neuvolasta löydy, vain ikivanhoja(tai ainakin siinä huoneessa, jossa ekalla kerralla kävin oli ikivanha ja rätisevä)dopplereita. Ehkä just sen takia meillä ei ultriin niin helposti pääse, kun ne tehdään kaikille paikkakuntalaisille samassa paikassa.

Minäkin katoin tuon dokkarin, ja taidan katsoa loputkin jaksot, vaikka niissä ei enää keskitytäkään vauvoihin. Mulle se ei aiheuttanut paniikkia, mutta ehkä yritysvaiheessa tuo ei ois mitään kovin kannustavaa katsottavaa.

Mesikämmen Totta. Oon aina aatellut, että jos kerran onnistuu lapsen saamaan, niin sitten ei tiettyyn ikään asti oo mitään huolta, ettei tulisi toinenkin, mutta täällä oon sunflowerin myötä huomannut, että ei se ihan niin mene..:/

Helou :wave:

Ilmoittelen itseni joukkoon mukaan.
LA on todennäköisesti 12.11. Huomenna on sit eka neuvolakäynti ja viikkoja tällä hetkellä olisi 9+3 :p
Varataan ultra aika myös niin selviää sitten siellä enemmän. toivottavast ei nyt kovin paljoa jälessä oltais viikoissa :)

Ain00 Onnittelut plussasta! :flower: mikä sun normikierto on? Jos oot vasta saanut sen plussan, niin voi olla, että heittää viikkoja. Itselläni kierto oli keskimääräisesti 38 päivää (ekan plussan sain kp40) ja neuvolan laskettu aika ultrien perusteella siirtyy reilu kaks viikkoa! Alkuperäinen la on 23.10, mutta NT-ultrassa siirretään virallisesti varmastikkin reilusti marraskuun puolelle.

Annie alkoi minullakin ihmetyttään tuo, mutta kai ne sitten alkaa seuraamaan tarkemmin jos on sokerit tms koholla tuossa ekassa testissä. Mulle sanottiin, että sokerirasitukseen joutuu, jos on lähisuvussa (vanhemmat, sedät, tädit, isovanhemmat, serkut sisaret) sokeritautia tai ylipainoa. Minulla ei oo kumpaakaan ja täti sanoi sen olevan äärimmäisen harvinaista ettei suvusta löydy.. Pitääpä kysellä seuraavassa neuvolassa.

Viimeksi muokattu:
Ain00 Onnittelut plussasta! :flower: mikä sun normikierto on? Jos oot vasta saanut sen plussan, niin voi olla, että heittää viikkoja. Itselläni kierto oli keskimääräisesti 38 päivää (ekan plussan sain kp40) ja neuvolan laskettu aika ultrien perusteella siirtyy reilu kaks viikkoa! Alkuperäinen la on 23.10, mutta NT-ultrassa siirretään virallisesti varmastikkin reilusti marraskuun puolelle.

Mun kierto on yleensä ollu 28-30.. Olin kp 60 kun sain ekan haalean viivan raskaustestiin ja kp 66 lääkäris kävin sit varmistaas. :)
Ensimmäisestä raskaudesta tunsin jo sinä päivän kun menkkojen olis kuulun alkaa et oon paksuna, mut tää "kaveri" ei kyl olemassa olostaa halun paljastuu :D

Ain00 Onko sulla ollu pillerit käytössä ennen tätä yk1? Tarkoitan vaan, että kierto voi olla niin sekasin, että ovis ollut super-myöhään, mutta ultrassahan se onneksi selviää ja pääasiahan on, että tärppäsi! :)

Tänään oli ultra, jossa todettiin, että sydän ei enää lyö. Siellä se makasi, ihan vauvan näköisenä, mutta elottomana. :'( Viikkoja oli 9. Ensi viikkoon mennessä pitäis alkaa vuoto ja jos ei ala niin ensi viikolla naisten polille... Tää on ihan hirveää.. Perjantai 13. Se vauva ei todellakaan ole itsestäänselvyys..

