Mitä kummallista sinulle on sanottu neuvolassa?

• Viestiketjun aloittaja "Vieras"
  • Ensimmäinen viesti
"vieras"
[QUOTE="vieras";26069800]äidistä tulee äidin maitoa! Ei voi olla sinun maidolle allerginen jos on niin aika ihme homma! Vasta syntyneen maito on se mitä juodaan! Enemmän allergiaa millä peset, sairaalan vaatteet! Sori kuittaa aika pahasti nyt(v..tun idiootit)[/QUOTE]

??? Niin siis mitä? Luuletko siis ettei äidinmaitoon erity äidin juomasta maidosta maitoproteiinia? Vai mikä mahtoi olla pointti tässä? En nyt ymmärtänyt yhtään koko tekstiä..

kompsu
Minulle neuvolan terkka ei pystynyt määrittämään laskettua aikaa. Kuukautiskiertoni on säännöllinen 28 vrk ja testi näytti plussaa heti kun menkat olivat jääneet pois. Siitä huolimaata terkka pystyi arvoimaan vain 1,5 kk:n haarukan, johonka väliin laskettu aika osuu. Minusta tämä oli todella outoa. No, onneksi lasketun ajan pystyy helposti itsekin määrittämään netin laskureilla. Olisikohan pitänyt kehoittaa terkkaakin tutustumaan johonkin laskuriin? Nt-ultran terkka varasi minulle rv:lle 14+4 ja veriseulaan unohti laittaa lähetteen. Joten ei mennyt kohdallani sikiöseulonnat ihan putkeen. Neuvolassa olen käynyt vasta kerran ja seuraavaa kertaa odotan pelolla.

"vieras"
meillä on vähä uninen poika joka ei vaan nuku enempää eikä ole väsynyt. Paras kommentti neuvolantädiltä on ollut että kyllä tuon ikäisen pitäisi nukkua enemmän vuorakaudessa kun suosituksetkin ovat korkeampia. Joo mutta milläs nukutut kun toinen ei nuku. Meinasin kysyä että määrääkö unilääkkeitä vai annako nuijanukutuksen mutten viitttinyt.

Muutenkin mitä tahansa asiaa kysyt niin vastaus on aina sama tehkää niinkuin teistä tuntuu parhaimmalta. ok mielipide ammattiihmiseltä olisi joskus kiva.

ei nyt niin kummallista, mutta.. tässä toisessa raskaudessa minulla oli kaksi laskettua aikaa.
ihan alussa hakeuduin päivystykseen, jossa epäiltiin kohdun ulkopuolista raskautta ja lääkäri totesi sitten
että mittaa sikiön samalla kun oli varmistunut että kaikki on ok.. antoi lasketuksi ajaksi 2.6. neuvolan terkka oli sitten eri mieltä ja kirjoitti korttiin, että l.a olisi 31.5 ! no, niin tai näin muksu putkahti ulos 5.6

"Vieras"
Odotan ensimmäistä lastani ja tässä 9 kk aikana on tullut naurekeltua neuvolatädeille ihan urakalla.
Itselleni tuli nimittäin ihan yllärinä kaikenmaailman omituisuudet mitä niillä käynneillä saa kuunnella.
Hauskinta on ollut ehkä se, että neuvolantäti on erittäin kova puhumaan ja eipä siinä itse meinaa saada suunvuoroa. Jokaisen käynnin jälkeen tiedän mitä hänen koirilleen, aikuisille lapsilleen, miehelle ja tanssiharrastukselle kuuluu :).
Pari kertaa mies on ollut neuvolakäynnillä mukana ja neuvolantäti on katsonut asiakseen huomauttaa miehen pienestä ylipainosta =D. Mies ei tykännyt yhtään, mutta otti ohjeet kiltisti vastaan.
Mielenkiintoista oli myöskin, kun jossain vaiheessa raskautta paino nousi neuvolan vaakojen mukaan hirmuista vauhtia. Neuvolantäti vain totesi, että ei näihin neuvolan vaakoihin voi luottaa. Piti sitten kotona ruveta punnitsemaan itse :)

ohimennen
Lääkäri: olin rv 12 ja hän totesi "hmm, viikolla 12 mennään siis... oletko tuntenut joka päivä lapsen potkuja?" TÄH?? onneksi ei ollut ensimmäiseni tai olisin taatusti pelästynyt.

Sanottiin myös: syö joka päivä verilättyjä ja maksamakkaraa niin hb nousee! Kun mainitsin niiden A-vitamiinista, niin hän meni koneelle Googleen etsimään siitä tietoa ihan ihmeissään!!!

Minäkin
Kerran lääkäri totesi tylyyn tyyliin (oli muutenkin hyvin epäsosiaalinen yksilö) rakenneultrassa , ettei löydä lapseni päätä. Oli vielä sanellut papereihinkin ettei päänmittoja ole, kun ei löytynyt koko pollaa!

Totuushan tässä oli siis, että pää oli niin omien rakenteideni "sisällä" ettei saanut tarkkaa kuvaa tutkiakseen, mutta ilmaisi asian sitten noin. Jopa terveydenhoitaja , joka luki raaportin, teki hänestä valituksen.

Yhteistyössä