Mun ekalla neuvolantädillä oli eläkeaika niin lähellä ettei se varmaan enää jaksanu niin työhönsä keskittyä, luulen. Mutta sen "mokia":
- Puhelimessa varasin aikaa neuvolaan kun sain tietää olevani raskaana "Aiotko sä pitää sen?"
- Keskenmenoa ei tarvitse pelätä kun on jo 12viikkoa täynnä.
- Synnytypeloista puhutaan sitten lähempänä h-hetkeä (poika 10kk, edelleen odotan
)
- Turvotusta tuli aika paljon kuukausi ennen laskettua "On tainnu vappuna munkit maistua kun on niin paino noussu"
- Joka kerta se muisti kysyä _kuinka paljon_ tupakkaa oon polttanu, vaikka lopetin tupakoinnin melkein heti kun sain raskaudesta tietää.
- Kyselin loppuraskaudesta ehkäsystä synnytyksen jälkeen, vastaus oli "Puhutaan siitä sitten myöhemmin, tuskin sulla semmoset on mielessä heti synnytyksen jälkeen." Ei muuten puhuttu.
- D-vitamiinin antaminen kun alotettiin, poika huusi 3 päivää kun syötävä kun meni maha kipeäksi. Olin pari päivää antamatta niitä, ja taas annoin ja huuto alko heti. Neuvolantäti sanoi että en voi jättää niitä d-tippoja antamatta kun niitä täytyy antaa, ja lapsella on luultavasti koliikki. Naama nyttyrällä suostui kertomaan toisenmerkkisen d-vitamiinin (joka sitten sopi).
Sitten se onneks jäi eläkkeelle. Uus neuvolantäti neuvo mua antaan 5kk vauvalle 4-viljan puuroa, mutta kaverin samanikäselle vauvalle se oli painottanu että ehdottomasti pitää ostaa niitä kaupan valmiita vauvapuuroja ettei tavallista saa antaa.
Ja yks nlalääkäri vitutti paljon kun se kokeili pojalta moro-refleksiä (joka oli jo hävinny) monta kertaa ja kokoajan kovemmin ja jatko niin pitkään että vauva säikähti tai sitä sattui ja alko itkemään.
Uus neuvolantäti on muuten tosi ihana mutta eka kysymys sinne menssä oli "onko isä kuvioissa mukana," vaikka tiedoissa lukee että avoliitossa.