Miramei, otan osaa. Tuntuu tosi pahalta sinun ja miehesi puolesta. En tiedä, mitä sanoa, sillä tuskin mitkään sanat voivat helpottaa tuskaasi. Toivon kovasti, että sinäkin saat vielä kokea raskauden, jossa kaikki menee hyvin. Voimia ensi viikkoon ja toipumiseen.

Epa varmasti tuntui pahalta, mut musta pahinta on, että me ehittiin oottaa sitä vauvaa jo puoltoista kuukautta! Se näytti vauvalta, syke oli nähty kahdesti ja ennen kaikkea se, ettei vauva ole tullut vieläkään pois vaan makaa elottomana kohdussa :'( Toivoin, että lähtis tulemaan nyt viikonloppuna ettei tarvis maanantaina "synnyttää" tai kaapia. Nyt piti olla viikko 10-11 kun nähtiin että 9 viikkoseksi oli jäänyt.
Kiitos kaikille tsempeistä<3

Moi!!

Miramei: aivan kamalaa! Todella ikävää, että tekin joudutte läpikäymään menetyksen.:( tiedän, että tuossa tilanteessa ei mitkään puheet auta, mutta se enkelivauva ei ollut vaan tarpeeksi hyvä tähän maailmaan, vaan pääsi "onneksi" pois ettei tarvitsis elää huonoa elämää. Mulle joku sitä silloin km:n jälkeen sanoi, että ei ollut alkio vaan tarpeeksi kelpo tänne, eikä meitä varten, ja se kuulosti mun mielestä kauhealta, mutta näin jälkeenpäin ajatellen juuri niinhän se on...

On: kauheeta laittaa tänne sit heti omat hyvät ultrakuulumiset näiden kauheiden uutisten jälkeen, mutta siis me oltiin rakenneultrassa perjantaina, ja tirriäinen on kuulemma ihan priima!<3 ...ja meidän ja kaikkien tuttujen poikaveikkaukset vaihtui tyttölupaukseen! Ei meinannu ekana saada kunnon näkymää, mut ku sanoin sit et mennään 4D:hen ku halutaan tietää ni kätilö katto sit viel kertaalleen ennen ku lopetti ja huus et ihan selvä tyttö on, et syö kuulemma hattunsa jos on väärässä!:D se kielsi menemästä 4D: hen ku se maksaa niin paljon!:D

Viimeksi muokattu:
Mä en tajuu mitä tää vehje taas sekoilee... Mut siis joo, eli rakenteet kunnossa ja kaik hyvin; tirri peuhas siellä koko ajan ja imi peukkua!:) hehe, ja tais olla kätilö niin pasmat sekasin ku yritti sitä sukupuolta selvittää et unohti kirjottaa sen neuvolakortin raskauden seuranta -rivin kokonaan!:O täytyy soittaa maanantaina ja kysyä et mikäs siinä oli ku ei siihen tullu mitään...

Kysely ultroista: montako ultraa teille kuuluu? Meillä ei kuulu Turussa ku vaan nää kaks, ja sit saaki olla omillaan...:( me kyl silti harkitaan sitä 4D:tä ku olis kuitenki aika kiva nähdä pikkuinen vielä ennen syntymää.

Johanna olen pahoillani, että sinäkin olet tämän joutunut läpikäymään. Missä vaiheessa meni kesken? Millä toimenpiteellä poistettiin? Kuinka kauan sen jälkeen tärppäsi uudelleen? Olisin kiitollinen jos jaksat kertoa hieman..
Lääkäri-appiukko arveli, että istukka saattoi myös olla pahassa paikassa eikä sikiö saanut enää verta. Sikiö oli kohdun pohjalla. Toki vika saattoi olla myös sikiössä.
Onnea sinulle hyvistä ultrakuulumisista! :heart:

Miramei Voimia teille molemmille :hug:

ON: viikko sitten alkoi erittäin niukka rusehtava vuoto jonka seassa hieman ihan punaistakin verta.. Oireet ei oo mihinkään hävinny mutta jotenki tää vaikuttaa niin samalta ku viimeksi :( heräsin viime yönä hirveään ahdistukseen ihan yhtäkkiä, en tiedä mikä ahdisti mutta olin hirveän surullinen. Tunteet on muutenki heitelly laidasta laitaan. Neuvolaanhan en ole soittanut plussauksen jälkeen juuri tämän takia kun alan aina jossain vaiheessa vuotamaan. Onko muilla ollut tällaista niukkaa vuotoa ja onko ollut harmitonta ja mistä kenties johtunut? Itsellänihän huonoja kokemuksia näistä mutta silti niiin toivon että kerrankin olisi harmitonta. Nyt olisi menossa siis 6+4

miramei: mulla meni tosiaan kesken syyskuussa (ja sit kyl tärppäs aika nopsaa uudestaan!:)), ja olin "onneks" vasta viikoilla 5+ jotain, enkä ees soittanu neuvolaan vielä siinä vaiheessa. Mulla oli jo ennen vuodon alkua sellanen olo, et kaikki ei oo hyvin, eikä sit ollukaan, ku alko keskellä yötä kauheet krampit ja vuoto.:'( siellä mä sit itkua väänsin surusta ja kivuista, ja juoksin vessassa kattomassa mitä sinne pönttöön holahtelee, ja aamulla sit vihdoin tiesin, että alkio oli pytyssä. Mietin siinä pitkään, et pitäiskö jonnekin lähteä soittelemaan et pitääkö tyhjentää, mut huomasin kyllä sit päivän mittaan, et kaikki oli jo tullut, enkä soitellu mihinkään. ...onneks ei menty varhaisultraan eikä varattu sinne aikaa, koska ilman vauvan sykkeiden kuulemistakin tapahtunut oli ihan järkyttävä! en tosiaan samassa tilanteessa oo ollu ku mitä te joudutte läpikäymään, mutta voin vaan kuvitella miltä susta tuntuu.:'( kyllä sitä itse on joka neuvolan jälkeen missä on kuullut sydänäänet, alkanut itkemään onnesta siitä, että pikkuinen vielä jaksaa kyydissä! mä en nyt oikein tiedä osaanko sanoa muuta, kuin että jaksamista!!<3

niin, ja miitt: oliks sulla ollu siis vastaavanlainen tilanne ennenkin? mä toivon, ettei vuoto nyt ala kunnolla, ja pikkuruinen pysyis mukana!!<3 ootko soitellu päivystykseen tai jotain?

...ja tervetuloa miwwi!! eihän sulla voi olla noin vähän viikkoja jos CB digi näyttää 3+, vaan sit pitäis olla vähintään se 5+jotain (eli siis se 3+ on hedelmöittymisestä, eli jos ovis olis kp14, ni sit olis joku vko 5+)! eiks sulla ollutki aika pitkää kiertoa ollu vai muistanko oikein?

tervetuloa miwwi ja Ain00! miwwi jos haluat listaan niin laittele tietoja:)

Miramei olen pahoillani <3

Johanna kaikille kuuluu ne 2 ultraa, NP ja rakenne. Kaikki muu on extraa:) Joskus jonkun neuvolassa on esim. ultralaite ja nla lääkäri ultraa niillä käynneillä jne..

Täällä vaan tylsää elokuun odotusta..

Jenny ja Papu 24+5

Miramei: Onhan se varmaan ollut järkytys ettei enää mitään eloa ole, itselle ainakin oli ettei siellä ollutkaan ketään suuri järkytys, kun me mentiin tosiaan siihen ekaan rv12 ultraan sillon.

Suuret tsempit sulle ja miehellesi! Ja voimia lääkkeelliseen tyhjennykseen, mikäli se edessä.

Yhteistyössä